Onko muilla onnistunut netin lähtöselvitys tänään?
Kun olen laittanut varausnumeron ja kortin numeron, minulle aukeaa vain tyhjä sivu. Onkohan Ryanairin sivuilla nyt jotain häikkää, vai onko vika täällä päässä?! Mitään virheilmoituksia se ei anna.
Yritän lähtöselvitystä ens maanantain lennolle.
Ongelmia netin lähtöselvityksessä
11
2077
Vastaukset
- lähdössä
No hätä, nyt se lähtöselvitys onnistui. Ilmeisesti "häiriö kansainvälisessä kuvayhteydessä"!
- mitä tarkoiittaa
... lähtöselvityksen teko netissä.
Kerrotko kuin "taukille"!
Mitä on suomeksi lähtöselvitys, mitä siinä tehdään. Siis oletan, että se vastaa check-in tiskillä käyntiä lentoasemalla, niinkö.
Mitä tietoja laitetaan ja mitä tietoja saadaa netin kautta ennen matkaa LÄHTÖSELVITYKSEKSI.
Miten sitten käytännössä lentoasemalla, miten laukku annetaan ja minne. Mitä se suomeksi meinaa, että lähtöselvitys on jo tehty netissä. ?
Olen tosissani, etten VIELÄ ole lentänyt näin netti-aikakaudella, saati omaa konettani asiaan käyttänyt.
Meinaan tehdä niin ens' kerralla, tulevana vuonna, kun LENNÄN. Kyllähän minunKIN mukana "kehityksessä" pitää pysyä, onhan se tärkeä hallita hommat... Tuntuu niin ulkopuoliselta, kun ei tiedä mitä lause "tehdä lähtöselvitys netissä" lopulta tarkoittaa ! ?- tähän "uteliaisuuteeni...
... Okay, kävin katsomassa sivuja, joissa tehtävänä tehdä lähtöselvitys netissä. Joskaan en harjoitus-lähtöselitystä nyt voinut tehdä, kun en ole lähdössä.
Vieläkään en kuit. tiedä, minne ja millä tavalla laukku tässä tapauksessa luovutetaan hihnalle koneen ruumaan menemään. Siis millai tämä nettiselvityksen teko nopeuttaa hommaa asemalla - oikeastaan ? - Kiinnostaa vaan. - selviät
Jos olet tehnyt matkan varauksen Ryan Airin sivulla netissä ja samalla maksanut myös mahdollisesta matkalaukustakin on kaikki jo lähes selvää. Sinä olet nyt tehnyt "lähtöselvityksen netissä". Pane muistiin lennon numero.
Vähän ajan päästä saat sähköpostiisi tiedotteen, mikä lennon numerosi on ja koska se on. Tulosta se ja tuo mukaan lentokentälle. Se on se "lähtöselvitys asiakirja". Saatat saada myös tiedotteen siitä jos lentosi muuttuu.
Sitten vähän ennen lentoa voit käydä Ryan Airin sivulla varmistamassa mihin aikaan lentosi on. Tämä ei näyttäisi olevan mikään pakollinen juttu.
Laukun kanssa selviät kyllä Tampereella. Siellä puhutaan suomea. Britanniassa puhutaan jonkinlaista englantia, mutta ymmärtääkö sitä on eri juttu. Italiassa puhuttua englantia en minä ainakaan ymmärtänyt, mutta kyllä ne neuvoi kädestä pitäen mihin laukku täytyi maksaa ja viedä. Jos sinä maksoit laukkusi etukäteen niin ei kun jonoon vain!
Ryan Airin kone on uusi ja luotettavan tuntuinen. Henkilökunta ystävällistä vaikkei niiden saksasta, englannista tai muustakaan kielestä ymmärrä mitään. Hyvin sinä silti selviät. Hyvää matkaa.
Jos haluat matkalla "ilmaista" juotavaa tai syötävää, on sinun matkustettava toisen yhtiön koneella. - Selvensit lisää !
selviät kirjoitti:
Jos olet tehnyt matkan varauksen Ryan Airin sivulla netissä ja samalla maksanut myös mahdollisesta matkalaukustakin on kaikki jo lähes selvää. Sinä olet nyt tehnyt "lähtöselvityksen netissä". Pane muistiin lennon numero.
Vähän ajan päästä saat sähköpostiisi tiedotteen, mikä lennon numerosi on ja koska se on. Tulosta se ja tuo mukaan lentokentälle. Se on se "lähtöselvitys asiakirja". Saatat saada myös tiedotteen siitä jos lentosi muuttuu.
Sitten vähän ennen lentoa voit käydä Ryan Airin sivulla varmistamassa mihin aikaan lentosi on. Tämä ei näyttäisi olevan mikään pakollinen juttu.
Laukun kanssa selviät kyllä Tampereella. Siellä puhutaan suomea. Britanniassa puhutaan jonkinlaista englantia, mutta ymmärtääkö sitä on eri juttu. Italiassa puhuttua englantia en minä ainakaan ymmärtänyt, mutta kyllä ne neuvoi kädestä pitäen mihin laukku täytyi maksaa ja viedä. Jos sinä maksoit laukkusi etukäteen niin ei kun jonoon vain!
Ryan Airin kone on uusi ja luotettavan tuntuinen. Henkilökunta ystävällistä vaikkei niiden saksasta, englannista tai muustakaan kielestä ymmärrä mitään. Hyvin sinä silti selviät. Hyvää matkaa.
Jos haluat matkalla "ilmaista" juotavaa tai syötävää, on sinun matkustettava toisen yhtiön koneella.Minä tiedonhaluinen tässä joutessani mietin netti-varaus-lähtöselvitys-asioita, kuten sanottu.
Olin juuri lentomatkalla, vanhanaikaisesti Finnairilla... Mutta siis nyt vain joutessani "kehittelen" jotakin uutta matkaani, jolloin ottanen käyttöön nettisysteemin asioissa. Tällöin tulee säästöä, juu!
- Tässä nyt olen myös Ryanariin tutustunut, sehän toimii vain netin kautta saada matkalippu.
Mielenkiintoinen yksityiskohta: luovuttaa laukku ja maksaa matkatavara, niin, koskee Ryanaria.
Minua ei haittaa, mitä kieltä missäkin puhutaan, mm. englannilla hyvin pärjään. Olen muutenkin kokenut "lentäjä", mutta tässä aloin miettiä, miten INTERNETIN-käyttö lentämiseen liitetään !
Vieläkin mua vähän aukottaa, että ihan siis eihän mahdolliseen jonoon joutumista lentoasemalla tämä netti mitenkään auta ? Jos nyt vaikka Finnairilla mennöö tai millä vain, niin onhan jotakin KONKREETTISTA kentällä tehtävä = luovuttaa matkalaukku. Mun järki ei sano, mitä ajansäästöä, jonotuksen ohitusta tulee siitä, että on tehnyt virkailijoiden hommat etukäteen netissä...? Ei säteile ihan. Meinaan nyt ihan yleensä, kaikkiakin lentoyhtiöitä, jotka tätä nettihommaa nyt tyrkyttävät. Okay, selvästihän sanotaan, että siinä säästää kyllä RAHAA, mitä muuta...
Kävin juuri jossakin - kalliisti Finnairilla. Jep, olihan se ihan kivaa: sain kahvit sämpylän kanssa sekä suklaakarkin ja sitten päälle SHAMPANJAA tikettiini sisältyväisenä ! Tyrkytetäänkös tätä Ryanarilla? Ei vaan, kyllähän mä huomaan, että maltaita lennostani maksoin, mutta kun tässä nyt harjoittelen, niin alan löytää halpiksia ja niitä netillä. - kuin check in -tiskillä
Selvensit lisää ! kirjoitti:
Minä tiedonhaluinen tässä joutessani mietin netti-varaus-lähtöselvitys-asioita, kuten sanottu.
Olin juuri lentomatkalla, vanhanaikaisesti Finnairilla... Mutta siis nyt vain joutessani "kehittelen" jotakin uutta matkaani, jolloin ottanen käyttöön nettisysteemin asioissa. Tällöin tulee säästöä, juu!
- Tässä nyt olen myös Ryanariin tutustunut, sehän toimii vain netin kautta saada matkalippu.
Mielenkiintoinen yksityiskohta: luovuttaa laukku ja maksaa matkatavara, niin, koskee Ryanaria.
Minua ei haittaa, mitä kieltä missäkin puhutaan, mm. englannilla hyvin pärjään. Olen muutenkin kokenut "lentäjä", mutta tässä aloin miettiä, miten INTERNETIN-käyttö lentämiseen liitetään !
Vieläkin mua vähän aukottaa, että ihan siis eihän mahdolliseen jonoon joutumista lentoasemalla tämä netti mitenkään auta ? Jos nyt vaikka Finnairilla mennöö tai millä vain, niin onhan jotakin KONKREETTISTA kentällä tehtävä = luovuttaa matkalaukku. Mun järki ei sano, mitä ajansäästöä, jonotuksen ohitusta tulee siitä, että on tehnyt virkailijoiden hommat etukäteen netissä...? Ei säteile ihan. Meinaan nyt ihan yleensä, kaikkiakin lentoyhtiöitä, jotka tätä nettihommaa nyt tyrkyttävät. Okay, selvästihän sanotaan, että siinä säästää kyllä RAHAA, mitä muuta...
Kävin juuri jossakin - kalliisti Finnairilla. Jep, olihan se ihan kivaa: sain kahvit sämpylän kanssa sekä suklaakarkin ja sitten päälle SHAMPANJAA tikettiini sisältyväisenä ! Tyrkytetäänkös tätä Ryanarilla? Ei vaan, kyllähän mä huomaan, että maltaita lennostani maksoin, mutta kun tässä nyt harjoittelen, niin alan löytää halpiksia ja niitä netillä.Siinä se juttu. Lisäksi Ryanair antaa alennusta nettichekkaajille. Joillekin muidenkin yhtiöiden lennoille voi tehdä selvityksen netissä, tietääkseni. Perinteisiä lentolippujahan ei ole enää pitkiin aikoihin postilaatikkoon tipahtanut. Kohta nuo tiedot varmaan tulee multimediaviestinä puhelimeen.
- lähdössä
selviät kirjoitti:
Jos haluat matkalla "ilmaista" juotavaa tai syötävää, on sinun matkustettava toisen yhtiön koneella.Älkääs nyt sotkeko kahta eri asiaa; matkan varausta netistä ja lähtöselvitystä netissä. Siis jos sinulla on ruumaan menevä laukku, ET VOI tehdä lähtöselvitystä netissä. Se mitä silloin teet, on ostat matkan Ryanairin nettisivuilta, saat varmistusnumeron ja menet sen ja laukkusi kanssa lentoaseman lähtöselvitystiskille.
Tämä systeemi koskee siis vain Ryanairia. Esim. Finskillä voit tehdä itse nettilähtöselvityksen myös laukkujen kanssa. Silloin viet laukkusi lentoaseman drop-in -tiskille ja menet sen jälkeen suoraan turvatarkastukseen.
Itse tehty lähtöselvitys nopeuttaa lähtöä, ei tarvitse jonottaa lähtöselvitysjonoissa, jotka saattavat olla tosi pitkiä. - joskulähdössä
lähdössä kirjoitti:
Älkääs nyt sotkeko kahta eri asiaa; matkan varausta netistä ja lähtöselvitystä netissä. Siis jos sinulla on ruumaan menevä laukku, ET VOI tehdä lähtöselvitystä netissä. Se mitä silloin teet, on ostat matkan Ryanairin nettisivuilta, saat varmistusnumeron ja menet sen ja laukkusi kanssa lentoaseman lähtöselvitystiskille.
Tämä systeemi koskee siis vain Ryanairia. Esim. Finskillä voit tehdä itse nettilähtöselvityksen myös laukkujen kanssa. Silloin viet laukkusi lentoaseman drop-in -tiskille ja menet sen jälkeen suoraan turvatarkastukseen.
Itse tehty lähtöselvitys nopeuttaa lähtöä, ei tarvitse jonottaa lähtöselvitysjonoissa, jotka saattavat olla tosi pitkiä.Oikeesti itsekin oon näitä miettinyt. Edellisestä matkasta on jo liian kauan aikaa.
En ole vaan osannut muotoilla kysymystä oikein.
Kiitos avusta - terv."ulkopuolinen"
ps. millaisia nämä nykyiset lentotiketit sitten on, jos niistä "pahvisista" on luovuttu? onko ne vaan jotain A4 -tulosteita?
Ja...en siis ole aikoihin tilannut matkoja: Onko olemassa vielä ennakkomaksu näihin seuramatkoille? Eli jos tilaan nyt elokuun matkan, niin jouduko maksamaan jotain 50 € ennakkoa-vai maksetaanko siinä välittömästi ja heti koko matka?
(kaamee kun on päivittämistä - just tän takia pitäis käydä kerran vuodessa reissussa ja kerran vuodessa pääkaupunkiseudulla päivittämässä julkisilla matkustaminen) - Selvensit lisää !
Selvensit lisää ! kirjoitti:
Minä tiedonhaluinen tässä joutessani mietin netti-varaus-lähtöselvitys-asioita, kuten sanottu.
Kävin juuri jossakin - kalliisti Finnairilla. Jep, olihan se ihan kivaa: sain kahvit sämpylän kanssa sekä suklaakarkin ja sitten päälle SHAMPANJAA tikettiini sisältyväisenä ! Tyrkytetäänkös tätä Ryanarilla? Ei vaan, kyllähän mä huomaan, että maltaita lennostani maksoin, mutta kun tässä nyt harjoittelen, niin alan löytää halpiksia ja niitä netillä.Kiitos teille SELVENTÄJILLE !
Just' tämmöistä rautalangasta väännettyä tietopohjaa minä kaipasinkin! Vielä on eroa eri lentoyhtiöillä, okay.
Nyt justiinsa en tarvi lentoa minnekään (ikävä kyllä), mutta olen tosi utelias ja opinhaluinen (keski-ikäinen) tässäkin asiassa - tulevaisuutta varten.
Check in - Drop in - yes, yes. Tsau - thankssss
lähdössä kirjoitti:
Älkääs nyt sotkeko kahta eri asiaa; matkan varausta netistä ja lähtöselvitystä netissä. Siis jos sinulla on ruumaan menevä laukku, ET VOI tehdä lähtöselvitystä netissä. Se mitä silloin teet, on ostat matkan Ryanairin nettisivuilta, saat varmistusnumeron ja menet sen ja laukkusi kanssa lentoaseman lähtöselvitystiskille.
Itse tehty lähtöselvitys nopeuttaa lähtöä, ei tarvitse jonottaa lähtöselvitysjonoissa, jotka saattavat olla tosi pitkiä.Thanks...
- vaaan siltä
joskulähdössä kirjoitti:
Oikeesti itsekin oon näitä miettinyt. Edellisestä matkasta on jo liian kauan aikaa.
En ole vaan osannut muotoilla kysymystä oikein.
Kiitos avusta - terv."ulkopuolinen"
ps. millaisia nämä nykyiset lentotiketit sitten on, jos niistä "pahvisista" on luovuttu? onko ne vaan jotain A4 -tulosteita?
Ja...en siis ole aikoihin tilannut matkoja: Onko olemassa vielä ennakkomaksu näihin seuramatkoille? Eli jos tilaan nyt elokuun matkan, niin jouduko maksamaan jotain 50 € ennakkoa-vai maksetaanko siinä välittömästi ja heti koko matka?
(kaamee kun on päivittämistä - just tän takia pitäis käydä kerran vuodessa reissussa ja kerran vuodessa pääkaupunkiseudulla päivittämässä julkisilla matkustaminen)osin, että itse justiinsa Finnairin lennolla kulkiessani sain matkatoimistosta semmoisen tylsän näköisen A4-printin, joka kuulemma oli nettilippu, digitaalinen lippu (ihan valkealta A4-arkilta tuo näytti !, jotta älä pelästy), joka on vähän muodollinen; sitä ei kuulemma edes välttämättä tarvita. (?)
Lentoasemalla (check-in-tiskillä) ne muistaakseni olivat kiinnostuneita vain minun VARAUS-printistäni, jonka olin matkatoimistosta saanut; siinä oli nimi, tarvittavat koodit, ajat ja lennon numerot, tiedät. Kaikki MINUN TIEDOT löytyivät valmiina tietsikasta heillä.
Että tällä viissiin.... Ne ROMANTTISET kalkkeerauspaperilla lävistetyt ihanan tuoksuiset ja "limaiset" OIKEAT lentoliput ovat historiaa, ääähh! Virkailija sanoi, että ihan jossakin päin maailmalla niitä vielä VOI tavata; tarkoittikohan ns. kolmansia maita? Eiks' noi tommoiset liput olleetkin NII-IN juhlallisia. Ne miltei tuntuivat tärkeämmiltä, kun iso seteli, kun niitä käsissään piti. Sai katsella erilaisia (huonoja) käsialoja ja käsittämättömiä koodeja ja kellonaikoja. Mikä kalkkeerauspaperiläjä olikaan meno varten, mikä tuloa varten, siinä pulmaa! ...Ohi on. Katselet tietoja nyt semmoisesta tosi tylsästä printistä, koneitse kirjoitettuina, kaikki yhdellä A4:llä. Voi, voi, toista se oli elämä ENNENVANHAAN :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841686Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2711584Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2851343Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57905
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66863- 46861
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48818