Millanen

ihminen.................

Sit on Sinun mielestä lihava?

Pelkkä BMI:hän ei sitä kerro.

Eikä ne kilot pituuteen nähdenkään useinkaan, mut se jo vähän tarkemmin kertoo missä mennään kuin BMI...

Mun mielestä lihava on, esim 165cm ja joskiloja on 60 kilosta ylöspäin? Sopiva paino olis 165 senttiselle naiselle 45-50kg.

16

1564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin justiin

No juu, sehän on jo hirvee norsu :) 165 senttinen voi painaa vaikka 75 kg eikä näytä yhtään lihavalta, se riippuu aika paljon ruumiinrakenteesta ja siitä onko kroppa lihasta vai läskiä. Ja BMI ei todellakaan kerro mitään, katso peiliin !!

• no....

On aika vanha käsitys että 165-cm pituinen voisi painaa 75 kiloa ja olla "pelkkää" lihasta. Jos ei oo mikää kehonrakentaja niin ei varmasti ole pelkkää lihasta.. En tiedä onko ne kehonrakentajatkaan niin painavia muuten kuin off-seasonilla

• justiinsa

No juu, sehän on jo hirvee norsu :) 165 senttinen voi painaa vaikka 75 kg eikä näytä yhtään lihavalta, se riippuu aika paljon ruumiinrakenteesta ja siitä onko kroppa lihasta vai läskiä. Ja BMI ei todellakaan kerro mitään, katso peiliin !!

• Norsu sitten

Ihanko totta olet tuota mieltä?? Vai oliko tyhmä tsoukki..? Jos ei niin oon hieman ymmälläni. Eli siis tuon mukaan suomessakin varmaan 85% olis lihavia!! Jessus..mikä luuranko täytyy olla jotta kelpaa? Haluatko oikeasti että kaikki ympärillä olevat ihmiset olisivat samanlaisia nälkiintyneitä??

• Norsu sitten
        Norsu sitten kirjoitti:

Ihanko totta olet tuota mieltä?? Vai oliko tyhmä tsoukki..? Jos ei niin oon hieman ymmälläni. Eli siis tuon mukaan suomessakin varmaan 85% olis lihavia!! Jessus..mikä luuranko täytyy olla jotta kelpaa? Haluatko oikeasti että kaikki ympärillä olevat ihmiset olisivat samanlaisia nälkiintyneitä??

lisään vielä että olen itse niinkin pieni kuin 164/55 ja vieläkin pidän itseäni hoikkana!!!

Se,miksi palstailen täällä vaikken ole lihava,johtuu siitä että olen ollut sitä. Olen painanut 20kiloa enemmän kuin nyt. Nyt olen hoikka, en suinkaan lihava.

• ------

165 cm ja 65 kg on vielä ihan normaali. Tuosta vielä pari kiloa lisää niin ei tunnu missään. Sen jälkeen mennään lievän ylipainon puolelle. Lihavaksi vois sanoa kun 165 senttisellä painoa on yli 80 kiloa.
      (jonkunlainen kaava 165 - 100 10 % pituudesta, siis 65 16,5 = 81,5 ja tässä vaiheessa voi jo puhua vähän lihavasta)

• katrian

mä en itse ole ihan niin pitkä, mutta melkein - painoin joskus 50 kg ja lääkäri oli sitä mieltä, että 15 kiloa saisi tulla lisää. Ajattelin silloin, että apua - mustahan tulisi ihan kamalan lihava sitten. No, nyt ne kilot on tullut enkä ole lihava. Ehkä muutaman kilon haluaisin pois, että itse olisin tyytyväinen ; )

• tyttöe

mielestäni 165/65 on naisena läski! - liian punkero. minun makuuni siis. itse olen 161/44 ja tarkoituksena laihtua muutama kilo! sitten täydellinen :)

• Miten saisit
        tyttöe kirjoitti:

mielestäni 165/65 on naisena läski! - liian punkero. minun makuuni siis. itse olen 161/44 ja tarkoituksena laihtua muutama kilo! sitten täydellinen :)

vielä luutkin sulamaan, Täydellinen, taidat olla oikea humoristi.

• Lieneekö provo

En missään tapuksessa haluaisi olla niin laiha.
      163cm ja 65 kg olen itse oikekin tyytyväinen.
      Karmean näköinen luuviulu 165cm 45-50kg, varsinkin jos on vähän enenmmän ikää, mitä kaikille tuppaa tulemaan painosta riippumatta.

• jklkjkl

Olen 31-vuotias nainen, 167 cm pitkä ja painan 61 kiloa. Ja rasvaprosenttini on ollut jo useamman vuoden noin 16. Joten olenko lihava?

• Ja minä

olen tuo 165cm ja 45kg! Ja olen täysin tyytyvänen ulkonäkööni!! Näytän hyvältä enkä suinkaan rumalta ja laihalta! Että se joka toista haukkuu on itte. Jos alatte meitä laihoja haukkuun, haukun teitä läskeiksi. Näin ollaan tasoissa:p

• on epätervettä
        Ja minä kirjoitti:

olen tuo 165cm ja 45kg! Ja olen täysin tyytyvänen ulkonäkööni!! Näytän hyvältä enkä suinkaan rumalta ja laihalta! Että se joka toista haukkuu on itte. Jos alatte meitä laihoja haukkuun, haukun teitä läskeiksi. Näin ollaan tasoissa:p

niin tuollainen sairas luiden kolistelu on sitä ainakin yhtä paljon.
        Taitaa nykyisin kuolla enemmän nuoria naisia anorexiaan kuin ylipainoon.
        En puolustele ylilihavuutta, mutta 165cm pitkä on 70kg asti ihan hyvän näköinen.
        Paljon kauniimpi kuin 45-50kg.

• ulkonäkö
        Ja minä kirjoitti:

ole kaikki mikä painossa ratkaisee, toivottavasti ainakaan. Painoindeksisi on 16,5, mikä on selvä alipaino. Sekä yli että alipaino
        alentavat ihmisen elinikäennustetta. Sinulla se valitettavasti ei ole ihanteellinen, vaikka tyytyväinen ulkonäköösi oletkin.

"Eurodiet 2000 selvityksen mukaan väestötasolla ihanteellinen painoindeksin keskiarvo on BMI 21-22 ja terveyden kannalta edullisin yksilön paino BMI 20"

Lähde: wikipedia.

Jotta ennusteesi sekä terveyden, että eliniän suhteen olisi ihanteellinen sinun tulisi 165 senttisenä painaa 55-58kg.

• Lähes

165cm pitkälle naiselle 45-50kg on ihannepaino ulkonäön kannalta. Lihaksikas voi näyttää hyvältä lähes 60kg painoisena. Yli 60kg painavalla 165cm naisella on lähes poikkeuksetta läskimakkaroita vatsassa tai roikkuva läskipylly.

Katsokaa peilistä onko läskiä. BMI ei ole kovin luotettava. Lihas painaa enemmän kuin läski.

• kun mielipidettä kysyttiin

Minun mielestäni lihava(nnäköinen) on nainen, jonka vyötärönympärys on yli sadan sentin. 85-100 senttinen vyötäröltään on pyöreähkö, 75-85 normaali, ja sen alle hoikka. Miehillä mitat voi kymmenen senttiä suuremmat, koska usein ne on pidempiäkin ja vartalonrakenne on vähän toinen. Painolla ei oo tosiaan paskankaan väliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe