Tehkää itse

kätsy eukko

Katselen säälinsekaisin tuntien näitä tumpelo vanhempia jotka selkä väärällään raijaavat kaupoista isoja kalliita vaippapaketteja ja about 25 pilttipurkkia..itse tehdän tulee paljon halvemmaksi eikä taatusti ole allergiaa aiheuttavia lisäaineita. Ja vaipoista: kuka käskee ostaa hehtaarivaippakasoja kun lapsen voi opettaa tietyn iän jälkeen tiedättekö p o t a l l e eli nykyajan tumpelovanhemmilta on kokonaan unohtunut sellainen asia kuin potta! vai onko hienoa kun 3-4 vuotias juoksee tutti suussa ja vaippa housussa litisten...eli s i i s t e y s k a s v a t u s t a. lapsenkin on parempi olla kun ei ole pamperoa tai lamperoa jalkovälissä eikä vanhempien tarvitse raahata kalliita vaippoja kotiin ja sitten kitistä yleisönosastoilla kuinka karseen kallista lapsen hoitaminen on..kyllä kait se on kun ei viitsistä nähdä yhtään vaivaa. miettikää te joiden lapsen on allergisia, oletteko edes imettäneet niitä vai heti tuttelia ja puttelia pieneen nassuun ja kaikki teollisesti valmistetut ruuat sitten = lisäaineet ja muut sörsselit takaavat sen,että taatusti tulee allergiaa. kun itsekin luultavasti syötte jotakin niin ei ole suuri vaiva tehdä lapselle kotiruokaa joka taatusti on terveellistä..hei hei kaikille uusavuttomuus oy:hoon....pamperist ja lampersit tykkää teistä kun ette ymmärrä opettaa lasta potalle...

15

1281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iskä

Vaippoja tarvitaan kuivaksi ja potalle opettelun aikanakin. Ei voi kuvitellakaan, että lähtisi esim. talvella kaupungille ilman vaippoja.

Huoneenlämmössä säilyvät purkkiruuat ovat käteviä matkoilla ja retkillä. Ei tarvita kylmälaukkua ja kylmäkalleja, kuten itse tehdyn ruuan kohdalla.

"kaikki teollisesti valmistetut ruuat sitten = lisäaineet ja muut sörsselit takaavat sen,että taatusti tulee allergiaa."

Höpö höpö. Tulet kuuluisaksi kautta maailman kun todistat em. lauseesi lääketieteen ja elintarviketeollisuuden tutkijoille.

• zyrrzyrri

Juu ja sä tulet kuuluisaksi siitä että uskot kaikkea mitä elintarviketeollisuus sulle syöttää.... mut ihan vapaasti anna pilttiä äläkä yhtääs ihmettele kun lapses saa " ruoka-aineallergiaa" jo hyvin pienenä. kaupungilla liikkumisesta sen verran että ei kait kukaan siellä luuhaa koko päivää ja sitä paitti: väliaikaisesti voi ottaa piltti purkin mukaan mutta ei vakituiseen käyttöön. sinä ja sunlaises jotka ette oikeasti välitä lapsistanne vaan ne ovat jotain muotikamaa joita raahaataan kylki väärällään mukana " kaupungilla " olette karseita..pieni vaivannäkö ei paljon vaadi. mutta ehkä sä syöt roskaruokaa itse, sitähän ei lapsille sentään anneta - vai annatko.........

• iskä
        zyrrzyrri kirjoitti:

Juu ja sä tulet kuuluisaksi siitä että uskot kaikkea mitä elintarviketeollisuus sulle syöttää.... mut ihan vapaasti anna pilttiä äläkä yhtääs ihmettele kun lapses saa " ruoka-aineallergiaa" jo hyvin pienenä. kaupungilla liikkumisesta sen verran että ei kait kukaan siellä luuhaa koko päivää ja sitä paitti: väliaikaisesti voi ottaa piltti purkin mukaan mutta ei vakituiseen käyttöön. sinä ja sunlaises jotka ette oikeasti välitä lapsistanne vaan ne ovat jotain muotikamaa joita raahaataan kylki väärällään mukana " kaupungilla " olette karseita..pieni vaivannäkö ei paljon vaadi. mutta ehkä sä syöt roskaruokaa itse, sitähän ei lapsille sentään anneta - vai annatko.........

Allergiaa aiheuttavat ns. allergeenit. Allergeeneihin kuuluu myös säilöntä-aineita (~lisäaine), sitä en kielläkään.

Tuleeko lapselleni allergia, jos annan hänen syödä yhden lastenruokapurkin? No entä tuleeko se kahdesta? Vai onko allergia taattu kolmen purkin syönnin jälkeen? Hei, jotain järkeä tähän lisäaine-hysteriaan.

"sinä ja sunlaises jotka ette oikeasti välitä lapsistanne vaan ne ovat jotain muotikamaa..."

Millä perusteella väität, että en oikeasti välitä lapsistani? Perusteluja, kiitos.

Yritä pysyä asiassa.

• mutsi
        zyrrzyrri kirjoitti:

tuo sinun koko juttusi, pelkkä provo!

LAsten purkkiruokia valvotaan tiukemmin kuin muita elintarvikkeita ja niissä on hyvin tarkat ja tiukat normit, joiden mukaan mennään. Lisäaineita niissä ei ole, säilyvyys on tehty muilla keinoin kuin lisäaineilla.
        Yhtä monipuolisesti kotiruuan ja kaiken hedelmämössön valmistaminen ei onnistu. Se on mahdotonta.
        Mutta tottakai äidin kuuluu uupua kotitöiden alle, ja syyllistyä ja olla huono äiti, jos turvautuu valmisruokiin ... tottakai.

Kuivaks opettelu onnistuu vasta kun lapsi on niin vanha, että osaa itse säädellä rakkoaan. Se tapahtuu vasta noin 2 ´vuoden iässä, joillakin vähän aiemmin, joillakin myöhemmin. Jos 7 kk ikäinen lapsi tekee pottaan, lapsi ei ole "sisäsiisti" vaan lapsen vanhemmat ovat, sillä tuon ikäinen vauva ei osaa säädellä rakkoaan, ei edes ulostamista. Tuttavapiiriini nimittäin kuului äiti, joka laittoi lapsesta kakalle potalle jo heti kun lapsi osasi istua, 6 kk iässä. Se oli kuulemma helppoa: kun lapsi alkaa pikistää kakkaa, niin potalle vain. Mutta ei minun vauvani ollut kovavatsainen, ei hän pinnistellyt.. oppi kuivaksi sitten aikanaan..

Oletko muuten varma, että ne ovat 3-4vuotaita jotka juoksevat vaipat jalassa ja tutti suussa?? Isokokoinen, pitkä 2 vuotias vaipoissa ja tutissa.. ja luullaan vanhemmaksi.. näinkin on käynyt.

Jos itse tästä lähden kaupungille, niin koko päivä siellä menee, matkoineen kaikkineen. Joten aivan taatusti vauvalla on vaipat ja pilttisösselöt mukana, kesähelteellä banaani menee pilalle, omenalle on moni aiukinen allerginen (jos sosetta keittäisi) ja sitäpaitsi, katso hedelmien kilohintaa ja mieti kun alat persikoita kuorimaan ja keittelemään.. montako purkillista siitä tulee..

valmisjugurtit ovat varmasti myös teollista allergisoivaa lisäainepöperöä - et kait vaan itse syö semmoista!! - joten itse vaan tekemään jugurtit ja viilit ja voit kirnuamaan.. sillä margariini onb kisaanraatorasvaa ja meijerin voi huonoa, ja entäs kaupan ja leipä!!

Oletko ajatellut miten paljon valmiiseen leipään laitetaan kaikkea mikä ei luontaisesti leipään kuulu, joten jokainen kunnon äiti ja isä tekee itse ruisleivätkin - tottakai kaikilla on leivinuuni kotonaan ja jos ei ole, eivät ole kunnon vanhempia , lapset pitäisi huostaanottaa sellaisilta vanhemilta joilla ei ole leivinuunia........

• suurperheen äiti
        mutsi kirjoitti:

tuo sinun koko juttusi, pelkkä provo!

LAsten purkkiruokia valvotaan tiukemmin kuin muita elintarvikkeita ja niissä on hyvin tarkat ja tiukat normit, joiden mukaan mennään. Lisäaineita niissä ei ole, säilyvyys on tehty muilla keinoin kuin lisäaineilla.
        Yhtä monipuolisesti kotiruuan ja kaiken hedelmämössön valmistaminen ei onnistu. Se on mahdotonta.
        Mutta tottakai äidin kuuluu uupua kotitöiden alle, ja syyllistyä ja olla huono äiti, jos turvautuu valmisruokiin ... tottakai.

Kuivaks opettelu onnistuu vasta kun lapsi on niin vanha, että osaa itse säädellä rakkoaan. Se tapahtuu vasta noin 2 ´vuoden iässä, joillakin vähän aiemmin, joillakin myöhemmin. Jos 7 kk ikäinen lapsi tekee pottaan, lapsi ei ole "sisäsiisti" vaan lapsen vanhemmat ovat, sillä tuon ikäinen vauva ei osaa säädellä rakkoaan, ei edes ulostamista. Tuttavapiiriini nimittäin kuului äiti, joka laittoi lapsesta kakalle potalle jo heti kun lapsi osasi istua, 6 kk iässä. Se oli kuulemma helppoa: kun lapsi alkaa pikistää kakkaa, niin potalle vain. Mutta ei minun vauvani ollut kovavatsainen, ei hän pinnistellyt.. oppi kuivaksi sitten aikanaan..

Oletko muuten varma, että ne ovat 3-4vuotaita jotka juoksevat vaipat jalassa ja tutti suussa?? Isokokoinen, pitkä 2 vuotias vaipoissa ja tutissa.. ja luullaan vanhemmaksi.. näinkin on käynyt.

Jos itse tästä lähden kaupungille, niin koko päivä siellä menee, matkoineen kaikkineen. Joten aivan taatusti vauvalla on vaipat ja pilttisösselöt mukana, kesähelteellä banaani menee pilalle, omenalle on moni aiukinen allerginen (jos sosetta keittäisi) ja sitäpaitsi, katso hedelmien kilohintaa ja mieti kun alat persikoita kuorimaan ja keittelemään.. montako purkillista siitä tulee..

valmisjugurtit ovat varmasti myös teollista allergisoivaa lisäainepöperöä - et kait vaan itse syö semmoista!! - joten itse vaan tekemään jugurtit ja viilit ja voit kirnuamaan.. sillä margariini onb kisaanraatorasvaa ja meijerin voi huonoa, ja entäs kaupan ja leipä!!

Oletko ajatellut miten paljon valmiiseen leipään laitetaan kaikkea mikä ei luontaisesti leipään kuulu, joten jokainen kunnon äiti ja isä tekee itse ruisleivätkin - tottakai kaikilla on leivinuuni kotonaan ja jos ei ole, eivät ole kunnon vanhempia , lapset pitäisi huostaanottaa sellaisilta vanhemilta joilla ei ole leivinuunia........

Mitä monipuolista on pilttipurkin lihakasvis-soseessa verrattuna itse valmistamaani liha-kasvissoseeseen? Saan takuulla hyvää ja maistuvaa ruokaa lapselleni ja huomattavasti halvemmalla. Teen pakastimeen usean viikon ruuat, joista voin yhdistellä haluamani ateriakokonaisuuden.
        Kuiva osaa olla myös aivan vastasyntynyt. Netissä on vaipattomuudesta tietoa, mutta en nyt linkkiä tähän osaa heittää.
        Ja mitä tekee 2v suussa tutti, jos hän ei nuku?
        Banaani ei pilalle mene muutamassa tunnissa,jos sitä ei ole avattu.
        Ei se itse tehty viili ole vaike atehdä. Todella helppoa ja halpaa. Sitä paitsi itse tehden saa terveellisen margariinin, eikä sitä kaupan epäterveellsitä, joka elttaannuttaa elimistön.
        Olen tehnyt ruisleivän ilman leivinuunia... hei sinä uusavuton. Luulitkos olevasi näpsäkin??

• mutsi
        suurperheen äiti kirjoitti:

Mitä monipuolista on pilttipurkin lihakasvis-soseessa verrattuna itse valmistamaani liha-kasvissoseeseen? Saan takuulla hyvää ja maistuvaa ruokaa lapselleni ja huomattavasti halvemmalla. Teen pakastimeen usean viikon ruuat, joista voin yhdistellä haluamani ateriakokonaisuuden.
        Kuiva osaa olla myös aivan vastasyntynyt. Netissä on vaipattomuudesta tietoa, mutta en nyt linkkiä tähän osaa heittää.
        Ei se itse tehty viili ole vaike atehdä. Todella helppoa ja halpaa. Sitä paitsi itse tehden saa terveellisen margariinin, eikä sitä kaupan epäterveellsitä, joka elttaannuttaa elimistön.
        Olen tehnyt ruisleivän ilman leivinuunia... hei sinä uusavuton. Luulitkos olevasi näpsäkin??

Uusavuton - minä - mikä vitsi! *nauraa* Kuten koko tämän viestin alkuperäinen aloittajakin, kätsy eukko. Provohan tää on, koko juttu!

Mutta sen verran "uusavuton" olen, etten tiedä miten vastasyntyt pidetään kuivana = vaippatarvetta ei ole vaan tekee tarpeensa muualle ... joten olisi kiva saada tietää tarkemmin tästä jutusta.

Jos sulla ei ole linkkiä sinne = et osaa laittaa sitä tähän (uusavuton siis?) voitko kertoa miten käytännössä vauva on vaipaton ja kuiva? Miten matkat ja kaupungilla käynni, kyläilyt?

Ei, en kuvitellut olevani näpsä. Olin provokaatinen. Kuten tuo kätsy eukkokin.

• ???
        mutsi kirjoitti:

Uusavuton - minä - mikä vitsi! *nauraa* Kuten koko tämän viestin alkuperäinen aloittajakin, kätsy eukko. Provohan tää on, koko juttu!

Mutta sen verran "uusavuton" olen, etten tiedä miten vastasyntyt pidetään kuivana = vaippatarvetta ei ole vaan tekee tarpeensa muualle ... joten olisi kiva saada tietää tarkemmin tästä jutusta.

Jos sulla ei ole linkkiä sinne = et osaa laittaa sitä tähän (uusavuton siis?) voitko kertoa miten käytännössä vauva on vaipaton ja kuiva? Miten matkat ja kaupungilla käynni, kyläilyt?

Ei, en kuvitellut olevani näpsä. Olin provokaatinen. Kuten tuo kätsy eukkokin.

En voinut linkkiä laittaa, koska minulla sitä ei ole. Joten se sitten lienee uusavuttomuutta sinusta?
        Ja itse en sitä tarvitse, enkä viitsi edes nyt sitä etsiä, kun on muutakin puuhaa.

• ei luuloa
        suurperheen äiti kirjoitti:

Valmisruuat tai lisäaineet eivät aiheuta allergioita. Ja toisekseen lastenruuat eivät edes sisällä juuri mitään lisäaineita. Ja kolmanneksi elintarvikkeet ilman lisäaineita ovat paljon vaarallisempia kuin lisäaineiden kanssa. Ehkäisevät mm. vaarallisia ruokamyrkytyksiä.

Miten ihmeessä margariinit muuten eltaannuttaa elimistön?

Kaikki eivät halua tuhlata aikaansa ruuan, siivouksen tai vaikkapa vaippojen kanssa askarteluun. Minä ainakin mieluummin maksan näistä palveluista, vaikka itsekin osaisin mainiosti. On sentään sen verran varaa, että voin itse päättää ajankäytöstäni.

• jep
        ei luuloa kirjoitti:

Valmisruuat tai lisäaineet eivät aiheuta allergioita. Ja toisekseen lastenruuat eivät edes sisällä juuri mitään lisäaineita. Ja kolmanneksi elintarvikkeet ilman lisäaineita ovat paljon vaarallisempia kuin lisäaineiden kanssa. Ehkäisevät mm. vaarallisia ruokamyrkytyksiä.

Miten ihmeessä margariinit muuten eltaannuttaa elimistön?

Kaikki eivät halua tuhlata aikaansa ruuan, siivouksen tai vaikkapa vaippojen kanssa askarteluun. Minä ainakin mieluummin maksan näistä palveluista, vaikka itsekin osaisin mainiosti. On sentään sen verran varaa, että voin itse päättää ajankäytöstäni.

Äidit tekevät itse alusta loppuun aivan kaiken siksi, että he ovat korvaamattomia, he haluavat loistaa ja päteä sillä työmäärällä jonka he tekeävt lastensa ja perheensä puolesta, heidän eteensä, itsensä unohtaen - he haluavat olla marttyyreja.
        Tuttavapiiriini kuuluu perheenäiti, joka inhoaa siivoamista yli kaiken. Hänellä on varaa, hän ei kiusaa itseään eikä perhettä ja heillä käy siivooja.
        Jouluostosten aikaan heille tulee tuttu lapsenvahti, joka sitten muistuttaa että OSTA piparitaikina: lapsenvahti leipoo lasten kanssa piparit ja piparitalon. Eikä äiti kanna tästä huono omaatuntoa.
        Lapset saavat piparinsa ja äiti ja isä rauhassa jouluostokset tehtyä.
        Minusta se osoittaa tervettä jäjenkäyttöä.
        Mutta monien naisten mielestä äidin velvollisuus on uhrata itsensä ja uurastaa ympäripyöreesti toisten eteen - ja sitten siellä työpaikalla on näitä "kivoja" työkavereita, jotka narisee ja valittaa kaikille kaikesta, eikä edes koko firlma pysyisi pystyssä ellei tämä marttyyri-uhrautuja ole työvuorossa, kipeänäkin, kun omaa elämää ei ole...

• zyrr zyrr

se sitten paskapuhetta tai ei......

• 4taaperon äiskä

Eipä eukko tunnu olevan kovinkaan kätsy... ainakaan kun lukee tällaista tekstiä.
      Ei se tee ihmisestä yhtään parempaa vaikka kuin tekisi kaiken IHAN ITE! Eipä oo itellä tullu tämmöstä mieleen vaikka lähes kaiken oon itse 4 lapselle valmistanu. Siitä huolimattta yksi lapsistani on allerginen, että eiköhän se perimä määrää aika paljon.
      Että kyllä ne valmis purkitkin on kätsyjä tarpeen tullen.
      Ole onnellinen taidoistas!

• Taustailija

Ei muuten pidä paikkaansa. Esikoiselle annoin pelkästään valmisruokaa pari ensimmäistä vuotta. Nyt on neiti 17 v eikä mitään allergioita ole koskaan ollut.

• äityli

tämänkin asian olisit voinut pitää omana tietonasi..ja minä olisin voinut olla kirjottamatta mutta kuhan muuten vaan..eiköhän ole jokaisen oma asia milloin he alkavat opettaa lastaan potalle,ei ole pois sinun rahapussista ne rahat mitkä muut vanhemmat vaippoihin laittavat.joutuuhan niitä kalliita vaippoja kumminkin kotio raahaamaan siitä se ei muutu miksikään vai opetatko vastasyntyneen potalle...oot aikamoinen!!!

• lulubert

pahvi!

• rikas eukko

se on kato niin ett köyhät ne tääl marisee..kolahtiko?mä en tajuu tota teidän vouhotusta että allergisoi..iät ja ajat on vauvoille syötetty purkkiruokia ja kun niitä ei oolu ni ihan kuule läskisoossi ja pottua.ite teette itellenne ongelman noista allergioista,kai niitä tulee kun kaikesta varjellaan lasta ettei totu mihinkään.HUOM!JA TÄMÄ VIESTI EI OLE TARKOITETTU YLEISTETTÄVÄKSI!!!!!ja sit täällä valitetaan kun ei ole aikaa itselle ja ollaan väsyneitä kun raadetaan niitten vaippojen ja ruokien kimpussa.älkääkä väittäkö ettei niistä tule ylimääräistä hommaa.valmisruoat ja vaipat tehty helpottamaan äidin arkea.EN YHTÄÄN IHMETTELE KUINKA PALJON ÄITEJÄ VÄSYY LAPSIINSA JA TULEE MIELENTERVEYSONGELMIA KUN HE EHKÄ ESIKKO ÄITINÄ LUKEVAT NÄITÄ KUIN RAAMATTUA JA KUVITTELEVA OLEVANSA HUONOJA ÄITEJA JA TEHÄN SYYLLISTÄTTE HEITÄ TIETÄMÄTTÄ TAUSTOJA.mene sinä neuvoinesi vaikka istuun sinne potalle!!!!!mulle on ihan sama syöttääkö joku pilttiä vai kotiruokaa kunhan lapsi SAA ruokaa.ja jos tulee allergia ongelmia ne on sen ajan murheita ne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe