maksoin tuossa juuri vuokraani ja kun syötin vuokranantajani tilinumeron, niin verkkopankki laittoi siihen pari nollaa lisää. meniköhän vuokrani nyt jollekin toiselle ihmiselle vai oliko nuo ylimääräiset nollat jokin pankin oma tunnistustapa tai jotain? esim, jos tilinumero on 123456-123456, niin ylimääräiset nollat tulivat tuohon 123456-1002345, ja kyseessä oli osuuspankin tili. taitaa olla typerä kysymys, mutta olisi hyvä saada varmuus, että rahat menivät oikealle ihmiselle. vielä en viitsi vuokranantajalle alkaa soittelemaan kuitenkaan..
kysymys laskun maksamisesta
16
4587
Vastaukset
- maksussa OP:n tilille
Mulle kävi samalla lailla, kun maksoin osuuspankin tilille S-pankin tililtä. Ylimääräisiä nollia pukkasi automaattisesti. Koklasin toiseenkin kertaan ja sama tulos. Tilinomistaja oli kuitenkin oikein. Päättelin, että pankkitilin viivan jälkeinen osa on venytetty tällä keinolla 8 merkin mittaiseksi, joka on yleensä sen pituus.
Oletko varma, ettei tuo esimerkkisi 1002345 ollut kuitenkin 10023456?- aloittaja
juu, siis kutonen unohtui vahingossa tuolta lopusta :)
tuliko sulla siis nuo nollat samaan kohtaan kuin mullekin, eli viivan jälkeen yksi numero ja nollat siihen perään. mielestäni aika outoa kuitenkin, kun ei aiemmin ole noin käynyt. ehkä se on sitten tämä uudistus. - aloittaja
aloittaja kirjoitti:
juu, siis kutonen unohtui vahingossa tuolta lopusta :)
tuliko sulla siis nuo nollat samaan kohtaan kuin mullekin, eli viivan jälkeen yksi numero ja nollat siihen perään. mielestäni aika outoa kuitenkin, kun ei aiemmin ole noin käynyt. ehkä se on sitten tämä uudistus.luulisi, että ne ylimääräiset nollat laitetaan loppuun eikä tungeta numeroiden väliin :o se lähinnä ihmetyttää..
- *****
aloittaja kirjoitti:
luulisi, että ne ylimääräiset nollat laitetaan loppuun eikä tungeta numeroiden väliin :o se lähinnä ihmetyttää..
on ne maksamasi rahat menneet oikealle tilille. itselläni on OP:ssa(kin) tili ja siellä on aina maksettaessa OP:n tilille tupsahdellut niitä nollia tilinumeroon lisää. myös oma tilinumeroni on sen viivan jälkeen 6 numeroinen mutta kun katsoo tilinumeroa esim. verkkopankissa niin on siihen tullut 2 nollaa lisää. ja ne nollat on juuri niin kuin sanoit, viivan jälkeen yksi numero ja sit ne nollat.
- aloittaja
***** kirjoitti:
on ne maksamasi rahat menneet oikealle tilille. itselläni on OP:ssa(kin) tili ja siellä on aina maksettaessa OP:n tilille tupsahdellut niitä nollia tilinumeroon lisää. myös oma tilinumeroni on sen viivan jälkeen 6 numeroinen mutta kun katsoo tilinumeroa esim. verkkopankissa niin on siihen tullut 2 nollaa lisää. ja ne nollat on juuri niin kuin sanoit, viivan jälkeen yksi numero ja sit ne nollat.
kiitos tiedosta :)
- ...
Tämä on melko vanha homma. Pankit ovat jo vuosia lyhentäneet tilinumeroitaan jättämällä etunollia pois väliviivan jälkeisestä tilinumeron osasta, mutta Säästöpankkien ja ilmeisesti myös Osuuspankkien kohdalla ylimääräiset nollat onkin jätetty pois numeron keskeltä.
On muuten tosi "mukavaa", kun tuo Sampopankin viritys jättää lisäksi ne väliviivat pois. Tilinumeron havainnollisuus kärsii kertaheitolla ja paljon.- tulee voimaan
myös henkilöasiakkaiden laskuissa Suomen sisälläkin niin sitten se havainnollisuus vasta kärsiikin. Yhtä pötköä koko tilinumero FI-tunnus edessä ja siihen sitten vielä se BIC elikkä SWIFT-koodi jolla ilmaistaan pankki ja se on pelkkiä kirjaimia.
tulee voimaan kirjoitti:
myös henkilöasiakkaiden laskuissa Suomen sisälläkin niin sitten se havainnollisuus vasta kärsiikin. Yhtä pötköä koko tilinumero FI-tunnus edessä ja siihen sitten vielä se BIC elikkä SWIFT-koodi jolla ilmaistaan pankki ja se on pelkkiä kirjaimia.
Nordean henkilöasiakkaan verkkopankissa kaikki tilinumerot muuttuivat tällä viikolla IBAN-muotoisiksi. Todella epähavainnollisia tilinumeroita, joita on vaikea muistaa. Ikävä kehityssuunta!
- mutta ne
Timontti kirjoitti:
Nordean henkilöasiakkaan verkkopankissa kaikki tilinumerot muuttuivat tällä viikolla IBAN-muotoisiksi. Todella epähavainnollisia tilinumeroita, joita on vaikea muistaa. Ikävä kehityssuunta!
voi esittää myös tavallisessa kansallisessa muodossa jos asiakas niin haluaa, sitä verkkopankkia kun voi muokata itselleen sopivaksi.
Toisaalta enemmän ongelmia tulee tuottamaan sitten kun se IBAN-systeemi tulee käyttöön henkilöasiakkailla kotimaan laskujen maksussakin joskus 2 vuoden päästä ja pitäisi tulkita maksun saajan tilinumerot, IBAN-koodit. HEH. :D mutta ne kirjoitti:
voi esittää myös tavallisessa kansallisessa muodossa jos asiakas niin haluaa, sitä verkkopankkia kun voi muokata itselleen sopivaksi.
Toisaalta enemmän ongelmia tulee tuottamaan sitten kun se IBAN-systeemi tulee käyttöön henkilöasiakkailla kotimaan laskujen maksussakin joskus 2 vuoden päästä ja pitäisi tulkita maksun saajan tilinumerot, IBAN-koodit. HEH. :DSiinä voi kyllä antaa jokaiselle tilille oman nimen, mutta en löydä sellaista kohtaa, jossa tilinumeron voisi vaihtaa vanhan kotimaisen standardin mukaiseksi (paitsi siis em. nimikentässä, jos siinäkin on tilin numero - minulla ei ole). Tulostin tänään yhden kuitin kuluneella viikolla lähettämästäni verkkopankkimaksusta. Siinä maksun saajan tilin numero on vanhassa kotimaisessa muodossa, jossa sen syötin. Sensijaan oman tilini numero on IBAN-muodossa.
Ikävää, että uusi tilinumerostandardi on niin epähavainnollinen.
- -LLL-
Ei vaan saa laskuja menemään...
Haen tilinumeron listalta kelle maksan, tilit valitsen oikein ja rahaakin pitäisi olla... mutta kun menen hyväksymään laskun ja kirjoitan salasanani sinne, ne ei vain lähde tililtä ja jäävät roikkumaan hyväksymättöminä listalle. Yhden ainoan laskun sain eilen maksettua.- er4
ne ei vain lähde tililtä ja jäävät roikkumaan hyväksymättöminä listalle. Yhden ainoan laskun sain eilen maksettua.
-------------------------------
maksoin jo tänä aamuna Sammossa ja S-pankissa,
laitoin heti menemään ja tulostin kuitit,
kun lähdemme matkoille,
en huomannut mitään erikoista
mikä pankki sinulla ? - ilmeisesti
er4 kirjoitti:
ne ei vain lähde tililtä ja jäävät roikkumaan hyväksymättöminä listalle. Yhden ainoan laskun sain eilen maksettua.
-------------------------------
maksoin jo tänä aamuna Sammossa ja S-pankissa,
laitoin heti menemään ja tulostin kuitit,
kun lähdemme matkoille,
en huomannut mitään erikoista
mikä pankki sinulla ?En ole tuo LLL, mutta arvaan, että kysymys on Sampo Pankista. Sen toiminta on välillä todella hidasta. Kirjaantuminenkaan ei aina onnistu. En ihmettele, vaikka tuo jumitus osuu väliää myös laskujen maksuvaiheeseen, jolloin maksamismääräys ei toteudu.
- -LLL-
ilmeisesti kirjoitti:
En ole tuo LLL, mutta arvaan, että kysymys on Sampo Pankista. Sen toiminta on välillä todella hidasta. Kirjaantuminenkaan ei aina onnistu. En ihmettele, vaikka tuo jumitus osuu väliää myös laskujen maksuvaiheeseen, jolloin maksamismääräys ei toteudu.
Muuten pankin sivut toimivat "hyvin"...mutta mitään tämän viikon korttiostoja ei näy tilillä vieläkään. Ja tuo laskujen maksu tökkii pahasti.
Mutta täytyy kokeilla iltapäivällä uudelleen ja soittaa pankkiin jos ei vieläkään toimi. - ka1kki.
-LLL- kirjoitti:
Muuten pankin sivut toimivat "hyvin"...mutta mitään tämän viikon korttiostoja ei näy tilillä vieläkään. Ja tuo laskujen maksu tökkii pahasti.
Mutta täytyy kokeilla iltapäivällä uudelleen ja soittaa pankkiin jos ei vieläkään toimi."mutta mitään tämän viikon korttiostoja ei näy tilillä vieläkään. "
onpa kurjaa, kuinka ihmeessä pärjäsit ennen,
kun ei näkynyt ostokset netissä,
esim vuonna 1995. - -LLL-
ka1kki. kirjoitti:
"mutta mitään tämän viikon korttiostoja ei näy tilillä vieläkään. "
onpa kurjaa, kuinka ihmeessä pärjäsit ennen,
kun ei näkynyt ostokset netissä,
esim vuonna 1995.Niin, olipa ankeaa silloin ;)
Mutta soitin pankkiin ja sain heti apua
Eli linkistä:
mobiili.sampopankki.fi
pääsee omille sivuille mitkä toimivat ja pystyy maksamaan laskut!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673