olisin kuullut mielellään kokemuksia jotka ovat tämän käyneet läpi. Itse sain diagnoosin tänään. Lääkäri sanoo sen olevan ainaki 10v vanha ja 1,8cm kokoinen ja painaa näköhermoja. Näkö onkin huonontunut. Mutta nyt menee aikaa ennenkuin leikkaus on ja minua pelottaa nämä yltyvät pään /niska säryt. Tuntuu kuin pää räjähtäisi ja niska on aivan jumissa. Mitä jos se kasvaa ja aiheuttaa vuodon aivoissa? Asun yksin ja pelottaa jos jotain tapahtuu. Kertokaa ihmeessä kokemuksia ja mielelläni kerron itse oireista jne niille jotka haluavat tietää. Ja myös siitä miten elämä on mennyt leikkauksen jälkeen ...turvotukset ...ja onko nenä pienentynyt ennalleen. Kiitos kaikille.
aivolisäkekasvainon
1
344
Vastaukset
- kokemusta jostain
Nyt ihan ekana; rauhotu. Mulla on diagnosoitu toi kasvain 2v. sitte, kolme kertaa se on alkanu kasvaa; kaks kertaa näköhäiriöitä, aiheuttanu lisäkkeen vajaatoiminnan, vesitystaudin eli diabetes insibiduksen ja oma kortisonituotanto on loppu. Mulle on annettu kolme kertaa pulssihoitona solusalpaajaa, viimeks nyt tammikuussa ja nyt oootan leikkauksee, haluuvat kokeilla, koska kasvain uusii niin nopeesti. Tällä kertaa ei näköhäiriöitä, ainakaa pahoja. Syön lopun ikääni Miniriniä, Hydrokortisonia ja
Thyroxinia, ne on mulle elintärkeitä. Leikkaus ei niitä korvaa, mut helpottas muuten kaiken näkösiä oireita ja jaksamista. Eiks sulle tarjottu ollenkaa tota tiputushoitoa? Toiseksee, mä en oo edes kiireellisenä leikkausjonossa, ku kasvaa nyt toisee suuntaa, ja silti Hesasta tuli lappu, et jono on 1-2kk! Kaikki lääkärit ei tiiä tästä kasvaimesta ym mitää, tarkista miten omas. Käy Sella ry.n sivuilla, sieltä saat tietoa ja Terveyskirjastosta saa ihan täsmällistä tietoa hakusanalla kasvain aivolisäkkeessä. Tässä infoa ens alkuu. Kysele lisää, vastailen mielelläni, mulla ainaki oireiden kirjo aika vaihteleva ja laaja. Yksin oon minäki, mut ei must oo aihetta paniikkii.Toi sun nenäjuttus meni yli ymmärryksen; mitä tarkotit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948