Yliopistoihin haku

dfmisamdsamodas

Kuinka moneen yliopistoon voin hakea? Olen katsonut eri yliopistojen hakulomakkeita ja siellä voi kolmeen eri alaan hakea, mutta ei kai kaikkia kolmea kuitenkaan ole pakko täyttää (siis valita, että haluaa niihin)? Jos saan opiskelupaikan jostain, niin miten voin siirtää sitä intin takia? Siis ilmeisesti otan sen vastaan ihan tavallisesti ja olen kirjoilla, mutta aloitan opiskelut vasta myöhemmin, vai miten?

8

1026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsafadsf34f

Onko mitään väliä lähettääkö hakemuksen yliopistoon viime tingassa vai hyvissä ajoin, jos se kuitenkin ehtii sinne määrä aikaan mennessä? Osallistuuko jokainen hakemuksen lähettänyt henkilö pääsykoetilaisuuteen, vai ilmoitetaanko pääsykokeisiin pääsevät henkilöt esim. yliopistojen nettisivuilla?

• ddda42s2s2

Olen käsittänyt että pääaineeni tulee olemaan se aine jonka pääsykokeisiin osallistun. Miten sivuaine valitaan?

Sori kun en yhteen pötköön saa kaikkia kysymyksiä kun ajatus pätkii nyt niin pahasti.

• dsfsddfsfds32

Olen käsittänyt että pääaineeni tulee olemaan se aine jonka pääsykokeisiin osallistun. Miten sivuaine valitaan?

Sori kun en yhteen pötköön saa kaikkia kysymyksiä kun ajatus pätkii nyt niin pahasti.

• dsfsddfsfds32

• ddddddddde434

• se sama

Suoli24 pätkii niin pahasti, ettei aiemmat viestit näkyneet lainkaan niin pistin vaan uudestaan ja uudestaan.. no mutta tuossahan nuo kysymykset on että koittakaa vastailla jos osaatte. :)

• Se sama

Suoli24 pätkii niin pahasti, ettei aiemmat viestit näkyneet minulle lainkaan niin pistin vaan uudestaan ja uudestaan kun luulin etteivät viestit tulleet perille. No mutta tuossahan nuo kysymykset on että koittakaa vastailla jos osaatte. :)

• höttiiiii

Voit hakea niin moneen yliopistoon kuin vain haluat. Raja tulee vastaan siinä, moneenko pääsykokeeseen jaksat lukea ja pystyt keskittymään yhden kevään aikana. Suosittelen enintään kahta, mutta ihan on ihmisestä itsestään kiinni, mihin pystyy.

Kaikkia kolmea alaa ei ole pakko täyttää, yksikin riittää.

Intin takia yliopistoon voi ilmoittautua poissaolevaksi, jolloin paikka säilyy sinulla ja voit aloittaa opiskelun intin suoritettuasi.

Hakemuksen lähettämisajalla ei ole muuten mitään väliä, kunhan vaan lähetät sen niin, että se on perillä ennen hakuajan umpeutumista. Kannattaa oikeasti lähettää hakemus jo hyvissä ajoin, sillä muuten se unohtuu tosi helposti ja sitten se onkin voi voi, yritä uudelleen ensi vuonna.

Jokainen pääsykoekeisiin ilmoittautunut pääsee osallistumaan pääsykokeeseen, mitään valintaa tai ilmoituksia erikseen ei tehdä. Valinta tapahtuu vasta pääsykokeen tekemisen jälkeen.

Sivuaine tulee kyllä sitten luonnostaan, kun olet yliopistoon sisälle päässyt. Yleensä se kannattaa valita pääainetta tukemaan, mutta on niitä hyvin erilaisiakin yhdistelmiä nähty. Mitään konkreettista valintaa ei sivuaineen kohdalla tehdä, yleensä vain suoritetaan niin paljon ko. oppiaineen kursseja, että niistä rakentuu sivuaine eli tietty määrä opintopisteitä.

Nyt kannattaa ihan vain keskittyä siihen pääsykokeeseen lukemiseen, kaikki muu tulee kyllä myöhemmin omalla painollaan. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      266
      5331
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      63
      4484
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4301
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3710
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3677
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      46
      3664
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      43
      2859
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      26
      2767
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2626
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      70
      2454
    Aihe