HERRA JUMALA!

Pietu-Eeli

Herra Jumala tosiaan, kun enpä uskonu näkeväni tätä päivää, että IMATRA saa oman palstan. Karmee paikka!!!! Imatran miehillä on tapana ottaa venakko akakseen. Mistä tämä johtuu? Onko se jonkunlainen trendi jutska? Vai onko Imatran miehissä jotain poikkeavaa, kun ei omasta maasta löydy vaimoa? Onkohan tää muuten rasismia nyt, kun haukun Imatraa. Imatra muuten pitäs laissa säätää kirjotettavaks pienellä. On se vaan niin säälittävä. Annetaan vaan Imatra lahjoituksena Venäjälle, kun ne sen kuitenkin on jo vallannu. Sitä kautta ne valtaa pian koko maan.

13

1011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pedro II

      Oon itte Imatralt lähtösin, montamonituista vuotta muualla jo vaikuttanu. Omast ikäluokastan (thirtysomething) MELKO harvalla on venäläinen vaimo. Mutta sitten näillä keski-ikäsillä se on toinen juttu. Näyttämisen halu, ja varmaan sitä rakkauttakin. Anteeks, jos nyt kirjottelen rasistisia läpiä päähäni, mutta on yksi havainto ihan lähipiiristä (ei kuiteskaan isä). Mies on 55. Kertaalleen eronnut, nyt jo aikuisia lapsia aikaisemmasta liitosta. Laukkasi aika pitkään rajan takana bensaa ja tupakkia hakemassa. Toi sieltä vaimon, ikä reippaasti alle 30. Näyttelee onnellisena, varmaan ne rakastaakin toisiaan. Misun tärkein tehtävä on näyttää nätiltä, käy ostoksilla Lappeenrannassa, Hesassa, Pietarissa. Ei tee kotihommia (rakennekynnet kärsii?), eikä muutakaan työtä kun suomen taito melkein puuttuu. Kai se tällä sukulaismiehelläkin on sellainen tilanne, että kun "menestyvän" tehdastyöläisen tsanssit paikallisilla naismarkkinoilla eivät ottaneet tulta, niin piti turvata itäapuun. Säälittää miehen lasten puolesta: ne ei o tervetulleita isänsä kotiin, kun uusi (lapsia nuorempi) vaimo pitää niitä jotenki uhkana. Ukko saa käydä pari kertaa kuussa katsomassa lapsenlapsia näitten kotona. Jot silviisii. Oon törmänny tähän nuori-nätti-venäläinen keski-ikänen mies myös Jyväskylässä, naapurissa vastaava tapaus, parilla nyt 2 yhteistä lasta ja miehen anoppi asuu niillä myös suuren osan vuotta. Eli ei o ees imatralaiskeksintö tää vaimonvaihto venäläiseen, nuorempaan vuosikertaan.
      Ei Imatras mitää suurempaa vikaa o, et varmaan o ees siel käyny, kun tollasii kirjottelet. Mut vastasimpas kun oli tietoo tästä kysymästäs asiasta, ainakin yhen tapauksen verran. Muilla voi olla muut mielipiteet ja kokemukset.

    • eemeli

      Taidat olla naapuri"kaupungista". Jos et satu tietämään ,niin siellä teillä on asukaslukuun nähden prosentuaalisesti Suomen
      suurin venäläisvähemmistö. Meillä Täällä Imatralla on kaikki hyvin. Ei ole kaupungilla velkaa kuten teillä ja kaikki palvelut pelaa. Seuraapa vähän tiedotusvälineitä , niin tiedät ,missä mennään!
      Jokainen asuu siellä ,missä on mielestään hyvä olla. Turha on hölmöillä noilla sivistymättömillä kirjoituksilla.
      Mutta kateutta kaikki tyyni.

      • Pois imatralta ja sassiin

        Kyllä eemeli kirjoitteli ihmellisiä. Olen itse Imatralla töissä ja asunut ikäni Imatraa vähintään isommissa kaupungeissa, kuten Turku, Pori, Tampere, Hämeenlinna ja Vaasa. Suuri kaupunkien kirjo johtuu kesätöistä ja opiskeluista. Kerroppa minulle, eemeli, mikä Imatralla mielestäsi on hyvin? Mitkä palvelut pelaavat? Onko sinusta palvelua se, että kaupat sulkevat (pois lukein marketit ja ruokakaupat) arkisin klo. 17 ja lauantaisin suljetaan varmuuden vuoksi klo 13? Minusta tämä ei ole muuta kuin ala-arvoista palvelua. Imatralaisista kaupoista ei yleensä löydä mitään järkevää. Paras vaatekauppa on Kapp-ahl. Harrastusmahdollisuudet ovat kyllä iavan paskat. Lopuksi sanon eemelille, että tuntemani ihmiset(käytyään Imatralla) ovat ihmetelleet sitä, miten pystyn Imatralla asumaan. Imatrallehan mätänee! Mene eemeli kävelemään vaikkapa Turkuun tai Tampereelle tavallisena arkipäivänä klo 18 jälkeen ja tee sitten vastaava matka Rajapatsaalla, Vuoksenniskalla ja Imatrankoskella. Ehkä tajuat jotain. Imatralla tapahtuu vuodessa ehkä n. 2 viikon ajan kun BigBand-festarit ovat käynnissä. Lopun vuotta voisi olla vaikka arkussa.
        Ps. No hard feelings


      • veloista

        No eikai teillä siellä ole velkoja, kun koko paska kuihtuu pois kehitymättömyyden takia.


      • onpas
        veloista kirjoitti:

        No eikai teillä siellä ole velkoja, kun koko paska kuihtuu pois kehitymättömyyden takia.

        kyllä teilläkin on kiistelyn aiheet...!


      • eemeli
        Pois imatralta ja sassiin kirjoitti:

        Kyllä eemeli kirjoitteli ihmellisiä. Olen itse Imatralla töissä ja asunut ikäni Imatraa vähintään isommissa kaupungeissa, kuten Turku, Pori, Tampere, Hämeenlinna ja Vaasa. Suuri kaupunkien kirjo johtuu kesätöistä ja opiskeluista. Kerroppa minulle, eemeli, mikä Imatralla mielestäsi on hyvin? Mitkä palvelut pelaavat? Onko sinusta palvelua se, että kaupat sulkevat (pois lukein marketit ja ruokakaupat) arkisin klo. 17 ja lauantaisin suljetaan varmuuden vuoksi klo 13? Minusta tämä ei ole muuta kuin ala-arvoista palvelua. Imatralaisista kaupoista ei yleensä löydä mitään järkevää. Paras vaatekauppa on Kapp-ahl. Harrastusmahdollisuudet ovat kyllä iavan paskat. Lopuksi sanon eemelille, että tuntemani ihmiset(käytyään Imatralla) ovat ihmetelleet sitä, miten pystyn Imatralla asumaan. Imatrallehan mätänee! Mene eemeli kävelemään vaikkapa Turkuun tai Tampereelle tavallisena arkipäivänä klo 18 jälkeen ja tee sitten vastaava matka Rajapatsaalla, Vuoksenniskalla ja Imatrankoskella. Ehkä tajuat jotain. Imatralla tapahtuu vuodessa ehkä n. 2 viikon ajan kun BigBand-festarit ovat käynnissä. Lopun vuotta voisi olla vaikka arkussa.
        Ps. No hard feelings

        Katsos Pietu ,kun kaikki ihmiset eivät elä kaupoista ja menomestoista.Tosin tälläkin nuo isoimmat marketit ovat auki 21.00:an, kuten niissä isoissakin kaupungeissa.Vatekauppiohin ei ehkä riitä asiakkaita myöhemmällä.( Kapp-ahlin kaltaisessa lumppukaupassa olen vieraillut vain pari kertaa.)
        Maassamme on paljon ihmisiä, jotka eivät halua asua autojen ja kauhean menon ja metelin keskellä.
        Riittää ,kun kerran kesässä käy sellaista katsomassa ja kipin kapin haluaa pois. Mutta sellaisilla ihmisillä on yläpäässä muutakin ajateltavaa kun kauppojen aukioloajat tai muu vastaava teinien ihannoima elämäntyyli.
        Esim. täältä Imatralta ei puutu tavallisen ihmisen tarvitsemista asioista yhtään mitään.
        Löytyy kaupat , apteekit , terveyskeskus , urheilutalo , elokuvat ,teatteri urheilukentät
        ja luontoa.(Mitä harrastusmahdollisuuksia sinulta puuttuu?) Kunhan ikää teillekin valittajille karttuu , niin toivottavasti rupeatte ymmärtämään ,mikä elämässä on tärkeää.
        Näillä nettikanavilla tuntuu vain liikkuvan keskimääräistä tyhmempää ja hörhömpää porukkaa.
        Ehkäpä kaikki ihmiset eivät huuda tapahtumien perään ,vaan osaavat järjestää elämänsä muutoinkin mielekkäällä tavalla. Muutoinhan Suomen maaseutu olisi AIVAN tyhjä.
        Olen muuten asunut Tampereella ja Hesassa ,mutta mistään hinnasta en enää niihin muuttaisi- joten anna vaan kaikkien kukkasten kukkia!


      • Krishna
        eemeli kirjoitti:

        Katsos Pietu ,kun kaikki ihmiset eivät elä kaupoista ja menomestoista.Tosin tälläkin nuo isoimmat marketit ovat auki 21.00:an, kuten niissä isoissakin kaupungeissa.Vatekauppiohin ei ehkä riitä asiakkaita myöhemmällä.( Kapp-ahlin kaltaisessa lumppukaupassa olen vieraillut vain pari kertaa.)
        Maassamme on paljon ihmisiä, jotka eivät halua asua autojen ja kauhean menon ja metelin keskellä.
        Riittää ,kun kerran kesässä käy sellaista katsomassa ja kipin kapin haluaa pois. Mutta sellaisilla ihmisillä on yläpäässä muutakin ajateltavaa kun kauppojen aukioloajat tai muu vastaava teinien ihannoima elämäntyyli.
        Esim. täältä Imatralta ei puutu tavallisen ihmisen tarvitsemista asioista yhtään mitään.
        Löytyy kaupat , apteekit , terveyskeskus , urheilutalo , elokuvat ,teatteri urheilukentät
        ja luontoa.(Mitä harrastusmahdollisuuksia sinulta puuttuu?) Kunhan ikää teillekin valittajille karttuu , niin toivottavasti rupeatte ymmärtämään ,mikä elämässä on tärkeää.
        Näillä nettikanavilla tuntuu vain liikkuvan keskimääräistä tyhmempää ja hörhömpää porukkaa.
        Ehkäpä kaikki ihmiset eivät huuda tapahtumien perään ,vaan osaavat järjestää elämänsä muutoinkin mielekkäällä tavalla. Muutoinhan Suomen maaseutu olisi AIVAN tyhjä.
        Olen muuten asunut Tampereella ja Hesassa ,mutta mistään hinnasta en enää niihin muuttaisi- joten anna vaan kaikkien kukkasten kukkia!

        Voi Hare Krishna.
        Enpä ole muuten mikään teini vaan n. 30 v akateeminen, jolla on myös jonkin verran vaatimuksia. Mistä eemelin mielestä pitäisi olla valmis luopumaan vain asuinpaikan ja työn takia? Elämästä? Ei kiitos. Ei Tampereella tms. paikassa asuminen tarkoita sitä, että haluaa asua autojen ja kauhean menon tai metelin seassa. Imatra vaan on kuin risukasa (mene katsomaan esim. satamaan, miten täynnä rojua paikka on), joka on ränsistyneen näköinen hökkelikylä. Kuka sellaisessa haluaa asua? Ei kukaan. Missä korkeasti koulutettut nuoret lääkärit? Eivät varmasti tule Imatralle, kun käyvät kerran tarkkailemassa. En tiedä miten vanha eemeli on, mutta meille nuorille Imatra ei ole tarpeeksi. Hei hei ja onnea sinulle jatkossa eemeli.


      • ritu
        Krishna kirjoitti:

        Voi Hare Krishna.
        Enpä ole muuten mikään teini vaan n. 30 v akateeminen, jolla on myös jonkin verran vaatimuksia. Mistä eemelin mielestä pitäisi olla valmis luopumaan vain asuinpaikan ja työn takia? Elämästä? Ei kiitos. Ei Tampereella tms. paikassa asuminen tarkoita sitä, että haluaa asua autojen ja kauhean menon tai metelin seassa. Imatra vaan on kuin risukasa (mene katsomaan esim. satamaan, miten täynnä rojua paikka on), joka on ränsistyneen näköinen hökkelikylä. Kuka sellaisessa haluaa asua? Ei kukaan. Missä korkeasti koulutettut nuoret lääkärit? Eivät varmasti tule Imatralle, kun käyvät kerran tarkkailemassa. En tiedä miten vanha eemeli on, mutta meille nuorille Imatra ei ole tarpeeksi. Hei hei ja onnea sinulle jatkossa eemeli.

        Muka akateeminen - ha ha! Tai jos oletkin ,häpäiset sivistymättömyydelläsi koko
        sanan.


      • ritulle
        ritu kirjoitti:

        Muka akateeminen - ha ha! Tai jos oletkin ,häpäiset sivistymättömyydelläsi koko
        sanan.

        Voi vopi Ritu, emmehän voi kaikki olla yhtä menestyviä. Mene takaisin kaljalle Rajapubiin.


      • minä
        ritulle kirjoitti:

        Voi vopi Ritu, emmehän voi kaikki olla yhtä menestyviä. Mene takaisin kaljalle Rajapubiin.

        hah-haaa...just nii,Ritu Rajapubin rattoisa ruusu,takas tuopin ääreen,ettei väljähdy sekin.


    • Pietu-Eeli

      Unohdit mainita listassasi henkisesti kieroutuneet ihmiset. Kokemusta on.

      • pikku-e

        Heitähän löytyy jokaisesta kaupungista ja kylästä. Sen enenpi,mitä suurempi on paikkakunnan asukasluku.
        Ja tämä yhteiskuntahan heidät on sellaiseksi tehnyt - eli ei ole useinkaan ihmisen oma vika ,jos kaikki
        ei ole kohdallaan.


    • jOO

      VANHA TEKSTI MUTTA KIRJOTAN SILTI.
      En tiedä onko Imatra säälittävä paikka, mutta sen tiedän että tuo mitä sanot että imatralaisilla miehillä on tapana ottaa venäläinen eukko, ni on totta! Meidänkin sukuun "saatiin" yks venäläinen ällöeukko. Nuor serkkupoika otti venäläisen eukon, vaikka ois saanu suomalaisenkin jos ois vaan ettiny(ei vikaa ulkonäössä eikä muutenkaa). On se vissii sillein että ne venäläiset eukot on nii ihania kaikkine tauteinee et niitä pitää suosia!!

      Ennen: Suosi Suomalaista, potki pakolaista.
      Nykyisin: Suosi venäläistä, potki suomalaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      615
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      608
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe