pieni(KÖ) tyttö

3kk

Hei!
3kk neuvolassa tyttö oli 58,5cm ja painoi 5.505kg ja hoitaja katsoi jostain listälta josko on "hälyttävän pieni pituudeltaan".Ei kuitenkaan ollut.Mutta nyt ihmettelin onko muita ns.pieniä tyttöjä? Syntyessään tyttö oli 48cm ja 3200g...ei se minusta mitenkään liian lyhyeltä/pieneltä kuulosta!?
Kiitos vastaajille!

6

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2208

Meidän tyttö oli 3kk iässä 59cm pitkä ja painoi 4900. Ei neuvolassa kommentoitu yhtään mitenkään. Todenneet vain että on rakenteeltaan pitkä ja hoikka.

• tyttö----------------------...

oli 3kk neuvolassa 5130g ja 55cm eli pienempi mitä teidän tyttö eikä meille kukaan ainakaan pienuudesta mitään sanonut, aina on hyvin käyrillä kasvanut. Tosin meijän tyttö oli syntyessään 2490g ja 46cm, syntyi 38 3 viikolla eli ei liian aikaisin

• syytä huoleen

eihän kaikkien tarvitse olla samankokoisia:) Meidän tyttö 3kk neuvolassa 5,2kg ja 60,5cm. Alakäyrällä menee, mutta on rakenteeltaan siro. Olemme isän kanssa itsekin aika pieniä, joten vaikuttaahan vanhempienkin koko.

• alkup.

Kiitos kaikille vastauksista..Sehän siinä onkin,että emme ole mieheni kanssa mitenkään pienikokoisia.Itse olen ylipainoinen ja 170cm ja mieheni on lähiaikoina pyöristynyt aika lailla ja on 186cm..esikoisemme oli 51cm ja 3180g,joten ei mikään kovin iso painollaan ja tyttö vielä pienempi,vaikka painoa olikin syntyessään enemmän.Neuvolatäti vaan sanoi että "pieniä lapsia"..Sinänsä ihmetyttää,kun kaverin lapsi,on todella pulska ja kyseinen kaveri on 160cm ja painaa ihan liian vähän,hän sitten sai isoja poikia ja minun lapseni ovatkin pieniä..Ihmetyttää.. :)

• poika 3.5kk
        alkup. kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista..Sehän siinä onkin,että emme ole mieheni kanssa mitenkään pienikokoisia.Itse olen ylipainoinen ja 170cm ja mieheni on lähiaikoina pyöristynyt aika lailla ja on 186cm..esikoisemme oli 51cm ja 3180g,joten ei mikään kovin iso painollaan ja tyttö vielä pienempi,vaikka painoa olikin syntyessään enemmän.Neuvolatäti vaan sanoi että "pieniä lapsia"..Sinänsä ihmetyttää,kun kaverin lapsi,on todella pulska ja kyseinen kaveri on 160cm ja painaa ihan liian vähän,hän sitten sai isoja poikia ja minun lapseni ovatkin pieniä..Ihmetyttää.. :)

Hienostihan tyttösi on pituutta kasvanut suhteessa lähtö pituuteen. Minusta on käsittämätöntä myös tuo miksi jotkut tekee isoja ja toiset pieniä vaikka oma koko on päinvastainen. Me ollaan minä 165 mies 175 ja poikamme ovat todella isoja. esikko nyt 10v 155cm. syntyessään 4.9kg ja 56.5cm. Vauvamme 3.5kk on nyt 8.5kg ja 68cm oli syntyessään "vain" 3.9 ja pituutta 55cm.

• Anne-79

Heippa,

Meillä tyttö oli 3 kk neuvolassa 59 cm ja 5620 g. Ja kehuivat, että hyvin kasvaa.
      Oli syntyessään 3110 g ja 50 cm.
      Eli aika samoissa lukemissa, kuin teillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5930
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3319
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2541
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2125
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2075
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1639
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1232
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1085
    Aihe