naisarmeija

naisalokas

Olen menossa 18 vuotta täytettyäni armeijaan vapaaehtoisesti (olen siis nainen) ja kaipaisin kommentteja teiltä naisilta, jotka ovat armeijan käyneet. Kertokaa kokemuksistanne ja siitä, täytyykö naisen olla aivan täydellisessä kunnossa sinne mennessä (ja olitteko itse hyvässä kunnossa).

Minulla on kuitenkin astma, vaikuttaako se jotenkin siihen, voiko mennä armeijaan? Kuitenkin ulkoilma tekisi vain hyvää astmaatikolle ja koska kuntoni ei ole täydellisen hyvä, sekin kohoaa.

Jos joitain kiinnostaa se, miksi menisin armeijaan, niin 'syy' on se, että olen kiinnostunut maanpuolustuksesta ja ylipäätään armeijatouhuista, aseet ja muut hommat on myös kiinnostavia, ampumista kun harrastan.

5

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alokas 1 08

      Googlaapa Aamukampa ja sieltä inttivinkit ja foorumi. Palsta on täynnä tosi kiinnostavaa asiaa.

    • ressutyttö

      Kunnon ei tarvitse olla täydellinen tai muuten ihmeellisen hyvä, mutta liian hyväkään se ei voi koskaan olla. Itse suoriuduin "ihan ok" -tasoisesti tyydyttävällä kunnolla, ja tiedän jopa muutamia suhteellisen huonokuntoisia tyttöjä, jotka ovat pärjänneet hyvin sitkeyden ja hyvän terveyden avulla kun vain ovat päässeet sopiviin tehtäviin. MUTTA yhtä lailla on jokunen sellainen, jotka eivät pärjänneet, kunto ei riittänyt niihin tehtäviin joihin he päätyivät.

      Ei-niin-hyväkuntoisena inttiin lähteminen on riskipeliä. Ei kannata laskea sen varaan, että kunto ehtisi palveluksessa nousta tai että välttämättä pääsisi fyysisesti riittävän kevyisiin tehtäviin. Mitä parempi kunto, sitä paremmin voi suoriutua omista tehtävistään, sitä paremmin pystyy keskittymään uusien asioiden oppimiseen ja sitä vähemmän hajottaa henkisesti. Oman kestokyvyn äärirajoilla repiminen syö miestä/naista erittäin tehokkaasti (kokemusta on). Astmaatikolle kunnosta huolehtiminen jo ennen palvelusta on erityisen tärkeää.

      Jos treenaa asepalvelusta silmälläpitäen, niin oleellista on millaista rasitusta palveluksessa tulee vastaan, ei se miten saisi mahdollisimman hyvät pisteet jostain kuntotestistä. Intissä tunnetusti voidaan marssia pitkiä matkoja painavien kantamusten kanssa, jalkaisin, pyörällä tai hiihtäen. Juostaan, kontataan ja ryömitään metsässä yms. Kuntotestejä (esim. puolustusvoimien sivuillakin näkyviä) voi katsoa suuntaa-antavina mittareina, mutta kannattaa
      1) unohtaa naisten rajat, sillä ei naisella ole lyhyempiä matkoja marssittavana, vähemmän omia varusteita repussa eikä varsinkaan hitaampia vihollisia sodassa.
      2) muistaa, että mikä tahansa testitulos on yhtä tyhjän kanssa verrattuna siihen kestääkö kunto siellä maastossa. Ei niitä testejä tehdä sitä varten, että sillä ratkottaisiin kuka pääsee johtajakoulutukseen tai kuka on kova taistelija.

      Motiivisi kuulostavat ihan hyviltä. Maanpuolustustahto auttaa sietämään vitutusta siinä vaiheessa kun yleinen kiinnostus tai hyöty työelmässä eivät enää riitä motivoimaan. Vaikka eihän kai juuri kukaan korvessa palellessaan mieti että onpa ihana tässä opetella puolustamaan isänmaata, mutta taustalla oleva ns. suurempi syy mukana ololle toimii myös syynä olla luovuttamatta. Ja ketään tuskin houkuttelisi mahdollinen sotaan joutuminen vain siksi että halusi inttiin saamaan uusia kokemuksia ja lisäpisteitä koulutukseen.

      Jos et ole vielä hakenut palvelukseen, niin tämä on hyvä vaihe aloittaa kunnon kohotuksen lisäksi miettiminen siitä, mihin paikkaan ja millaisiin tehtäviin olisit kiinnostunut ja mitkä ovat omia vahvuuksiasi. Aina ei pääse mihin haluaa, mutta toivomukset kannattaa esittää, etenkin jos on hyviä perusteluja.

      • naisalokas

        Paljon tietoa oli kyllä.. kiitos kommentistasi.. onneksi on vielä muutama vuosi aikaa ennen inttiä, kun aion mennä sinne.


    • täytyypi

      sanoa että aloita kuntoilu heti jos et vielä ole aloittanut. Säälitti seurata oman palveluksen aikana näitä rapakuntoisia ja ylipainoisia tyttöjä jotka olivat tulleet inttiin parantamaan kuntoaan. Ja mikäli varusmiesjohtajaksi mielit niin aina paremmat mahikset jos kunto on hyvä. Päätyyhän sinne AUKkiin ja RUKkiin tietysti myös huonokuntoisiakin mut aika hankala vaatia alaistensa kunnioitusta jos ei itse pysy heidän tahdissaan.

      t. rva reservin alik

      • Naisalokas

        Tottahan tuo on. Täytyypi vähän koventaa tätä kunnonnostamista, että pärjään paikassa hyvin! Ja en kyllä kuitenkaan kunnon kohottamisen takia mee armeijaan, vaan ihan sen, että se maanpuolustus kiinnostaa ja että vähän arvostan tasa-arvoa miesten rinnalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe