Onneksi olen jo

yli 50 - vuotias!

Olen kyllästynyt kaikkeen, mikä vie pohjan huomispäivältä. Olen aina ollut realistinen, mutta "hieman" romantikkoa voi löytyä. Alkaa olla jo rienaavaa, että nyky-yhteiskunta kyseenlaistaa kaiken, jopa Walt Disneyn.
Olen aina pitänyt kiinni jostain hyvästä, puhtaasta, oikeudenmukaisuudesta, ja kauniista, kun olen eläinrakas. Lisäksi olen saanut kasvatuksen, missä oikeudenmukaisuus aina voittaa.
Olen tosi elämässä itkenyt monet itkut, kun näin ei ole tapahtunut, mutta edelleen sitä vaadin.

Monet nyky tutkijat ovat väittäneet, että Disney on globalisaation tuottajana oikea pahan imperiumi? Tuntuu todella pahalta, että usko täytyy horjua vielä nyt, näin vanhana.
No- tämä tästä, mutta kyllä ihmisellä pitää olla jotain pysyvää. Pysyvää, mihin lapsesta asti uskoo, ja johon uskoo vieläkin. Kertoisin mieluusti lapsenlapsilleni ihania Walt Disney satuja, mutta ei ole lapsenlapsia siunaantunut.

Ehkä omat lapsenikin ovat kovassa uraputkessaan tulleet siihen tulokseen, etteivät hanki niitä tähän pahaan, petolliseen "rahat pois" maailmaan.

18

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurin osa on

eurooppalaisia vanhoja klassikoita joita se on ominut itselleen, kuten esim. Peter Pan (J._M._Barrie), Pinocchio( Carlo Collodi) ,
      Lumikki(veljekset Grimm) , Tuhkimo (alkujaan kiinalainen tarina...Skandinaavisissa tarinoissa Tuhkimo (Tuhkimus) oli poika) jnejne

• yli 50 - vuotias!

Niin, vaikka alkuperäinen satu, siis itse "aihe" olisi mistä hyvänsä. Kuka on ne taltioinut valkokankaalle? Kuka on keksinyt, että bambilla on ne pitkät ripset, ja se, että HYVÄ on läsnä. Kun nyky-yhteisössä pitää aina tappaa joku! En minä nyt niin höperö vielä ole, etten kykene erottamaan tätä klobalisaattiota, mikä tunkee joka paikkaan.

• Walt Disneyn tuotannosta

Minuakin ne ovat aina kiehtoneet. Onko niistäkin nyt tullut jotakin "epäpuhdasta" ? Olen ajatellut aivan samoin, että se on ihan AITOA ITTEENSÄ!

• Minusta satujen maailmasta voi hyvin nauttia, olipa ne kirjoittanut ja animoinut kuka tahansa. Walt Disney oli myös tunnetusti rasisti (ei siis lainkaan sellainen täyspyhä Markus-setä kuin mitä 50-luvun pätkissä annetaan ymmärtää) mutta hänen taiteellisen perintönsä ehdottoman laadukkaasta tuotannosta voi toki nauttia.

Ei kai nyt joka asiassa tarvitse olla niin poliittisesti korrekti, helkkarissa... Silloinhan ei saisi esim. ajaa Volkkarilla tai Porshellakaan, tai syödä kaviaariakaan, kuka historiansa tuntee.

Nauti ilman syyllisyyttä!

• jos mokomia satuja

ei olis ollut ollenkaan. Kansanperinnettä, kangaspuitten käyttöä, pellavan ja hampun viljelyä ja työstämistä. Lampaan villan karstausta ja kehräämistä villa sukiksi ja paidoiksi asti. Värttinä ja Ruusus höpinät olis saanut jäädä väliin. Turhia haavekuvia vaan tähän kylmään ja kyyniseen maailamman. Mitä omavaraisempi olisi tänä päivänä sitä varmempi ja seestyneisempi olo olisi.

• paavo*

oli omavarainen ja oliko hänen olo seesteinen halla öisin?

• ota opiksi
        paavo* kirjoitti:

oli omavarainen ja oliko hänen olo seesteinen halla öisin?

Enhän minä paavoksi voi muuttua. mahdotonta minulla on venuskukkula. ja siellä ei pakkanen pane.

• pakkanen*
        ota opiksi kirjoitti:

Enhän minä paavoksi voi muuttua. mahdotonta minulla on venuskukkula. ja siellä ei pakkanen pane.

halla sitä veteli mennen tullen.

• varainen

Kuten nyt tuo I.Kanerva, Pystyy omilla varoilla tarjoon tällaista tekstiä.

HS.n mukaan I.Kanervan teksti viesti.

"- Haluatko tehdä sitä jossain jännässä paikassa? Mikä se voisi olla? "

Turussa(siis I.Kanervan kotikunta) vanhainkodin asukit pitää tulla toimeen 2€/vrk ruoan suhteen, tuostakin on tulossa säästöjä! Tieto YLE:N uutiset.

• tähänkin palstaan !
        varainen kirjoitti:

Kuten nyt tuo I.Kanerva, Pystyy omilla varoilla tarjoon tällaista tekstiä.

HS.n mukaan I.Kanervan teksti viesti.

"- Haluatko tehdä sitä jossain jännässä paikassa? Mikä se voisi olla? "

Turussa(siis I.Kanervan kotikunta) vanhainkodin asukit pitää tulla toimeen 2€/vrk ruoan suhteen, tuostakin on tulossa säästöjä! Tieto YLE:N uutiset.

Eipä muuta nyt.

• maailmaa nähnyt
        tähänkin palstaan ! kirjoitti:

Eipä muuta nyt.

Mukavaa, että olet noin aktiivinen, ja jos sallitaaan "tuossa iässä" . Vaikka en tiedä oletko 50, vai 59 v. Ei silläkään ole väliä, koska nainen, joka on noin aktivoitunut kaikkeen elämään on vain ihailtavaa. Kaikki ei vain jaksa, vaikka siitä unelmoi.
        Jos viitsit vastaa, ellet ei se mitään. Otan elämästä minkä saan, missä muodossa hyvänsä.

Antoisaa Kevättä Sinulle!

• yli 50 - vuotias!

Siis, ellei ole mitään asiallista kommenttia. paras on, kun ette sano mitään. Olen vielä sen verran "intellektuelli tyyppi", etten siedä typeryyksiä! Huumorintaju on kyllä tallella, muutoin en tanssisi seniorivakiotansseja. Harrastan myös paljon kaukomatkailuja. Viimeksi olin Costa Ricassa ja juuri Balilla ja Ceyloneilla.

• kiertänyt maailmaa

Viimeisin matkani oli calapakosssaaret. En oikein jaksanut kiivetä niille inkojen vuorille, mutta olin mukana kuitenkin. Mieleni minun teklevi ja aivoni ajattelevi, vielä afrikkaan.

• millainen olemus?

En nyt tarkoita mitään muuta, kuin millainen ulko-olemus olet? Urheilullinen, teatteri-ihminen, ylipäätään vapaa-ajan suhteen? Oletko koira ihmisiä, kaupunki, vai maalaishenkinen ?
        Oletko tumma, vai vaalea, ristiverinen? Mitä muuta harrastat, kuin tanssia?

• Ei kommentoi

Silti olet viehättävä persoona, kun et ole "tyrkky". Jännää, että olet lähtenyt pohtimaan tuollaista aihetta. Sinun ikäisesi, eivät. Minulla ei ole muuta "asiallista" kommentoitavaa, kuin, että olet SISÄLTÄ KAUNIS !

• Ei kommentoi
        Ei kommentoi kirjoitti:

Silti olet viehättävä persoona, kun et ole "tyrkky". Jännää, että olet lähtenyt pohtimaan tuollaista aihetta. Sinun ikäisesi, eivät. Minulla ei ole muuta "asiallista" kommentoitavaa, kuin, että olet SISÄLTÄ KAUNIS !

Jos vastaat, se olisi päiväni pelastus!

• todella fiksu

Olen minäkin kiertänyt maailmaa, ja nähnyt työni takia paljon.

En panisi pahakseni, jos joskus vastaisit edes matkailun verran.

• joutaisivat boikottiin

olisi pitänyt kieltää lapsilta! Toista on esim. tsekkiläiset animaatioelokuvat, niissä on sekä laatua että ajatusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe