Rv 16

Onko muita?

Heissan!

Syyskuuta odottelen kuin kuuta nousevaa, vasta (!) silloin pitäisi meidän pikkukakkosemme putkahtaa maailmaan. Miten sitä jaksaa odottaa? Ajatukset on jo kovasti vauvassa ja ihan käytännön mietteissä, kuten miten imetys lähtee sujumaan, nukkuuko esikoinen jos vauva huutaa kovasti iltaisin/öisin jne.

Onko muita samoilla viikoilla olevia ja minkälaisia mietteitä teillä on tällä hetkellä? Miten odotus on muuten sujunut? Näkyykö jo massu? Onko tullut painoa?

Mulla on odotus ollut ihan erilainen kuin ykkösestä, silloin ei ollut minkäänlaisia "negatiivisia" oireita kuten nyt pahoinvointia, päänsärkyä...Mutta on se tietysti kaiken väärtti! Painoa on tullut kaksi kiloa, ja nekin jo surettavat. Alkupainoakin kun jo oli muutama kilo liikaa ja herkut maistuvat ihan liikaa. Mitenkäs saisi karkin/makean himon pois?

Hyviä vointeja kaikille ja laittakaa kuulumisianne =)

9

2530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rv 15+2

Täällä odotellaan esiokoista, syyskuuhun tuntuu olevan ikuisuus :(

Pahoinvointia ei pahemmin ole ollut, mutta väsymystä ja päänsärkyä kylläkin.

Painoa ei ole tullut kuin kilo lisää (alussa tippuikin kilon, eli tasoissa aloituspainon kanssa. Masu näkyy jo hieman, sellainen npieni pömppis on, esimeräisiin ristiäisiin kun kokohametta mietein päälle laittaa, ei tullut kuuloonkaan, masu näkyi aivan selvätsi :D Vanhat Farkut eivät päälle mene, tai menisivät mutta todella tukalat :/

Täällä laskettu aika olisi tossa 17.9. Tosin voihanse muuttua vielä tuossa 5vkon päästä olevassa rakenne ultrassa.

Mitenkäs sulla,näkyykö jo vatsa? Koskapas siellä LA?

Hyvin on muuten odotus sujunut, joskin aika ja päivät, saatikka viikot eivät millään mene eteenpäin :/ Ja kauheesti tekis mieli ostella jo vaikka mitä, mutta eipä vielä viitsi oikeen. Paitsi muutama vaate tullut jo hommattua,sekä sitteri :D Kunn oli edullisisa ja niiiiin ihania.

Karkin ja makean himoon oon yrittänyt syödä hedelmiä ym, esim. viinirypäleet, vadelmat, mansikat, tomaatti, päärynä, omena, luumut, ananas, persikka, erilaisia rahkoja ja jogurtteja, ym. Tosin tripit, mehut ja limut,sekä suklaa maistuu liiankin hyvin :D

• ole...

myös samoilla viikoilla eli rv16 meneillään:) Välillä tuntuu ettei aika mene millään..
        lakettu aika minulla on 14.9

itselläni ei ole ollut ollenkaan muita ikäviä raskaus oireita kuin päänsärky.

minulla oli syke neuvolassa 160 mitenkäs teillä?

kiloja ei ole tullut kun vasta pari lisää ja kuka niitä nyt huomaisi. Mahaa ei vielä huomaa mutta itse tunnen möykyn joka suurentuu navan ja häpyluun välillä:)minulla kuulemma sisäänpäin kallistuva kohtu.. joten en tiedä miten kauan menee että muut huomaa massuni:(

• Alkuper.

Mulla on laskettu aika menkkojen mukaan 18.9., mutta ekan ultran mukaan viikkoa ennen. Saapas nähdä muutetaanko laskettua aikaa seuraavaksi neuvolassa =)

Mä odottelen myös rakenneultraa, eikös se ole 20 viikolla? Olisi kiva nähdä kumpi tulee, esikoisesta ei nähty. Tietäisi sitten, käyvätkö tytön tavarat ja vaatteet vai pitääkö lähteä kaupoille =) Mulla on kyllä semmonen olo, että tyttöjä meille vaan tulee, mutta enpä toisaalta tiedä, kun olo on ollut niin erilainen...Samapa tuo, kunhan on terve!

Kyllä mulla maha jo näkyy, se taitaa olla niin venynyt jo esikoisesta. Pomo ainakin huomasi heti, että odotan lasta. Käytän silti vielä tavallisia vaatteita, ne ei vielä purista. Mammavaatteita löytyykin muutamat jo ennestään, mutta kesäksi täytyy jotakin ostaa!

• :))

Täällä yksi esikoista odottava ja viikkoja 15 3 ja la 16.9.

Pahoinvointi alkoi vkolla 12 ja jatkuu edelleen. Väsynyt olisn alkuraskaudesta, vaikka siloin en edes tiennyt vielä odottavani. Oksennan lähes päivittäin, voimakkaista tuoksuista/hajuista, hampaiden pesusta yms.

Seuraava neuvola ensi viikolla ennen lomaa ja rakenneultra 5.5, jonne iskä lähtee mukaan.

Painoa ei ole tullut vielä kiloakaan. Vatsa ei ole vielä kovin kasvanut, ehkä pientä "turvotusta". Ahtaimmat vaatteet ei kyllä enää sovi.

Kovasti olen ulkoillut ja liikkunut. Kahdessa jumpassa käyn vkossa ja kerran kuntosalilla. Jumpat lopetan tässä kuukauden sisällä. Uinti voisi olla hyvää liikuntaa.

Makeaa tekee mieli. Jäätelö auttaa tuohon oksentamiseen. Pitäis oikein pitää karkkipäivää...

Vuorotyötä teen edelleen. Voi olla, että lopetan öiden tekemisen rakenneultran jälkeen. Tai sitten kun en enää jaksa valvomista. Toisethan valvovat useamman yön peräkkäin raskauden loppuun saakka, itse en varmasti jaksa valvoa. En usko, että se on loppujen lopuksi hyväksi sikiöllekään.

Mutta tsemiä odotukseen. Kesä tulee kohta ja sitten syksy ja me lykitään sitten vaunuja, kivaaaa!

• Nyytti 2008

Meil kans odotellaan syyskuus syntyvää esikoista. välillä sekavin tuntein mut kai tää on sitä mielialojen vaihtelua. Paino vasta tullu 1,6 kg, alkupaino kyl on kans joten aika kivast menny. Mielitekoja viel ei ole ollu mut kai niidenkin aika tulee.

• LA 22.9.

Täällä myös meneillään 16. viikko.

Pahinvointi on loppunut, mahaa ei vielä näy, mitä nyt turvotusta ja pari extra kiloa.

HIeman "huoelstuttaa" kun ei ole mitään oireita enää, että onko kaikki kunnossa, varsinkin kun vielä en liikkeita tunne.

Tämä on kait sellainen välivaihe?

• Kasva jo!
        LA 22.9. kirjoitti:

Täällä myös meneillään 16. viikko.

Pahinvointi on loppunut, mahaa ei vielä näy, mitä nyt turvotusta ja pari extra kiloa.

HIeman "huoelstuttaa" kun ei ole mitään oireita enää, että onko kaikki kunnossa, varsinkin kun vielä en liikkeita tunne.

Tämä on kait sellainen välivaihe?

Samat mietteet kuin edellisellä, oireet (iltapahoinvointi ja rintojen aristus) loppuivat pari viikkoa sitten, kilo tullut painoa varmaan herkuttelusta, mutta mahasta ei ole tietoakaan! Hieman mietityttää onko kaikki ok, kun ei tunnu mitään, maha ei kasva ja seuraavaan ultraan on niin pitkä aika! Nyt on tosiaankin "odottamista"!

• mieh123
        Kasva jo! kirjoitti:

Samat mietteet kuin edellisellä, oireet (iltapahoinvointi ja rintojen aristus) loppuivat pari viikkoa sitten, kilo tullut painoa varmaan herkuttelusta, mutta mahasta ei ole tietoakaan! Hieman mietityttää onko kaikki ok, kun ei tunnu mitään, maha ei kasva ja seuraavaan ultraan on niin pitkä aika! Nyt on tosiaankin "odottamista"!

...kun mulla laskettu aika 24.8 ja viikoiksi olen laskenut 15? :D enkö osaakkaa laskea niitä? :D

Pahoinvointia mulla ainakin alussa, nyt vaan haisee pahalle kaikki kahvi yms. mut ei liiemmin enää yököttele. Tosin kertaakaan ei ole tarvinnut edes oksentaa...

Maha taitaa olla viel ihan turvotusta, ensimmäistä siis odottelen.

Ja painoa tullut jotain 4 kiloa lisää, eikä ainakaan minua haittaa yhtään ku oon muutenki nii hoikka...

• HIHiih
        mieh123 kirjoitti:

...kun mulla laskettu aika 24.8 ja viikoiksi olen laskenut 15? :D enkö osaakkaa laskea niitä? :D

Pahoinvointia mulla ainakin alussa, nyt vaan haisee pahalle kaikki kahvi yms. mut ei liiemmin enää yököttele. Tosin kertaakaan ei ole tarvinnut edes oksentaa...

Maha taitaa olla viel ihan turvotusta, ensimmäistä siis odottelen.

Ja painoa tullut jotain 4 kiloa lisää, eikä ainakaan minua haittaa yhtään ku oon muutenki nii hoikka...

Katohan kuin vanha ketju tää on :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe