Ajattelin onko teilläkin sama ongelma kuin minulla, että ostatte kaupassa kotiin kaikkia lihottavia ruokia (suklaata, jäätelöä...) ja sitten kotona tajuatte virheenne ja laitatte ostokset roskiin?
Minusta tuntuu pahalle laittaa ruokaa roskiin, mutta tiedän, että jos en tuhoa niitä, saatan myöhemmin sortua niihin =( Onhan se myös kallista heittää ruokaa roskiin, mutta en aina pysty hillitsemään itseäni kaupassa. Tänäänkin laitoin suklaapötkön roskiin, kun olin syönyt ensin siitä osan...
Laitatteko ruokaa roskiin?
15
1453
Vastaukset
- tiiperollo
mä laitan kyllä, ja ajoittain reilustikin... Jopa valmisruuista sotken pastat fairyyn, etten koskisi niihin :D ... eli syön pelkän kastikkeen tai lihan.. jee...
- tungen
ruuat ihan kylmästi roskiin. varsinkin kun kaverini tuovat minulle aina tullessaan ruokaa (huono rahatilanne) ja luulevat auttavansa minua. no, minä hyyilen ja kiitän kauheasti ja kun he lähtevät, lentää kaikki suoran roskiin ja ulos. jukurtit, hedelmät, piparit, suolakurkut... hyväähän ne vaan tarkoittavat ja tulee paha mieli, vaikka toisaalta on hyvä mieli siitä, että ei sortunut niihin ruokiin.
- tuollaisen tollon
pitäisi nähdä joskus oikeasti nälkää.
Pitää temppuilla kun ei ole eläissään joutunut kärsimään.
Eikö pieneen mieleen ole tullut kuinka moni olisi onnellien noistakin heittämistäsi sapuskoista.
Käytöksesi on niin kuvaamattoman kauheaa että sanat eivät riitä.
- mionascorner
ruuan roskiin laittaminen on vastuutonta, törkeää ja häpeällistä. harjoittakaa itsekuria!
jos ette itse voi syödä jäätelöä loppuun, kutsukaa nälkäiset kaverit kylään ja tarjoa heille jäätelöä. Roskiin heittäminen ei ole järkevää, vaan tyhmää. Roskiin heittäminen ei estä sinua ostamasta seuraavana päivänä lisää ruokaa.Aivan! Jos ei pokka pidä kaupassa niin ei sitten rahaa mukaan! Auttaa kans jos ei mene nälkäisenä kauppaan.
- vain
ei ole sitä kuuluisaa itsekuria...
- fgdfgrtyh
en laita ruokaa ikinä roskiin, ellei ole pilaantunutta. pystyn onneksi jo kaupassa päättämään milloin saan syödä vähän enemmän.
- hysteric
laitan kyllä, mutta en siksi etteikö itsekuri kestäisi vaan satun asumaan vielä kotona ja syömisiäni kytätään jonkun verran. yksin kotona ollessani roskapussi kädessä tyhjentelen vähän kaappeja ja sitten kipaisen viemään pussin roskiskatokseen ja näin näyttää, että olisin syönyt.
häpeän tätä kyllä todella paljon ja en kehtaisi irl kenellekkään myöntää. tuntuu törkeältä heittää hyvää ruokaa roskiin, kun toisilla ei ole ruokaa ollenkaan, mutta olen lohduttaunut ajatuksella, että samahan se on syönkö vai enkö koska loppujen lopuksi se ruoka huuhtoutuisi kumminkin viemäriin. - Tyttö17v
ja häpeän sitä. En mä ennen olisi voinut heittää ruokaa pois, mutta nykyään pelko siitä että sorrun syömään, voittaa häpeän tunteen. Varsinkin jos joku on tuonut mulle suklaata tai ihan mitä vaan syötävää sellaisena päivänä jolloin oon päättänyt olla syömättä, heitän ne pois. Ja oon myös itenkin harrastanut tota että kaadan jotain pesuainetta päälle ja heitän mössöksi jonnekin muovipussiin koska pelkään että sorrun syömään.
Nytkin mulla on tässä karkkipussi ja aion heittää loput pois koska mä en vaan voi hillitä itteäni, pelkään että syön kunnes maha halkee. :D Ei se tunnu niin pahalta sillon kun on ite ostanut ne ruuat. - Kira Disorder
Tääki kans heittää ruokaa roskiin ...
Itsekuri kyllä pitää mutta kotona asustelen ja kaikki kyttäämässä syömisiä. Onneks antavat sentään syödä omassa huoneessa kun väitän läksyjä tekeväni ja siinä samalla sitte kippaan roskiin vaan ne ..
Tottakai se on kurjaa ja tunnen oloni syylliseksi, vanhemmat tekee vaivalla ruokaa ja mä meen vaan viskasemaan kaiken samantien roskiin. Tuhlaan hyvää ruokaa tolleen, mut ei voi mitään :----- - kilokeiju
Hyvä keino on myös se kun vien herkut (esim. keksit, suklaat, karkit) töihin kahvihuoneen pöydälle. Silloin ne tulee syödyksi eikä joudu hukkaan! =)
- I-Want-To-Be-Invisible
Ruoan laittaminen roskiin on yllättävän vaikeaa. Asun kotona ja vanhemmat tekee säännöllisesti ruoan. Onneksi emme syö koskaan yhdessä ja syömisiäni ei vahdita ollenkaan. Jos ostaisin itse ruokani olisi asiat helpommalla mallilla. Ruokaa on helppo olla ostamatta jo rahankulutuksen takia. Ruoan heittäminen pois on vaikeaa mutta toisaalta jonnekkin se häviää ja mielummin välttää sen pahan olon olemalla syömättä
- marx88
Itse olen laihduttaja elämäntavaltani. Se ei ole mulle operaatio vaan elämän tapa. Itselläni on paha tapa herkkuihin, otan ruokaa suuhun esim. suklaa keksin pureskelen ja pyörittelen sitä suussani jotta saan makua siitä mutta kun olisi aika niellä syljen sen pois. olen tehnyt tuota jo pitkään joten se tulee automaattoisesti nielaisu on vaikeaa... :) kaikkeen tottuu siskot
- nainen83
marx88 kirjoitti:
Itse olen laihduttaja elämäntavaltani. Se ei ole mulle operaatio vaan elämän tapa. Itselläni on paha tapa herkkuihin, otan ruokaa suuhun esim. suklaa keksin pureskelen ja pyörittelen sitä suussani jotta saan makua siitä mutta kun olisi aika niellä syljen sen pois. olen tehnyt tuota jo pitkään joten se tulee automaattoisesti nielaisu on vaikeaa... :) kaikkeen tottuu siskot
mää kans joskus jos erehyn laittaa esim. suklaata suuhuni niin nielaisemisvaiheessa tulee katumus ja sylkäisen sen pois. oon tehny tätä jo 10 vuotta=)
- Anonyymi
Joo. En kovin usein osta herkkuja mutta joskus kun ostan niin joskus ostan liikaa. Loput roskiin koska en halua lihoa enkö huonoa oloa mikä niistä tulee.
Muut tunkee herkkuja kotiin. Anoppi työntää aina kaikkee pullaa meille. Ukko ostaa kaikkee huonoo ruokaa kuten muroja ja kaikkee herkkuja hilloja karkkia leivoksia. Niitä koitan tunkee salaa roskiin kun en halua niitä houkutuksia itselleni.
Mies haluis pitää vierasvarana herkkuja. Minä en. Hävitän ne roskiin. Olen kyllä puhunut asiasta ja nyt se alkaa vihdoin luovuttaa eikä ainakaan yritä väkisin pitää vierasvaraa.
En myöskään haluaisi että lapseni lihoo ja tulee epäterveeksi niistä herkuista.
Miehestä ja suvusta kyllä näkee mihin se herkkujen syönti tapa mikä niillä on niin johtaa. Ylipainoon.
Itse en halua sellaista elämäntapaa itselleni enkä lapselleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193026
- 1162341
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231976Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2391904Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41895Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin211801Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001586Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051394- 651144
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351106