eli haluaisin hiirelleni tehdä itse leluja, leikkikaluja ja muuta mukavaa täs kysymykset
miten teen portaat hiirelleni?
miten voin tehdä hiirelleni leluja?
mitä juttuja tekisin hiirelleni?
mitä teen hiirelleni...
3
542
Vastaukset
tapa on tehdä aaltopahvista hiirille rappusia,itse olen päällystänyt juoksupyörän aaltopahvilla(gerpuille)ja legopalikoista saa hauskoja taloja ja autoja yms. Kait häkin katossa keikkuu jonkunmoinen keinu,johon hiiri voi hypätä keinumaan.Pahvi tai joku rasia on siinäkin halpa materiaali. Eikun keksimään.
- .. Oikein kunnon keksijältä...
Eli itse olen oikein viimeisen päälle kova keksimään KAIKENMAAILMAN hauskoja juttuja ja vempaimia hiirilleni enkä oikein meinaa saada siitä tarpeekseni ikinä. Askartelen tai sunnittelen melkein joka päivä :D
Hiiret pitävät kiipeilystä joten olen siihen painottanut. Olen lukenut paljon ihmisten lähettämiä ideoita ja muokkaillut niitä tarvittaessa omille hiirilleni sopivimmiksi.
1. Idea - Munakenno linna
Eli tarvitaan vain n. 2 - 3 tyhjää munakennoa, jotka leikataan eri kokoisiksi, pienimmiksi kennoiksi (riippuen terran koosta) jonka jälkeen kennojen "vuori kohdat" kinnitetään pienillä ja suht. lyhyillä maalarinteippi suikaleilla yhteen pituus-suunnassa (ei kannata paljoa teippiä käyttää mutta sen verran että linna pysyy kasassa. Pyri myös kiinnittämään vuoret yhteen linnakkeen sivuilla sijaitsevista vuorista, eikä keskeltä, sillä hiiret iskevät hampaansa helpommin kiinni keskellä oleviin vuori kohtiin joita ne tykkäävät nakerrella).
Suurin linna joka hiirilläni on käytössä on leveydeltään n. 20 x 20cm ja pituudeltaan melkein sama. Siinä on päällekkäin 4 tai 5 eri kokoista kennoa ja hiireni RAKASTAVAT sitä ja siinä kiipeilyä!
Tässäkin on vaaransa sen korkeuden vuoksi, ei siksi että hiiret siitä tippuisivat sillä hiiret kyllä ovat hyvin ketteriä, mutta linnakkeen kaatumisvaaran vuoksi. Olen pistänyt linnan todennäköisimmän kaatumispuolen(puolet) terran lasia vasten, eli se on hyvin nurkassa. Olen myös teipannut vähän kennoa "ilmassa olevaan" kohtaan, jottei se tosiaankaan kaadu.
Toinen varovaisuusseikka liittyy teippiin, nimittäin kun olet sen näppärillä sormilla vuorien liitoskohtaan saanut, ne kannattaa kynnellä painaa suht. kevyesti tiiviiksi kennon pinnalle jottei mikään kulmakaan jää törröttämään niin että hiiri saisi revittyä nimenomaan sen teipin siitä pois koskematta kennoon. Tällöin vaarana voi olla että se yrittää syödä sen tai maistaa sitä.
2. Idea - Villainen peti
Luin joskus jostakin lehdestä kuinka eräs henkilö oli ottanut vanhan rikkinäisen sukan ja pistänyt sen roikkumaan katosta jännästi niin, että sukan varpaan kohdan rei'ästä pääsee sisälle, joka on sitten lämmin ja kiehtova kiipeily mahdollisuudenkin vuoksi. Minä tosin pistin sen terran seinälle löytämääni kengännauhaan roikkumaan ja teipillä ulkopuolelta kinni. Tämä on siitä mukava että siihen ei sisälly mitään erityisiä vaaroja joita pitäisi ottaa huomioon.
Tähän liittyen olen myös pistänyt yhden sukan terran pohjallekin. Tämä ei tosin ole niin paljon kerännyt suosiota.
3. Idea - Pahvinen pienois tunneli
Eli tarvitaan vessapaperi rullia mahd. paljon ja joitain pieniä (siis tod. pieniä esim 5x7cm) rasioita, joiden kylkiin tehdään juuri ja juuri vessapaperirullan mentäviä ympyrän muotoisia koloja. Rullien päät tungetaan koloihin ja joidenkin vessapaperirullien toiset päät tungetaan taas toisen pienen rasian koloon, jolloin syntyy ikäänkuin pienimuotoinen tunneli. Vahvistukseksi voi tietysti käyttää (varsinkin kääpiöhamsterille olen tätä tehnyt) maalarinteippiä (hyvin pieniä suikaleita taas), sillä se ei nakertele niitä. En usko että hiirikään innostaa ihan sitä vessapaperirullan ja rasian liitoskohtaa alkaa nakertamaan. Taas teipit tiiviisti kuitenkin pahvien pinnalle, jottei eläin saa ainoastaan sitä teippiä haltuunsa.
4. Idea - Kaikenmaailman piilopaikat
Erinomaiseksi piiloksi hiirelle (piiloja täytyy olla) sopii vaikka tyhjä kukkaruukku, jossa on pohjassa esimerkiksi reikä.
Myös Tyhjä kookospähkinä jossa on pari pientä koloa on saanut hiirten keskuudessa paljon suosiota.
Pajukori on hauska hiirille sen sisältämän puuaineksen vuoksi. Tosin tällaisen jos ostaa muualta kuin eläinkaupasta, se pitää pestä niin hyvin kuin mahdollista. Se olisi hyvä jättää likomaan kuumaan veteenkin vaikka päiväksi pesun jälkeen ja huuhdella vielä sen jälkeen jotta tietää varmasti ettei mitään itikoita tai bakteereita pääse vahingoittamaan lemmikkiä tai aiheuttamaan vaivaa.
Tässä oli osa kaikista ideoista, joita minulla on. Nämä nyt suurinosa on kaikki toteutettu täällä joten turvallisuustakuu on suuriltaosin taattu.
Kaikkea hyvää sinne! :)- sasu50
Hienoja keksintöjä mutta voisitko kertoa vielä pari hyvää vinkkiä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778