ANOPINKIELI KUKKII

oletteko nähneet

en olekaan tiennyt että Anopinkielikin kukkii kotioloissa, mutta nyt tiedän senkin. Ihmettelin että mikä ihme täällä tuoksuu iltaisin, tuoksu on kuin Maariankämmekällä sellainen huumaavan hyvä. Etsin ja etsin, ensimmäisenä iltana en vielä löytänyt tuoksun lähdettä, luulin että se on tuo Posliinikukka joka kukkii, mutta ei siinä mitään näkynyt. Eilen sitten taas alkoi tuoksua ja päätin selvittää että mikä se on. Haistelin kukkia vuorotellen ja päädyin siihen että se tuoksu tulee anopinkielestä. Minulla oli sidottu lehdet yhteen joten avasin ne ja siellä se oli kukkiva kukkavana, kuin Orkideassa konsanaan. Kuuluukohan Anopinkielikin Orkideojen sukuun?
Tässä kuva, katso vaikka
http://www.aijaa.com/v.php?i=1835051.jpg

5

3387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kielianoppi

Viime kesänä näin vanhainkodissa käydessäni saman ihmeen, en ollut aikaisemmin kuullutkaan moisesta, vaikka itselläkin on ollut näitä kukkia.

• moinen ihme

vanha kansahan oli kovastikin sitä mieltä että aina kun tapahtuu jotain tällaista se tietää "jotain".
        Mahtaako mennä minulta nirri, vai tuleeko se Lotto voitto viimeinkin?

kirjoitti aloittaja ;)

• Viherpipertäjä

...moista "ihmettä" koskaan:-)
      Oletkohan sopivasti "unohtanut" kasvin,koska monet karun paikan kasvit saattavat innostua kukkiman kun saavat tarpeeksi karut olosuhteet. Kuinja vanha kasvi on??

Mulla oli yks talvi kämpässä lämmitysongelmia, oli siis tosi kylmä...ja arvaatkos, keväällä melkein kaikki kaktukset olivat kukassa:-)

• kasteluakaan

vaan kastellut normaalisti kuten ennenkin, altakasteluruukku jossa vesisäiliö joten ei tarvitse aina edes muistaa koko kasvia. Kova se on ryyppäämään. Taisi innostua muutosta. Eipä tuo kukkiminen mitenkään häiritse kun on niin tuon kasvin keskustassa ettei edes pajoa näy ellei kurkistele sinne sisälle. Ja tuoksukin on aika hyvä.
        Anopinkieli on kuuleman mukaan hyvä ilmanpuhdistaja kasvi. Kannattaa hommata jollei ole, on helppohoitoinen vaikkakin aika vaatimaton jos tykkää krimeluureista ja kukkivista enemmän.
        En ollut aiemmin edes kuullut että kasvi tekee kukkiakin.
        alkup. kirjoittaja

• hanna9090

Kukkiihan tuo, on nähty. Olen kuullut sanottavan, että anopinkieltä on hoidettu "huonosti" eli annettu liikaa lannoitetta tai vettä, tiedä sitten..
      Kukkavarsi on vaatimaton, n. 20 senttinen ja valuttaa tahmeaa nestettä. Tietääkseni kukkimisesta ei ole mitään hyötyä jossei haittaakaan. Olen leikannut kukan pois, koska tahmaa todella riittää eikä kukkavarsi ole oikeastaan minkään näköinen. Tuoksuakaan en kaipaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen