mitä teen hiirelleni...

Nimetön

eli haluaisin hiirelleni tehdä itse leluja, leikkikaluja ja muuta mukavaa täs kysymykset

miten teen portaat hiirelleni?
miten voin tehdä hiirelleni leluja?
mitä juttuja tekisin hiirelleni?

3

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapa on tehdä aaltopahvista hiirille rappusia,itse olen päällystänyt juoksupyörän aaltopahvilla(gerpuille)ja legopalikoista saa hauskoja taloja ja autoja yms. Kait häkin katossa keikkuu jonkunmoinen keinu,johon hiiri voi hypätä keinumaan.Pahvi tai joku rasia on siinäkin halpa materiaali. Eikun keksimään.

    • .. Oikein kunnon keksijältä...

      Eli itse olen oikein viimeisen päälle kova keksimään KAIKENMAAILMAN hauskoja juttuja ja vempaimia hiirilleni enkä oikein meinaa saada siitä tarpeekseni ikinä. Askartelen tai sunnittelen melkein joka päivä :D

      Hiiret pitävät kiipeilystä joten olen siihen painottanut. Olen lukenut paljon ihmisten lähettämiä ideoita ja muokkaillut niitä tarvittaessa omille hiirilleni sopivimmiksi.

      1. Idea - Munakenno linna

      Eli tarvitaan vain n. 2 - 3 tyhjää munakennoa, jotka leikataan eri kokoisiksi, pienimmiksi kennoiksi (riippuen terran koosta) jonka jälkeen kennojen "vuori kohdat" kinnitetään pienillä ja suht. lyhyillä maalarinteippi suikaleilla yhteen pituus-suunnassa (ei kannata paljoa teippiä käyttää mutta sen verran että linna pysyy kasassa. Pyri myös kiinnittämään vuoret yhteen linnakkeen sivuilla sijaitsevista vuorista, eikä keskeltä, sillä hiiret iskevät hampaansa helpommin kiinni keskellä oleviin vuori kohtiin joita ne tykkäävät nakerrella).
      Suurin linna joka hiirilläni on käytössä on leveydeltään n. 20 x 20cm ja pituudeltaan melkein sama. Siinä on päällekkäin 4 tai 5 eri kokoista kennoa ja hiireni RAKASTAVAT sitä ja siinä kiipeilyä!
      Tässäkin on vaaransa sen korkeuden vuoksi, ei siksi että hiiret siitä tippuisivat sillä hiiret kyllä ovat hyvin ketteriä, mutta linnakkeen kaatumisvaaran vuoksi. Olen pistänyt linnan todennäköisimmän kaatumispuolen(puolet) terran lasia vasten, eli se on hyvin nurkassa. Olen myös teipannut vähän kennoa "ilmassa olevaan" kohtaan, jottei se tosiaankaan kaadu.
      Toinen varovaisuusseikka liittyy teippiin, nimittäin kun olet sen näppärillä sormilla vuorien liitoskohtaan saanut, ne kannattaa kynnellä painaa suht. kevyesti tiiviiksi kennon pinnalle jottei mikään kulmakaan jää törröttämään niin että hiiri saisi revittyä nimenomaan sen teipin siitä pois koskematta kennoon. Tällöin vaarana voi olla että se yrittää syödä sen tai maistaa sitä.

      2. Idea - Villainen peti

      Luin joskus jostakin lehdestä kuinka eräs henkilö oli ottanut vanhan rikkinäisen sukan ja pistänyt sen roikkumaan katosta jännästi niin, että sukan varpaan kohdan rei'ästä pääsee sisälle, joka on sitten lämmin ja kiehtova kiipeily mahdollisuudenkin vuoksi. Minä tosin pistin sen terran seinälle löytämääni kengännauhaan roikkumaan ja teipillä ulkopuolelta kinni. Tämä on siitä mukava että siihen ei sisälly mitään erityisiä vaaroja joita pitäisi ottaa huomioon.
      Tähän liittyen olen myös pistänyt yhden sukan terran pohjallekin. Tämä ei tosin ole niin paljon kerännyt suosiota.

      3. Idea - Pahvinen pienois tunneli

      Eli tarvitaan vessapaperi rullia mahd. paljon ja joitain pieniä (siis tod. pieniä esim 5x7cm) rasioita, joiden kylkiin tehdään juuri ja juuri vessapaperirullan mentäviä ympyrän muotoisia koloja. Rullien päät tungetaan koloihin ja joidenkin vessapaperirullien toiset päät tungetaan taas toisen pienen rasian koloon, jolloin syntyy ikäänkuin pienimuotoinen tunneli. Vahvistukseksi voi tietysti käyttää (varsinkin kääpiöhamsterille olen tätä tehnyt) maalarinteippiä (hyvin pieniä suikaleita taas), sillä se ei nakertele niitä. En usko että hiirikään innostaa ihan sitä vessapaperirullan ja rasian liitoskohtaa alkaa nakertamaan. Taas teipit tiiviisti kuitenkin pahvien pinnalle, jottei eläin saa ainoastaan sitä teippiä haltuunsa.

      4. Idea - Kaikenmaailman piilopaikat

      Erinomaiseksi piiloksi hiirelle (piiloja täytyy olla) sopii vaikka tyhjä kukkaruukku, jossa on pohjassa esimerkiksi reikä.
      Myös Tyhjä kookospähkinä jossa on pari pientä koloa on saanut hiirten keskuudessa paljon suosiota.
      Pajukori on hauska hiirille sen sisältämän puuaineksen vuoksi. Tosin tällaisen jos ostaa muualta kuin eläinkaupasta, se pitää pestä niin hyvin kuin mahdollista. Se olisi hyvä jättää likomaan kuumaan veteenkin vaikka päiväksi pesun jälkeen ja huuhdella vielä sen jälkeen jotta tietää varmasti ettei mitään itikoita tai bakteereita pääse vahingoittamaan lemmikkiä tai aiheuttamaan vaivaa.

      Tässä oli osa kaikista ideoista, joita minulla on. Nämä nyt suurinosa on kaikki toteutettu täällä joten turvallisuustakuu on suuriltaosin taattu.

      Kaikkea hyvää sinne! :)

      • sasu50

        Hienoja keksintöjä mutta voisitko kertoa vielä pari hyvää vinkkiä:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe