Luomen poistosta ruma arpi

Hyvästi kauniit rinnat

Eli mulla poistettiin suht iso luomi rinnasta noin pari viikkoa sitten ja olin järkyttynyt kun tikit otettiin pois. Jäljelle jäänyt paraneva arpi on melkein 3 cm pitkä ja punainen, siis aivan kamalan näköinen. Onko muilla kokemuksia arpien paranemisesta? Luin vielä kaiken lisäksi että rintalastan alueella on suurempi riski, että arpi alkaa liikakasvamaan (keloidi).
Kauan kestää suunnilleen, että arpi alkaa vaalenemaan? Jos olisin tiennyt minkä näköinen arpi siitä luomenpoistosta jää, niin olisin mennyt mieluummin plastiikkakirurgille sen poistamaan.. :(

14

11302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina on oikeus korjaukseen

      Kävitkö poistattamassa luomen julkisella terveydenhuollolla vai yksityisellä? Yleensä arpi punoittaa ensin, ennen kuin vaalenee. Jos tuntuu siltä, että et ole tyytyväinen tulokseen, voit vaatia korjausta. Nykyään arpia voidaan hioa ja saada ne vaikka näkymättömiksi. Plastiikkakirurgit ovat kyllä kaikista pätevimpiä tekemään luomen poistoja. Itse olen käynyt plastiikkakirurgilla sekä kirurgilla yksityisillä poistattamassa luomia, ja saattoi silti mennä puolesta vuodesta vuoteen ennen kuin arvet täysin paranevat. Eli kärsivällisyyttä tarvitaan!

      • Hyvästi kauniit rinnat

        Ihan terveyskeskuksessa poistettiin tuo luomi, mutta lääkäri oli kuulemma tuleva kirurgi..
        Löysin plastiikkakirurgisen sivun ja sielläkin kyllä luki, että vartalon arvet on rumimmillaan 3-5 viikkoa leikkauksesta. Sen jälkeen kuulemma alkavat vaalentua..
        Täytyy varmaan odottaa vähintään puol vuotta ja kattoa miten arpi on parantunut. Sen jälkeen sitten harkita lisätoimenpiteitä..
        On vaan niin ikävässä paikassa toi arpi, suoraan nännipihan vieressä:(


    • poistettiin

      2 viikkoa sitten kulmakarvanalueelta isohko luomi plastiikkakirurgilla ,pienenpieni punainen jälki näkyy jos oikein läheltä katsoo

      • nimenomaan

        plastiikkakirurgin poistaa se....
        Sama täällä, isohkojakin luomia poistettu, yksi mm. poskesta, mutta plast.kirurgi on ne poistanut ja arvet aivan minimaalisia.


      • Hyvästi kauniit rinnat
        nimenomaan kirjoitti:

        plastiikkakirurgin poistaa se....
        Sama täällä, isohkojakin luomia poistettu, yksi mm. poskesta, mutta plast.kirurgi on ne poistanut ja arvet aivan minimaalisia.

        Jälkikäteen on vähän turha murehtia.. Oletin kuitenkin, että luomen poisto on niin rutiinitoimenpide lääkäreille, että terveyskeskulääkäritkin osaavat sen tehdä teurastamatta potilasta. Ilmeisesti olin väärässä.
        Olisihan se pitänyt tietenki arvata kun lääkäri sanoi että: Arpi siitä jää, me ei olla mitään plastiikkakirurgeita..
        Eikö arven hoitoon ole jotain erikoisrasvoja ja teippejä?


      • kosmetologilla
        Hyvästi kauniit rinnat kirjoitti:

        Jälkikäteen on vähän turha murehtia.. Oletin kuitenkin, että luomen poisto on niin rutiinitoimenpide lääkäreille, että terveyskeskulääkäritkin osaavat sen tehdä teurastamatta potilasta. Ilmeisesti olin väärässä.
        Olisihan se pitänyt tietenki arvata kun lääkäri sanoi että: Arpi siitä jää, me ei olla mitään plastiikkakirurgeita..
        Eikö arven hoitoon ole jotain erikoisrasvoja ja teippejä?

        luomia Saksassa ns.jäädytysmenetelmällä. Siinä käsiteltyyn kohtaaan tulee korppupinta, mutta se paranee pois viikossa, ja vähitellen menee jälki kokonaan pois, n.10 päivässä. Luomeni ovat olleet kasvoissa, aion teettää poistoja vielä kaulan alapuolella ja rintojen päällä.


    • mahjz

      siis parantuukohan mun arpi koskaan?? kasvoista poistettiin luomi yli kuukausi sitten ja sen tilalla nyt arpi, todella punoittava ja siin ón viel semmonen kuoppa :( ite asiassa yks semmonen vähän isompi kuoppa ja pari semmosta pienempää yläpuolella. Ällöttää kiva jos jää tommoseks. Ku kummiski o kyse KASVOISTA !!

      ja plastiikkakirurgi teki toimenpiteen...

      • tätä,,,

      • ---

    • normaalia?

      minkä kokoisia arpia teille on tullut jos poistettu luomi on ollut halkaisijaltaan n 8mm?minulta kirurgi poisti kasvoista 8mm luomen ja sai siihen n 3,5cm arven.3mm luomesta jäi 1,5cm arpi.tikit on vielä ottamatta pois,mutta pahalta näyttää,kun arvet on kasvoissa.

      • Turhamaista

        On teillä ihmisillä murheet - jos elämä kaatuu pariin arpeen, niin voi voi....


      • hoitokeinoa??
        Turhamaista kirjoitti:

        On teillä ihmisillä murheet - jos elämä kaatuu pariin arpeen, niin voi voi....

        Jos itellä ei oo kokemusta älä puutu. Elämässä on suurempiakin murheita, tiedän. Mutta jokaisella on oikeus ottaa selvää hoitomuodoista. Itelläni poistettii parivuotta sitte kaula aukon kohdalta rinnasta 0.5 koholla oleva luomi julkisella... jos tosiian olisin tiennyt miltä lopputulos näyttää...henkisestikin kovapaikka 17 vuotiaalle. En voi käyttää yhtään liian suuri kaula aukkoisia paitoja mitä bikineihin tulee..:, (


    • etsin-enkeliä

      mulla poistettiin n.vuosi sitten selästä luomi, ihan terveyskeskuksessa. Arpi on vieläkin ihan punainen ja todella ulkoneva ja pullollaan...arven tuntee jopa paksun vaatekerroksen läpi. En pysty uimassa enää käydä ja kun yleisessä pukuhuoneessa vaihtaa vaatteita, joka kerta joku kiinnittää siihen huomioo. Miten saisin arven edes värittömäksi ja/tai parhaimmillaan kokonaan huomaamattomaksi?

    • K.A.K

      Mietin kun aika monella on tietoo luomen poistost niin minulla on noin leuan vieressä suht iso ihosta kohoava luomi, joka häiritsee erittäin paljon, niin kannattaisiko se poistaa, jääkön iso arpi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe