15kg kahdessa kuukaudessa?

Princesss

Kertokaa miten saisin 10-15 kg kahdessa kuukaudessa pois? Kaikki keinot sallittu. Jos joku itse laihduttanu saman verran niin kaikki vinkit on tervetulleita :)
Miten pitäisi syödä (kcal määrä) ja liikkua päivässä?
Kiiitos jo etukäteen

34

14258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein

samanmoiset tavoitteet. tähän mennessä olen pudottanut painoa niin, että olen lisännyt RUNSAASTI kasvisten syömistä (porkkana, kaali) joista en laske kaloreita. nesteet ovat tärkeitä kahvi, mehu, vesi, sitruunavesi, tee...ja se täyttää vatsaa. vähäkalorisia ruokia kannattaa suosia, mm. raejuusto, rasvaton jukurtti, puuro, sokeriton mehukeitto, ananas, piltti... säännölliset ruokaajat, että koska syödään ja mitä (ruokapäiväkirja) jottei tule napsituksi. purkka ja pastilli ja tikkari auttaa makeannälkään. liikuntaa täytyy myös lisätä paljon, pari kertaa päivässä tai yksi pitkä lenkki, niin että peruskulutus jäisi miinukselle tai -o-tasolle.

itse teen näin, mutta sairastan syömishäiriötä. jos et itse sairasta vielä, älä ajaudu sen pariin. itse olen sairastanut jo kahdeksan vuotta joista kaksi vuotta vietin suljetulla sairaalassa. jos olet terve, käänny terveyshoitajan/lääkärin/ravitsemusterapeutin puoleen, joka suunnittelee sinulle täyspainoisen ruokavalion, jolla laihdun 1-1,5 kiloa viikossa, pelkäämättä sitä, että kuntosi heikkenisi tai sinulle tulisi puutostiloja.

tsemppiä.

• autan :)

mä olin tammi - ja helmikuun lähes kokonaan syömättä, ja paino tippui 16,3 kg.

eli tässä teille ohje:
        maanantai: vettä ja 4 dl maitoa (rasvaton tai kevyt)
        tiistai: vettä ja 4 dl appelsiini tai omenamehua (täysmehua ei mitään sokerilitkuja)
        keskiviikko: paasto, eli vain vettä ja jos haluaa niin fun light mehutiivistettä
        torstai: vettä ja 2 dl maitoa ja 2 dl appelsiinimehua ja 2 dl mehukeittoa (valion sokeroimaton, mikä maku vain)
        perjantai: vettä ja sipulikeittopussi
        lauantai: valio mehukeittoa niin paljon kuin haluat
        sunnuntai: vettä ja 4 dl maitoa

maitoa join jotta saan kalsiumia ja mehussa on vitamiineja, lisäksi syön monivitamiinitapletteja

ja vielä liikunta, joka päivä hyötyliikuntaa ja lisäksi tunnin reipas kävelylenkki.

TSEMPPIÄ!

te pystytte kun vaan päätätte ja tarpeeksi haluatte! :)
        nälkää ei tunne enää viikon kuluttua

• Princesss
        autan :) kirjoitti:

eli tässä teille ohje:
        tiistai: vettä ja 4 dl appelsiini tai omenamehua (täysmehua ei mitään sokerilitkuja)
        keskiviikko: paasto, eli vain vettä ja jos haluaa niin fun light mehutiivistettä
        torstai: vettä ja 2 dl maitoa ja 2 dl appelsiinimehua ja 2 dl mehukeittoa (valion sokeroimaton, mikä maku vain)

maitoa join jotta saan kalsiumia ja mehussa on vitamiineja, lisäksi syön monivitamiinitapletteja

ja vielä liikunta, joka päivä hyötyliikuntaa ja lisäksi tunnin reipas kävelylenkki.

TSEMPPIÄ!

Kuulostaapa pelottavalta olla 2 kuukuatta syömättä ja elää pelkillä nesteillä :/ Itse ajattelin jtn semmosta, että aamupalaksi kuppi teetä ja 2 ruisleipää, päivällä omena tai 2 ja sit kotona tosi vähän kotiruokaa ja runsaasti salaattia. Plus liikunnat perään. Laihtuiskohan tolla? Ja voisin ihan hyvin olla 2 kk suömättä minkäänlaisia herkkuja. Oon ennenki ollu.

• tyttöPieni...
        Princesss kirjoitti:

Kuulostaapa pelottavalta olla 2 kuukuatta syömättä ja elää pelkillä nesteillä :/ Itse ajattelin jtn semmosta, että aamupalaksi kuppi teetä ja 2 ruisleipää, päivällä omena tai 2 ja sit kotona tosi vähän kotiruokaa ja runsaasti salaattia. Plus liikunnat perään. Laihtuiskohan tolla? Ja voisin ihan hyvin olla 2 kk suömättä minkäänlaisia herkkuja. Oon ennenki ollu.

Älä alan tuohon.. itselläni meni 3kk että laihduin 15kg ja ruokavalioni oli noin 500kcal/päivä joskus ehkä vain 100kcal..Tietty joskus sorruin syömää 1000-2000kcal :/ Se vaatii hirveetä itsekuria et pystyisit olee pari kuukautta ilman että sorrut ahmintaan. Itse sairastuin anoreksiaan viel kaiken huipuks enkä pysty enää lopettamaan tätä laihduttamista joten älä aloita tätä! Tän kamalempaa ei ole ja oo vain tyytyväinen itteen tuollasenaan! Nyt ehkä ajattelet ettet sä mihinkää sairastu, nii minäkin ajattelin mutta näin sit kuitenki kävi..

• juurikin näin

eli tässä teille ohje:

TSEMPPIÄ!

Tän just halusinkin kuulla. Oon syöny hedelmän päivässä mutta nyt siirryn pelkälle juomalinjalle. Kahvia kyllä menee.
        Kiitos kannustuksesta! Tsemppiä kaikille! Me pystytään tähän!
        Katotaan kahden kuukauden kuluttua kuinka kävi:) Mullakin on tavoite -15 kg, aika paljon, mut on ainakin tavoite!

• mennyt ??

eli tässä teille ohje:

TSEMPPIÄ!

Paljon vessapaperia?

• sulla on
        juurikin näin kirjoitti:

Tän just halusinkin kuulla. Oon syöny hedelmän päivässä mutta nyt siirryn pelkälle juomalinjalle. Kahvia kyllä menee.
        Katotaan kahden kuukauden kuluttua kuinka kävi:) Mullakin on tavoite -15 kg, aika paljon, mut on ainakin tavoite!

pääsee hautaan hoppuilemattakin.
        Olen laihtunut noin 500 miinuskalorilla vrk 48pv 7kg.
        Eli olen syönyt 500kcal alle peruskulutukseni.
        En edes ole liikkunut kuin hyötyliikunnan.
        Noin kilo viikossa on lähtenyt.

• Kiva kuulla

eli tässä teille ohje:

TSEMPPIÄ!

Että ees jollain onnistaa! Nyt mäkin yritän tosissani tota!

• tietää

tost sitruunavedest... miten teet sen?suhde? ja paljonko sitä nautit? kiitti jo etukätee...

• sitruunavesi
        tietää kirjoitti:

tost sitruunavedest... miten teet sen?suhde? ja paljonko sitä nautit? kiitti jo etukätee...

siis kannuun vain vettä, ja sitruuna neljään osaan. yksi osa puristetaan veteen ja tiputetaan samalla koko puristettu lohko kannuun, josko siitä vielä lähtisi jotain makua. kannu jäkikseen kylmenemään. mulla ainakin vilkastanut aineenvaihduntaa ja vienyt päälimmäistä näläntunnetta. kannattaa kokeilla.

• mieli kovin sairas sulla

eli tässä teille ohje:

TSEMPPIÄ!

Eipä ole sulla pitkä elämä,jos noin jatkat!

• silkku
        juurikin näin kirjoitti:

Maaliskuussa aloitit tuon syömättömyyden. Miten kävi? Kauanko jaksoit? Tuliko paino takaisin vai tuliko sinusta joku muu..

• Laihduttaja75
        tyttöPieni... kirjoitti:

Älä alan tuohon.. itselläni meni 3kk että laihduin 15kg ja ruokavalioni oli noin 500kcal/päivä joskus ehkä vain 100kcal..Tietty joskus sorruin syömää 1000-2000kcal :/ Se vaatii hirveetä itsekuria et pystyisit olee pari kuukautta ilman että sorrut ahmintaan. Itse sairastuin anoreksiaan viel kaiken huipuks enkä pysty enää lopettamaan tätä laihduttamista joten älä aloita tätä! Tän kamalempaa ei ole ja oo vain tyytyväinen itteen tuollasenaan! Nyt ehkä ajattelet ettet sä mihinkää sairastu, nii minäkin ajattelin mutta näin sit kuitenki kävi..

itse kävin mahalaukun ohitusleikkauksessa kuopiossa mutta minullla onkin varmaan erilainen tilanne kun teillä muilla ja ylipainoa paljon enemmän mutta ajattelinpahan vastata.

• ExAna
        tyttöPieni... kirjoitti:

Kyllä tuota kamalampaa on. Itse sairastin anoreksiaa, ja kun siihen puututtiin, niin parantumisvaiheessa sairastuin bulimiaan. Bulimia on oikeasti rankempaa kuin anoreksia, anoreksiassa ei edes älyä olevansa sairas, mutta bulimiassa sen tietää. Jokapäivä kun on kohtauksia niin tulee anoreksiaa ikävä... Siihen tosin ei saa enää mennä, vaan tästä pitää parantua. On kuulemma yleistä että anoreksiasta tulee bulimia, sillä sitä ei voi jatkaa ikuisesti. Anoreksiassa ei voi voittaa, sitä joko kuolee tai sortuu syömään.

• ainostaan

tiputtaa se 10-15 kiloa niin onnistut varmasti. Eikä se ole edes kovin vaikeaa. kunhan vain syöt VÄHÄN ja juot PALJON.

MUTTA: Jos haluat , ettei paino ssen jälkeen nouse nopeasti takaisin, niinkuin minulle on aina käynyt, niin pidä huoli, että saat tarpeeksi proteiinia. ja sitäkin monipuolisesti. vähärasvaista lihaa, kuten kanaa ja kalkkunaa, raejuustoa ja rahkaa, ja sitten vielä kasviproteiinia esim. soijapavuista. Jos laihdutat vain syömättömyydellä, lihaksesi kuihtuvat, vaikka liikkuisit paljon. kokemusta on. itse laihdutin viime kesänä 20 kiloa, liikuin 7 päivän viikossa vähintään 2 tuntia. söin alle 500 kaloria. rasvaprosentti ei muuttunut mihinkään. kaikki mitä jäi oli löysää ihraa. olin laiha läski. sitten keksin proteiinin. sitä pitää syödä paljon, etenkin jos liikkuu paljon. paino ei ole tippunut, mutta olen huomattavasti laihempi ja kiinteämpi. kroppani on täydellinen.

jos vaan laihdutat nälkäkuurilla, paino tulee takaisin jos lipsahdat vähänkin. haluatko olla syömättä koko loppuelämäsi?? kelaa sitä. mä en ainakaan.

laihtua voi terveellisestikin.

• kuinka paljon

mun tulisi syödä jotta laihtuisin nopeammin, kun olen kolmen kuukauden ajan syönyt n.1200 kaloria, mutta laihtunut tuona aikana vain n.2 kiloa? Maaliskuun aikana on lähtenyt vain 300 grammaa. Uskaltaisinko pudottaa kalorit tonne 800-1000? Mitat tällä hetkellä 45,3/163, ikä 18v.

• Enää ole
        kuinka paljon kirjoitti:

mun tulisi syödä jotta laihtuisin nopeammin, kun olen kolmen kuukauden ajan syönyt n.1200 kaloria, mutta laihtunut tuona aikana vain n.2 kiloa? Maaliskuun aikana on lähtenyt vain 300 grammaa. Uskaltaisinko pudottaa kalorit tonne 800-1000? Mitat tällä hetkellä 45,3/163, ikä 18v.

Mistä laihtua!!!
        Kyllä pelkät luutkin lähestulkoon tuon painavat.

• painoa
        kuinka paljon kirjoitti:

on alipainon puolella, keho hidastaa laihtumista. jatka sillä 1200-kalorin dieetillä, niin et ainakaan
        päädy heti sairaalaan tiputukseen. mieluummin rauhallisti, kun hujauksessa, jossa useimmiten hetki sairaalaan. olet syönyt todella järkeväti ja hienosti (vaikka voisit hyvin syödä enemmän) älä nyt vähennä syömisiäsi enää, ettei voimat lopu ihan täysin.

• laihtuu
        kuinka paljon kirjoitti:

niin laihtuminen hidastuu. jatka vain tuolla 1200-kalorin dieetillä, mielestäni olet järkevä, ettet ryhdy siitä enää vähentämään - päinvastoin, sinulla olisi varaa jopa lisätä. mutta jos laihtua haluat, niin tee se rauhassa ettet löydä yhtäkkiä itseäsi sairaalasta letkuista ja tiputuksesta. tsemii.

• kaksi kertaa!
        kuinka paljon kirjoitti:

sori!

• mulla on
        Enää ole kirjoitti:

Mistä laihtua!!!
        Kyllä pelkät luutkin lähestulkoon tuon painavat.

kyllä mistä pudottaa, tai edes kiinteyttää. Tahtoisin vain reisistäni muutaman sentin pois, kun olen ruumiinrakenteeltaani hieman alavartalopainotteinen. Reiden ympärys on paksuimmasta kohtaa 47.5, lantio 81, ja vyötärö 63. Vai ovatko nämä ihan normaaleja mittoja?

• edellinen

ja sitä proteeinia tulisi laihdutustarkoituksessa (johon siis sisältyy liikuntaa)n. 1,5- 2 kertaa oman mainon verran. itselläni tarve on 80g. laske sitä äläkä kaloreita niin laihdut oikasti.

näin kuntosalilla tytön joka oli anorektikko, kuten minäkin joskus. näytti pahalta. ja kauniilta. mutta pahalta. sitten näin saman tytö 2 kk päästä, ja se oli ihan normaalikokoinen ja selvästi ruvennut syömään. mut nopeasti tullut paino takaisin. selvästi oli vaan lihakset kadonnut ja sit kaikki tuli takasin. turhaa työtä.

• eräsanorektikko

voihan kuule olla että se tyttö oli parantunut! tai niin ainakin itse uskon, lihottanut tarkotuksella!

• epäselvyyteni
        eräsanorektikko kirjoitti:

voihan kuule olla että se tyttö oli parantunut! tai niin ainakin itse uskon, lihottanut tarkotuksella!

Siis todennäköisesti tyttö tietenkin oli parantunut ainakin fyysisesti, mikä on tietenkin mahtava asia. Mutta mun mielestä se näännyttäminen on turhaa jos tulokset syntyy, mut katoaa 2 kuukaudessa. Mielummin hitaasti ja varmasti. Mikä nopeasti lähtee se nopeasti palaa. Älkää näännyttäkö. Se ei vie pitkälle. tai sit vie. taivaaseen.

• edellinen

olen edelleen sairas, kun täälläkin surffailen joka päivä. mutta olen sentään saanut sairauden kuriin. se on enää vain takaraivossa.

• .......

Kiva ku alotit keskustelun tästä ku ite olisin muute tehny samasta aiheesta keskustelun :D
      Itelläki n.15kg pitäs saaha pois 2 kuukaudessa.
      Oon aatellu juoda litran vettä päivässä ja vihreetä teetä puol litraa, ja satunnaisesti koulussa light-limsaa,lihottaako muuten light limsat ku niis on paljon kaikkee säilöntäaineita ym?)
      Ei jaksas millää oottaa huomista kun huomena alotan laihdutuksen oon täynnä intoo ku tiiän että pystyn siihen :)

• diudiuw

No onhan se -15 kg tietenkin mahdollista, ainakin jos puntarilla vain katsoo, mutta voisimpas taata, että ainakin aika suuri osa tuosta määrästä on nesteitä mahdollisesti.

• limsois

niin olematon määrä kaloreita, ettei niit tarvi laskea. ite olen kauhee limsaholisti ja sitä menis vaikka kuinka paljon päiväs. pakko vaan rajottaa niiden lisäainepaskojen takia. mut siis ei lihota

• sfgdfg
        limsois kirjoitti:

niin olematon määrä kaloreita, ettei niit tarvi laskea. ite olen kauhee limsaholisti ja sitä menis vaikka kuinka paljon päiväs. pakko vaan rajottaa niiden lisäainepaskojen takia. mut siis ei lihota

kyllä light-limsoista.
        Joissan on jopa lähemmäs 10 kaloria desissä. vesi paras.

• "I"

Muistan ite aikoina kun rupesin laihduttaan, niin alotin ton light limsan juonnin. Ikävä puoli siinä on hiilihappo, joka sai ainakin mun mahan pömpöttää. Lopulta otin käyttöön mehut, veden, niiin pömpötys lähti. :)

• Princesss

Hienoa, että täällä on muitakin! Tsemppiä kaikille! :)
      Ajattelin itse jos aamupalaksi söisi 2 paistettua munanvalkuaista ja tomaatin, lounaaksi (koulussa pakko jtn syödä, kun kaverit ihmettelee) ruisleipä margariinilla, kotona sit omena ja vihreä tee, ja myöhemmin sit tosi vähän kotiruokaa (enimmikseen proteiinia) ja salaattia plus lasi rasvatonta maitoa.
      Ja joka päivä 1 reipas kävelylenkki ja lihaskuntoa. Lähtiskö tällä?

• Princesss

Lisää vinkkejä ja kertokaa pystynkö tolla ruokavaliolla liikunnalla minkä laitoin edelliseen viestiin laihtumaan tuon verran?
      Olen himean ylipainoinen joten vaikuttaa asiaan.

• litkuja, eikä nälkää juuri

ole :) en tiedä paljonko painoa lähtee parin kuukauden aikana, kun juon 200-500 kalorin edestä mehukeittoja ja maitoa, mutta vessassa saa rampata.

• kannattaisi..

..pudottaa painoa hitaasti. Eli korkeintaan 3-4 kiloa kuukaudessa tai vähemmän. Ne kilot eivät tule helpolla takaisin, ja saat paljon kiinteämmän kropan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe