Onko kokemuksia Rengasonline.com kaupasta? Nokian H 195/55 15 328,40€/sarja, kotoisessa rengasliikkeessä n. 500€/sarja asennettuna.
Onko renkaat tuoreita, pelaako toimitus ja miten suhtautuu kotoinen rengasliike ostettaessa pelkän asennuksen eli hinnoiteleeko asennuksen ylihintaiseksi jolloin hintaerosta muodostuu pieni?
Kommentteja kaivataan:)
Rengasonline.com
19
6632
Vastaukset
- itsekin
Moro,
Olen itse kuullut ihan hyviä juttuja rengas-onlinesta ja itse aion kokeilla kun vaan tiedän mitä haluan tilata sieltä... uudet vanteet tulee jo ensi viikolla.- mieluummin
195 60 15 käyvät hyvin 55:sen tilalle, ovat n. 3% suuremmat jotka on vain plussaa, nopeusmittarin virhe korjaantuu ja bensaa kuluu vähän vähempi ja ovat myös hiljaisemmat.
maksavat näköjään 320 eur - Mittarivirheestä..
mieluummin kirjoitti:
195 60 15 käyvät hyvin 55:sen tilalle, ovat n. 3% suuremmat jotka on vain plussaa, nopeusmittarin virhe korjaantuu ja bensaa kuluu vähän vähempi ja ovat myös hiljaisemmat.
maksavat näköjään 320 eurKun et edes tiedä mikä auto on kyseessä?
Mittarivirhe ei ole mikään universaali suure, 3%, vaan vaihtelee eri automalleissa, ja jopa saman mallin sisällä on vaihtelua eri yksilöissä. - autoista
Mittarivirheestä.. kirjoitti:
Kun et edes tiedä mikä auto on kyseessä?
Mittarivirhe ei ole mikään universaali suure, 3%, vaan vaihtelee eri automalleissa, ja jopa saman mallin sisällä on vaihtelua eri yksilöissä.mittari virhe on n. 4-5% (=km/h 100:sen nopeudessa) tekniikan maaliman mittauksen perusteella.
joten tällöin virhe korjautuu, muttei välttämättä poistu kokonaan.
muutamassa autossa oli luokkaa 1-3 km/h. - :::::::::::.
autoista kirjoitti:
mittari virhe on n. 4-5% (=km/h 100:sen nopeudessa) tekniikan maaliman mittauksen perusteella.
joten tällöin virhe korjautuu, muttei välttämättä poistu kokonaan.
muutamassa autossa oli luokkaa 1-3 km/h.Se ei ole Tekniikan Raamattu. (TR).
- Hyvä pulju
Siis renkaiden asennus ei ole ongelma, ja voit tilata renkaat myös paikkakuntasi yhteistyötä tekevään liikkeeseen. Näin renkaita ei tarvitse kanniskella yhtään mihinkään, vaikka jotkut täkäläiset kauppiaat turpa norsunvitulla niin pelottelevatkin.
Myöskään jos viet renkaat kenelle tahansa asennettavaksi, ei kumikeijolla ole mitään rutisemista asennustyöstä, koska tekee rahasta työtä käskettyä ja täytyy tehdä vaikka kuinka vituttaisikin se satasen-parin löysä joka jäi välistä kiskomatta.
Kumikeijo ei ole mikään jumala vaan Duunari.
Rengas-onlinen renkaat ovat tuoreita, viimeksi tilaamani olivat neljä viikkoa vanhat, kuten edellisetkin.
Sivuilla ilmoitetaan mikäli renkaat ovat vanhaa varastoa (esim DOT 2006) ja tällöin merkkirenkaan hinta on huomattavan alhainen.
Täkäläiset kumikeijot taas myyvät sumeilematta viisikin vuotta vanhoja renkaita "uusina".
Toimitus pelaa kuin junan vessa, noin viikossa renkaat ovat ovellasi tai liikkeessä johon olet ne tilannut.
Kummastusta herättää muuten eräs seikka joka on se että kuinka esim. Nokian rengas joka valmistetaan Nokialla, menettää hinnastaan sen parisataa/sarja, sillä että setti kuljetetaan Saksaan ja tuodaan sieltä takaisin, kun vertaa täkäläisiin paikallisiin hintoihin...;)- nii.iin
Nokian H ei ole ensinnäkään sama rengas kuin Hakka H. Lisäksi ulkomailta tilatusta renkaasta puuttuu ns. Hakka-turva, joka kattaa kaikki rengasvauriot tiettynä määräaikana. Kyseinen lisäpalvelu nostaa varmasti jonkun verran täällä myytyjen nokialaisten hintaa.
Itse en mokomasta maksaisi. Autoillut olen jo kohta 20 vuotta ja koskaan ei ole rengasrikkoa tapahtunut. - Ota selvää
nii.iin kirjoitti:
Nokian H ei ole ensinnäkään sama rengas kuin Hakka H. Lisäksi ulkomailta tilatusta renkaasta puuttuu ns. Hakka-turva, joka kattaa kaikki rengasvauriot tiettynä määräaikana. Kyseinen lisäpalvelu nostaa varmasti jonkun verran täällä myytyjen nokialaisten hintaa.
Itse en mokomasta maksaisi. Autoillut olen jo kohta 20 vuotta ja koskaan ei ole rengasrikkoa tapahtunut.Nokian H, ja Hakka H on sama rengas sillä erotuksella että Hakka H:ssa on löysempi runko täkäläisille siperianteille sopivasti, H:n ollessa jämäkämpi.
Hakkaturva on voimassa ostopaikasta riippumatta kunhan kuitti on tallessa. - "hakkaturvaa"
nii.iin kirjoitti:
Itse en mokomasta maksaisi. Autoillut olen jo kohta 20 vuotta ja koskaan ei ole rengasrikkoa tapahtunut.Mikään selittänyt sitä että miksi ulkomaille kuljetetut Nokian renkaat halpenevat parisen sataa per sarja tuotaessa ne takaisin suomeen nettikaupan kautta verrattaessa "suomirenkaisiin". Esim NRHi.
Asennuskuluiksi voidaan laskea n. 40€. - selvää otetaan
Ota selvää kirjoitti:
Nokian H, ja Hakka H on sama rengas sillä erotuksella että Hakka H:ssa on löysempi runko täkäläisille siperianteille sopivasti, H:n ollessa jämäkämpi.
Hakkaturva on voimassa ostopaikasta riippumatta kunhan kuitti on tallessa.Eipä ole pelkässä H:ssa mitään ylimääräisiä turvia ja takuita. Runkoasiassakin olet hakoteillä. Kumiseos kylläkin on toisenlainen.
- ei riitä kuitti
Ota selvää kirjoitti:
Nokian H, ja Hakka H on sama rengas sillä erotuksella että Hakka H:ssa on löysempi runko täkäläisille siperianteille sopivasti, H:n ollessa jämäkämpi.
Hakkaturva on voimassa ostopaikasta riippumatta kunhan kuitti on tallessa.Eipä taida riittää pelkkä kuitti. Tässä lainaus nokian sivuilta:
"Asiakas tuo vioittuneen Nokian Hakka -merkkisen renkaan Nokian-renkaita myyvään liikkeeseen ja esittää turvakortin." - ___Auto-Antero----
nii.iin kirjoitti:
Itse en mokomasta maksaisi. Autoillut olen jo kohta 20 vuotta ja koskaan ei ole rengasrikkoa tapahtunut.Valmistaja vastaa tuotevirheistä olipa ostokanava mikä tahansa.
- naulaanajo
___Auto-Antero---- kirjoitti:
Valmistaja vastaa tuotevirheistä olipa ostokanava mikä tahansa.
Tuotevirheistä valmistaja vastaa hamaan tulevaisuuteen, mutta Nokian renkaat on ainoa valmistaja, joka korvaa myös käytöstä johtuvat vauriot.
Eli jos ajat renkaan vaikkapa naulaan, niin saat uuden. - tietoa
Ota selvää kirjoitti:
Hakkaturva on voimassa ostopaikasta riippumatta kunhan kuitti on tallessa.Euroopasta tuodulla Nokian H renkaalla EI OLE HAKKA takuuta!Miksikö? No siksi kun se ei ole Hakka H vaan pelkkä Nokian H. Hakka turvahan tarkoittaa että jos aja itse renkaan rikki tai miten vaan mäsäksi niin HAKKA turva kattaa renkaasi 4mm asti ja ostopäivästä 3vuotta.Hakka takuun saat vain suomalaisesta valtuutetusta rengasliikkeestä!Oston yhteydessä täytetään erillinen hakkatakuukortti joka on muuten autokohtainen.
- ___Auto-Antero----
naulaanajo kirjoitti:
Tuotevirheistä valmistaja vastaa hamaan tulevaisuuteen, mutta Nokian renkaat on ainoa valmistaja, joka korvaa myös käytöstä johtuvat vauriot.
Eli jos ajat renkaan vaikkapa naulaan, niin saat uuden.Ajan teitä pitkin, enkä edes poikkea autoni kanssa rakennustyömaille.
Tämän ajamani parin miljoonan kilometrin aikana en kertaakaan ole joutunut pysähtymään rengasrikon takia.
En viitsi tuollaisesta maksaa.
Sitten kun se turva korvaa kulumisesta aiheutuneen kulutuspinnan menettämisen niin lupaan harkita asiaa... - Hakkaa turpaan
nii.iin kirjoitti:
Itse en mokomasta maksaisi. Autoillut olen jo kohta 20 vuotta ja koskaan ei ole rengasrikkoa tapahtunut.Saattaahan niissä Rengasonlinen rnkaissakin tulla se "hakkaturva"-kortti mukana?
- kyllä harmittaa
Hakkaa turpaan kirjoitti:
Saattaahan niissä Rengasonlinen rnkaissakin tulla se "hakkaturva"-kortti mukana?
Tasan ei tule korttia mukana ja se sapettaa oikein huolella: 1,5kk vanhat renkaat ja bitumiduunarien haravan piikki asfaltissa pystyssä... rengas käyttökelvoton ja tienpitäjä syyntakeeton.
Toki hinta nyt oli Rengas-onlinestä sen verran paljon halvempi, että Vianorin hintaan nähden saan vielä sen 5. renkaan ja vielä jää 40 eur säätöön...
- hakka-h
hakka renkaita on valmistettu vasta vuoden verran joten tuoreita on.
Nokianlaisia en vain itse ostaisi. - rengastoimitus
Viikossa tuli renkaat Suomeen. 40 euroa maksoi asennustyö paikallisessa liikkeessä. Säästin lähes 150 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865269
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784704Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232494Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241901- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851318