auto-vene-navigaattori

Navikoija

Listatkaapas tänne pienet navigaattorit koko euroopan kartoilla missa on seka auto- etta merikartat

Suosituksia ?

10

7510

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Navikoija
    • Navigaatori

Harvassa taitaa olla kokoeuroopan auto että merkartat, kyllä ne täytyy siihen navigaattoriin ostaa.

Katso vaikka gps.fi

• Navikoija

Kovin oli tyhjat sivut, eipa siella informaatiota ollut.

• B.F.

Miksi maantiekäyttöön tarkoitetut gps navigaattorit karttoineen maksaa siinä molemminpuolin 99 euroa mutta venekäyttöön tarkoitetut laiteet lähemmäs 999 euroa? Eihän tekniikassa niin paljon voi olla eroa, taitaa merikarttojen tekijänoikeudet maksaa jonnin verran enemmän (my guess)!

• Tarjonnan laki

VeneilyGPS:lle nyt vaan on noin kymmenen kertaa vähemmän kysyntää kuin autoiluGPS:lle, joten hinta on korkeampi (my guess).

• Garmineista

Otappa maahantuojalta selvää Garminin autonavigaattoreista. Melkoisella varmuudella ainakin joihinkin malleihin, myös venenavigaatoreihin saa maantiekartat. Myös Magellan navigaattorit kannattaa selvittää. Missään mallissa ne eivät kuitenkaan ole mukana vaan lisäkorteilla.

• potkuri17"

yksinkertainen vastaus.. sellaista auto/vene navigaattoria ei oo viel keksittykkään .
      ainakaan sellaista mikä ois oikesti hyvä molempiin tarkoituksiin .

• kapukaks

Minulla on siinä autokäyttöön Navicore ja veneilyyn Smartcom GPS. Jos haluaa isompaa näyttöä kaveriksi, niin onnistuu liittämällä puhelimen tv-outista vaikka 7" tft-näytön. Eikä maksa maltaita! Navicore jotain 145€ ja Smartcom GPS 30€. Ja tietysti tässä on se puhelin samalla.

• Satunnainen matkailija

Viime vuonna hankin Geonav 4 Gipsy kannettavan karttaplotterin veneeseen http://www.geonav.fi/tuote.php?id=29. Laitteen mukana hankin pakettina Navionicsin Land and Sea Platinum karttakortin, jossa oli Suomen merialueiden kartat sekä Suomenlahdelta lisäksi Viron ja Venäjän rannikot. Samalla kortilla oli Suomen maantiekartat, siis ajoi autonavigaattorin asian myös. Maksoi noin tonnin yhteensä.

Tulipa sitten eteen matka Ranskaan, jossa vuokrasin auton. Laitteeseeni olisi saanut Ranskan maatiekartan vain kortilla, jolla olivat
        myös Ranskan vesialueet, hinta noin 400 euroa. Hankin kuitenkin Mio Autonavigaattorin hintaan 249 euroa. Mukana tuli koko Euroopan autokartat.

En ollut uskonut venetarvikeliikkeen myyjää, joka sanoi, että kannattaa hankkia ne laitteet erikseen. Nyt olen samaa mieltä. Autionavigaattori on tehty autonavigaattoriksi ja on siinä tehtävässä luokkaa parempi kuin venenavigaattori autokartalla. Vastaavasti veneeseen tarkoitettu karttaplotteri on vesitiiviinä ja vankkarakenteisena omassa elementissään. Olen kantapään kautta muutamassa muussakin asiassa oppinut, että yhdistelmälaitteet eivät yleensä ole hyviä missään ja usein tulevat lopulta kalliimmiksi kuin kunnon laitteet omiin tarkoituksiinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16