Atooppinen ihottuma

kookosöljystä apua?

Kertokaahan kokemuksia jos ootte kokeilleet kookosöljyä atooppiseen ihottumaan, auttaako? Tuntuu että kohta on kaikki rasvat yms. kokeiltu mutta mikään ei auta. Lisäksi oon kaiketi "koukussa" protopiciin. Auttaa kyllä mutta kohta taas lehahtaa kun viikon on kyseistä rasvaa käyttämättä :(

9

7763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homevaurio

joskus atooppinen ihottuma johtuu homevauriosta
      asunnossa,missä aikaasi vietät .muutto muualle voisi ratkaista ongelman.

• kokeillut..

Minullakin on atooppista ihottumaa ja joskus olen kokeillut tuota kookosöljyä, minulla se ei ole valitettavasti auttanut. Ja ihan pienestä asti olen ihoni takia lääkärillä juossut ja nyt laittoivat ihotautilääkärille pitkästä aikaa sillä pienenä siellä olen käynyt viimeksi..nyt vaan tehdään ilmeisesti allergiatestejä.

Toivottavasti sinunkin iholle löytyy sopiva rasva tai muu ratkaisu!
      Oletko Ceralan-nimistä voidetta kokeillut? Se sopii kuulemma erityisesti atooppiselle iholle, koska se sisältää keramideja.:)

• ceralan pelasti

ceralan on pelastanu ainakin mun elämän! KAnnattaa kokeilla. Ainut mikä mulla on auttanut.

Ja sitku atooppinen ihoni tulehtui (kuten usein käy ja se leiää ja kutisee) sain ihitautilääkäriltä antibioottivoidetta nimeltä duocort. iho parani täysin vajaassa viikossa. Siis käytin hetken duocortia ja sit ceralania.
        ja aina kun on ihottuma alkamassa niin ceralania vaan ja helpottaa.
        Kärsin vuosia ilman mitään apua.

Kunnes sain duocortia (tosin yksityinen oli lääkäri joka sen määräsi mutta hintansa arvonen käynti) ja se sama lääkäri määräsi ceralania. Ceralania tosin saa myös ilman reseptiä. Atoopikot kokeilkaa ihmeessä!

• paha atopia..

siis joo, olen sairastanut atopiaa koko ikäni, välillä ollut tietysti parempia ja huonompia aikoja.
      tätä nykyään olen sitä mieltä, että minun tapauksessani ihotautilääkäreistä ei ole minkään sortin apua, viimeksi käytyäni hoidettuani ihot.lääkärin antamien voiteiden /öljyjen avulla ihoani, iho vain paheni.
      päätin sitten jo kaikkeen kyllästyneenä kokeilla ihan luontaistuotekauppaa. siellä antoivat minulle e-epaa kokeiluun ja sanoivat, että sen pitäisi ruveta parissa kuukaudessa vaikuttamaan. jos ihoni vielä pahenisi, myyjä suositteli omalta henk.kohtaiselta kokemukseltaan homeopaattisia hoitoja. kuinkas kävikää, kolme viikkoa epan aloittamisen jälkeen ihoni on huomattavasti parempi! punoitus kasvoistakin onvähentynyt ja joka kuukausittainen koko kasvojen alainen herpes on lieventynyt muutamaan vaivaiseen näppyyn!
      olen siis tuohon e-epaan tosi tyytyväinen, kannattaa kokeilla, kaikilla se ei kai välttämättä toimi, mutta itse löysin siitä apua.... :)

• iho ja vaiva

Kaikkea on kokeiltu : Protopic voide, Avene, Aqualan L, Lipolan , Dermosilin extra , Essex Ceralan , Locoidin ,Novalan. Osan olen hankkinut Tallinnasta.
      Nyt löysin Tallinna reseptilääkkeenä
      PROTOPIC SALV 0,1% 30G maksa ~600 eek ja
      ELIDEL CR 1% 15G maksaa ~319 eek.

• atooppinen ihottuma

Eli mun pikkuveljellä oli pitkän aikaa tosi paha atooppinen ihottuma molemmissa käsissä. Syitähän tollaselle ihottumalle voi olla lukuisia, mutta meillä se johtu pesuaineista. Merkin vaihtaminen ei auttanut tippaakaan. Ei auttanut allergia super hyper testatut pesuaineetkaan. Ainoa mikä auttoi ja poisti ihottuman oli mäntysuopa. Eli pikkuveljen pyykit pestiin siitä hetkestä lähtien sillä. Ihottuma lähtikin sitten pois. Kannattaa kokeilla. Rasvoista ja kortisooneista ei ollut ainakaan meillä mitään apua.

• vanha atoopikko

Moikka!
      Olen kans kaikki kokeillut kaikki mahdolliset, kortisonia olen nyt joutunut muutaman kerran tänä talvena laittamaan, kun naama on niin kipeä. Joskus aikanaan olen käyttänyt kaikki mahdolliset kortisoonitkin mitä van on löytynyt.
      Varmaan sisäisesti kannattais hoitaa, miten vitamiinit ja omegat?

Mulle auttaa ihan tavallinen tummeli, saa halpahalleista ja apteekistakin(jossa puolet kalliinpaa).

• moloko17
    • helokkiöljy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe