.......

AIKIDO

Olisin kiinnostunut Aikidosta (huomauttakaa jos kirjoita väärälle palstalle) niin mitä kaikkea siinä tehdään kertokaa yksityiskohtia....

11

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nih

aikidossa otetaan pari, sit otetaan paria kädestä tai takinliepeestä (joskus myös olkapäästä) kii ja odotellaan tanssiinlähtöä. sit se pari ottaa hienoja tanssiaskeleita pitäen kädestäs kii niin että pyörit nätisti mukana. sit kaadut hienon kuperkeikan, pari päästää irti ja nouset lumoavan sulavasti ylös. tai hän ei päästä irti vaan ahdistelee sinut kiinni lattiaan. sit siellä opitaan tekee "taipumaton käsi" ja kuunnellaan iltasatuja menneen mestarin kuolemattomuudesta ja siitä kuinka kerran sai paniikkikohtauksen puutarhassa ja luuli kivettyneensä kuin kultapatsaaksi

• Tumppi

Nih, eipäs väheksytä. Jokaiselle löytyy oma laji. Mikä ei sovi sinulle voi sopia jollekin muulle.

• nih
        Tumppi kirjoitti:

Nih, eipäs väheksytä. Jokaiselle löytyy oma laji. Mikä ei sovi sinulle voi sopia jollekin muulle.

joillekin tangomarkkinat ovat omiaan, ei siinä mitään väheksymistä

• heh
        nih kirjoitti:

joillekin tangomarkkinat ovat omiaan, ei siinä mitään väheksymistä

Olen itse aikidoa harrastanut ja siitä myöhemmin erkaantunut, mutta pystyin nauramaan jutullesi kuitenkin. Olet selkeästi sitä itse joskus kokeillut tai sitä hyvin läheltä nähnyt.
        Toki juttu oli aika karrikoitu, mutta sisältää totuuden siemenen miksi aikido minunkin kohdallani vaihtui jujutsuun.

• nih
        heh kirjoitti:

Olen itse aikidoa harrastanut ja siitä myöhemmin erkaantunut, mutta pystyin nauramaan jutullesi kuitenkin. Olet selkeästi sitä itse joskus kokeillut tai sitä hyvin läheltä nähnyt.
        Toki juttu oli aika karrikoitu, mutta sisältää totuuden siemenen miksi aikido minunkin kohdallani vaihtui jujutsuun.

jees on sitä aikidoakin katsottu vierestä ku frendi treenas samalla salilla viereisellä matolla. sil onn nykyään peräti musta vyö ja alkaa osatakin jotain.

puhuin täysin totta mutta kun sen pukee ärsyttäviin sanavalintoihin, tulee kaikille aikidokoille ja muille "ei saa haukkua perinteisiä lajeja" tyypeille niin kova verenpaineen nousu etteivät näe enää metsää puilta ja alkavat vain paasaamaan.

• heh
        nih kirjoitti:

jees on sitä aikidoakin katsottu vierestä ku frendi treenas samalla salilla viereisellä matolla. sil onn nykyään peräti musta vyö ja alkaa osatakin jotain.

puhuin täysin totta mutta kun sen pukee ärsyttäviin sanavalintoihin, tulee kaikille aikidokoille ja muille "ei saa haukkua perinteisiä lajeja" tyypeille niin kova verenpaineen nousu etteivät näe enää metsää puilta ja alkavat vain paasaamaan.

Minä kyllä osasin lukea tuon sarkasmina ihan kevyesti. Ehkä siksi, että silmäni ovat hieman lajin suhteen avautuneet. Hieno laji ja sopii varmasti monelle, jotka haluavat treenata jotain lajia, mutta eivät halua tehdä sitä liian rankasti.
        Koen aikidon enemmänkin mukavana harrastuksena kuin taistelulajina. Tai siis koin.

• Tumppi

tsekkaas tämä : www.finland-aikikai.fi

Sieltä löytyy jos jonkinlaista infoa.

• flammee

Oma kokemukseni aikidosta on varsin rajallinen, vähän alkeiskurssia. Hauskaa oli mutta jostain syystä se vaan jäi kesken.. Pitää kokeilla viimeistään sitten vanhana miehenä uudestaan kun jalka ei enää nouse yli oman pään korkeudelle.. :P

Tjaah, ainakin harjoitellaan ukemia (kaatuminen), liikkumista ja alkeiskurssin jälkeen harjoitellaan myös puumiekan ja kepin käyttöä, painotus on tosin pikemminkin aikidon vartalonkäytön oppimisessa kuin tehokkaassa kamppailutaidossa noiden aseiden avulla. Pääosa harjoituksista kai harjoitellaan erilaisia heittoja/alasviemisiä, vastustajan hyökätessä lyönnillä tai tarttumisella.

Suosittelen tätä foorumia jos haluat asiantuntevampaa informaatiota aikidosta:

http://www.aikidoseurahokutokai.fi/cgi-local/ultimatebb.cgi

• Porkkis

Aikidon fanaattisena harrastajana meinasin muutaman sanan sanoa, mutten jaksakaan. Tulisi liian pitkä tarina :). Jos sulla on jotain kysyttävää niin kysy tarkempia kysymyksiä. Tai vielä parempi mene jonnekin näytökseen katsomaan ja kysy joltain aikido-opettajalta suoraan.

• paave

Aikidoa voi harrastaa monella tavalla.
        Suomessa se valitettavasti on lähinnä tanssia.

Eräs Steven Seagalin oppilas sanoi hyvin, että jos harjoittelee käytännöllistä tyyliä, voi sen kanssa tanssia, mutta jos harjoittelee tanssityyliä ja se pitäisi saada toimimaan käytännössä, voi tulla ongelmia.

• Porkkis
        paave kirjoitti:

Aikidoa voi harrastaa monella tavalla.
        Suomessa se valitettavasti on lähinnä tanssia.

Eräs Steven Seagalin oppilas sanoi hyvin, että jos harjoittelee käytännöllistä tyyliä, voi sen kanssa tanssia, mutta jos harjoittelee tanssityyliä ja se pitäisi saada toimimaan käytännössä, voi tulla ongelmia.

"Suomessa se valitettavasti on lähinnä tanssia. "

Yleistätpä rajusti. Harrastajasta kiinni. En ole vielä tavannut yhtään aikido-opettajaa suomessa joka opettaisi tanssia (en ole tosin kovin monen opetuksessa ollutkaan). Olen kyllä nähnyt harrastajia, jotka tanssivat. Minun näkemykseni mukaan se on aloittelijan tasolla tanssia, koska ei osaa vielä mitään, jolloin pari tavallaan menee säälistä, kun harjoitellaan. Sitten kun taidot kehittyvät jää tanssi taka-alalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2521
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe