Olenko

alkoholisti??

Mietin tässä tällaista juttua: juopottelin aika kovasti syksyllä, joskus jopa 3 kertaa viikossa, pääosin kuitenkin viikonloppuisin. Kännit olivat tuhteja ja muistikin pätki osittain. Krapulat sen mukaisia.
Nyt sitten uuden vuoden jälkeen ajattelin laihduttaa ja tulin siihen tulokseen, että vähentäminen alkon suhteen kannattaa dieetinkin takia. Olen ollut juopottelemassa tammikuusta tänne maaliskuun loppuun 3 kertaa.

Olenko juoppo vai en? Aiemmin join 3 kertaa viikossa, nyt on mennyt 1 kerta kuussa. Minkäänlaista tuskaa ei ole tullut ja painokin on tippunut alas. Itseasiassa en muista koko dokaamista välillä, joten minun ei tarvitse "kieltäytyä" mistään, kun mielikään ei tee..
Jollain palstalla (olisko ollu peräti tämä) sanottiin aiemmin, että olen juoppo ja menossa kohti tuhoa (siis kun dokasin 2-3 krt/vk).

Mutta olenkohan mä sittenkään? Ei tämä elämä olekaan taistelua viinaa vastaan, "yksi päivä kerrallaan". Olinko loppujen lopuksi vain tavallinen, tylsyyttä kaljoittelulla purkava nuori jota vanhat alkkikset leimasivat juopoksi turhaan?

Vai tuurijuoppo? Mutta miksi himoa ei ole tullut? Miksi kerran kuussa tuhdit kännit on riittänyt? Sisältöä elämässä, lenkkeily ja terveellinen safka on kivoja asioita. Niin on dokaaminenkin.

Alkakaahan analysoida. Jokin tässä kuviossa mättää.

Terv. Juopoksi leimattu ja kännäilystä syyllisyyttä tuntemaan pakotettu tuhoa kohti matkalla oleva alkoholistin alku ;)

5

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Kerettiläisesti ajattelen, että juomiseensa, olipa vaikka suurkulutusta, ei pidä ankkuroitua ja käpertyä niin, että se hallitsee ajatusmaailmaa päivästä päivään.
      Kun itselleen on tehnyt tasan tarkkaan selväksi, että oman juomisen ON vähennyttävä, se myös vähenee, mutta asiaa ei pidä jauhaa päässään päivästä päivään, sillä se jos mikä kasvattaa paineita, jotka helposti voivat laueta juomiseen.

Itse pahimmillaan vedin puolen vuoden putken terävää viinaa runsain mitoin joka päivä, ja kun tein itselleni selväksi, että touhun on loputtava, se loppui, ja kiltisti kärsin viikkotolkulla, kun tiesin vaivat itse hankituiksi.
      Kuukausia on kulunut, ja viina ei tule mieleenkään muulloin, kuin täällä sompailessa, mutta minkäänlaista himoa ei ole, vaikka olen enemmän ja vähemmän juonut koko aikuisikäni, n. 30 vuotta.

Mielestäni se "päivä kerrallaan"-menetelmä on juuri juomisen iskostamista päähänsä, ja ollaan kuilun partaalla koko ajan, kun ei päästä henkisesti eroon siitä, mistä pyritään eroon.

Itse pidän mieleni vapaana viinasta ilman mantroja ja hokemisia, ja jos joskus putkahtaa päähäni, työnnän mielikuvan sivuun.

• minä kans

kun itse menettää juomisen hallinan ja joutuu "voimattomaksi" niin sitä on vaikea myöntää että joku toinen elävä ja ajatteleva ihminen pystyy ominpäin itse laittamaan asian kuntoon.

Tekstisi tullaan tyrmäämään ja sinut tuomitsemaan.
      Syitä ovat: juomisen luvan hakeminen, asian vähättely ja kaikkein varmimmin tyrmätään sinun "ihme parantuminen"

Tämä on ihan väärä paikka puhua siitä "miten minusta tuli kohtuukäyttäjä"

Tärkeintä on kumminkin se, että sinun on hyvä olla etkä tunne halua olla sairas ja et tunne tarvetta piiloutua pilaantuneiden geeniesi taakse!
      Katos nääs alkoholistiksi synnytään -kuulemma.

• Oolofi

Oikealle alkoholistille esim. juomisen mahdollisesti aiheuttama turvotus/painnonnousu on täysin yhdentekevä asia. Sulla ei onneksi ole alkoholiongelmaa, luuleet vaan itse niin.n

• nuori ex-juoppo

moi!mielestäni et todellakaan ole mikään alkoholisti,itse olen 30v ja ollut alkoholin vuoksi katkolla jne....dokasin puol vuotta oiskohan välissä ollut pari selvää päivää...joten se on jo alkoholismia se,suotta mietit asiaa,nt syön reviaa,alkoholihimoja vähentävää lääkettä!!joten ota aivan rennosti,kerran kuussa ei ole mitään!!!!

• calmato

Miksi ketään edes kiinnostaisi, oletko alkoholisti vai kohtuukäyttäjä? Asia kuuluu vain ja ainoastaan sinulle, jos ei sinulla ole alaikäisiä lapsia, jotka kärsisivät juomisestasi. Jos lapset kärsivät, silloin vasta se kuuluu kaikille tervepäisille aikuisille ja on sosiaalipuolen asia.

Kukaan muu ei vastaa alkoholinkäytöstäsi, laihtumisestasi tai muustakaan terveydestäsi kuin sinä itse. Tää on sitä aikuisuutta, alaikäisenä oli sullakin toisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6259
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4839
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      100
      3101
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2932
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2165
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1546
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1111
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1110
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1036
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      804
    Aihe