Heippa!
Onko kenelläkään kokemusta sellasesta, kun vauvalta kuuluu lisälyöntejä? Mä oon nyt rv 27 4 ja vauvan sydänäänissä kuulu lisälyöntejä. Lääkäri käski olla stressaamatta niistä, mutta varas kuitenkin mulle ultran asian tiimoilta. Mä en huomannu ollenkaan kysyä, että kuinka vakavasta asiasta pahimmillaan vois olla kyse.. Ja ultra on vasta reilun viikon päästä. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta?
Kiitos, jos joku vastaa:)
sikiön "rytmihäiriö"
2
2362
Vastaukset
- Miuykkeli
Mulla oli sama ongelma,(olin silloin viikolla 28) tekivät ultran.
Ei sen kummempi juttu.
Lääkäri sanoi että alle 12-vuotiailla aika yleinenkin ongelma. Joillain lapsilla tulee raskauden aikana joillakin myöhemmin.
Nyt kun kävin loppuraskauden ultrassa ongelma oli poistunut.
Lääkäri ultrassa sanoi että lisälyönnit katoaa usein itsestään.
Elikkäs ei kannata stressata!
Mukavaa odotusta!
(Usein Dopplerilla erehdytään luulemaan hikkaakin lisälyönniksi,mulla oli minuutissa noin 10 lisälyöntiä)- rv 38+3
Meidän vauvalla todettiin rytmihäiriöitä ekan kerran viikolla 31. menin silloin äpolille käyrille ja ylim. ultraan. lääkäri sanoi, että ei ole syytä murheeseen kun niitä oli suht harvakseltaan ja syke taso oli normaali 140-150. niitä on nyt ollut melkein joka neuvolakerralla ja synnytyksen suunnittelukäynnin yhteydessä tehdyssä ultrassakin oli. ovat kuitenkin vaarattomia kuulemma kun sydämen rakenteessa ei ole mitään poikkeavaa. voivat mennä synnytykseen mennessä ohi tai voivat olla vielä kun vauva syntyy. ne on yleensä eteisperäsiä lisälyöntejä, joita on aikuisillakin vaarattomana. lääkäi selitti meille myös, että voi johtua sydämen johtosolukon kehittymättömyydestä. itse olin kauan murheellinen ja stressaantunut vauvan voinnista, mutta sittemmin olen rauhottunut kun olen saanut lisää tietoa. mukavaa odotusta sinulle, neuvoni on että ei kannata liikaa murehtia eikä miettiä, vaikka luonnollisesti on huoli omasta pikkuisesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865