Monissa siivouskohteissa

Säihky0

"keltanokka"-siivoja siinä työpaikassa törmää alussa vanhojen siivoojien laittamien normien viidakkoon,jossa väärintekeminen on heidän työlleen suuri loukkaus, koska vanhoilla siivoustavoilla on aina siivottu siinä kohteessa ja uudenkin"keltanokan" on mukauduttava niihin vaikka on oppinut uudet menetelmät.Ja vielä kysytään ,että oletko kysynyt sinne ja sinne töihin,,aivan kuin he (vanhat siivoojat)omistaisivat koko työpaikan itse.Vaikka se onkin yhteiskunnan kohde.Huvittavaa sekä säälittävää.

11

1048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikkis js Harja

Itse olen mainitsemasi vanha siivooja.
      Minä en ole laittanut minkäänlaisia normeja tai muutakaan näille keltanokille.Mutta me vanhukset kun ollaan tehty tätä työtä kauemmin meillä se on jo rutiinia,eipä silti etteikö teiltä märkäkorvilta voisi saada uusia niksejä???
      Mutta aika alkeellisia vinkkejä on tullut!
      Ehkäpä he kyselevät että josko sinä pääsisit parempaan paikkaan kun näihin riistofirmoihin jossa ei kyllä rikastumaan pääse?Miksi sinulla on noin negatiivinen asenne?Me vanhat luutijat tiedämme monia helppoja niksejä,kun olisit korvat höröllä säästyisit monelta turhalta.Vaihda hyvä nuori työpaikkaa ettei oma elämä mene pilalle midän vanhojen-akkojen takia.

• tekstin

kirjoitit? Itse en haluaisi sua työkaveriksi, vaikken olekaan "vanha siivooja" - se keskinäinen kunnioitus kun kuuluu työpaikallekin. Ensin totutellaan talon tavoille ja sen jälkeen voi hienovaraisesti ehdottaa muutoksia, näin se yleensä menee, jos on fiksu ja hyväkäytöksinen.

• Toivottavasti saat siivota ...

Itse en aio opetella siivousaineiden mittaamattomuutta, järjetön veden mukana rahtaamista, välineiden huoltamattomuutta, lankaosien pesua 30 asteessa, lisäksi aion pestä käteni ennen kuin alan wc siivouksen jälkeen siivota sellaisia paikkoja joissa ihmiset syö jne... Aluksi tietysti tällaiset pitää tehdä salaa.

• sentään

hanskoja käytät wc:tä siivotessasi?????!

• vanhaluuta
        sentään kirjoitti:

Kovasti herkkähipiäiseltä tuntuu,kestääköhän ollenkaan siivousta pitemmän päälle.Jos hiukankin omaa pelisilmää,niin sopeutuu työyhteisöön.Arvaapa mitä ne vanhat siivoojat siellä keskenään puhelee?Varmaan pian saadaan lukea.

• päivänä pois käsistään
        sentään kirjoitti:

eikä pese niitä missään vaiheessa. Hyvä ettei ruokatauollakin istuta ne käsissä ja joskus istuvatkin.. Minulla on outo tapa pestä käsineeni ja käteni päivän aikana. outoa, mutta totta... Kiltisti minäkin ne käsineet käteeni laitan kun niitä ilman ei saa edes kävellä ko laitoksessa.

• missään vaiheessa päivää.
        sentään kirjoitti:

Ekana päivänä heti ovella lyötiin käsineet käteen ja sanottiin, että ilman noita täällä ei liikuta. Koska niitä ei missään vaiheessa saa ottaa pois niin on turha puhua edes käsineistä.

• uudet omalla tavallaan

Minun mielestä ainakin on parasta antaa vanhojen tehdä niinkuin ovat vuosikymmenet tehneet, mutta älä silti ala tekemään heidän mallinsa mukaan. Jos sinulla on uudemmat opit, niin toki toteutat niitä. Tottakai vanhojen kokemus on monessa hommassa tarpeen ja hyvä asia, mutta ei se mielestäni tarkoita sitä, että heilläkään olisi oikeutta edellyttää vanhoja työtapoja ikuisesti.

• domuna

muttei mun kohdalle ole sattunut vastaavaa, yleensä nämä "vanhat" siivoojat itse kyselevät, olisiko parannusehdotuksia/voisiko tehdä toisin? Tottakait pitkä työkokemus saattaa jumiuttaa joitakin, mutta yleensä itse olen kokenut hyväksi sen, että iäkkäämpiä siivoojia alussa esim. perehdyttämässä. Ja jos vesiä kannetaan mukana tms. ihmeellistä, yleensä voisi sanoa, että se on työnantajan vika. Pitäisihän tietoja saada päivittää vaikkapa kurssin muodossa. Jokaisessa meissä on hyvät ja huonot puolet, mutta ihmisiähän kaikki ollaan ja kohtelu sen mukaisesti? Nuoremmissa siivoojissa olen huomannut sen miinuksen, että työpaikalle tullaan tai ei tulla, välillä ilmoitetaan poissaolo - välillä ei kuulu mitään ja siinä sitten ihmettelet - taasko siivoan yksin? Myös se työhön sitoutuminen on usein toista luokkaa kuin "iäkkäämmillä" siivoojilla. Ja korostan; eivät kaikki näin tee, mutta ikäviä työkavereita on mahtunut munkin työuraan.

• kahdenlaisia

jotkut "vanhat" tosiaankin haluavat oppia uusia siivoustapoja, jotkut taas uskovat että heidän tapansa on ainut oikea.
        Itse olen alanvaihtaja, opiskellut laikkariksi viisikymppisenä ja tehnyt muutaman vuoden siivoushommia. Olin menneenä talvena (eikös nyt olekin kevät :) ) sijaistamassa eräässä kohteessa, jossa on eläkkeelle jäävä vanhempi rouva vakituisena, ja hän sanoi minulle että "minä olen tottunut kuljettamaan vesiä mukana ja teen omalla tavallani, mutta tee sinä sillä tavalla mihin olet tottunut". Näin me toimimme, eikä ollut mitään ongelmaa, eikä erimielisyyttä.
        Minulla on ollut onni matkassa myös siinä, että nuoremmat joiden kanssa olen tehnyt töitä, ovat olleet myös hyvin sitoutuneita työhönsä; aina paikalla silloin kun pitääkin.
        Mutta varmasti kaikenlaisia tapauksia löytyy...

• domuna
        kahdenlaisia kirjoitti:

jotkut "vanhat" tosiaankin haluavat oppia uusia siivoustapoja, jotkut taas uskovat että heidän tapansa on ainut oikea.
        Itse olen alanvaihtaja, opiskellut laikkariksi viisikymppisenä ja tehnyt muutaman vuoden siivoushommia. Olin menneenä talvena (eikös nyt olekin kevät :) ) sijaistamassa eräässä kohteessa, jossa on eläkkeelle jäävä vanhempi rouva vakituisena, ja hän sanoi minulle että "minä olen tottunut kuljettamaan vesiä mukana ja teen omalla tavallani, mutta tee sinä sillä tavalla mihin olet tottunut". Näin me toimimme, eikä ollut mitään ongelmaa, eikä erimielisyyttä.
        Minulla on ollut onni matkassa myös siinä, että nuoremmat joiden kanssa olen tehnyt töitä, ovat olleet myös hyvin sitoutuneita työhönsä; aina paikalla silloin kun pitääkin.
        Mutta varmasti kaikenlaisia tapauksia löytyy...

on ollut mullakin, etten väkipakolla eri systeemejä yritä saada aikaseksi. Parempi tehdä omalla tyylillä (kannatan vedetöntä siivousta yms.) ja hyväksyä myös toisten tyylit - sulassa sovussa. Yleensä menee jonkin aikaa, kun vesien kantajat alkaa miettimään, olisiko tuo toisen tekemä tyyli sittenkin parempi. Saattaa olla vain asenne kysymys jotkut "vanhan ajan" tavat ja nekin voi muuttua. Periaatteenani on arvostaa ja kohdella toista ihmistä siivoustyylistä riippumatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5425
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2246
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1830
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1555
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1467
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1358
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1107
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1078
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      213
      963
    Aihe