DOPPLER LAITE??

Kannattaako hankkia`?

Eli millaisia kokemuksia?

Eikai ole sikiölle mitään haittaa tuosta?


Irtse stressaan kokoajan onko kaikki kunnossa ja kuuluukohan seur neuvolassa sydänäänet ym...
Siksi mietein ostavani, pääsisi tuosta stressistä,kun eihän sekään hyväksi ole.


Pikaisia vastauksia?


Kiitoksia

47

15575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      Tilasin juuri. Pieni hinta siitä mielenrauhasta, että voi aina halutessaan kuunnella sydänääniä :)

      • 1123ed

        mistä sellaisia saa ja hinta?


      • asiaan liittymättä mutta

        itselläkin on ollut mielessä tuon laitteen hankinta... mutta miltä viikolta eteenpäin noin suurinpiirtein noilla pitäisi äänet kuulua? :)


      • Ketjun aloittaja.
        1123ed kirjoitti:

        mistä sellaisia saa ja hinta?

        Täältä saa tilattua,itse tilasinkin juuri :)


        http://www.kuuntelevauvaa.fi/tuotteet.php

        Pitäisi viikolta 12-14 alkaa kuulua =) Mutta noita kokemuksia kun netistä olen lukenut niin onpahan jo viikolla kymmenenkin kuulunut =)


      • kuulua jo
        asiaan liittymättä mutta kirjoitti:

        itselläkin on ollut mielessä tuon laitteen hankinta... mutta miltä viikolta eteenpäin noin suurinpiirtein noilla pitäisi äänet kuulua? :)

        Pitäisi viikolta 12-14 alkaa kuulua =) Mutta noita kokemuksia kun netistä olen lukenut niin onpahan jo viikolla kymmenenkin kuulunut =)


    • äitikaksinkertainen

      Mieheni osti minulle sen kuuntelevauvaa.com laitteen.
      Voin sanoa että kyllä kannattaa ostaa sillä niin ihanaa oli kuunnelle vaavia masussa ja aina tarvittaessa tarkastaa mikä vointi siellä on.
      Ja kiva koneelle äänittää muistoksi.
      Meillä ainakin ollut kovasti käytössä ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu laitteeseen.

      • having problems

        Mulla on Angel sound, mutten oikeasti saa äänitettyä koneelle kyllä yhtään mitään! ;( Jelppiä?


    • mielipide...

      Alussa varmaan mukava kuunnella sydänääniä, mutta muuta hyötyä tuosta ei ole kuin mielenrauha. Ja mielenrauhan voi saavuttaa myös positiivisella ajattelulla. Jos vauvalle tapahtuu jotain on aivan sama onko sinulla doppleria vai ei, et voi tehdä mitään...

      Noin viikolla 18 aloin tuntea potkut, se on riittävä merkki siitä että vauvalla kaikki hyvin :)

      • Käytössä pian toista kertaa

        Mielenrauha on minusta odottavalle aika tärkeä asia :)
        Muista, että loppuraskaudessa ei vauva enää potki välttämättä päivittäin. Itseänikin auttoi doppleri ekassa raskaudessa ja aion käyttää tässä tokassakin, kunhan viikkoja tulee tarpeeksi että kuulen äänet.


      • ostakoon ken tahtoo..
        Käytössä pian toista kertaa kirjoitti:

        Mielenrauha on minusta odottavalle aika tärkeä asia :)
        Muista, että loppuraskaudessa ei vauva enää potki välttämättä päivittäin. Itseänikin auttoi doppleri ekassa raskaudessa ja aion käyttää tässä tokassakin, kunhan viikkoja tulee tarpeeksi että kuulen äänet.

        itse pärjään mainiosti ilmankin, ja neuvolassa voi käydä kuuntelemassa jos tuntuu että huolettaa loppuraskaudesta. Turha kapistus mun mielestä.


      • ajatuksia tälläkin
        ostakoon ken tahtoo.. kirjoitti:

        itse pärjään mainiosti ilmankin, ja neuvolassa voi käydä kuuntelemassa jos tuntuu että huolettaa loppuraskaudesta. Turha kapistus mun mielestä.

        Neuvolan täti sanoi heti ekalla kerralla, että neuvolassa on kerran viikossa avuneuvola, johon voi tulla juttelemaan tai vaikka vaan kuuntelemaan sydänääniä. Pelkkä tuo tieto rauhoittaa mut eli en aio tuhlata rahaa laitteeseen.


      • eri mieltä..
        ajatuksia tälläkin kirjoitti:

        Neuvolan täti sanoi heti ekalla kerralla, että neuvolassa on kerran viikossa avuneuvola, johon voi tulla juttelemaan tai vaikka vaan kuuntelemaan sydänääniä. Pelkkä tuo tieto rauhoittaa mut eli en aio tuhlata rahaa laitteeseen.

        Itselläni ei Dobbleria ole, mutta olen kuullut, että joissakin neuvoloissa ovat hieman laitetta vastaan koska aina sydänääniä ei itse kuule ja sitten tulee turhaa stressiä ja huolta ja huolestuneita soittoja neuvolaan. Totuushan on että jos vauvalla jotain hätää on tai keskenmeno tulossa, ei asialle voi tehdä mitään. Pitää vain luottaa että kaikki on hyvin ja kunhan potkut alkaa tuntua, mieli rauhoittuu. Itse en Dobbleria hankkisi..


      • mutta..
        ajatuksia tälläkin kirjoitti:

        Neuvolan täti sanoi heti ekalla kerralla, että neuvolassa on kerran viikossa avuneuvola, johon voi tulla juttelemaan tai vaikka vaan kuuntelemaan sydänääniä. Pelkkä tuo tieto rauhoittaa mut eli en aio tuhlata rahaa laitteeseen.

        En nyt halua pelotella, mutta se neuvolan doppleri on paljon voimakkaampi laite. Siis huomattavasti.

        Se taas on tutkittu, että voimakastaajuinen doppleri aiheuttaa kipua sikiölle.

        Minua tämä tieto ahdisti aina kun olin neuvolassa kuunneltavana. Riitti että kuulin sydänäänet ja sitten olisin kiskaissut dopplerin pois. Eikun neuvolan täti piti sitä yleensä vielä kauan masun päällä, niinkuin olisin halunnut kuulla kauemminkin. Tuntui, että laite jotenkin nipisti vatsaa konkreettisesti.

        Itse voin kotidopplerilla kuullessani nopeasti äänen tyytyä siihen. Se riittää, ja laite on onneksi pienitehoinen.

        N. kerta viikkoon tapaan nopeasti kuunnella.


      • mainosmies...
        mutta.. kirjoitti:

        En nyt halua pelotella, mutta se neuvolan doppleri on paljon voimakkaampi laite. Siis huomattavasti.

        Se taas on tutkittu, että voimakastaajuinen doppleri aiheuttaa kipua sikiölle.

        Minua tämä tieto ahdisti aina kun olin neuvolassa kuunneltavana. Riitti että kuulin sydänäänet ja sitten olisin kiskaissut dopplerin pois. Eikun neuvolan täti piti sitä yleensä vielä kauan masun päällä, niinkuin olisin halunnut kuulla kauemminkin. Tuntui, että laite jotenkin nipisti vatsaa konkreettisesti.

        Itse voin kotidopplerilla kuullessani nopeasti äänen tyytyä siihen. Se riittää, ja laite on onneksi pienitehoinen.

        N. kerta viikkoon tapaan nopeasti kuunnella.

        Kautta aikojen on pärjätty ilman kotidopplereita, miksi nyt pitäisi sellaisen omistaa?

        Uskon vakaasti ettei vauvani voi yhtään paremmin kuuntelin sydänääniä tai en. Vauva potkii eikä sillä ole mitään hätää.

        Kaikkea sitä ihmiset saadaan höynäytettyä ostamaan... :)


      • mikään mainostaja
        mainosmies... kirjoitti:

        Kautta aikojen on pärjätty ilman kotidopplereita, miksi nyt pitäisi sellaisen omistaa?

        Uskon vakaasti ettei vauvani voi yhtään paremmin kuuntelin sydänääniä tai en. Vauva potkii eikä sillä ole mitään hätää.

        Kaikkea sitä ihmiset saadaan höynäytettyä ostamaan... :)

        ja vauvahan ei tarvitse myöskään neuvolan doppleria siis oikeasti. Se on ÄITIÄ varten, ihan kuten kotidopplerikin.


      • ostaa
        mikään mainostaja kirjoitti:

        ja vauvahan ei tarvitse myöskään neuvolan doppleria siis oikeasti. Se on ÄITIÄ varten, ihan kuten kotidopplerikin.

        niillä 75 eurolla vaikka jotain kivaa vauvalle, keksisin heti kymmeniä kivoja juttuja vauvan huoneeseen, sellaisia joista on lapselle iloa tämän kasvaessa.


        Jos teillä ei pysy yhdeksää kuukautta pää kasassa, vaan tarvitsette oman "mielenrauhanne" vuoksi dopplerin, miten ihmeessä selviätte elämästä lapsen kanssa? Paljon huolta ja paljon asioita joihin ei itse pysty mitenkään vaikuttamaan, niiden kans pitää vaan oppia elämään.


      • jos ei ole varaa
        ostaa kirjoitti:

        niillä 75 eurolla vaikka jotain kivaa vauvalle, keksisin heti kymmeniä kivoja juttuja vauvan huoneeseen, sellaisia joista on lapselle iloa tämän kasvaessa.


        Jos teillä ei pysy yhdeksää kuukautta pää kasassa, vaan tarvitsette oman "mielenrauhanne" vuoksi dopplerin, miten ihmeessä selviätte elämästä lapsen kanssa? Paljon huolta ja paljon asioita joihin ei itse pysty mitenkään vaikuttamaan, niiden kans pitää vaan oppia elämään.

        Jos 75 euroa on niin kamalan iso raha, niin kannattaakohan sitä lastakaan sitten hankkia?


    • katjuli

      tosin sen käyttöikä ei kovin pitkäksi tulu. Muistaakseni sillä kuuluu sydänäänet viikolöta 14 ja parin viikon päästähän saattaa jo alkaa tuntea liikkeitä.

      Meillä oli tuo esikko kuitenkin tosi heikko liikkuja ja ramppailin äitiyspolilla alvariinsa, kummastti sitä doppleria sitten tuli käytettyä vielä lähempänä laskettua aikaaakin :)

      • käytössä

        on meillä!! Kuulin sillä ensi kertaa sydämensykkeet rv 11 1 ja siitä lähtien ole joka päivä kuunnellut 1-4krt/pv.

        Itsellä 2 keskenmenoa takana ja saan todellakin mielenrauhan niitä kuunnellessa.

        Nyt rv 18 6, eikä liikkeitä vieläkään tunnu, joten käytössä laite on ollut melkein 8 viikkoa, hyvä ostos meille =).

        Minusta on "parempi", että jos jotain onkin vialla, eikä kotona kuule enää ääniä ->neuvolaan-> ei ääniä ->a- polille = 1pv! Jos doppleria ei olisi, eikä liikkeitä tunnu, vauva voi olla kuolleena viikkoja. Ennemmin itse haluaisin kuolleen vauvan pois mahd. pian, kun että viikkojen päästä iloisena neuvolassa sydänääniä ei kuulu ja vauva on ollut jo kauan kuolleena!


      • miten tämä
        käytössä kirjoitti:

        on meillä!! Kuulin sillä ensi kertaa sydämensykkeet rv 11 1 ja siitä lähtien ole joka päivä kuunnellut 1-4krt/pv.

        Itsellä 2 keskenmenoa takana ja saan todellakin mielenrauhan niitä kuunnellessa.

        Nyt rv 18 6, eikä liikkeitä vieläkään tunnu, joten käytössä laite on ollut melkein 8 viikkoa, hyvä ostos meille =).

        Minusta on "parempi", että jos jotain onkin vialla, eikä kotona kuule enää ääniä ->neuvolaan-> ei ääniä ->a- polille = 1pv! Jos doppleria ei olisi, eikä liikkeitä tunnu, vauva voi olla kuolleena viikkoja. Ennemmin itse haluaisin kuolleen vauvan pois mahd. pian, kun että viikkojen päästä iloisena neuvolassa sydänääniä ei kuulu ja vauva on ollut jo kauan kuolleena!

        nopea tieto vauvan kuolemasta tekee siitä yhtään helpomman?


      • että...
        miten tämä kirjoitti:

        nopea tieto vauvan kuolemasta tekee siitä yhtään helpomman?

        se siitä helpompaa tekisi? Mutta eikös täällä kuka tahansa mielummin haluaisi synnyttää mahdollisimman pian, eikä synnyttää jo hajonnutta ja harmaantunutta, monta viikkoa kuolleena ollutta sikiötä?

        Jos sikiö todettaisiin kuolleeksi(kun niitä sydänääniä ei enää ole itse kuullut) esim. rv 18. Pääisisi synnyttämään viim. rv 18 2, joten suruprosessi voisi alkaa samantien. Ja mahdollisesti voisi yrittää uudelleen nopeasti, riippuen henkilöstä yms.

        Jos taas sikiö olisi kuollut rv 18, mutta seuraava neuvola olisi rv 22, jossa todettaisiin ettei sykettä ole -> polille -> mahd. synnytys rv 22 1-2 ja sitten prosessi.

        Tuossa ajassa olisit jo henkisesti ehtinyt läpikäymään paljon asioita ja jälkivuodot yms. olisi loppunut tai loppumassa!

        Mutta kukin tavallaan!


      • Enkelivauvan äiti
        että... kirjoitti:

        se siitä helpompaa tekisi? Mutta eikös täällä kuka tahansa mielummin haluaisi synnyttää mahdollisimman pian, eikä synnyttää jo hajonnutta ja harmaantunutta, monta viikkoa kuolleena ollutta sikiötä?

        Jos sikiö todettaisiin kuolleeksi(kun niitä sydänääniä ei enää ole itse kuullut) esim. rv 18. Pääisisi synnyttämään viim. rv 18 2, joten suruprosessi voisi alkaa samantien. Ja mahdollisesti voisi yrittää uudelleen nopeasti, riippuen henkilöstä yms.

        Jos taas sikiö olisi kuollut rv 18, mutta seuraava neuvola olisi rv 22, jossa todettaisiin ettei sykettä ole -> polille -> mahd. synnytys rv 22 1-2 ja sitten prosessi.

        Tuossa ajassa olisit jo henkisesti ehtinyt läpikäymään paljon asioita ja jälkivuodot yms. olisi loppunut tai loppumassa!

        Mutta kukin tavallaan!

        Kuolleen vauvan surusta toipuminen ei ole mikään muutaman viikon juttu. Käyppä vaikka Käpy:n sivuilla tutustumassa aiheeseen, ennen kuin latelet tuollaisia "totuuksia". Toivon, ettet joudu koskaan asiaa kokemaan.

        T.Enkelivauvan äiti


      • teo teo teoooo
        Enkelivauvan äiti kirjoitti:

        Kuolleen vauvan surusta toipuminen ei ole mikään muutaman viikon juttu. Käyppä vaikka Käpy:n sivuilla tutustumassa aiheeseen, ennen kuin latelet tuollaisia "totuuksia". Toivon, ettet joudu koskaan asiaa kokemaan.

        T.Enkelivauvan äiti

        Ihmisestä ei tule kuoleman jälkeen enkeliä. Enkelit on enkeleitä ja piste. Ihminen on ihminen, oli sitten ov tai 100v. Sori vaan. Sitä en kiellä etteikö lapsen menettäminen ole maailman kamalin asia, mutta jos pikkusen viitsi tutustua asiaan niin enkelit ja ihmiset on tasan eri asia. Loukkaa ainakin minun uskoani, no luterilaiset nyt haluaa aina haalia kaikki "kermat" päältä mikä tuntuu ja kuulostaa korvaan hyvältä.


    • suuri massu

      ihmettellessäni tätä "kotidopplerivillitystä" olen saanut kuulla, että liiallinen "dopplerointi" ei ole hyväksi sikiölle. En muista miten se minulle hienosti selitettiin, mutta jotain siihen suuntaan, että siinä tulee samanlaisia aaltoja kuin mikroaaltouunista eikä sikiölle hyväksi -tästä ei kuulema koskaan kerrota yleisesti. En ole lukenut tästä mitään virallista tietoa ja kaikki laitetta myytävät tahothan ilmoittavat aina, että laite on turvallinen sekä äidille ja sikiölle. Että en osaa sanoa onko väittämä tosiaan totta - terveydenhoitoalanammattilainen kertoi minulle. Ja onko eroa noilla neuvoloiden ja kotilaitteiden välillä. Mutta onneksi minun ei tarvitse tällä tiedolla pientä päätäni vaivata, sillä EN TODELLAKAAN halua ostaa laitetta kotiin - en ensimmäisessä enkä nyt tässä toisessakaan raskaudessani.

    • Dopplerin käyttäjä

      Itse tilasin sellaisen dopplerin, josta näkee sikiön sydänäänet sekä piirtää niistä omaa käyrää. Nyt kun on toinen raskaus, niin päätin hieman hemmotella itseäni kun oli perusdoppler ensimmäisessä raskaudessa.
      Kyseessä tämä laite
      http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=393

      Muutenkin näytti raskauskeijulle olevan hyvät doppler valikoimat...

    • Mielipide tästä juu

      Äitiyshuollon työntekijän kokemus: joillekin antaa sitä mielen rauhaa ja auttaa "tutustumaan" lapseen, toisille taas muodostuu stressiksi ja paniikiksi ja pitää kuunnella monta kertaa päivässä. Ja joillain jää käyttämättä tosiaan kun potkut alkaa tuntua.

      Aina se äänien kuuntelu ei ole yhtä helppoa kuin edellisellä kerralla, ja sitten juostaan huonon laitteen tai ammattitaidottoman kuuntelijan vuoksi tukkimaan päivystysten ja synnytyssalien vastaanottoluukkuja. Joskus harvoin taas äiti kuuntelee tyytyväisenä omaa sykettään dopplerilla eikä älyä reagoida siihen että lapsen liikkeet ovat vähentyneet ja tilanne pitäisi ehdottomasti tarkistaa.

      Mielenrauha on plussaa. Mutta en ole ainakaan vielä kuullut yhdestäkään tapauksesta (en kiellä etteikö niitä voisi olla?), jossa kotidopplerilla tehdyt havainnot olisivat jollain tapaa auttaneet raskauden/sikiön hoidossa, että niillä olisi bongattu jotain HYÖDYLLISTÄ vauvan kannalta. Joten samaan lopputulokseen pääsisi sillä jos äiti oppisi luottamaan kroppaansa, vauvaansa, luontoon ja äitiyshuoltoon.

      Itsellä on mahdollisuus kuulostella ääniä ja kurkkia ultrallakin niin paljon kuin sielu sietää, ja kyllähän noita ylimääräisiä kertoja on muutama kertynyt, mutta nyt kun vauva mytkeltää mahassa pitkin päivää niin ei niitä ääniä tule kuunneltua... alkuraskaudessakin varmaan yhtä usein kuin hyvässä kunnassa olisi neuvolakäynnit.

      Tiheästi toistuvan sä-kuuntelun ei ole todistettu aukottomasti olevan sikiölle ehdottomasti täysin turvallista, mutta käytössä olevien laitteiden ei myöskään ole osoitettu aiheuttavan sikiölle mitään vaaraa. Absoluuttista totuutta maailmassa ei ole :)

    • minä myös

      Komppaan edellistä. Juuri juttelin yhden lekurin kanssa asiasta. Hän oli kauhuissaan siitä, että kun äiti ei tunne vauvan liikkeitä niin ei kun doppleri esiin ja jos äänet kuuluu niin äiti huoahtaa... Sellaisessa tapauksessa loppuraskaudessa on aina otettava yhteys lääkäriin. Sydänäänet ei kerro mitään vauvan voinnista.

    • rouva x

      kannattaa toki jos on ylimääräistä rahaa. Sikiön sydänäänethän ei kylläkään kerro paljoakaan voinnistaan, lähinnä sen että elossa ollaan. Jos tuntuu että ilman sitä ei perjää niin mikäs siinä??? Minulle tärkeämpi mittari on aina ollut se, että vauva liikkuu hyvin. Jos lapsi kuolee kohtuu, se ei ole minun käsissäni eikä doppleri häntä pelasta.

    • Ekomamma

      Tottakai laitteen voi hankkia, jos oma mielenrauha ja mielenterveys on siitä kiinni, mutta en lähtisi kenellekään sen hankkimista erikseen suosittelemaan. Miettikääpä asiaa näin: jos jokainen maailman äiti hommaisi kotidopplerlaitteen, millainen määrä luonnonvaroja haaskaantuisi, miten paljon syntyisi jätettä ja miten paljon laitteiden valmistuksessa ja käytössä kuluisi energiaa? Länsimaissa on vaan totuttu siihen, että "kaikkee pitää olla", vaikkei varsinaista tarvetta edes olisi...

      (Pätee toki miljoonaan muuhunkin asiaan, kuin vain doppler-laitteisiin.)

    • KANZII!!

      Mulla on ja viimeksi tänään tuli ISO tarve sille. Pelkäsin että vauvalla ei ole kaikki hyvin kun liikkeitä en ollut hoksannut koko aamuna, joten oli pakko saada kuunnella. Pian ne sydänäänet löytyivät ja sykekin oli aivan normaali.

      Että voin sanoa että hetkinä jolloin pelottaa, että vauva ei olekaan hengissä, niin tällä laitteella siitä voi ottaa selvää!
      Suosittelen.

    • Hei haloo

      Jos ei tunne vauvan likkeitä on mentävä aina lääkäriin!!! Vauvalla voi olla joku syy miksi se ei liiku, ei esim. jaksa liikkua. Sydämenlyönnit eivät kerro vauvan kunnosta

    • Hei haloo itsellesi

      No siis joo sanotaan että mennä lääkäärin/neuvolaan kuuntelee sydänäänet nii helposti kävi kotoo käsinki tämä. Ja ehkäpä olisin mennyt, jos liikkeitä ei olisi alkanut pian taas tuntumaan. Mutta se etten tuntenut koko aamuna, johtui siitä että olin siivonnut oikein urakalla koko aamun, jolloin en ollut vain huomannut näitä liikkeitä. Kun sitten rauhotuin miehen pyynnöstä, alkoi taas kummasti tuntumaan mojovat potkut!

    • ihan kiva doppler

      kolmatta odotan ja hommasin dopplerin, minusta on kiva kuunnella niitä välillä huvikseen. Kaikki liikkeet ei vielä tunnu mutta pikkuhiljaa vahvistuu. Meidän isi haluaa välillä kuunnella koska liikkeet ei vielä tunnu käteen. jopa lapseni tykkää kuunnella tulevaa vauvaa, ovat vielä niin pieniä että eivät varmasti ymmärrä että mikä niistä äänistä on sydän ääni mutta he kokevat pääsevänsä mukaan odotukseenkin kun kuuntelemme yhdessä ääniä ja juttelemme vauvasta.

      joten olen ihan tyytyväinen kun hommasin sen, kahdessa ekassa ei ollut, ja hyvin näytti menevän ilmankin. joten kukin tavallaan.

      muistakaa vain se että kuunnellaan ihan rauhassa tarkistakaa laite kuulokkeet ennenkuin paniikissa soittelee neuvolaan tai äitipolille :D

    • Mietteliäsmaalainen

      Mitä se toisia haittaa jos haluaa mielenterveytensä takaamiseksi hankkia sen laitteen? :) Itsellä sitä ei ole, mutta jos naapurin liikekeskuksessa myynnissä olisi, varmasti ostaisin. Itse olen vasta viikolla 14 ja ultrasta ei tietoakaan, täällä kun toiminta aina niin pirun hidasta. Esikoista odottelen ja on välillä ihan heikkohermo olo että onko asukilla kaikki kunnossa siellä masussa ja lyökö sydän tarpeeksi.

      Muutenkin olen todella stressiherkkä, ja tiedän että tuollainen laite varmasti helpottaisi omaa oloa ja mielenrauhaa ja olisi varmasti vauvallekin parempi jos en koko aikaa stressaisi, olisi jännittynyt ja murehtisi niin maan pienimmistäkin asioista.

      Kyllä niitä turhempiakin hankintoja 75eurolla saa (jos se on laitteen hinta kuten ketjun alkupäässä mainittiin). Onko sitten vaikka viidenkympin kampaamokäynti sen parempi kuin tuo laite? :)

      Kukin tavallaan.

    • doppleriton raskaus

      Kaikenlaista "sivutuotetta" on nykyisin tarjolla odottaville vanhemmille, jotka ovat syystä tai toisesta epävarmoja omista tuntemuksistaan ja tarpeistaan. Ymmärrän tämän hankinnan jos taustalla kohtukuolema tms., mutta muuten yleensä aiheuttaa turhaa stressiä pidemmän päälle JA luo joissakin tapauksissa valheellisesti turvallisuuden tunteen. Älkää siis ihmiset hyvät luottako dopplereihinne, liikkeet on ne joista parhaiten tietää vauvalla olevan kaikki hyvin. Jos vauva ei jaksa liikkua, on hänellä todennäköisesti jokin syy siihen, sydänäänet voi kuulua hyvinkin huonostivoivalta sikiöltä. Aina voi mennä äitipkl:lle tai synnyttäjien päivystykseen jos on huolta, siellä otettavassa sydänäänikäyrästä näkee hyvin vauvan voinnin ja tarvittaessa voi aina tarkistaa ultralla. Koskahan niitä aletaan myymään kotikäyttöön tuli tässä mieleeni? Nykyihminen vieraantuu näiden kaikenlaisten "auttavien" laitteiden avulla yhä enemmän omasta kehostaan ja sen tuntemuksistaan eikä tunnista elimistön kertomia viestejä ennenkuin vasta jokin kone tai auktoriteetti kertoo asian olevan kunnossa. Mutta jokainen tyylillään tässäkin asiassa. Mutta loppuuko se stressaaminen sitten tähän, mitä pitää seuraavaksi selvittää, vauvan asento, kiinnittyminen, liikkeet?

    • Ninni & pompom 21+4

      Onhan tää nyt ihan selkeä juttu; köyhät on vastaan ja muut tekee mitä haluaa. Jos se 100 euroa on oikeasti niin iso raha et joutuu miettimään mihin sen sijoittaa, niin oliskohan kannattanut miettiä sitä lapsentekoa ihan alunperinkin...

    • kotidoppler on meil

      Ei oo haittaa sikiölle. Samantyyppisellä laitteellahan (ei nyt iha samanlaine doppler neuvolassa ku kotona, mut kuitenki sama periaate yms) neuvolassakin kuunnellaan.

      Itse hankin kotidopplerin esikoista odottaessa mielenrauhan vuoksi ja kuuntelin paljo siihe asti kunnes aloin liikkeet tuntee (sit tiesi liikkeistä et on kaikki ok).. Nyt toisesta tullu käytettyä sitä pidempäänki koska liikkeet alko tuntua paljo myöhemmi ku esikoisesta, kun nyt on istukka etuseinämässä vaimentamassa liikkeiden tuntumista... tai nyt jo tuntuu kunnolla kun viikkoja sen verran et parin viikon päästä jo laskettu aikakin. :) Mut liikkeiden tuntumine alko tosi myöhää (en tuntenu edes 25 viel kunnolla liikkeitä ton istukan takia)...

    • -Bambi-

      Tänään 10 1 ja sain äänet viimein kuuluviin!! Ihanaaaaa

    • wo

      myös lapsi voi liikkua vaikka hänen on paha olla

    • ellef.

      Mä sain kuulemaan dobblerilla viikolla 10. Ihana laite!! Meidän neuvolassa on paljon huonompi laite, koska kuuluu sydänäänet paljon huonommin. Ja eivät saaneet kuulumaan noilla viikoilla.

      Siskon lapset, oma mies, ja kaverit ovat innoissaan kuunnelleet myös meidän pikkusen sydänääniä.. :)

      Nyt olen viikolla 36, ja en ole nyt kuunnellut vähään aikaan, koska vauva potkii niin paljon.

    • panovirhe

      Se on DOPPLER, ei dobbler.

    • ellef.

      Voi elämä!! Olkoot mikä on, mutta eiköhän jokaine tuosta nyt tajua, mitä tarkoitin...

    • hmmmm...

      Me ollaan miehen kanssa harkittu, että tähän toiseen raskauteen hankittaisiin.

      Ekassa raskaudessa vauva kuoli synnärillä kohtuun. Oltiin oltu käynnistelemässä synnytystä pari päivää. Kolmantena oli taukopäivä, aamulla syke kuului, illalla ei.

      Raskaus oli muutenkin vaikea, ja monesti jouduttiin seuraamaan neuvolassa vauvan sykekäyrää. Siinä oppi tuntemaan sen, samankaltainen se rytmi koko ajan. Jälkeen päin ollaan tajuttu, että kuolemaan edeltävänä päivänä ja aamuna vauvan syke oli erilainen kuin aiemmin.

      Se, että jos oltaisiin silloin tajuttu se ajoissa, kuolema olisi voitu luultavimmin estää, kun vauva olisi leikattu.

      Siksi ollaan vakavasti harkittu sitä kotidoppleria, että saataisiin toisaalta mielenrauha (ekassa raskaudessa en tuntenut kuin 3 potkua koko raskauden aikana) ja toisaalta opittaisiin tuntemaan vauvan sykerytmi paremmin, niin tällä kertaa osattaisiin reagoida, jos rytmi muuttuu.

    • lökpkopk

      Surullista.

      jos synnytystä on SAIRAALAOLOISSA ASIANTUNTIJOIDEN LUONA oltu käynnistelemässä pari päivää....Siellä on Dopplerit ja CTG:t, ultrat.. ja silti vauva kuoli..

      Kehotan pohtimaan tätä toiselta kantilta, ihan omien voimien vuoksi.

      Sillä jos teillä silti on ajatus siitä, että TEIDÄN olis pitäny tajuta, että sykkeet on erilaiset, vaikka olitte tarkkailussa hoitoalan ihmisten luona...

      Kannattaa muuttaa ja vaihtaa sairaanhoitopiiriä, eikä hankkia Doppleria.

      Vauvan sykerytmi vaihtelee välillä paljonkin, vaikka kuinka opiskelisitte sikiön sykkeitä ja rytmityksiä, ei ole takuita siitä, että syntyy terve ja elävä vauva.

      Voimia...

    • Nos

      Moikka!

      Suosittelen ostamaan jos siltä tuntuu. Ite hankin alkuraskaudessa tämän dopplerin:

      http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=233

      (tuli muuten tosi nopeest muistaakseni maanantain tilasin ja keskiviikkoon odottti paketti postissa)

      Tiesin, että stressaan vauvan hyvinvoinnista muuten koko ajan ja stressi ei tee hyvää joten ajattelin että toi on pieni hinta.

      MUTTA lupasin myös itselleni, että en "sekoa" jos en aluks kuulekkaan sydänääniä vaan rauhotun ja kokeilen myöhemmin uudelleen. (jota muuten kävi monta kertaa ovela masuasukki onnistu väiselemään tosi usein doppleria) :D Mut kertaakaa en soittanu neuvolaan hädissään kun en kuule sydäntä.

      Nyt menossa rv 35 ja dopplerin käyttö vähentyny paljonkin, muttei kokonaan nyt oon muutamia kertoja kuunnellu jos on ollu muka hiljasta toisin sanoen en siis ole huomannu kun on monottanu sen verran oon jo tottunu niihin ettei kaikkii enää huomaa =)

    • Keskenmenox3

      Siinä vaiheessa, kun keskenmenoja on useampi ja ultraan ei ihan helposti pääse, niin doppler varmasti tuo mielenrauhaa. Jos ei ole keskenmenoja kokenut, ei kannata ottaa kantaa auttaako vai ei. Jokainen kai tietää itse parhaiten.
      Kiitos kaikille kommentoijjille vinkeistä! Meillä lähtee nyt tilaukseen myös.

    • Anonyymi

      Itsellä on ollut nyt käytössä viikon. Rv 19 mennään tällähetkellä. Itse olen löytänyt äänet helposti. Reippaasti navan alapuolelta yleensä. Mietein ensin myös pitkään hommaanko laitetta ollenkaan. En ole kyllä katunut 😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe