Hondan

imago?

Olen tässä katsellut perheelle tilavaa farmaria ja uusi Accord saattaisi olla yksi vaihtoehto. Olen kuitenkin huolissani merkin imagosta. Voiko siis koulutettu ihminen ostaa Hondaa, joka tunnetaan finninaamaisten tuunaajien ja Type-R-poikien tai takatukkaisten verkostomarkkinoijien suosikkimerkkinä. Autohan oli ihan mainio, mutta en haluaisi leimautua em. porukoihin.

38

2694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohhoijaa

No osta sitten Volvo niin et leimaudu ja sitten sulla onkin laatu auto jolla ajellaan tunnetusti varmasti ja vauhdikkaasti.

• Honda?

Osta Volvo ja ole kuin naapuri. Eivät oikein miellytä silmää nuo Volvot...Ja ovat tosiaan liian tavallisia.

• ???
        Honda? kirjoitti:

Osta Volvo ja ole kuin naapuri. Eivät oikein miellytä silmää nuo Volvot...Ja ovat tosiaan liian tavallisia.

Persoonallinen japsi se olla pitää.

• Turbodog
        ??? kirjoitti:

Persoonallinen japsi se olla pitää.

Ai onko Accord persoonallinen? Keula Mazda6:sta ja farkun perä Alfa 156:sta?

Se siitä persoonallisuudesta ;)

• mopo

ja työnnä eukkos jontkaan ja runkkaa ittes hengiltä

• Honda?

..tätä tarkoitin. En haluaisi samaistua tällaiseen porukkaan. Mikä muuten on jontka? Onko se jossain Lapissa?

• pälli
        Honda? kirjoitti:

..tätä tarkoitin. En haluaisi samaistua tällaiseen porukkaan. Mikä muuten on jontka? Onko se jossain Lapissa?

vittuu et daiju vissii tajuu et mul o bemari vitu pässi mä millää vitun hondal aja h0m0

• Muu autoilija
        pälli kirjoitti:

vittuu et daiju vissii tajuu et mul o bemari vitu pässi mä millää vitun hondal aja h0m0

Tästäkin näkee aika hyvin Honda miesten keskimääräisen iän kun katselee viestejä
        "Vitun jeah vittu honda vittu osta sit rollaattori jos et hondaa vitun bemarimies vittu jeah"

• Kyselijä

etenkin elämänkoulussa jos auton imago on kovinkin ratkaiseva tekijä auton valinnassa.

Toisaalta jos vähentää näiden keskustelupalstojen seuraamista saattaa myös pienen piirin imagokäsitysten vaikutus omiin mielipiteisiin vähentyä. Tällä voi olla hyvinkin positiivisia vaikutuksia auton valinnan suhteen kun mahdollisiksi tulee myös sellaiset merkit joita ei ennen olisi kuvitellutkaan voivansa hankkia.

Terveisin Nykyinen Hyundai-kuski

• Honda?

Automerkin imago on kyllä aika tärkeä osa omaa autovalintaani, pakko myöntää. Auto jolla ajat kertoo myös aika paljon sinusta, enkä haluaisi samaistua lapselliseen Type-R-porukkaan (katso esim. edellinen viesti tässä ketjussa). Ja nuo omat mielikuvani ovat peräisin jostain aivan muualta kuin täältä. Osaksi jopa ajalta ennen internetiä.

• eyelid
        Honda? kirjoitti:

Automerkin imago on kyllä aika tärkeä osa omaa autovalintaani, pakko myöntää. Auto jolla ajat kertoo myös aika paljon sinusta, enkä haluaisi samaistua lapselliseen Type-R-porukkaan (katso esim. edellinen viesti tässä ketjussa). Ja nuo omat mielikuvani ovat peräisin jostain aivan muualta kuin täältä. Osaksi jopa ajalta ennen internetiä.

kyllä toi topicin alottaja vois mennä jonnekkin muualle naurattamaan ihmisiä :D

en arvannutkaan että aikuiset ihmiset voivat olla noin lapsellisia ja omata noin huonon itsetunnon että sitä pitää jollain autolla koettaa kohottaa. Tais olla viime yönä kylmä petissä?

Terve. Hyundai on muuten täälläkin ja on muuten kylän kaunein peli.

• Kyselijä
        eyelid kirjoitti:

en arvannutkaan että aikuiset ihmiset voivat olla noin lapsellisia ja omata noin huonon itsetunnon että sitä pitää jollain autolla koettaa kohottaa. Tais olla viime yönä kylmä petissä?

sporttisen imagon omaavaa kivirekeä...:)

Sekin hyvä puoli Hyundaissa on, että merkin imagon muutoksella on vain yksi suunta niille kellä sillä on merkitystä.

Olisihan sitä todellakin voinut ottaa "hyvän imagon" omaavan auton kuten karvalakki-avensiksen tai hypertekno/kivireki-accordin 6-koneisen korealaisen paskakasan hinnalla mutta minkäs teet kun imagolla ei ole väliä niin tuli hankittua auto jossa ei ole tarvinnut maksaa imagosta vaan autosta...;)

• kylä?
        eyelid kirjoitti:

Ei taida kovin montaa autoa kylällä olla, jos Hyundai on kylän kaunein...

• Kyselijä
        kylä? kirjoitti:

kieltämättä on sieltä rumimmasta päästä muotoilultaan vakioautoista, etenkin jos pitää klassisista muodoista...;) Kyllähän nämä muut uudet tuulitunnelissa optimoidut toistensa kopiot silmää enemmän lämmittävät..

• eyelid
        kylä? kirjoitti:

tuskin ees tiiät minkänäkösii hyundait on =) saati sitte aavistusta muutenkaan että ko. henkilöautoja myydään Suomessa.

mut älä kuule poikasein ota niin vakavasti kaikkee, nää on makuasioita näet.

• noh

MIkäs pulunnussimapaskakikkare nyt tänne eksy? Osta Volvo ni ei tarvi sunkaan turhia viestejä laittaa vaa voit ohittaa ihmisiä kun ne joutuu väistyy pientareelle!

• Honda?
        noh kirjoitti:

MIkäs pulunnussimapaskakikkare nyt tänne eksy? Osta Volvo ni ei tarvi sunkaan turhia viestejä laittaa vaa voit ohittaa ihmisiä kun ne joutuu väistyy pientareelle!

Alkavat nämä vastaukset vahvistamaan käsitykseni oikeaksi - onko Hondakuljettajien mahdollista kirjoittaa tekstiä jossa ei ole kirosanoja tai puhekielen ilmaisuja? Käki Aäimäsen poimimat esimerkit taitavat antaa aivan oikean kuvan Honda-autoilijoista.

• hintti
        Honda? kirjoitti:

Alkavat nämä vastaukset vahvistamaan käsitykseni oikeaksi - onko Hondakuljettajien mahdollista kirjoittaa tekstiä jossa ei ole kirosanoja tai puhekielen ilmaisuja? Käki Aäimäsen poimimat esimerkit taitavat antaa aivan oikean kuvan Honda-autoilijoista.

turpa kii hintti

• Heh...
        hintti kirjoitti:

turpa kii hintti

Kuvaava nimimerkki sinulla...Sori, minä olen naimisissa, mutta varmasti löydät vielä mukavan poikakaverin itsellesi!

• Honda?
        hintti kirjoitti:

turpa kii hintti

Kuvaava nimimerkki sinulla...Sori, minä olen naimisissa, mutta varmasti löydät vielä mukavan poikakaverin itsellesi!

• hindu
        Honda? kirjoitti:

et kykene edes ajamaan autolaa joten osta vaikka rollaattori. tai kulje taxi mesellä senkin letku

• Nipponin Dena

Oisko Toyota mitä? Perimätiedon mukaan teinithän ei ajele Toyotoilla ja erottuisit hyvin harmaasta "tuulipuku" massasta. :)

Miksi muuten kirjoitit olevasi huolestunut merkin imagosta, kun selvästikin oma imagosi/itsetuntosi on huolestuttavan heikko?

• Rick

Siis mitä hittoa toi kysymys oli tarkottavinaan? Tollanen ei todellakaan ole Hondan imago.

• Xanadu

Onko edelleen olemassa ihmisiä, joille auto on jonkinlainen ...en jatke?

Onko edelleen olemassa ihmisiä, joille on tärkeämpää mitä muut sanovat, kuin se mitä mieltä itse ovat?

Onko edelleen olemassa ihmisiä, jotka eivät pysty tekemään omia päätöksiään omaan elämäänsä liittyvissä asioissa?

Onko edelleen olemassa ihmisiä, jotka olisivat omiaan elämään totalitaarisessa yhteiskunnassa, jossa kaikenlainen yksilöllisyys on poissa?

Mene ihmeessä kokeilemaan eri autoja, mieti mitä tarvitset, lueskele eri lehtien arvioita ja painota niitä omien tarpeittesi mukaan. Tee tämän jälkeen ihan oma päätös omassa asiassasi. Valitse autoksesi vaikka Rutinoffi, jos se sinusta itsestäsi tuntuu parhaalta.

Koska näyttää siltä, ettet ole päätöksiä ennen tehnyt, niin voin kertoa että se on ihan mukavaa. Voit joskus jopa päästä asemaan jossa joudut tekemään päätöksiä asioissa jotka vaikuttavat muihin ihmisiin. Silloin tarvitaan vastuunkantajaa. Odota kuitenkin joitakin vuosia, vielä et näytä olevan valmis.

Ja tällaisia kulkee vapaana, ilman vartiointia...

• Honda?

Hondaa ja kilpailijoita olen koeajanut ja testeihin perehtynyt. Yksilöllisyyttä olen hakemassakin, vaikka ei kai Hondan ostamista nyt minään individualismin riemuvoittona voida pitääkään. Mitään Alfaa en kuitenkaan halua, järki on kuitenkin jollakin lailla mukana.

Pitkälti päätös tehdään kuitenkin tunteella. Ehkä pippelini on sitten pieni, mutta tottakai sillä on väliä, mitä muut autostani ajattelevat. En minä käytä töissä polvissa roikkuvia farkkujakaan, jos tiedät mitä tarkoitan. Kirjoittamasi vastine oli ainoa fiksu juttu, kaikki muut olivat vittupaskalinjaa, joka kieltämättä vahvisti Hondan teinix-imagoa omissa silmissäni. Silti saatan toki merkkiin päätyä. Taisi olla arka aihe...

• Xanadu
        Honda? kirjoitti:

Hondaa ja kilpailijoita olen koeajanut ja testeihin perehtynyt. Yksilöllisyyttä olen hakemassakin, vaikka ei kai Hondan ostamista nyt minään individualismin riemuvoittona voida pitääkään. Mitään Alfaa en kuitenkaan halua, järki on kuitenkin jollakin lailla mukana.

Pitkälti päätös tehdään kuitenkin tunteella. Ehkä pippelini on sitten pieni, mutta tottakai sillä on väliä, mitä muut autostani ajattelevat. En minä käytä töissä polvissa roikkuvia farkkujakaan, jos tiedät mitä tarkoitan. Kirjoittamasi vastine oli ainoa fiksu juttu, kaikki muut olivat vittupaskalinjaa, joka kieltämättä vahvisti Hondan teinix-imagoa omissa silmissäni. Silti saatan toki merkkiin päätyä. Taisi olla arka aihe...

Arvosta todella ihmisiä, jotka eivät provosoidu, vaikka vähän ilkeästi sanotaankin. Joskus täytyy käyttää hieman painavia sanoja, jotta teksti kiinnittää huomiota ja panee ajattelemaan.

Itse kävin myös katsomassa mm. 164 Alffaa. Mutta se auto ei ole meikäläisen kengännumerolle tehty. Ajajalta vaaditaan hieman enemmän tuollaista Italialaista muotikenkää kuin tällaista Suomalaisen miehen jalkaa.

On siinä auton valinnassa suurempana tekijänä sitten järki tai tunne, niin tärkeää on että se järki tai tunne on oma. Yleensä nuo negatiivisia lausuntoja ja/tai mielipiteitä laukovat eivät omaa omia mielipitetitä tai kokemuksia. Tällaiset ihmiset kulkevat massan mukana.

Taitaa todella olla arka aihe tuo Suomalainen ja millaisella autolla hän ajaa.

Saat kulkea vapaana, ja ihan ilman vartiointia...;D

• Xanadu
        Honda? kirjoitti:

Kävin kokeilemassa sitä 2.4 Tourer automaattia:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=569&posting=22000000000893376

• jjh

Mitä ihmettä sä aikuinen mies mietit imagoja?jos tykkäät niin sä ostat sen ja nautit...

• tilattu on accord

olen kyllä hiukan samaa mieltä asiasta. ennen ajattelin hondasta että sen imago on suunnilleen
      (minun silmissä), "paras japanilainen", "laadukas"
      "sporttinen","teknisesti edistyksellinen", " joka hieman yksilöllinen ratkaisu" "dynaaminen" ...
      "aina hyvät ja tehokkaat moottorit"
      vertaisin sitä jopa Audin tyyppisiin peleihin.

mutta kun ainakin tätä palstaa lukee niin kyllä
      tuo teini-type-r-tuunaus-imago iskee ikävästi!
      toki civic on varmaan yks eniten tuunattu ja muka makeen pelin maineessa oleva ja sitä kautta koko merkin imago kärsii.toisaalta saavuttaakin jotain.

ainakin accord tourer -tyyppisten ostajien keskuudessa. Aika jännää sinäänsä että Veho edustaa Hondaa ja Veholla ei ole teini-imagon kanssa mitään tekemistä. farmariauto jolla hintaa yli 30000euroa ei toki olekkaan mikään "teini".

kaikesta huolimatta tilattu on accord farkku!
      meinaan ajaa sillä ylpeänä ja "poikkeavana"
      verrattuna volvo/toyota/madza/passatti kuskeihin.

• Osta elämä!

Ei voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka ostavat tai jättävät ostamatta auton kun sillä on tietty "imago". Voi taateli ja sen tallaaja.

Minä ostan auton ihan sen ominaisuuksien, varusteiden, hinnan ja oman mieltymyksen mukaan. Siinä ei paljoa minua itketä onko ko automerkin/mallin stereotypia kuljettaja finninaama (sopii myös Audi, BMW ja VW kuskeihin) vai munaton kaupparatsu (Volvo, Skoda) vaiko harmaahapsinen paapa (Mersu, Lada...)

Kyllä se on se KULJETTAJA joka on joko finninaamainen tunaaja tauno tai sliipattu lentävä kaupparatsu. Sinun taas lienee parasta unohtaa Honda ja siirtyä katselemaan niitä tusinatuotteita kuten Passattia, V70, Octaviaa tai nykyisin jopa C180 mersua :-)

• mugen

se hondaa kiinnostaa jos yksi mulkku jättää ostamatta? parempi näin, osta se tojota ja ole onnellinen. Elä tule valittamaan että "honda on finninaamaisten runkkupeli" siis elämä et on kypsää käytöstä.

• Xanadu

Eik's oo hianoo kun voi kirjoitella oikein isojen poikien kirosanoja ilman että äiti tulee ja tukistaa.

Internet on ihmeellinen asia...

• turpakiinni läski
        Xanadu kirjoitti:

Eik's oo hianoo kun voi kirjoitella oikein isojen poikien kirosanoja ilman että äiti tulee ja tukistaa.

Internet on ihmeellinen asia...

turpakiinni läski

• mies
        turpakiinni läski kirjoitti:

turpakiinni läski

Onko hormoonit alkaneet hyrräämään, mutta et ole vielä kuitenkaan naista saanut?

• 420 Nm

On mullakin joskus toistakymmentä vuotta sitten ollut honda, mutta sittemmin olenkin aikuistunut, onneksi.

Kyllä hondakuskin imago on juuri sellainen, ettei sitä itselleen toivo.
      Kokemattoman teinin naurettava lippalakitettu pää juuri ja juuri yltää pilkistämään ratin takaa... Hyi s-tana!

Sääli sinänsä, auto saattaisi yltää lähes keskikastiin muuten.

• aikuinen hondalla

.."mullakin joskus toistakymmentä vuotta sitten ollut honda" - no olis aikakin sitten herätä!
        Tekniikka ja myös Hondat on "hiukan" kehittynyt 10vuodessa, sinä ilmeisesti et ole?

"Sääli sinänsä, auto saattaisi yltää lähes keskikastiin muuten" - oikeastaan ihan sama kommentti, käyppä ajamassa 2000-luvun Hondia ennenkuin noin järkeviä kirjoittelet

• ctr

aja sä tampio sillä säälittävällä prolenissanilla,niinkun tähänkin saakka.hondat ovat nääs laatuautoja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2521
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe