ef-kielimatkoista

kyselen

Hei. Onkohan täällä ketään, jonka lapsi on ollut em. kielimatkalla? Millaisia kokemuksia ja millaisia neuvoja teillä on ollut/ voit antaa? Missä päin lapsenne on ollut? Meillä poika on lähdössä ensi kesänä kolmeks viikoks kielimatkalle ja näin äitinä jännitän tietysti kovasti tuota matkaa..

12

1654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

      muuten oli lapsella mukava matka, mutta kun lapsi oli jo matkalla, niin selvisi, ettei hän menekään siihen perheeseen, joka hänelle oli määrätty, vaan se yhtäkkiä vaihtui. Perillä se sitten selvisi, että hän joutuu johonkin mummoperheeseen, jossa olikin sitten neljä suomalaista tyttöä. Sanomattakin on varmaan selvää, ettei kielenoppimisesta sitten mitään tullut, kun ei ollutkaan samanikäisiä paikallisia lapsia perheessä lainkaan. Meille vannottiin ja vakuutettiin, ef, ettei samaan majoitukseen tule, kuin kaksi korkeintaan, ja nyt tuli kuitenkin neljä. Emme käytä sitä kielimatkatoimistoa enää.

      • onko muitakin?

        Jaa, onko niitä muitakin kielimatkakursseja kuin tuo ef? Meille luvattiin että pääsee kaverin kanssa samaan perheeseen kun kaveri on ujon sorttinen, eikä välttämättä uskalla ihan ihestään olla. Minkä tyypin kurssilla teidän lapsi oli? Luin sieltä jostain säännöistä/ehdoista että pitää maksaa lisämaksua jos haluaa yksin suomalaisena perheeseen.


      • mie.mie
        onko muitakin? kirjoitti:

        Jaa, onko niitä muitakin kielimatkakursseja kuin tuo ef? Meille luvattiin että pääsee kaverin kanssa samaan perheeseen kun kaveri on ujon sorttinen, eikä välttämättä uskalla ihan ihestään olla. Minkä tyypin kurssilla teidän lapsi oli? Luin sieltä jostain säännöistä/ehdoista että pitää maksaa lisämaksua jos haluaa yksin suomalaisena perheeseen.

        Mä olin itse 13 vuotiaana kansainvälisellä kurssilla, eli perheessä ei ollut ketään muuta suomalaista kuin minä-joissakin perheissä majoitettiin monta henkilöä, jolloin saattoi olla monta suomalaista, mutta myös ulkomaalaisia.
        Olin EF:n kautta. Mielestäni reissu oli ikimuistoinen, mutta meitä ei aina kunnolla informoitu esim. mitä tapahtumia kielikurssilaisille on siellä jne. kun taas muiden maiden oppilaille kerrottiin. Myöskin oli typerää, että teimme retket suomalaisten kanssa, vaikka olinkin kansainvälisessä ryhmässä oppitunneilla.
        Muita kielimatkatoimistoja ovat STS ja TR, varmasti muitakin, mutta nämä tulivat nyt mieleeni!


      • marrrr''''
        mie.mie kirjoitti:

        Mä olin itse 13 vuotiaana kansainvälisellä kurssilla, eli perheessä ei ollut ketään muuta suomalaista kuin minä-joissakin perheissä majoitettiin monta henkilöä, jolloin saattoi olla monta suomalaista, mutta myös ulkomaalaisia.
        Olin EF:n kautta. Mielestäni reissu oli ikimuistoinen, mutta meitä ei aina kunnolla informoitu esim. mitä tapahtumia kielikurssilaisille on siellä jne. kun taas muiden maiden oppilaille kerrottiin. Myöskin oli typerää, että teimme retket suomalaisten kanssa, vaikka olinkin kansainvälisessä ryhmässä oppitunneilla.
        Muita kielimatkatoimistoja ovat STS ja TR, varmasti muitakin, mutta nämä tulivat nyt mieleeni!

        STS:n sivut: http://www.sts.fi/finland/ls/aloitus/

        Olen kuullut paljon huonoa TR:stä, etenkin tuon firman vaihto-oppilasohjelmista. On myos ollut Kuluttajaviraston tms. mustalla listalla. STS:sta on puolestaan kuulunut pääasiassa hyvää, EF:stä hyvää ja huonoa. Taisi olla niin, että Maltalle suositellaan EF:ää, muualle STS:ää.


    • ok ok ok

      Meillä tyttö oli viime kesänä kolmen viikon kielimatkalla Englannissa EF:n kautta enkä osaa mitään huonoa nimetä! Kaikki sujui hyvin ja tyttö myös on tyytyväinen kokemukseensa.

      Noh, ainoa asia mitä hieman pohdin, oli tytön majoituspaikka eräässä perheessä. Se tuntui tekevän hommaa lähes leipätyökseen, sillä majoitettuna oli lähes 10 nuorta! Tyttöjä oli sullottuna 5 samaan pieneen huoneeseen, johon ei mahtunut juuri muuta kuin kerrossängyt seinille. Samassa perheessä oli myös kaksi espanjalaista poikaa, venäläinen tyttö ja italialainen mies. Oma tyttömme ei tästä ollut pahoillaan eikä moittinut, itse vähän mietin, että niillä hinnoilla olisi voinut olla vähän väljempääkin. Muuten perhe tuntui mukavalta ja oli kiinnostunut nuorista juttelemalla ja huolta pitämällä.

      Järjestettyä ohjelmaa EF:n puolesta tuntui olevan liiankin kanssa eikä kaikki se toiminta ollut paperilta luettunakaan kovin kiinnostavaa, mutta ihan kaikkeen ei ollut pakko osallistua.

      Suosittelen EF:n kielimatkoja, meidän kokemuksemme oli turvallinen ja hyvä. En häpeä kantaa joskus EF:n kassia kaupungilla :o)

    • minä vaan

      Minä olin 16-vuotiaana kuukaden Brightonissa EF:n kielikoulussa. JOs haluaa todella oppia kieltä niin valitkaa ehdottomasti kielikoulu ja jos taas on nuoremmasta lapsesta kyse niin sitten kielimatka. Meitä oli kyseisessä koulussa ainoastaan 2 suomalaista yhtäaikaa. Asuin Kanadalaisen tytön kanssa isäntäperheessä. Koko kuukausi puhuttiin englantia, eikä suomalaisia ohjaajia tai muita sellaisa ollut vaan kaikki hoitui englanniksi. Paljon sain ystäviä ympäri maailmaa ja todella hyvä kokemus jäi jopa minun melko surkealla englannilla. Suosittelen ehdottomasti!

    • suosittelen

      olin itse tänä kesänä Maltalla kielimatkalla ef:n kautta. matka oli aivan unohtumaton, onhan se pelottavaa kun lapsilähtee yksin niin pitkäksi aikaa, mutta voin taata että sielä kyllä pidetään hyvää huolta. matka oli elämäni paras kokemus. olin st.julians nimisessä kaupungissa. sielä oli lämmintä ja kaunista, ja opettajat olivat aivan super mukavia ja hyviä. englantia joutui käyttämään pakostakin kun oli yksin matkalla. kielitaitoni ja rohkeuteni puhua koheni huomattavasti.

      • Pupuvaarasuo

        Itse olin montmontamonta vuotta sitten EFän kielimatkalla lontoossa, suomalaisessa ryhmässä mutta ilman kaveria (montet oli kaverinsa kanssa), oppitunnit olivat aika yhtä tyhjän kanssa, parasta mitä siellä oppi oli itsenäistyminen ja se että tajusi pärjäävänsä vieraassa suurkaupungissa omalla englanninkielentaidollaan. siellä kyllä huomasi myös sen että suomalaislasten englanninkielentaidoissa on huimia eroja, kaikki olivat 15-17-vuotiaita ja osa ei uskaltanut puhua sanaakaan, osa teki alottelijamaisia virheitä ja osa puhui kuin äidinkieltään.


    • vuonna kaksituhatta

      Kävin itse sts:n kielimatkan vuonna 2000 ja mielestäni reissu oli mukava. En tosin oppinut siellä lisää englantia, koska matkalla oli niin paljon muitakin suomalaisia kaveri ja tuli sitten suurimmaksi osaksi aikaa puhuttua suomea.

      Minusta oli silloin mukavaa olla matkalla kaverin kanssa, ilman vanhempia ja vielä aika pitkän aikaa. Se oli jännittävää.

      Kyllä elämässä pitää hyvää jännitystä olla.

      Perhe oli meillä oikein mukava ja ymmärtäväinen, eikä meillä ollut muutenkaan mitään ongelmia. Lontoossakin kahdestaan palloiltiin ja päästiin ehjinä takaisin.

      Se oli kyllä ihan hauska reissu.

    • vuonna kaksituhatta

      Kävin itse sts:n kielimatkan vuonna 2000 ja mielestäni reissu oli mukava. En tosin oppinut siellä lisää englantia, koska matkalla oli niin paljon muitakin suomalaisia kaveri ja tuli sitten suurimmaksi osaksi aikaa puhuttua suomea.

      Minusta oli silloin mukavaa olla matkalla kaverin kanssa, ilman vanhempia ja vielä aika pitkän aikaa. Se oli jännittävää.

      Kyllä elämässä pitää hyvää jännitystä olla.

      Perhe oli meillä oikein mukava ja ymmärtäväinen, eikä meillä ollut muutenkaan mitään ongelmia. Lontoossakin kahdestaan palloiltiin ja päästiin ehjinä takaisin.

      Se oli kyllä ihan hauska reissu.

      Omien kokemusteni perusteella päästäisin omankin lapseni sellaiselle reissulle ja vanhemmat ihmiset pitivät hyvää huolta meistä, opettajat ja muut ohjaajat. En muista pelänneeni missään vaiheessa mitään.

    • Isantäperhe(kö)

      Olen 13 vuotias tyttö ja olisin lähdössä EFän kielimatkalle englantiin. Pitäisikö minun mennä isäntäperheeseen vai sisäoppilaitokseen jossa olisi kansainväliset huonejaot? Onko teillä kokemusta siitä että onko isäntäperheessä usein saman ikäisiä nuoria? Onko isäntäperheessä sillälailla että ollaan kokoa ajan vaan siellä niiden kotona ja silleen vai pääseekö siellä käymään myös tutustumaan itse kaupunkiinkin? Kielitaitoni ei ole kovin hyvä ja tarvitsisin rohkeutta keskustelemaan englanniksi onko tällöin isäntäperhe hyvä vaitoehto? Onko EF paras vaihtoehto ensikertalaiselle?

      • Ef grew

        Mielestäni ef on paras vaihtoehto ensikertalaiselle . Ei haittaa jos kielitaitosi ei ole parhaimmillaan , koska siellä oppii Sen mikä puuttuu. Isäntäperheestä saa lähteä tutustumaan kaupunkiin mutta kannattaa sanoa heille etteivät he huolestu. Menisin kyllä itse uudelleen isäntäperheeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe