Kaikki tyypit ketka haette hissaa lukemaan, minne tahansa, kuinka paljon luette ja mita kirjoja?? Esim. joensuuhun ei paasykoekirjaa.. Kuin paljon luette paivassa?
Ja onko ketaan kuka on hakenu hesaan arkeologiaa opiskelee?
Historiaa hakevat!
4
424
Vastaukset
- euraasia
Haen Tampereelle ja sinne on yksi pääsykoekirja. Tähän mennessä olen käynyt kirjan kohta 3 kertaa läpi. Pian on tehtynä myös mind mapit ja tiivistelmät kaikista kappaleista. Päivittäinen opiskeluaika vaihtelee paljon, joten sitä en kyllä osaa sanoa.
Oletteko miettineet mitä haluatte tehdä tulevaisuudessa, opintojen jälkeen? Historian opettajia on tarjolla 50-100 yhteen paikkaan, joten jos et tuurilla pääse sijaiseksi niin sinua ei tunneta ja paikka menee sille jollekin, joka on jo sijaistanut koulussa (vaikka jotain muuta ainetta).
Mutta jos haluat johonkin muulle alalle, niin historian lisäksi kannattaa valita sivuaineet tavoitetta silmällä pitäen ja lukea niitä vähintään aineopinnot, mielellään syventävät. Historia kun on niin "yleinen" aine, siitä ei oikein valmistu mihinkään, paitsi tutkijaksi ja työttömäksi opettajaksi.
Historiaa on kiva opiskella mutta työpaikat ovat kiven alla....- euraasia
Pineea kirjoitti:
Oletteko miettineet mitä haluatte tehdä tulevaisuudessa, opintojen jälkeen? Historian opettajia on tarjolla 50-100 yhteen paikkaan, joten jos et tuurilla pääse sijaiseksi niin sinua ei tunneta ja paikka menee sille jollekin, joka on jo sijaistanut koulussa (vaikka jotain muuta ainetta).
Mutta jos haluat johonkin muulle alalle, niin historian lisäksi kannattaa valita sivuaineet tavoitetta silmällä pitäen ja lukea niitä vähintään aineopinnot, mielellään syventävät. Historia kun on niin "yleinen" aine, siitä ei oikein valmistu mihinkään, paitsi tutkijaksi ja työttömäksi opettajaksi.
Historiaa on kiva opiskella mutta työpaikat ovat kiven alla....Tuossa olet kyllä aivan oikeassa. Mitä sivuaineita sinä ottaisin historian rinnalle?
- hissan ope
euraasia kirjoitti:
Tuossa olet kyllä aivan oikeassa. Mitä sivuaineita sinä ottaisin historian rinnalle?
Jos opettajaksi aiot niin suosittelisin sivuaineiksi vaadittavien yhteiskunallisten opintojen lisäksi aineopintojen suorittamista esimerkiksi uskonnosta, elämänkatsomustiedosta tai filosofiasta. Arvosana jostakin kielestä voisi olla kova juttu työllistymisen kannalta. Omaa työllistymistäni edesauttoi paljon elämänkatsomustiedon ja filosofian opinnot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504