Ford tajusi viimein myydä ongelmapesäkkeensä Jaguarin pois. Sen osti Intialainen Tata :)
Nyt on auton omistajamaan ja auton laadun suhde oikea ;) Kannattaa vetää turbaani päähän ennen kuin hyppää rattiin, kuuluu asiaan.
Ajatte Tatalla ;)
23
2592
Vastaukset
- uutta tietoa
joku on selvästi ajan hermolla....ei ole aikaisempaa tietoa intiassa valmistetuista autoista mutta ilmeisesti ne ovat laadukkaita jos kirjoittaja noin väittää. en kyllä itse aio siirtyä turbaaniin mutta käytän pakkasella pipoa ja korollamiestenkin kannattaa siirtyä lippiksestä pipoon ettei ala ahdistaa eikä ne tärkeät elimet jäädy....vink vink =)
- HOHHOOOOHOHHOO
HAAAAHHAAAHAAA............................. VAI LAATUA. HAAHHAAAHAAAHHOOOHOOOOOOHHHHOOOOO
- "miehen"
HOHHOOOOHOHHOO kirjoitti:
HAAAAHHAAAHAAA............................. VAI LAATUA. HAAHHAAAHAAAHHOOOHOOOOOOHHHHOOOOO
orkku.
- aika entinen ei koskaan ena...
No joo, laatu on aina ollut surkeaa mutta on Jaguarissa ollut jotain ylimaallista tyylia verrattuna eurooppalaisiin, puhumattakaa muista.
Hirvean masentava uutinen tuo. Jaguarin hohto on taysin poissa. RIP Jaguar.- Chandan Mitra
Jaguaarin laadusta voi olla toistakin mieltä. Verrattuna keskimääräiseen englantilaiseen ei Jauaarit mitenkään huonolaatuisia ole olleet. Viimeisimmät tilastot osoittavat päinvastoin Jaguaarin suht. vähävikaiseksi.
Sen, että omistus menee Intialaiselle firmalle ei myöskääm tarvitse merkitä merkin katoaminsta premium luokan autojen kärkikaartista, Intia on korkean teknologian maa, jos ette satu tietämään. Tata on Intian suurimpia konserneja ja sillä on toimintaa kaikilla mantereilla, no Etelämantereesta en tiedä. ;) Se, että konsernin tuotteena on Tata halpisauto ei tarkoita, että se on ainoa tuote mitä valmistetaan.
On hyvä tutustua aiheeseen ennenkuin sitä jyrkästi kommentoi. - nipponisti
Chandan Mitra kirjoitti:
Jaguaarin laadusta voi olla toistakin mieltä. Verrattuna keskimääräiseen englantilaiseen ei Jauaarit mitenkään huonolaatuisia ole olleet. Viimeisimmät tilastot osoittavat päinvastoin Jaguaarin suht. vähävikaiseksi.
Sen, että omistus menee Intialaiselle firmalle ei myöskääm tarvitse merkitä merkin katoaminsta premium luokan autojen kärkikaartista, Intia on korkean teknologian maa, jos ette satu tietämään. Tata on Intian suurimpia konserneja ja sillä on toimintaa kaikilla mantereilla, no Etelämantereesta en tiedä. ;) Se, että konsernin tuotteena on Tata halpisauto ei tarkoita, että se on ainoa tuote mitä valmistetaan.
On hyvä tutustua aiheeseen ennenkuin sitä jyrkästi kommentoi.Moottorit ja vaihteistot tulevat tulevaisuudessakin edelleen fordilta, että sille sektorille ei taida parannusta laatuun olla tulosssa, mutta toivottavasti saavat parempaa elektroniikkaa sieltä intian suunnalta.
- kelle tahansa
Chandan Mitra kirjoitti:
Jaguaarin laadusta voi olla toistakin mieltä. Verrattuna keskimääräiseen englantilaiseen ei Jauaarit mitenkään huonolaatuisia ole olleet. Viimeisimmät tilastot osoittavat päinvastoin Jaguaarin suht. vähävikaiseksi.
Sen, että omistus menee Intialaiselle firmalle ei myöskääm tarvitse merkitä merkin katoaminsta premium luokan autojen kärkikaartista, Intia on korkean teknologian maa, jos ette satu tietämään. Tata on Intian suurimpia konserneja ja sillä on toimintaa kaikilla mantereilla, no Etelämantereesta en tiedä. ;) Se, että konsernin tuotteena on Tata halpisauto ei tarkoita, että se on ainoa tuote mitä valmistetaan.
On hyvä tutustua aiheeseen ennenkuin sitä jyrkästi kommentoi.Kyllä näiden jalompien merkkien käyttäjät ovat hieman eri miehiä ja naisia. Ei Jaggella ole tarkoitus päräyttää kirkonkylän nakkikioskille elvistelemään. Vaan se seisköön ajojen välit tallissa muutaman muun auton seurassa, ja sitten sillä lähdetään kun on sen tyyppisen auton tarvis.
Olen joskus ollut huoltovastuussa firman, Jaguarista, ei ollut helppoa varaosien saanti ja kelvollisia korjaamoitakin oli vain yksi Lauttasaaressa, mutta kyllä tirehtööri sillä tykkäsi ajella. - jtm
nipponisti kirjoitti:
Moottorit ja vaihteistot tulevat tulevaisuudessakin edelleen fordilta, että sille sektorille ei taida parannusta laatuun olla tulosssa, mutta toivottavasti saavat parempaa elektroniikkaa sieltä intian suunnalta.
Dieselmoottorit ovat PSA-yhtymän ja Fordin yhteistyömoottoreita. Samat moottorit käytössä mm. Volvoissa, Land Rovereissa... jne
Automaattivaihteistot ovat ZF:n valmistamat ja ainakin X-typen manuaalit getragin.
Ja on muuten uusi V70 volvo ja Land Rover freelanderkin rakennettu mondeon pohjalevylle.
- keskustelua...
On aivan sama nykyään mistä raha tulee,autot suunnitellaan ja tehdään kuitenkin Englannissa.Mersunkin omistavat amerikkalaiset mummot ja seuraavan kerran kun tankkaat Teboililla ja käyt autoja katselemassa Delta-autossa niin muista etä ne ovat Venäläisten omistamia.Kukaan ei näistä mussuttajista kuitenkaan tunnu mussuttavan venäläistä pullaa siellä Teboilin kahviossa.Eli lopuksi vielä kun Fordille jäi vielä Volvo ja jos Ford on Amerikkalainen yhtiö niin onko Volvo jenkkiauto.Englantilaiset itse pitävät TATAa parempana vaihtoehtona kuin Fordia, Amerikalla ja Intialla ei hirveästi eroa molemmathan ovat vanhoja brittien siirtomaita.
- kunnon firma
Satuin juuri lukemaan, että Tata aloitti tekstiilitehtaansa 1870-luvulla ja yritteli terästeollisuutta 1880-luvulla, mutta teräksen valmistus onnistui vasta 1911 kun kunnollinen yhteys rautakaivokselta tehtaalle saatiin toimimaan. Samoihin aikoihin Tata aloitti ylläpitää teknistä oppilaitosta insinööriensä kouluttamista varten. Joten taustaa on.
Tata on tehnyt valtaosan Intian kuorma- ja linja-autoista, ymmärtääkseni ensin Mersun lisenssillä ja sitten parannellut malleja itse. Olenpa Intiassa nähnyt Tatan tekemiä Mersun maasturin näköisiäkin, lisenssillä tai jäljitellen.
Eli tekevät mitä tykkäävät, muut tekevät mitä osaavat, kyllä heiltä Jaguaareja ja Lantikoitakin syntyy. Tärkeätä on saada hyvämaineiset tavaramerkit, että on helpompi myydä ulkomailla.
- Passe...
Parempi vauras Tata kuin persaukinen Ford, jos omistajansa voi valita... Autothan tehdään edelleen samassa paikassa kuin ennenkin.
- ui syvällä
Jaguarista ja Lantikasta saamillaan varoilla saa kuitattua n. 4 kuukauden tappiot.
Montakohan kuukautta Volvosta saatavilla rahoilla Ford saa pidettyä nenän pinnalla?- Toyotan keulalla
Amisviikset väpättäen kuudentonnin toyotalla, ohhh jos joskus olisi varaa tuollaiseen. perr...ei taida olla. Kamalasti kuluttavat ja vikojakin niissä on kerronpa näille kokemuksettomuuteni syvällä rintaäänellä. Miks kellään saa olla varaa ajaa Jagella, kun mulla ei oo. Onneks se myytiin intiaan, ettei mun tarvii olla kade, klamouri laskee heh. Foordi myi heh. Vai olikohan se voorrtti P.A ja myi pysyäkseen vielä pystyssä. Hitot mä siitä, ostan uudet karvanopat ja meen kirkolle bassoja paukuttaan. Mutta unessani ensiyönä taas on toyotani keulalla kissa.
- Aamen.
Toyotan keulalla kirjoitti:
Amisviikset väpättäen kuudentonnin toyotalla, ohhh jos joskus olisi varaa tuollaiseen. perr...ei taida olla. Kamalasti kuluttavat ja vikojakin niissä on kerronpa näille kokemuksettomuuteni syvällä rintaäänellä. Miks kellään saa olla varaa ajaa Jagella, kun mulla ei oo. Onneks se myytiin intiaan, ettei mun tarvii olla kade, klamouri laskee heh. Foordi myi heh. Vai olikohan se voorrtti P.A ja myi pysyäkseen vielä pystyssä. Hitot mä siitä, ostan uudet karvanopat ja meen kirkolle bassoja paukuttaan. Mutta unessani ensiyönä taas on toyotani keulalla kissa.
Ja rahaa on enemmän knui kaikilla yhteensä, mutta tuollasta ei ole varaa ostaa.
- USA:ssa
kuralla koko Fordin homma.
Taitaa Euroopan Ford juuri ja juuri olla plussalla?
Jaguar on paremmassa tallessa Tatalla kuin Fordilla pitkällä tähtäimellä.
Imago tosin kärsii hiukan, mutta se kärsi jo Fordin aikana.
Joka tapauksessa USA:n hallitus ( nyt jo maailman velkaisin) joutuu todennäköisesti pelastamaan Fordin pulasta, ellei sitten koko puljua myydä venäläisille, intialaisille tai kiinalaisille. - kivikirveet
USA:ssa kirjoitti:
kuralla koko Fordin homma.
Taitaa Euroopan Ford juuri ja juuri olla plussalla?
Jaguar on paremmassa tallessa Tatalla kuin Fordilla pitkällä tähtäimellä.
Imago tosin kärsii hiukan, mutta se kärsi jo Fordin aikana.
Joka tapauksessa USA:n hallitus ( nyt jo maailman velkaisin) joutuu todennäköisesti pelastamaan Fordin pulasta, ellei sitten koko puljua myydä venäläisille, intialaisille tai kiinalaisille.Kivikirveistäkin on luovuttu, samahan se nyt on tuo Foordi, aikansa elänyt.
- joopajooo
USA:ssa kirjoitti:
kuralla koko Fordin homma.
Taitaa Euroopan Ford juuri ja juuri olla plussalla?
Jaguar on paremmassa tallessa Tatalla kuin Fordilla pitkällä tähtäimellä.
Imago tosin kärsii hiukan, mutta se kärsi jo Fordin aikana.
Joka tapauksessa USA:n hallitus ( nyt jo maailman velkaisin) joutuu todennäköisesti pelastamaan Fordin pulasta, ellei sitten koko puljua myydä venäläisille, intialaisille tai kiinalaisille.jeps eikä se ole merkin vika jos virman johto ei saa tulosta aikaiseksi.....
- Tojota?
Eikös tämä mennyt niinpäin, että ongelmapesä joutui myymään muutakin kuin Jaguarin selvitäkseen hengissä.
- Jaggella menee paremmin
Eikös tämä mennyt niin päin, että ongelmapesä joutui myymään muutakin kuin Jaguarin selvitäkseen hengissä.
- noppapeliä
jeps jaguar taisi olla ainoa sen firman merkki minkä joku ylipäätään halusi ostaa.....=)
- Land-Rover
noppapeliä kirjoitti:
jeps jaguar taisi olla ainoa sen firman merkki minkä joku ylipäätään halusi ostaa.....=)
mennyt samassa kaupassa?
- Jaguarman!
Oikeastaan kaikki tähän asti tehdyt Jaguarin on tehty ennen Tatan omistusta. Eli mitenkäs ne liittyvät edeäs nykyiseen omistajaan mitenkään?
- jaguarman2
Uudessa tai hieman vanhemmassa TM:ssä (mökillä jotain sellaista lueskelin) oli hauskasti mainittu, että Ford suurissa ongelmissaan on myynyt kohta kaiken mitä voi ja jäljellä on ainoastaan Volvo, jota ei oikein voi myydäkään kun kukaan ei halua sitä. Jaguar sen sijaan meni kaupaksi heti. Eikä ole ihme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle
"voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On7049789Suomi on täysin sekaisin
Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000104024226Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.
Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja902936Sano vain suoraan, että nyt riittää
ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh432845Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."
Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb552614Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)
Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "2122613- 1521823
Luokatonta toimintaa
Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista691667Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka
minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa141610Maailmankuulu homopingviini on kuollut
Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k61413