BOIKOTOIKAA

BULGARIAA !

Boikottiin koko Bulgaria.........maa "muka" EU jäsen? Miten on mahdollista, että Bulgariassa mm. lasten hoitokodissa olosuhteet kuin keskitysleirissä? (-> TV2 Silminnäkijä, 27.3.2008) USKOMATONTA, että tälläistä voi tapahtua vielä Euroopassa 2000 luvulla?!

Eikö EU tee mitään asialle!!?

Sorry Bulgaria, en tule koskaan matkailemaan maahanne!

12

1570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasaati1

      Ainakaan ne olot ei siellä parane jos jää kotiin,jää matkailijoiden viemät rahat saamatta ja verotulot yms.

      En aio sen takia boikotoida bulgariaa,vaikka asia onkin erittäin ikävä.

    • mkkk

      Taloudelliset mahdollisuudet Bulgarialla ovat aivan toiset kuin Suomella, mutta meillä jätettiin mielenterveyspotilaat hoidotta avohoidon nimissä. Vaikka rahaa olisi, tälläist asiat eivät poliitikkoja kiinnosta ( ei ääniä ). Boikotti tilannetta ei helpota Bulgariassa. Eikä Suomen boikotointi meidän hoitamattomia vanhuksia, terveyskeskuksen jonoissa odottaia tai mielenterveyspotilaita.

    • merkitystä.

      Jos ryhtyisin boikotoimaan jokaista maata ja paikkaa, jossa on mielestäni epäkohtia, niin en voisi astua edes kodistani ulos, saati sitten matkustaa.

    • me siellä

      käymme ja rahaa sinne viemme niin sitä nopeammin sielläkin asiat paranevat. Eli joukolla Bulgariaan.

      • tuhatjayksyötä

        Maa on niin läpikotaisin korruptoitunut, ettei raha ehdi ruohonjuuritasolle ennenkuin se on kadonnut "parempiin" taskuihin. Kauppias turistikeskuksessa sanoi "pyh, miksi maksaisin veroja". Jos pyydät kuitin (kassov bond), et saa, sillä silloin kauppias/ravintoloitsija joutuu maksamaan verot. Mieluummin hän jättää sinut ilman ruokaa. Koettu on. Lomakeskusten työnantajat eivät välttämättä maksa edes palkkaa alaisilleen. Eräskin työnantaja syksyn tullen, kun viimeistään oli palkanmaksun aika, lähetti työntekijänsä lätkimään ilman palkkaa. Tämän täytyi kerjätä rahat kotimatkaa varten.

        Hylätyt lapset dokumentti kertoo vain pienen osan niistä kauheuksista, mitä maassa tapahtuu. Viime viikkoina (seuraan niiden tv:ta) on tapahtunut lastenkotiskandaali toisensa perään. Burgasilaisessa lastenkodissa tehty filmi Baklava aiheutti kohun seksikohtausten takia, toisaalla lapset kävivät pedofiilin luona kuvauttamassa itseään, Sofiassa lastenkotilapsi hyppäsi kolmannen kerroksen ikkunasta päästäkseen pakoon, toisesta kodista osa lapsista karkasi, Tranissa 60-vuotias pedofiili ampui 15-vuotiaan lastenkotitytön ja itsensä kuoliaaksi ja haavoitti kahta muuta.

        Hylätyistä lapsista osa on kehitysvammaisia, osa lapsia, joita vanhemmat eivät pysty tai halua elättää, etenkin romanilapset. Osa lapsista on jätetty laitoksiin vanhempien mukavuudenhalun takia, tai koska vanhemmat ovat lähteneet töihin ulkomaille leveämmän leivän perään. Laitoksissa lapset saavat taskurahaa 3 levaa (1,5 €) kuukaudessa. Niinpä he lisätienistiä saadakseen tekevät kaikenlaisia palveluksia namusedille sun muille, kerjäävät kadulla ja varastelevat romaniammattilaisten rinnalla.

        Voisin kertoa mitä muuta uutiset suoltavat, mutta ette te kestä lukea.


      • .................
        tuhatjayksyötä kirjoitti:

        Maa on niin läpikotaisin korruptoitunut, ettei raha ehdi ruohonjuuritasolle ennenkuin se on kadonnut "parempiin" taskuihin. Kauppias turistikeskuksessa sanoi "pyh, miksi maksaisin veroja". Jos pyydät kuitin (kassov bond), et saa, sillä silloin kauppias/ravintoloitsija joutuu maksamaan verot. Mieluummin hän jättää sinut ilman ruokaa. Koettu on. Lomakeskusten työnantajat eivät välttämättä maksa edes palkkaa alaisilleen. Eräskin työnantaja syksyn tullen, kun viimeistään oli palkanmaksun aika, lähetti työntekijänsä lätkimään ilman palkkaa. Tämän täytyi kerjätä rahat kotimatkaa varten.

        Hylätyt lapset dokumentti kertoo vain pienen osan niistä kauheuksista, mitä maassa tapahtuu. Viime viikkoina (seuraan niiden tv:ta) on tapahtunut lastenkotiskandaali toisensa perään. Burgasilaisessa lastenkodissa tehty filmi Baklava aiheutti kohun seksikohtausten takia, toisaalla lapset kävivät pedofiilin luona kuvauttamassa itseään, Sofiassa lastenkotilapsi hyppäsi kolmannen kerroksen ikkunasta päästäkseen pakoon, toisesta kodista osa lapsista karkasi, Tranissa 60-vuotias pedofiili ampui 15-vuotiaan lastenkotitytön ja itsensä kuoliaaksi ja haavoitti kahta muuta.

        Hylätyistä lapsista osa on kehitysvammaisia, osa lapsia, joita vanhemmat eivät pysty tai halua elättää, etenkin romanilapset. Osa lapsista on jätetty laitoksiin vanhempien mukavuudenhalun takia, tai koska vanhemmat ovat lähteneet töihin ulkomaille leveämmän leivän perään. Laitoksissa lapset saavat taskurahaa 3 levaa (1,5 €) kuukaudessa. Niinpä he lisätienistiä saadakseen tekevät kaikenlaisia palveluksia namusedille sun muille, kerjäävät kadulla ja varastelevat romaniammattilaisten rinnalla.

        Voisin kertoa mitä muuta uutiset suoltavat, mutta ette te kestä lukea.

        Mitä helvetin paskaa sä jauhat,mä olen ollut bulgariassa 4 kertaa ja kyllä mä olen esim.ravintoloissa saanut aina kuitin olen halunnut tai en.Ensi elokuussa mennään taas viettämään mukavat pari viikkoa albenaan.


      • gassc
        ................. kirjoitti:

        Mitä helvetin paskaa sä jauhat,mä olen ollut bulgariassa 4 kertaa ja kyllä mä olen esim.ravintoloissa saanut aina kuitin olen halunnut tai en.Ensi elokuussa mennään taas viettämään mukavat pari viikkoa albenaan.

        me ollaan menossa lomailemaan eikä paikallista elämää tai lasten..koteja kyttäämään . olaan oltu gambiassa . thaimaassa ja brasiliassa . niissä varmasti vielä karmivampaa . jos asiaa ajattelee tuolta kannalta . ei kannattaisi edes katsoa dokumenttejä tai uutisia .. olisi parempi pysyä neljän seinän sisällä että ei joutuisi kurjuutta kohtaamaan . siinä mielessä bulgarian rantakohteet ovatkin hyviä kun ne on juuri turisteille tehty.


    • sa-la

      Viekää kaikki muutkin vammaisia lomalle Bulgariaan ja näyttäkää omalla esimerkillänne mallia. Minä lähden kehitysvammaisen kanssa sinne kesällä ja tuon ohjelman vuoksi matka sai meille uuden ulottuvuuden.

      Vain pohjoismaissa olen nähnyt kehitysvammaisia osana yhteiskuntaa. Kanariansaarilla, Virossa, Kreikassa näkemäni vammaiset olivat pohjoismaista tulleita lomalaisia, ei paikallisia.

      • sekaan !

        Hyvä kommentti ja harvinainen näkökulma - tällä palstalla.


      • hoju

        itse olen käynyt Rhodoksella ja Kreetalla kehitysvammaisten kanssa isohkolla porukalla ja hyvin on matkat menneet. Meidät on otettu todella hyvin vastaan ja pöydät ja kaikki palvelut ovat hyvin järjestyneet ja palvelu on pelannut.emme ole joutuneet kokemaan syrjintää. siis tehkäämme osamme tietoiseksi että kehitysvammaisillakin on oikeus elämään. se auttaa aasenteissa joka paikassa.


    • Tieto lisaa tuskaa

      Mites vaikka tama aristokraattien ja muitten money money sivistyneiden ihmisten Jerseyn saaren lastenkodin tapaus. Sun pitaa varmaan sit boikotoida koko britten saaria. Vai pitaako ensin nahda ensin joku dokumentti. Naita lastekoteja on ympari maailmaa, valitettavasti...

    • Tiibetin asiat

      vie nyt kaiken boikottienergian. On paljon muodikkaampaakin. Voisitko kertoa, kuinka bulgarian matkan väliin jättäminen asiaa parantaa? Matkusta 80 km etelään helsingistä ja käy katsomassa kuinka esim. kehitysvammaisia kohdellaan. Suomalaisia ei oikeasti kiinnosta kuin oma perse ja sen hyvinvointi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe