Ajatte Tatalla ;)

hieno intialainen auto

Ford tajusi viimein myydä ongelmapesäkkeensä Jaguarin pois. Sen osti Intialainen Tata :)
Nyt on auton omistajamaan ja auton laadun suhde oikea ;) Kannattaa vetää turbaani päähän ennen kuin hyppää rattiin, kuuluu asiaan.

23

2634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutta tietoa

      joku on selvästi ajan hermolla....ei ole aikaisempaa tietoa intiassa valmistetuista autoista mutta ilmeisesti ne ovat laadukkaita jos kirjoittaja noin väittää. en kyllä itse aio siirtyä turbaaniin mutta käytän pakkasella pipoa ja korollamiestenkin kannattaa siirtyä lippiksestä pipoon ettei ala ahdistaa eikä ne tärkeät elimet jäädy....vink vink =)

      • HOHHOOOOHOHHOO

        HAAAAHHAAAHAAA............................. VAI LAATUA. HAAHHAAAHAAAHHOOOHOOOOOOHHHHOOOOO


      • "miehen"
        HOHHOOOOHOHHOO kirjoitti:

        HAAAAHHAAAHAAA............................. VAI LAATUA. HAAHHAAAHAAAHHOOOHOOOOOOHHHHOOOOO

        orkku.


    • aika entinen ei koskaan ena...

      No joo, laatu on aina ollut surkeaa mutta on Jaguarissa ollut jotain ylimaallista tyylia verrattuna eurooppalaisiin, puhumattakaa muista.

      Hirvean masentava uutinen tuo. Jaguarin hohto on taysin poissa. RIP Jaguar.

      • Chandan Mitra

        Jaguaarin laadusta voi olla toistakin mieltä. Verrattuna keskimääräiseen englantilaiseen ei Jauaarit mitenkään huonolaatuisia ole olleet. Viimeisimmät tilastot osoittavat päinvastoin Jaguaarin suht. vähävikaiseksi.

        Sen, että omistus menee Intialaiselle firmalle ei myöskääm tarvitse merkitä merkin katoaminsta premium luokan autojen kärkikaartista, Intia on korkean teknologian maa, jos ette satu tietämään. Tata on Intian suurimpia konserneja ja sillä on toimintaa kaikilla mantereilla, no Etelämantereesta en tiedä. ;) Se, että konsernin tuotteena on Tata halpisauto ei tarkoita, että se on ainoa tuote mitä valmistetaan.
        On hyvä tutustua aiheeseen ennenkuin sitä jyrkästi kommentoi.


      • nipponisti
        Chandan Mitra kirjoitti:

        Jaguaarin laadusta voi olla toistakin mieltä. Verrattuna keskimääräiseen englantilaiseen ei Jauaarit mitenkään huonolaatuisia ole olleet. Viimeisimmät tilastot osoittavat päinvastoin Jaguaarin suht. vähävikaiseksi.

        Sen, että omistus menee Intialaiselle firmalle ei myöskääm tarvitse merkitä merkin katoaminsta premium luokan autojen kärkikaartista, Intia on korkean teknologian maa, jos ette satu tietämään. Tata on Intian suurimpia konserneja ja sillä on toimintaa kaikilla mantereilla, no Etelämantereesta en tiedä. ;) Se, että konsernin tuotteena on Tata halpisauto ei tarkoita, että se on ainoa tuote mitä valmistetaan.
        On hyvä tutustua aiheeseen ennenkuin sitä jyrkästi kommentoi.

        Moottorit ja vaihteistot tulevat tulevaisuudessakin edelleen fordilta, että sille sektorille ei taida parannusta laatuun olla tulosssa, mutta toivottavasti saavat parempaa elektroniikkaa sieltä intian suunnalta.


      • kelle tahansa
        Chandan Mitra kirjoitti:

        Jaguaarin laadusta voi olla toistakin mieltä. Verrattuna keskimääräiseen englantilaiseen ei Jauaarit mitenkään huonolaatuisia ole olleet. Viimeisimmät tilastot osoittavat päinvastoin Jaguaarin suht. vähävikaiseksi.

        Sen, että omistus menee Intialaiselle firmalle ei myöskääm tarvitse merkitä merkin katoaminsta premium luokan autojen kärkikaartista, Intia on korkean teknologian maa, jos ette satu tietämään. Tata on Intian suurimpia konserneja ja sillä on toimintaa kaikilla mantereilla, no Etelämantereesta en tiedä. ;) Se, että konsernin tuotteena on Tata halpisauto ei tarkoita, että se on ainoa tuote mitä valmistetaan.
        On hyvä tutustua aiheeseen ennenkuin sitä jyrkästi kommentoi.

        Kyllä näiden jalompien merkkien käyttäjät ovat hieman eri miehiä ja naisia. Ei Jaggella ole tarkoitus päräyttää kirkonkylän nakkikioskille elvistelemään. Vaan se seisköön ajojen välit tallissa muutaman muun auton seurassa, ja sitten sillä lähdetään kun on sen tyyppisen auton tarvis.
        Olen joskus ollut huoltovastuussa firman, Jaguarista, ei ollut helppoa varaosien saanti ja kelvollisia korjaamoitakin oli vain yksi Lauttasaaressa, mutta kyllä tirehtööri sillä tykkäsi ajella.


      • jtm
        nipponisti kirjoitti:

        Moottorit ja vaihteistot tulevat tulevaisuudessakin edelleen fordilta, että sille sektorille ei taida parannusta laatuun olla tulosssa, mutta toivottavasti saavat parempaa elektroniikkaa sieltä intian suunnalta.

        Dieselmoottorit ovat PSA-yhtymän ja Fordin yhteistyömoottoreita. Samat moottorit käytössä mm. Volvoissa, Land Rovereissa... jne
        Automaattivaihteistot ovat ZF:n valmistamat ja ainakin X-typen manuaalit getragin.
        Ja on muuten uusi V70 volvo ja Land Rover freelanderkin rakennettu mondeon pohjalevylle.


    • keskustelua...

      On aivan sama nykyään mistä raha tulee,autot suunnitellaan ja tehdään kuitenkin Englannissa.Mersunkin omistavat amerikkalaiset mummot ja seuraavan kerran kun tankkaat Teboililla ja käyt autoja katselemassa Delta-autossa niin muista etä ne ovat Venäläisten omistamia.Kukaan ei näistä mussuttajista kuitenkaan tunnu mussuttavan venäläistä pullaa siellä Teboilin kahviossa.Eli lopuksi vielä kun Fordille jäi vielä Volvo ja jos Ford on Amerikkalainen yhtiö niin onko Volvo jenkkiauto.Englantilaiset itse pitävät TATAa parempana vaihtoehtona kuin Fordia, Amerikalla ja Intialla ei hirveästi eroa molemmathan ovat vanhoja brittien siirtomaita.

      • kunnon firma

        Satuin juuri lukemaan, että Tata aloitti tekstiilitehtaansa 1870-luvulla ja yritteli terästeollisuutta 1880-luvulla, mutta teräksen valmistus onnistui vasta 1911 kun kunnollinen yhteys rautakaivokselta tehtaalle saatiin toimimaan. Samoihin aikoihin Tata aloitti ylläpitää teknistä oppilaitosta insinööriensä kouluttamista varten. Joten taustaa on.
        Tata on tehnyt valtaosan Intian kuorma- ja linja-autoista, ymmärtääkseni ensin Mersun lisenssillä ja sitten parannellut malleja itse. Olenpa Intiassa nähnyt Tatan tekemiä Mersun maasturin näköisiäkin, lisenssillä tai jäljitellen.
        Eli tekevät mitä tykkäävät, muut tekevät mitä osaavat, kyllä heiltä Jaguaareja ja Lantikoitakin syntyy. Tärkeätä on saada hyvämaineiset tavaramerkit, että on helpompi myydä ulkomailla.


    • Passe...

      Parempi vauras Tata kuin persaukinen Ford, jos omistajansa voi valita... Autothan tehdään edelleen samassa paikassa kuin ennenkin.

    • ui syvällä

      Jaguarista ja Lantikasta saamillaan varoilla saa kuitattua n. 4 kuukauden tappiot.
      Montakohan kuukautta Volvosta saatavilla rahoilla Ford saa pidettyä nenän pinnalla?

      • Toyotan keulalla

        Amisviikset väpättäen kuudentonnin toyotalla, ohhh jos joskus olisi varaa tuollaiseen. perr...ei taida olla. Kamalasti kuluttavat ja vikojakin niissä on kerronpa näille kokemuksettomuuteni syvällä rintaäänellä. Miks kellään saa olla varaa ajaa Jagella, kun mulla ei oo. Onneks se myytiin intiaan, ettei mun tarvii olla kade, klamouri laskee heh. Foordi myi heh. Vai olikohan se voorrtti P.A ja myi pysyäkseen vielä pystyssä. Hitot mä siitä, ostan uudet karvanopat ja meen kirkolle bassoja paukuttaan. Mutta unessani ensiyönä taas on toyotani keulalla kissa.


      • Aamen.
        Toyotan keulalla kirjoitti:

        Amisviikset väpättäen kuudentonnin toyotalla, ohhh jos joskus olisi varaa tuollaiseen. perr...ei taida olla. Kamalasti kuluttavat ja vikojakin niissä on kerronpa näille kokemuksettomuuteni syvällä rintaäänellä. Miks kellään saa olla varaa ajaa Jagella, kun mulla ei oo. Onneks se myytiin intiaan, ettei mun tarvii olla kade, klamouri laskee heh. Foordi myi heh. Vai olikohan se voorrtti P.A ja myi pysyäkseen vielä pystyssä. Hitot mä siitä, ostan uudet karvanopat ja meen kirkolle bassoja paukuttaan. Mutta unessani ensiyönä taas on toyotani keulalla kissa.

        Ja rahaa on enemmän knui kaikilla yhteensä, mutta tuollasta ei ole varaa ostaa.


      • USA:ssa

        kuralla koko Fordin homma.
        Taitaa Euroopan Ford juuri ja juuri olla plussalla?
        Jaguar on paremmassa tallessa Tatalla kuin Fordilla pitkällä tähtäimellä.
        Imago tosin kärsii hiukan, mutta se kärsi jo Fordin aikana.
        Joka tapauksessa USA:n hallitus ( nyt jo maailman velkaisin) joutuu todennäköisesti pelastamaan Fordin pulasta, ellei sitten koko puljua myydä venäläisille, intialaisille tai kiinalaisille.


      • kivikirveet
        USA:ssa kirjoitti:

        kuralla koko Fordin homma.
        Taitaa Euroopan Ford juuri ja juuri olla plussalla?
        Jaguar on paremmassa tallessa Tatalla kuin Fordilla pitkällä tähtäimellä.
        Imago tosin kärsii hiukan, mutta se kärsi jo Fordin aikana.
        Joka tapauksessa USA:n hallitus ( nyt jo maailman velkaisin) joutuu todennäköisesti pelastamaan Fordin pulasta, ellei sitten koko puljua myydä venäläisille, intialaisille tai kiinalaisille.

        Kivikirveistäkin on luovuttu, samahan se nyt on tuo Foordi, aikansa elänyt.


      • joopajooo
        USA:ssa kirjoitti:

        kuralla koko Fordin homma.
        Taitaa Euroopan Ford juuri ja juuri olla plussalla?
        Jaguar on paremmassa tallessa Tatalla kuin Fordilla pitkällä tähtäimellä.
        Imago tosin kärsii hiukan, mutta se kärsi jo Fordin aikana.
        Joka tapauksessa USA:n hallitus ( nyt jo maailman velkaisin) joutuu todennäköisesti pelastamaan Fordin pulasta, ellei sitten koko puljua myydä venäläisille, intialaisille tai kiinalaisille.

        jeps eikä se ole merkin vika jos virman johto ei saa tulosta aikaiseksi.....


    • Tojota?

      Eikös tämä mennyt niinpäin, että ongelmapesä joutui myymään muutakin kuin Jaguarin selvitäkseen hengissä.

    • Jaggella menee paremmin

      Eikös tämä mennyt niin päin, että ongelmapesä joutui myymään muutakin kuin Jaguarin selvitäkseen hengissä.

      • noppapeliä

        jeps jaguar taisi olla ainoa sen firman merkki minkä joku ylipäätään halusi ostaa.....=)


      • Land-Rover
        noppapeliä kirjoitti:

        jeps jaguar taisi olla ainoa sen firman merkki minkä joku ylipäätään halusi ostaa.....=)

        mennyt samassa kaupassa?


    • Jaguarman!

      Oikeastaan kaikki tähän asti tehdyt Jaguarin on tehty ennen Tatan omistusta. Eli mitenkäs ne liittyvät edeäs nykyiseen omistajaan mitenkään?

      • jaguarman2

        Uudessa tai hieman vanhemmassa TM:ssä (mökillä jotain sellaista lueskelin) oli hauskasti mainittu, että Ford suurissa ongelmissaan on myynyt kohta kaiken mitä voi ja jäljellä on ainoastaan Volvo, jota ei oikein voi myydäkään kun kukaan ei halua sitä. Jaguar sen sijaan meni kaupaksi heti. Eikä ole ihme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3404
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2004
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1739
    4. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1387
    8. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1237
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1145
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

      Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe