Olisiko kenelläkään tallessa vanhan Torinon kaurapastapussin kyljessä ollutta tonnikalakaurapastalaatikon ohjetta? Meidän porukka niin tykkää siitä, mutta en löydä ohjetta mistään enkä muista oikeita suhteita... Ei ollut ohjetta netissäkään.
Kiitos jo etukäteen!
Tonnikalakaurapastalaatikko
3
3867
Vastaukset
- Milla.M
Löytyi sivulta www.torinopasta.com:
TONNIKALA-KAURAPASTALAATIKKO
1 l vettä
1 kalaliemikuutio
5 dl Torino Kaurapastaa
- - - -
2 tl öljyä
1 sipuli
1 tlk tonnikalaa öljyssä (200/150 g)
1 dl hienonnettua tuoretta tilliä tai 1 rkl kuivattua tilliä
½ tl sitruunapippuria
1 tl suolaa
Munamaito:
2 munaa
4 dl maitoa
Pinnalle:
1-2 dl juustoraastetta
1. Keitä pastaa 4 minuuttia kalaliemikuutiolla maustetussa vedessä. Valuta lävikössä.
2. Kuullota hienonnettu sipuli öljyssä pannulla.
3. Kaada esikeitetty pasta voideltuun uunivuokaan (tilavuus n. 2 l). Lisää tonnikala öljyineen, hienonnettu sipuli, tilli ja mausteet. Sekoita keskenään.
4. Sekoita munamaidon aineet keskenään ja kaada vuokaan. Ripottele pinnalle juustoraastetta.
5. Kypsennä 200 asteessa uunin keskitasossa noin 45 minuuttia. - ****
tonnikalaruoka on sellainen, et keität riisiä niin, et sitä on valmiina n. 6-7dl
Sit mikron kestävään vuokaan ensin kerros riisiä, purkillinen tonnikalaa(itse käytän öljyssä, kun on olevinaan paremman makuista), pieni pussillinen herne-maissi-paprikaa ja juustoraastetta.
Sit sama setti toisen kerran, jonka jälkeen koko komeus mikroon n. 8 min. ja valmista tulee.
Maustaa voit oman makusi mukaan, mä yleensä sekoitan riisin sekaan jotain pippuriseosta ja vähän suolaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4225489Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891898Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3621835- 1201074
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27918
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 72791
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37704