Diapam + alkoholi

jaajaa1

Otin tänään n. klo 11.30 esitelmää varten 7,5 mg diapamia. Ylihuomenna eli lauantaina olis tarkotus mennä yksille synttäreille ja siel olin aikonu ottaa myös alkoholiakin, joten ei kai voi olla mitään haittavaikutuksia, eli diapam ei enää voi vaikuttaa alkoholin kanssa mitenkään? kiitos vastauksista.

57

34821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkkeillä on

      tietty aika, jolloin ne poistuvat elimistöstä. En tiedä, mikä on Diapamin aika, mutta jos olet pitempäänkin käyttänyt niitä säännöllisesti, niin lääkettä voi olla vielä ylihuomennakin elimistössä, jolloin alkoholi saattaa lisätä sen tehoa ja aiheuttaa jopa sydänpysähdyksen. En ole lääkäri, joten suosittelisin kysymään ihan suoraan apteekista tai terveyskeskuslääkäriltä. Ihan oman turvallisuutesi vuoksi :) Hyvää viikonloppua Sulle!

      • Sarkasmi

        Sydänpysähdyksen? Heh.

        Just nappasin 10mg diapamia tähän oluiden ja vodkapaukkujen päälle, ihan nimenomaan boostatakseni vaikutuksia, ettei tuntuis ees hetkeen siltä, että elämä on aivan uskomattoman paskaa...

        No, eipä se sydämen pysähtyminenkään kyllä olis varmaan kun positiivinen asia - kunhan tuli yllärinä että näinkin voi käydä - varsinkin kun diapamissa sanotaan vain että "ei suositella, koska vahvistavat toistensa vaikutuksia", ilman sen kummempaa varsinaista VAROITUSTA.

        Noooo aiiivan sama. Kohta saattaa olla että nappaan vielä 5-10mg, koska ihan hauska fiilishän tästä tuli, siihen kärsimykseen verrattuna miten ei pysty rentoutua hetkekskään selvinpäin....

        Come what may.


      • Anonyymi

        älä pelottele toista jollain sydän pysähdyksellä vaikka sen vaara onkin olemassa . lisäät vain paniikkia/pelkoa tälle herralle.


      • Anonyymi
        Sarkasmi kirjoitti:

        Sydänpysähdyksen? Heh.

        Just nappasin 10mg diapamia tähän oluiden ja vodkapaukkujen päälle, ihan nimenomaan boostatakseni vaikutuksia, ettei tuntuis ees hetkeen siltä, että elämä on aivan uskomattoman paskaa...

        No, eipä se sydämen pysähtyminenkään kyllä olis varmaan kun positiivinen asia - kunhan tuli yllärinä että näinkin voi käydä - varsinkin kun diapamissa sanotaan vain että "ei suositella, koska vahvistavat toistensa vaikutuksia", ilman sen kummempaa varsinaista VAROITUSTA.

        Noooo aiiivan sama. Kohta saattaa olla että nappaan vielä 5-10mg, koska ihan hauska fiilishän tästä tuli, siihen kärsimykseen verrattuna miten ei pysty rentoutua hetkekskään selvinpäin....

        Come what may.

        Just joo . Lukasin tän . Vanhaa tekstiisi !!!! Tuskin oot elossakaan !!!🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️🙈🖕 mut mietin minkähän ikänen hei oot ???? Tulee mieeleeni , kaiketi uhma ikänen paska housu, vaippa kusessa !!!! No uhooooooo. Kyllä se siitä 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Toi sydänpysähdys nyt oli, tässä tapauksessa, suoranaista valhetta.
        Kaveriaan ei ollut mikään väärinkäyttää.


      • Anonyymi
        Sarkasmi kirjoitti:

        Sydänpysähdyksen? Heh.

        Just nappasin 10mg diapamia tähän oluiden ja vodkapaukkujen päälle, ihan nimenomaan boostatakseni vaikutuksia, ettei tuntuis ees hetkeen siltä, että elämä on aivan uskomattoman paskaa...

        No, eipä se sydämen pysähtyminenkään kyllä olis varmaan kun positiivinen asia - kunhan tuli yllärinä että näinkin voi käydä - varsinkin kun diapamissa sanotaan vain että "ei suositella, koska vahvistavat toistensa vaikutuksia", ilman sen kummempaa varsinaista VAROITUSTA.

        Noooo aiiivan sama. Kohta saattaa olla että nappaan vielä 5-10mg, koska ihan hauska fiilishän tästä tuli, siihen kärsimykseen verrattuna miten ei pysty rentoutua hetkekskään selvinpäin....

        Come what may.

        Toivon kyllä, että olet kunnossa ja, että ei oo tapahtunut liikaa ylilyöntejä bentsot + alkoholi on aika huono yhdistelmä, mutta selälleen ei kannata jäädä silloin nukkumaan meinaa uniapneanki takia voi käydä silloin huonosti, jos ei ole laitetta

        P.s tiedän erittäin vanha lanka tiedän kyllä😅


    • JoMN

      yleisesti ottaen alkoholi ja rauhoittavat lääkkeet eivät sovi yhteen siksi, että ne vaikuttavat samalle alueelle aivoissa. Diazepam-tyyppiset lääkkeet voimistavat alkoholin vaikutusta, joka saattaa myös todella olla tottumattomalle vaarallista.

      Mutta jos käytät diapamia vakituisesti, elimistösi on tottunut siihen ja en näe mitään ongelmaa siinä, että otat alkoholia.

      • kukaan vastuunsa

        tunteva ihminen ei voi missään nimessä antaa tuollaisia kehoituksia netissä!! Kyllä minun mielestäni aina lääkeasioissa tulisi olla huolellinen ja liian varovainen ei voi koskaan olla. Vaikka olisinkin lääkäri, voisin antaa vain OHJEITA turvalliseen itsensä hoitamiseen netissä ja mahdollista diagnoosiakin ehkä, jos oireet on selvät. Mutta lääkeasioissa ei mielestäni voi ohjata netin välityksellä muuta kuin kääntymään "elävän" lääkärin puoleen, joka tutkii potilaan mahdolliset muut lääkkeet jne.! Tällainen on minun mielestäni edesvastuutonta.


      • JoMN
        kukaan vastuunsa kirjoitti:

        tunteva ihminen ei voi missään nimessä antaa tuollaisia kehoituksia netissä!! Kyllä minun mielestäni aina lääkeasioissa tulisi olla huolellinen ja liian varovainen ei voi koskaan olla. Vaikka olisinkin lääkäri, voisin antaa vain OHJEITA turvalliseen itsensä hoitamiseen netissä ja mahdollista diagnoosiakin ehkä, jos oireet on selvät. Mutta lääkeasioissa ei mielestäni voi ohjata netin välityksellä muuta kuin kääntymään "elävän" lääkärin puoleen, joka tutkii potilaan mahdolliset muut lääkkeet jne.! Tällainen on minun mielestäni edesvastuutonta.

        taivas sattuisi putoamaan päähän, pitäisi nukkua pyöräilykypärä päässä? :-D))


      • Sarkasmi
        kukaan vastuunsa kirjoitti:

        tunteva ihminen ei voi missään nimessä antaa tuollaisia kehoituksia netissä!! Kyllä minun mielestäni aina lääkeasioissa tulisi olla huolellinen ja liian varovainen ei voi koskaan olla. Vaikka olisinkin lääkäri, voisin antaa vain OHJEITA turvalliseen itsensä hoitamiseen netissä ja mahdollista diagnoosiakin ehkä, jos oireet on selvät. Mutta lääkeasioissa ei mielestäni voi ohjata netin välityksellä muuta kuin kääntymään "elävän" lääkärin puoleen, joka tutkii potilaan mahdolliset muut lääkkeet jne.! Tällainen on minun mielestäni edesvastuutonta.

        Mennyt nyt vähän ohi, että kuka täällä sitä on muka suositellut, kun kaikki tuossa puhunut lähinnä, että voi olla ikäviä sivuvaikutuksia...

        Mutta no, kai sitä pitää joku kauhistelija olla joka ketjussa nykypäivänä.


    • lääkelaitoksen

      sivulta Diapamin pakkausohjeesta:
      "Pelkän diatsepaamin aiheuttamat hengenvaaralliset myrkytykset ovat harvinaisia; alkoholi ja muut keskushermostoa lamaavat aineet kuitenkin lisäävät diatsepaamin myrkyllisyyttä (1-3, 9). "

      • cruciferae

        Minäkin luottaisin eniten ihan tähän viralliseen lääkelaitoksen informaatioon.

        Omat kokemukseni ovat sitten asia erikseen, koska jokaisen ihmisen aineenvaihdunta on hieman erilainen ja ihmisillä on erilainen toleranssi lääkkeitä kohtaan, joten mitään määriä tai turvallisia aikavälejä on maallikon turha antaa.

        Itse olen syönyt Diapamia ja juonut alkoholia samanaikaisesti sillä seurauksella, että lääke vahvisti voimakkaasti alkoholin vaikutusta. Hengenvaaraa ei syntynyt, mutta en missään nimessä suosittele kenenkään tekevän samoin. Mutta jos välissä on niinkin pitkä aika kuin vuorokausi, minun on ainakin ihan turvallista ottaa alkoholia lääkettä seuraavana päivänä.


      • Anonyymi

        (1-3, 9)= -2.9 Wooohoo!!! Yeahhhhh!! Damn im good!


    • paras aine

      esitelmän pitoon, se rauhoittaa kyllä mutta toimii voimakkaammin lihasrelaksanttina. Alpratsolaami on parempi ahdistukseen ja jännittyneisyyteen, vaikka toimii myös lihasrelaksanttina.

      Alpratsolaamin puoliintumisaika on lyhyimmästä päästä, Diapamin pisin, sen aktiivisen metaboliitin puoliintumisaika on jopa 200 tuntia. Aika, jona aine on poistunut kokonaan elimistöstä, on 5 kertaa puoliintumisaika, eli jopa 1000 tuntia Diapamilla.

      Bentsot rentouttavat lihaksia ja yhdessä alkoholin kanssa ne voivat rentouttaa siinä määrin, että hengityslihakset lakkaavat toimimasta, jolloin seurauksena on kuolema.

      Noin pienen määrän ollessa kysymyksessä ei suuren suurta hengenvaaraa ole, varsinkin kun välissä on muutama päivä. Bentsot aiheuttavat kylläkin usein yhdessä alkoholin kanssa täysin odottamatonta käyttäytymistä, jopa psykoottisen käyttäytymisen vaara on olemassa, tämä vaikutus tosin on yksilöllinen. Muutaman ravintola-annoksen nauttimisesta tuskin seuraa mitään erikoisempaa mutta itse en ottaisi sen reippaammin, puhun kokemuksista jotka ovat vieneet minut monesti lähelle kuolemaa ja vuosiksi vankilaan.

      • Bentsoja molemmat

        Alpratsolaami vai diatsepaami, bentsoja molemmat.

        Ja toisille sopii Diapam paremmin.


      • Taverna

        Läksin katkaisuun sillä ehdolla, että minut lääkittäisiin uneen.Alkoa oli veressä ihan
        riittävästi. Minulle annettiin nestemäistä diapamia 10mg tunnin välein noin seitsemän
        tunnin ajan,kunnes nukahdin. Tulipa hyvät unet ja aamulla ei ollut krapulaa.


      • Anonyymi
        Taverna kirjoitti:

        Läksin katkaisuun sillä ehdolla, että minut lääkittäisiin uneen.Alkoa oli veressä ihan
        riittävästi. Minulle annettiin nestemäistä diapamia 10mg tunnin välein noin seitsemän
        tunnin ajan,kunnes nukahdin. Tulipa hyvät unet ja aamulla ei ollut krapulaa.

        Kammottavaan krapulaan ehdoton kyllä.
        Muutama kymppi ja pari bissee, olo ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kammottavaan krapulaan ehdoton kyllä.
        Muutama kymppi ja pari bissee, olo ok.

        Juu krapulaan toimii vallan mainiosti. Muuutoin nappailen välillä ahdistukseen ja välillä alkon kanssa 15mg. noh joskus laattakin saattanu mennä alkon kans ja viel hengissä. Jos sul on huono viinapää ja huono lääkepää niin en kai sitten suosittele mutta muutoin noita voi napsia ihan miten tahtoo. ja vaikutusaikakin on diapamilla hyvin lyhyt.


      • Anonyymi

        Eiku max 100 tuntia


    • tosissasiko

      kyselet jossain nettipalstalla vastausta tällaiseen? Ja luotat vielä vastauksiin? Pliis...

      • jäpääää

        join tänään mäyräkoiran bisseä ja lähdin pbaariin sitten ja join parit jonkut siiderit ja viskit parin diapamin kanssa eikä mitään vaikutusta :O syön consertaa kyllä vakituisestuí ettö vaikuttaakjo se


      • andz
        jäpääää kirjoitti:

        join tänään mäyräkoiran bisseä ja lähdin pbaariin sitten ja join parit jonkut siiderit ja viskit parin diapamin kanssa eikä mitään vaikutusta :O syön consertaa kyllä vakituisestuí ettö vaikuttaakjo se

        tääl ei kyl tiedä ihmiset yhtään mitään mistään.. itse oon töissäkäyvä mies joskus vuosia sitten eron jälkeen join ison määrän kaljaa ja söin illaks päälle diapamia.. tän jälkeen koko illasta ja yöstä ei oo mitään muistikuvaa ja heräsin aamulla sohvalta.. ja ihme et oon elossa edes koska ilmeisesti on aivot lakannu toimimasta ja rauhottavat ja viinahan aiheuttaa sitä että hengitys vähän lamaantuu


      • Kyllä se on näin
        andz kirjoitti:

        tääl ei kyl tiedä ihmiset yhtään mitään mistään.. itse oon töissäkäyvä mies joskus vuosia sitten eron jälkeen join ison määrän kaljaa ja söin illaks päälle diapamia.. tän jälkeen koko illasta ja yöstä ei oo mitään muistikuvaa ja heräsin aamulla sohvalta.. ja ihme et oon elossa edes koska ilmeisesti on aivot lakannu toimimasta ja rauhottavat ja viinahan aiheuttaa sitä että hengitys vähän lamaantuu

        Kyllä se on aivan niin. Ei niitä kannata käyttää yhdessä juuri näistä syistä. Itelle on käynyt joskus niin että tullu juotua runsaat määrät alkoholia ja sitten joku tuntematon tarjonnu mulle pari nappia sitä sinistä, 10mg diapamia siinä... lopputulos oli se että olin sammunu johonkin keskustaan tielle, ja onneks poliisit oli napannu mukaan ja vieny siitä, ettei kukaan ehtiny käydä taskuja tyhjäämässä. On se diapam ihan parhaimpia lääkkeitä ahdistukseen, hermostuneisuuteen ja krapulaan. Se voi olla jopa hengenpelastava lääke pahemman juomisputken jälkeen.


      • Sarkasmi

        Niinno, luulis sitä olevan alkoholi diapam fiiliksistä ehkä hivenen enemmän kokemusta käyttäjillä, kun lääkäreillä, jotka tuskin vetelee kännejä ja diapamia.

        Mutta no, voihan sen nyt taas noinkin tuomita ja väliin vittuilla, antamatta mitään rakentavaa keskusteluun - harrastuksensa kullakin.


      • ANTERROLIEKSA
        andz kirjoitti:

        tääl ei kyl tiedä ihmiset yhtään mitään mistään.. itse oon töissäkäyvä mies joskus vuosia sitten eron jälkeen join ison määrän kaljaa ja söin illaks päälle diapamia.. tän jälkeen koko illasta ja yöstä ei oo mitään muistikuvaa ja heräsin aamulla sohvalta.. ja ihme et oon elossa edes koska ilmeisesti on aivot lakannu toimimasta ja rauhottavat ja viinahan aiheuttaa sitä että hengitys vähän lamaantuu

        NYT ON TUOSSA SINULTA UNOHTUNUT ILMEISESTI KOKONAAN YMMÄRRYS LUKEA KÄYTTÖOHJEET SEKÄ ALKOHOLISTA ETTÄ BENSOISTA MUT EI TUOLLA HÖKYILLÄ PITÄISI KYLLÄ OSATA TÖITÄ TEHDÄ SAATI KIRJOITTAA KÄSITTÄÄKSENI KANNATAA PEREHTYÄ MITÄ SITÄ ITSEENSÄ YHTÄAIKAA TYÖNTÄÄ .TUOTA TOD IHMETTELEN MITEN ELÄMÄSSÄ MUUTA LÄH PITI TAPAUKSI SINULLA OLLUT TOIVOTTAVASTI ET OLE TUON PERUSTEELLA NÖRMI SUOM VIRKAMIES PHASTI SILTÄ N...


      • Anonyymi
        andz kirjoitti:

        tääl ei kyl tiedä ihmiset yhtään mitään mistään.. itse oon töissäkäyvä mies joskus vuosia sitten eron jälkeen join ison määrän kaljaa ja söin illaks päälle diapamia.. tän jälkeen koko illasta ja yöstä ei oo mitään muistikuvaa ja heräsin aamulla sohvalta.. ja ihme et oon elossa edes koska ilmeisesti on aivot lakannu toimimasta ja rauhottavat ja viinahan aiheuttaa sitä että hengitys vähän lamaantuu

        PAskapuhetta. Ilmeisesti söit ensimmäistä kertaa. Diapami ei vaikuta kun pari tuntia. alko taas hiukan pidempään.


      • Anonyymi
        Sarkasmi kirjoitti:

        Niinno, luulis sitä olevan alkoholi diapam fiiliksistä ehkä hivenen enemmän kokemusta käyttäjillä, kun lääkäreillä, jotka tuskin vetelee kännejä ja diapamia.

        Mutta no, voihan sen nyt taas noinkin tuomita ja väliin vittuilla, antamatta mitään rakentavaa keskusteluun - harrastuksensa kullakin.

        No tota kyl ne lääkäritki vetää. kaveri on lähihoitaja ja vanhusten sairaalassa töissä ja vetää kaikki vapaat bissee ja bentsoi darraan aina jos on saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tota kyl ne lääkäritki vetää. kaveri on lähihoitaja ja vanhusten sairaalassa töissä ja vetää kaikki vapaat bissee ja bentsoi darraan aina jos on saatavilla.

        Kaikkihan näitä vetää jos jostain saa.
        Ehdoton krapulaan.


    • Jokunarkki

      Otin tuossa eilen 1g vauhtia, hieman yrttiä, 12 olutta kahdeksan kappaletta 10mg diapameja..... muisti "loppuillasta" kadoksissa. Kauhee olo ollut koko tämän päivän. Ehkäpä hieman rankka annostus mutta elossa ollaan :)
      Mutta viimeiseksi jää tämä kerta.

      • Sarkasmi

        Noni, aivan - aivan turha pelotella jollain helevetin sydämenpysähdyksillä jos kyseessä on niinkin pienet annokset kun 10,15 tai 20mg.

        Eipä sillä, en mä siihen itsekään kannusta, mutta kunhan ajattelin katsoa edes oman turvallisuuteni kannalta (enhän halua vanhemmille huolia kun kupsahdan, itselle ei niin väliä) että kuinka monta noita kehtaa tässä kerrankin rentoutuakseen nappailla kun kyseessä 5 olutta ja 1 0.5 litran paukku vodkaa.


      • arvaakukamäoon
        Sarkasmi kirjoitti:

        Noni, aivan - aivan turha pelotella jollain helevetin sydämenpysähdyksillä jos kyseessä on niinkin pienet annokset kun 10,15 tai 20mg.

        Eipä sillä, en mä siihen itsekään kannusta, mutta kunhan ajattelin katsoa edes oman turvallisuuteni kannalta (enhän halua vanhemmille huolia kun kupsahdan, itselle ei niin väliä) että kuinka monta noita kehtaa tässä kerrankin rentoutuakseen nappailla kun kyseessä 5 olutta ja 1 0.5 litran paukku vodkaa.

        Banaaaaanas. T. Arvaa kuka?


      • sh
        arvaakukamäoon kirjoitti:

        Banaaaaanas. T. Arvaa kuka?

        apina?


    • hakkis 66

      vain äärimmäisessä ,tilanteessa! 10mg tulisi mieleen jos on sokki tila pari keskaria kyyti pojaksi. silloinkin on täytynyt olla diatsepaamia ennenkin käyttäny .

      • mielen virkeyttä

        Syön säännöllisesti Diapam 5mg x 2 päivässä. Tänään ois tarkoitus lähteä liikenteeseen. Uskaltaisinko ottaa turvallisin mielin pari bisseä ?
        Vai kannattaisko jäädä kotiin ja olla ilman alkoa.


      • llsssd
        mielen virkeyttä kirjoitti:

        Syön säännöllisesti Diapam 5mg x 2 päivässä. Tänään ois tarkoitus lähteä liikenteeseen. Uskaltaisinko ottaa turvallisin mielin pari bisseä ?
        Vai kannattaisko jäädä kotiin ja olla ilman alkoa.

        Oma kokemus että vintti menee aina pimeäksi jossain vaiheessa iltaa, mulla säännöllinen Diapam 10mg päivässä. Ei ole auttanut vaikka illalla ei lääkettä ottaisikaan. Aina sekoilu alkaa jossain vaiheessa ja en muista mitään seuraavana päivänä, saan vaan kuulla kaikki mitä taas olen sanonut ja tehnyt. Joskus harvoin kontrolli pitää paremmin esim aina anoppilassa mutta siellä en montaa juokaan ja mitään ei tapahtu mutta itsellä se on aina arpapeliä.


      • Anonyymi
        llsssd kirjoitti:

        Oma kokemus että vintti menee aina pimeäksi jossain vaiheessa iltaa, mulla säännöllinen Diapam 10mg päivässä. Ei ole auttanut vaikka illalla ei lääkettä ottaisikaan. Aina sekoilu alkaa jossain vaiheessa ja en muista mitään seuraavana päivänä, saan vaan kuulla kaikki mitä taas olen sanonut ja tehnyt. Joskus harvoin kontrolli pitää paremmin esim aina anoppilassa mutta siellä en montaa juokaan ja mitään ei tapahtu mutta itsellä se on aina arpapeliä.

        Taas paskapuhetta. vintti menny sekasin alkosta ei parista hikisestä diapamista.mut jos oisit laatan pari vetäny niin voisin uskoo. Diapamin vahvin rentouttava vaikutus kestää sen 2h max.


    • oddis2

      50mg pameja ja rutkasti etanolia, jalat meni alta ja unettamaan alko rutkasti, sitä ennen erittäin levollinen ja rauhallinen olotila

    • 6+18

      Ei muutakuin kunnon ryynikänni vaan päälle. Kannattaa kokeilla ihan rohkeasti. Tulee erittäin leppoisa fiilis.

      • Pesukarhu

        2 nelos bissee, 12cl punkkua, 15mg diapamia sekä 2 pesällistä yrttiä. Flegis fiilis✌


    • asdfghjk76

      tapa itsesi mutta pysy erossa lääkettä as muk tarvitsivien elämästä

      • Elämäänsä tuhlannut

        Minun tavoin nuorena bentsoja (kuten diazepam) saa hyvin pienillä annoksilla
        huojentavan ja rennon estoja poistavan olon. Valitettavasti pian oli rinnalla myös
        alkoholi ja saatoin sammua suht. pienistä määristä. Ahdistukseen olen
        käyttänyt eri bentsoja lähes yhtäjaksoisesti lähes 30 v.Välillä annokset ovat
        olleet hyvin suuria, mutta ihmeekseni olen elossa. Minulla on nyt maksimiannos
        bentsoja, joita voidaan avohoidossa määrätä. Silti saan ajaa autoa! Lääkkeet
        eivät vaikuta mitenkään, mutta pienikin vähennys aiheuttaa viroitusoireita ja
        sekavuutta.Pitkä vieroitus on aloitettava.Olen lähes koko ajan käyttänyt alkoholia,
        että ahdistus edes vähän helpottaisi. Useita vuosia olen käyttänyt joitakin
        helposti saatavia opiaatteja, minkä vieroitusoireita käyn läpi juuri nyt (myös
        alkoholin jätin eilen pois). Nyt valvon huonossa olossa tietäen pahimpien
        päivien olevan tulossa, jotka sitten parin viikon jälkeen hitaasti helpottavat.
        Olen varoittava esimerkki (ehkä onnekas), mihin "harmiton" nuorena
        aloitettu säännöllinen bentsojen käyttö vie sekakäytöstä puhumattakaan.
        Annokset suurenevat nopeasti, jos haluaa niiden vaikuttavan.Rauhoittavat
        bentsot ovat avuksi vain kriisiaikojen yli ja sitten ne on lopetettava.


      • Anonyymi
        Elämäänsä tuhlannut kirjoitti:

        Minun tavoin nuorena bentsoja (kuten diazepam) saa hyvin pienillä annoksilla
        huojentavan ja rennon estoja poistavan olon. Valitettavasti pian oli rinnalla myös
        alkoholi ja saatoin sammua suht. pienistä määristä. Ahdistukseen olen
        käyttänyt eri bentsoja lähes yhtäjaksoisesti lähes 30 v.Välillä annokset ovat
        olleet hyvin suuria, mutta ihmeekseni olen elossa. Minulla on nyt maksimiannos
        bentsoja, joita voidaan avohoidossa määrätä. Silti saan ajaa autoa! Lääkkeet
        eivät vaikuta mitenkään, mutta pienikin vähennys aiheuttaa viroitusoireita ja
        sekavuutta.Pitkä vieroitus on aloitettava.Olen lähes koko ajan käyttänyt alkoholia,
        että ahdistus edes vähän helpottaisi. Useita vuosia olen käyttänyt joitakin
        helposti saatavia opiaatteja, minkä vieroitusoireita käyn läpi juuri nyt (myös
        alkoholin jätin eilen pois). Nyt valvon huonossa olossa tietäen pahimpien
        päivien olevan tulossa, jotka sitten parin viikon jälkeen hitaasti helpottavat.
        Olen varoittava esimerkki (ehkä onnekas), mihin "harmiton" nuorena
        aloitettu säännöllinen bentsojen käyttö vie sekakäytöstä puhumattakaan.
        Annokset suurenevat nopeasti, jos haluaa niiden vaikuttavan.Rauhoittavat
        bentsot ovat avuksi vain kriisiaikojen yli ja sitten ne on lopetettava.

        No ei niitä kuulukkaan vetää joka päivä :D. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.


    • Olisko aika?

      Olen ajatellut vetää itseltäni hengen. Olen ollut hoidossa masennuksen takia monta vuotta ja nyt ajoitaan lopettaa hoito sen perusteella, että olen ollut jo kyllin kauan hoidossa. Uhkasin tappaa itseni, mutta lääkäri suhtautuu siihen, että senkus tapat.

      Kokeilin käyttää alkoholia ja sen kanssa paria eri masennuslääkettä, jolloin takoitukseni ei vielä ollut tappaaa itseäni. Halusin tietää vain onko toimenpide kivuton ja toimiiko se. Aamulla heräsin lattialta joka oli kokonaan veressä, kasvoni olivat kokonaan veressä ja otsani auki. Illasta en muista mitään. Valehtelin lääkärille, että olin liukastunut ulkona. Minulla todettiin aivotärähdys.

      Nyt ajattelin tehdä sen oikein kunnolla. Minulla on suuri määrä jäänyt käyttämättä masennuslääkkeitä mm. Efexoria, Cymbaltaa, Sertralinia, Moclobemidia ja Diapamia ym. Ajattelin tehdä sen viinan avulla. Osaisiko joku sanoa mikä olisi tehokkainta? Minulla on myös hirttoköysi kellarissa valmiina

      Syvälliset kiitokset neuvoista

    • eikiitos...

      Itselläni yksi tuttu potee ahdistusta. Kyseinen henkilö saattoi nappailla rauhoittavia baari-iltana juodessaan ison määrän alkoholia, koska tunsi itsensä ahdistuneeksi.

      Kun kuulin tämän, en lähtenyt enää kys. henkilön kanssa baariin. Miksi? Koska hänen käyttäytymisensä muuttui ihan kummalliseksi ja estot häipyi kokonaan. Hän hävisi jatkuvasti, hänen takia sai olla häpeissään ja kaiken päälle vielä huolissaan. Hävettää kaverina katsoa, kun toinen tekee itsestään pellen ja toivottavasti myös ei minusta.

      Toisekseen hänen kanssaan juhlimaan lähteminen ja sen "hyväksyminen" että hän käyttää alkoholia ja rauhoittavia ikäänkuin oikeuttaa hänelle sen. Kolmannekseen huoli. Tulee olo, että on jotenkin vastuussa, kun toinen ei ole kaikissa hengen ja ruumiin voimissa. Naiiveinta oli, että vaikka olin sanonut hänelle monta kertaa, että rauhoittavien ja alkoholin käyttö on VAARALLISTA ja sen moni tietää, hän käytti niitä silti, kun ahdistus. No ei kannata ahdistuksen takia ja hauskanpidon takia ottaa tuollaisia riskejä. Jos lähden pitämään hauskaa, en halua olla lastenvahti. Tuli muutenkin sellainen tunne, että hän nautti tunteesta ja estottomuudesta, mikä kyseisten aineiden yhteiskäytöstä seurasi.

      • afsf

        Muutenki ihmetyttää, kuinka heppoisin perustein ja syin rauhoittavia lääkkeitä tungetaan tasapainottomalle ihmiselle. Missä lääkärin vastuu? En usko rauhoittavien tarkoituksenmukaisuuteen kovinkaan monessa tilanteessa. Lopputulemana voi olla vaan loppupeleissä vieroituksen tarpeessa oleva ihminen, jonka asiat ovat vielä huonommin kuin alussa.

        Sinä itsemurhaa pohtiva: En usko, että lääkärisi on sanonut noin.. Ja jos olisi, se olisi aika paljon lääkärin etiikan vastaista. Hoitoakin on monenlaista .On vääränlaista hoitoa, vääränlainen hoitava henkilö, vääränlainen lääkitys, vääränlainen diagnoosi. Toisekseen en usko, että kukaan sinulle neuvoja itsariin haluaa antaa. Vaikka ihminen olisi kuinka pohjalla,elämä olisi enemmän ottanut kuin antanut, päähän olisi potkittu, et tuntisi mitään muuta kuin vihaa, surua tai olet ilman tunteita, vaikka kuinka kliseiseltä se kuulostaa, asiat voivat muuttua.


      • Olisko jo aika?
        afsf kirjoitti:

        Muutenki ihmetyttää, kuinka heppoisin perustein ja syin rauhoittavia lääkkeitä tungetaan tasapainottomalle ihmiselle. Missä lääkärin vastuu? En usko rauhoittavien tarkoituksenmukaisuuteen kovinkaan monessa tilanteessa. Lopputulemana voi olla vaan loppupeleissä vieroituksen tarpeessa oleva ihminen, jonka asiat ovat vielä huonommin kuin alussa.

        Sinä itsemurhaa pohtiva: En usko, että lääkärisi on sanonut noin.. Ja jos olisi, se olisi aika paljon lääkärin etiikan vastaista. Hoitoakin on monenlaista .On vääränlaista hoitoa, vääränlainen hoitava henkilö, vääränlainen lääkitys, vääränlainen diagnoosi. Toisekseen en usko, että kukaan sinulle neuvoja itsariin haluaa antaa. Vaikka ihminen olisi kuinka pohjalla,elämä olisi enemmän ottanut kuin antanut, päähän olisi potkittu, et tuntisi mitään muuta kuin vihaa, surua tai olet ilman tunteita, vaikka kuinka kliseiseltä se kuulostaa, asiat voivat muuttua.

        Hei!

        Kyllä lääkäri sanoi juuri noin. Olen jo aika iäkäs ja lääkäri oli sitä mieltä, että "täytyy priorisoida ketä hoidetaan. Minun hoitoni lopetetaan tähän." Sanoin, että tapan itseni, jolloin lääkärini sanoi, että uhkailet vain, johon sanoin, että olen tosissani. Lääkäri sanoi sitten, että senkus vain tapan itseni.

        Hesarissa oli juttu, jossa sanotaan, että lääkärinvalan suurimmat rikkojat ovat raha ja priorisointi. Tässä on varmaan siitä kyse.Vanha saa vapaasti lähteä kun ei siitä ole muuta kuin haittaa. Hoidetaan nuorempia.


      • MarikaEve

        Eli sun kaveria ahdistaa ja nyt sä et sitten enää halua lähteä kaveris kanssa juhlimaan, koska sun kaveri saa SUN olon vaikeaksi?


      • Entinenkäyttäjä

        Marika Even kanssa samaa mieltä. Käytin rauhoittavia ja alkoholi turruttaakseni huoleni sekä soiaalisen fobian tuoman ahdistuneisuuden. Kännissä ja rauhoittavissa oli tasainen "ei mitään väliä"-fiilis. Ystäväni sanoi jo silloin että on huolissaan vaikka ns. biletimme yhdessä. Olin aivan samanlainen, ei estoja sitäkään vähää ja yksi asia (ystäväni tästä jo puhui kun rauhoittavia käytin) mitä hän sanoi monta kertaa oli että muutuin kuin toiseksi ihmiseksi, olin aggressiivinen. En muuten ole todellakaan mikään agressiivinen ihminen. Tein asioita hetken mielijohteesta joita sitten seuraavana aamuna häpesin silmät päästäni!
        En kuitenkaan lopettanut ja monet riidat loppuillasta (olemme parhaita ystäviä) kävimme läpi jne. Ystäväni sanoi monta kertaa ettei ne Xanorit sovi viinan kanssa minulle. En kuitenkaan erottanut sitä ns. tavallisesta hiprakasta. Nyt jälkeenpäin erotan..olin aggressiivinen.
        Xanorit loppui kuin seinään kun heräsin ambulanssin paareilta. Miesystäväni oli soittanut ambulanssin kun ei ollut saanut minua nojatuolista hereille vaikka vettä oli kasvoilleni heittänyt.
        Aivan järkyttävä tapahtuma, tämä ei ollenkaan ollut omaa itseäni!
        Ystäväni on vieläkin paras ystäväni eikä todellakaan hylännyt minua vaikka niitä sekoilu-iltoja olikin minulla. Sanoi jälkeenpäin että mahtava juttu että lopetin. Ei ajatellut omalta kannaltaan vaan minun vuoksi.


    • hoihoi--

      Diatsepaamin (diapam) puoliintumisaika on 24–48 tuntia, x4 kun aine on hävinnyt elimistöstä, eli 96-384h jälkeen ei oo.

      Erittäin suuri annos voi aiheuttaa kehon lämpötilan ja verenpaineen laskun ja hengityksen lamaantumisen. Alkoholi ja muut keskushermostoa lamaavat aineet lisäävät diatsepaamin vakavia haittavaikutuksia. Alkoholin ja diatsepaamin yhteiskäyttö saattaa johtaa yllättäviin reaktioihin. Mahdollisista muista yhteisvaikutuksista kannattaa keskustella lääkärin tai apteekkihenkilökunnan kanssa.

      • Anonyymi

        Joo sillon varmaan on vielä elimistössä jos tajuat mikä on puoliintumisaika mutta se rentouttava olo minkä saat siitä ei kestä kun pari h max.


    • MrJuha82

      HUONO yhdistelmä, ei toimi.

    • medipam

      Toimii, kun alkaa ottaa 20mg ja muutaman...oluen:) sit hetken päästä vie 10-20mg. Ennen, kuin menee baariin. Tosin naisille ja vähemmän ryynien kanssa kuosanneille määrät kannatta koittaa itse. jos vetää ekoi kertoi 10-20mg on hyvä. Eli edes vähän kokeneemmille käyttäjille10-40mg on sellanen, jos juo vinaa. Muisti saattaa mennä ja pari päivää siinä siivillä. mutta muuten kuosi on kunnossa.

      Krapulaa ei tule ja olo on seuraavan päivän krapulafree.

      En suosittele betsoja enkä viinaa sekasin, mutta kohtuu kaikessa.

    • FlfkgngkEh

      En kyllä tajua, ahdistukseeni otin reilusti kaljaa ja 15x 10mg Diapamia ja ei ollut edes krapulaa aamulla, ei minkäänlaisia oloja... mikä lie tässä kropassa vikana kun ei henki lähtenyt.

      • Anonyymi

        Raivokohtauksia seuraa yhteiskäytöstä


      • Anonyymi

        Sitä tarvii aika paljon, että hengitys lamaantuu, niin sit vasta lähtee henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raivokohtauksia seuraa yhteiskäytöstä

        HAHAHAHAHAHAHAHAHAH. Itse ottanut välillä juuri sen takia että että agressiivisuus katoaa alkon yhteydessä.


    • Anonyymi

      No Kuule taiat olla tosi tyhmyys että kehtaatkin kirjoitella tommosta paskaa !!! Joka tosiaankin tarttee juuri tätä lääkettä tällä kommentillasi pilaat ja tuhoot niidenkin elämän ja saannin jotka tarttee sitä tosi tarkoitukseen !!! Häpeä ja meen komeroon !!! Ei ihme että lääkärit suhtautuu negatiivisesti kirjoittamaan reseptejä !!!! Ku on tollaisia hörhöjä !!!🙈👹👹👹🍎💩💩💩

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe