ultra OULUSSa

edullinen?

Kuulin että Oulussa olisi jokin yksityinen huomattavasti edullisempi ultra kuin lääkärikeskuksissa? kertokaahan missä? ja paljonko maksaa??
Kiinnostunut kyselee... eka neuvola parin viikon päästä ja ultra milloin lie?..

8 5

30

21434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 29+6
    • halpa ultra
      • Mama87

        Heipsan. Aloin tässä kysellä paremmin tietäviltä että miten tuolla meri-oulun neuvolassa menee maksaminen? että maksetaanko siinä paikan päällä vai saako laskun mukaan?


    • la elokuussa

      eka ultra on vk 12-14. merioulun neuvolassa voi käydä ultraamassa ja jos oikein muistan niin makso 40e. käy kattoon www. sivuja.

    • la elokuussa

      tietääkö kukaan minkä hintasta on rakenneultra gynekossa?? oulun kaupunki ei tarjoa kuin sen niskapoimultran ja haluaisin käydä kuiten rakenneultrassakin... tarkistaan tilanteen :)

      • alkuraskaudessa yrittänyt

        muutama lääkäri ultraa vaan ja ajat viikkojen päähän, en sitten edes hinnasta tiedä.


      • *alisa

        Mä soittelin tuossa muutama viikko sitten gynegoon ja terveystalolle.
        Gynegossa on 3d-ultra ja maksaa 260€. Täti sanoi mulle, ettei tiedä saako siihen kelan korvausta.
        Terveystalolla 4d maksaa 300€ ja täti siel sanoi,et lääkäri päättää saako kelan korvauksen. Näin mulle infottiin. Täällä olen lukenut, että jotkut ois saaneet automaattisesti kelan korvauksen, mutta mulle ei ainakaan sitä luvattu.

        Merioulun neuvolasta meillä on huonoja kokemuksia. Nainen on mukava ja hinta on tosiaan sen 30-40€. Nainen ei kuitenkaan ole lääkäri vaan kätilö. Me kävimme siellä eka raskaudessa varhaisultrassa, joka sitten päättyi keskenmenoon. Nainen antoi aivan väärää tietoa meille. Hän myös sanoi minulle, että minulla on taaksepäin kääntynyt kohta ja nyt sitten selvisi että minulla ei todellakaan sellaista ole, vaan hyvinkin eteenpäion kääntynyt...
        Mm. hän sanoi, että kohdussa ei ole enää mitään, että kaavintaa ei tarvita..ja että minulle tulee vaan normaalit kuukautiset ja siinä se...noh, kuinkas kävikään...sain kauhean ja kivuliaan keskenmenon kotona viikon päästä ja tavaraa tuli isoine möykkyineen ja paljon...
        Meille jäi tosi huono kuva paikasta...

        Jokaisella on varmasti oma mielipide asioista, mutta halusin vaan kertoa meidän kokemuksen paikasta, jotta kellekään ei kävisi niin kuin meille...
        Hinta on niin alhainen Oulun muihin paikkoihin, että vetää varmasti paljon väkeä..mutta me ei sinne enää mennä, koska ei kuitenkaan voitaisi täysin luottaa naisen arvioihin...

        Meille Oulussa tarjottiin se rakenneultra..onko se nyt muuttunut niskapoimu-ultraksi? Meille sanottiin, että se muuttuu varhaisultraksi? hmm...
        Kyllä on niin väärin, et tääl on vaan yksi kunnallinen ultra..onneksi vuoteen 2010 mennessä täytyy jokaisessa kunnassa tarjota ainakin se 2 ultraa...

        Jaksuja kaikille*


      • la elokuussa
        *alisa kirjoitti:

        Mä soittelin tuossa muutama viikko sitten gynegoon ja terveystalolle.
        Gynegossa on 3d-ultra ja maksaa 260€. Täti sanoi mulle, ettei tiedä saako siihen kelan korvausta.
        Terveystalolla 4d maksaa 300€ ja täti siel sanoi,et lääkäri päättää saako kelan korvauksen. Näin mulle infottiin. Täällä olen lukenut, että jotkut ois saaneet automaattisesti kelan korvauksen, mutta mulle ei ainakaan sitä luvattu.

        Merioulun neuvolasta meillä on huonoja kokemuksia. Nainen on mukava ja hinta on tosiaan sen 30-40€. Nainen ei kuitenkaan ole lääkäri vaan kätilö. Me kävimme siellä eka raskaudessa varhaisultrassa, joka sitten päättyi keskenmenoon. Nainen antoi aivan väärää tietoa meille. Hän myös sanoi minulle, että minulla on taaksepäin kääntynyt kohta ja nyt sitten selvisi että minulla ei todellakaan sellaista ole, vaan hyvinkin eteenpäion kääntynyt...
        Mm. hän sanoi, että kohdussa ei ole enää mitään, että kaavintaa ei tarvita..ja että minulle tulee vaan normaalit kuukautiset ja siinä se...noh, kuinkas kävikään...sain kauhean ja kivuliaan keskenmenon kotona viikon päästä ja tavaraa tuli isoine möykkyineen ja paljon...
        Meille jäi tosi huono kuva paikasta...

        Jokaisella on varmasti oma mielipide asioista, mutta halusin vaan kertoa meidän kokemuksen paikasta, jotta kellekään ei kävisi niin kuin meille...
        Hinta on niin alhainen Oulun muihin paikkoihin, että vetää varmasti paljon väkeä..mutta me ei sinne enää mennä, koska ei kuitenkaan voitaisi täysin luottaa naisen arvioihin...

        Meille Oulussa tarjottiin se rakenneultra..onko se nyt muuttunut niskapoimu-ultraksi? Meille sanottiin, että se muuttuu varhaisultraksi? hmm...
        Kyllä on niin väärin, et tääl on vaan yksi kunnallinen ultra..onneksi vuoteen 2010 mennessä täytyy jokaisessa kunnassa tarjota ainakin se 2 ultraa...

        Jaksuja kaikille*

        joo on vuodenvaihteessa muuttunut et tulee se niskapoimu ultra. mie soitin sinne gynekoon viimeviikolla ja varasin ajan ja sielä kyllä se täti sano et ota kelakortti mukaan et saa suoraan kelakorvauksen, mut en hoksannu sillon kysyä hintaa. Toisaalta samapa se kun sinne haluaa kuitenki mennä.


      • rakenneultraa
        la elokuussa kirjoitti:

        joo on vuodenvaihteessa muuttunut et tulee se niskapoimu ultra. mie soitin sinne gynekoon viimeviikolla ja varasin ajan ja sielä kyllä se täti sano et ota kelakortti mukaan et saa suoraan kelakorvauksen, mut en hoksannu sillon kysyä hintaa. Toisaalta samapa se kun sinne haluaa kuitenki mennä.

        enää ole. Esikko on vuoden vanha ja hänestä kunnan puolesta tuli rakenneultra, mutta ei niskapoimua. Nyt kun tässä toisessa raskaudessa on kohta tuo niskapoimu-ultra edessä, niin luulin ihan, että se on tullut lisäksi eikä tilalle :( Kieltämättä aika typerä juttu jos ovat vaihtaneet rakenneultran niskapoimuun, paljon hyödyllisempihän tuo rakenneultra olisi...


      • elämätätässä
        rakenneultraa kirjoitti:

        enää ole. Esikko on vuoden vanha ja hänestä kunnan puolesta tuli rakenneultra, mutta ei niskapoimua. Nyt kun tässä toisessa raskaudessa on kohta tuo niskapoimu-ultra edessä, niin luulin ihan, että se on tullut lisäksi eikä tilalle :( Kieltämättä aika typerä juttu jos ovat vaihtaneet rakenneultran niskapoimuun, paljon hyödyllisempihän tuo rakenneultra olisi...

        Olen itsekin raskaana ja minä ainakin sain Oulussa ihan automaattisesti kaksi ultraa. Niska-poimu sekä rakenneultran. Mitään ihan alkuraskauden ultraa ei ollut. Eikä ollut silloinkaan, kun odotin esikoistani, joka syntyi 2008 keväällä. Samalla tavalla oli silloinkin nämä kaksi kuin mulla nytkin.

        Miten voi samassa kaupungissa olla eri ultrat eri odottajille??


    • ne siellä ouksissa

      ultraa sutkin ihan ilmatteeksi ja vielä ainakin kaksikertaa. Siis miksi mennä yksityiselle ja maksaa siitä maltaita?

      • la elokuussa

        oulun kaupunki tarjoaa vain yhden ultran ja se on niskapoimu. Ja oululaiset käy kontinkankaalla ja lähikunnista tulevat käy oysissa.


      • taas tätä
        la elokuussa kirjoitti:

        oulun kaupunki tarjoaa vain yhden ultran ja se on niskapoimu. Ja oululaiset käy kontinkankaalla ja lähikunnista tulevat käy oysissa.

        kuntien ja kaupungien tunnettua järjenköyhyyttä. Itse asun n.200km Oulusta etelään ja käyn molemmat ultrat ouksissa. Kokkolaan oisi paljon lyhempi matka. Muutenkin siellä on mukavampi synnytysosasto, mutta sinne ei huolita. Tämä on taas tätä... Mielestäni molemmat ultrat tulisi tarjota kaikille ilmaiseksi ja lähimmässä sairaalassa, jossa tarvittavat laitteet ovat.


      • ex-oulu

        oulussa saa mitään ilmaiseksi :) eikä myöskään neuvolassa kerrota että ultraa ei saa kuin kerran ilmaiseksi ja patistetaan menemään heti alkuraskauden aikana että saataisiin tietämättömälle ensisynnyttäjälle lisä menoja :) Välillä hieman naurattaa miten kivat neuvola tädit tahallaan jättävät oikeasti asioita kertomatta.. ;)


      • oululaine
        ex-oulu kirjoitti:

        oulussa saa mitään ilmaiseksi :) eikä myöskään neuvolassa kerrota että ultraa ei saa kuin kerran ilmaiseksi ja patistetaan menemään heti alkuraskauden aikana että saataisiin tietämättömälle ensisynnyttäjälle lisä menoja :) Välillä hieman naurattaa miten kivat neuvola tädit tahallaan jättävät oikeasti asioita kertomatta.. ;)

        Kyllä vain Oulussa on alkanut vuoden vaihteen jälkeen saamaan 2 ultraa raskauden aikana np ultra alussa jos tahtoo.


      • uusi mami
        oululaine kirjoitti:

        Kyllä vain Oulussa on alkanut vuoden vaihteen jälkeen saamaan 2 ultraa raskauden aikana np ultra alussa jos tahtoo.

        ainakaan minun kohdalla. Oulun kaupunki tarjosi vain np-ultran ja rakenneultra täytyy kustantaa itse yksityisellä puolella. Kuulun siis keskustan terveysaseman piiriin.


      • toista odottaessa
        uusi mami kirjoitti:

        ainakaan minun kohdalla. Oulun kaupunki tarjosi vain np-ultran ja rakenneultra täytyy kustantaa itse yksityisellä puolella. Kuulun siis keskustan terveysaseman piiriin.

        Oulun kaupunki tarjoaa vain ja ainoastaan np-ultran ennen rv14. Esikoista odottaessani oli tarjolla rakenneultra, nyt se on siis poistunut.

        Meri-Oulun neuvolan sivuilla lukee, että ultra maksaisi 45 euroa.


      • oulun äiti
        ex-oulu kirjoitti:

        oulussa saa mitään ilmaiseksi :) eikä myöskään neuvolassa kerrota että ultraa ei saa kuin kerran ilmaiseksi ja patistetaan menemään heti alkuraskauden aikana että saataisiin tietämättömälle ensisynnyttäjälle lisä menoja :) Välillä hieman naurattaa miten kivat neuvola tädit tahallaan jättävät oikeasti asioita kertomatta.. ;)

        Onneksi me saadaan Oyssista 22e hintaan kaikki ultrat alkuraskauden ultrasta alkaen, aina tarkkaan rakenteeseen. Edellisssä raskaudessa ultrattiin Tekayn toimesta 12 kertaa että kaikki oli ok! Keskustassa asutaan ja laitteet & ammattitaito on jotain ihan muuta kuin ne kätilön tekemät 45e ultrat.

        Tosin kallis hinta ollaan maksettu noista ultrista noin muuten, 2 menetettyä lasta, toinen raskauden puolivälissä ja toinen 4kk alussa.


      • Raskaus on ihanaa
        oulun äiti kirjoitti:

        Onneksi me saadaan Oyssista 22e hintaan kaikki ultrat alkuraskauden ultrasta alkaen, aina tarkkaan rakenteeseen. Edellisssä raskaudessa ultrattiin Tekayn toimesta 12 kertaa että kaikki oli ok! Keskustassa asutaan ja laitteet & ammattitaito on jotain ihan muuta kuin ne kätilön tekemät 45e ultrat.

        Tosin kallis hinta ollaan maksettu noista ultrista noin muuten, 2 menetettyä lasta, toinen raskauden puolivälissä ja toinen 4kk alussa.

        Eikös Oulu tarjoa np-ultran ja sitten toisen joka on ennen rv. 14. Ainakaan itselleni ei ole tullut maksua kummastakaan :)
        Rakenneultrassa sitten kannattee käydä meri-oulun neuvolassa jossa maksaa 45e. Tosin täti ei ihan samallalailla voi kuulema katsoa kuin lääkäri koska on kätilö tjsp. hän selvitti.


      • S.O.S!!
        Raskaus on ihanaa kirjoitti:

        Eikös Oulu tarjoa np-ultran ja sitten toisen joka on ennen rv. 14. Ainakaan itselleni ei ole tullut maksua kummastakaan :)
        Rakenneultrassa sitten kannattee käydä meri-oulun neuvolassa jossa maksaa 45e. Tosin täti ei ihan samallalailla voi kuulema katsoa kuin lääkäri koska on kätilö tjsp. hän selvitti.

        Siis miten tää nyt menee..?! Soitin tänään neuvolaan ekaa neuvola-aikaa, ja se terkkari sanoi että EKA ultraus on sitten viikolla 9-14.. Eli on se kuitenkin eka ja ainoa, vai onko joissain kaupunginosissa kaksi ulttaa? Asutaan Oulun pohjoispuolella....


      • Että semmosta..
        S.O.S!! kirjoitti:

        Siis miten tää nyt menee..?! Soitin tänään neuvolaan ekaa neuvola-aikaa, ja se terkkari sanoi että EKA ultraus on sitten viikolla 9-14.. Eli on se kuitenkin eka ja ainoa, vai onko joissain kaupunginosissa kaksi ulttaa? Asutaan Oulun pohjoispuolella....

        Se on se eka ja ainoa. Niskapoimu-ultra. Tämmöstä oulussa.


      • berri
        oululaine kirjoitti:

        Kyllä vain Oulussa on alkanut vuoden vaihteen jälkeen saamaan 2 ultraa raskauden aikana np ultra alussa jos tahtoo.

        Just varasin eka ajan neuvolaan (toinen raskaus). Sanottiin erittäin selvästi, että Oulussa on nyt aiemmasta raskaudestani poiketen VAIN alkuraskauden ultra eikä lainkaan rakenneultraa (aiemmin oli siis rakenneultra). Mukisin hieman, mutta täti totesi, että sitten myöhemmin voi mennä yksityiselle, jos niin haluaa.

        Oulu tarjoaa vain yhden ultran Kontinkankaalla viikoilla 9-12, that's it.


      • Kukkaliisa
        S.O.S!! kirjoitti:

        Siis miten tää nyt menee..?! Soitin tänään neuvolaan ekaa neuvola-aikaa, ja se terkkari sanoi että EKA ultraus on sitten viikolla 9-14.. Eli on se kuitenkin eka ja ainoa, vai onko joissain kaupunginosissa kaksi ulttaa? Asutaan Oulun pohjoispuolella....

        Olen itse aika alussa raskaudessani ja soittelin neuvolaan tuota aikaa. Kyselin utrasta, ja minulle kerrottiin erittäin selvästi, että tänä päivänä Oululaiset saavat yhden maksuttoman ultran, joka tehdään viikoilla 9 1-11 6 eli 10-12vk.


      • Pettynyt
        Kukkaliisa kirjoitti:

        Olen itse aika alussa raskaudessani ja soittelin neuvolaan tuota aikaa. Kyselin utrasta, ja minulle kerrottiin erittäin selvästi, että tänä päivänä Oululaiset saavat yhden maksuttoman ultran, joka tehdään viikoilla 9 1-11 6 eli 10-12vk.

        Just tänään kävin lääk.neuvolassa ja hää totes tyynesti et, rakenne ultraan sit yksityiselle jos niin haluaa... On kaupungeissa eroja. Itse vuos sitten muuttanu Ouluun ja entisessä pikku paikassa pääsi ultraan jopa 5 kertaa, siis liki jatkuvasti ja täällä vaan ns. niskaturvoke, jossa ei saanu nainen suustaan kun 3 lausetta. Eli eipä juuri viisastunu siinäkään.
        Eiku ultrapaikan etsintä jatkuu...Dääm...


      • Jeejee_
        Pettynyt kirjoitti:

        Just tänään kävin lääk.neuvolassa ja hää totes tyynesti et, rakenne ultraan sit yksityiselle jos niin haluaa... On kaupungeissa eroja. Itse vuos sitten muuttanu Ouluun ja entisessä pikku paikassa pääsi ultraan jopa 5 kertaa, siis liki jatkuvasti ja täällä vaan ns. niskaturvoke, jossa ei saanu nainen suustaan kun 3 lausetta. Eli eipä juuri viisastunu siinäkään.
        Eiku ultrapaikan etsintä jatkuu...Dääm...

        Nykyään Oulussa tarjotaan kaksi ultraäänikuvausta. Alkuraskauden uä:ssa näkyy rakenne ja tarkistetaan niskapoimu. Lisäksi tarkistetaan verikokeista riskitekijät. Myöhemmin rv 20-22 on toinen rakenneultra, jolloin tark. myöskin niskapoimu.
        Homma menny parempaan suuntaan


      • Rouva Hintasta
        Jeejee_ kirjoitti:

        Nykyään Oulussa tarjotaan kaksi ultraäänikuvausta. Alkuraskauden uä:ssa näkyy rakenne ja tarkistetaan niskapoimu. Lisäksi tarkistetaan verikokeista riskitekijät. Myöhemmin rv 20-22 on toinen rakenneultra, jolloin tark. myöskin niskapoimu.
        Homma menny parempaan suuntaan

        Itsellä raskausviikkoja 33 joten aika tuoretta tietoa. Kaksi ultraa sain joista ei tullut maksua. Rakenneultra oli Maikkulassa,sanoivat että siellä tehdään niitä keskitetysti. Tutkimuksen teki Ilkka Järvelä. Sitten oli se niska-poimu,olikohan ensin ja viikolla 12.


      • Oululainen lääkäri
        Rouva Hintasta kirjoitti:

        Itsellä raskausviikkoja 33 joten aika tuoretta tietoa. Kaksi ultraa sain joista ei tullut maksua. Rakenneultra oli Maikkulassa,sanoivat että siellä tehdään niitä keskitetysti. Tutkimuksen teki Ilkka Järvelä. Sitten oli se niska-poimu,olikohan ensin ja viikolla 12.

        ultraäänitutkimusta, koska lain mukaan kunnan on ne pakko järjestää.


      • gyllä
        S.O.S!! kirjoitti:

        Siis miten tää nyt menee..?! Soitin tänään neuvolaan ekaa neuvola-aikaa, ja se terkkari sanoi että EKA ultraus on sitten viikolla 9-14.. Eli on se kuitenkin eka ja ainoa, vai onko joissain kaupunginosissa kaksi ulttaa? Asutaan Oulun pohjoispuolella....

        Näkyy vaihtelevan Oulun sisälläkin! Itse asun Maikkulassa ja automaattisesti kaksi ultraa, niskapoimu sekä rakenneultra.


    • raija_5

      Meri-Oulun neuvola ultraan meni rahaa kuin kankkulan kaivoon, ultralaite oli todella huono; emme saaneet kuvasta selvää yhtään mikä oli vauvan mikäkin osa vaikka viikkoja jo melkein 20! Olemme käyneet kahdesti neuvolassakin ultrassa eikä laitteita tosiaankaan voi edes verrata keskenään..
      Lisäksi nainen ei tuntunut olevan varma mistään, edes että onko meidän kaksosilla samat vaiko eri istukat. Myös sukupuolet jäi arvailuksi, se kätilö vain veikkaili niitä ympäripyöreästi..

    • Anonyymi

      Tiedoksi tähänkin ketjuun jos joku sitä lukee vuosien jälkeen: raskausajan ultriin pääsee nykyään myös Oulun Ultrassa Hallituskadulla. Tutkimuksen tekee erikoislääkäri ja hinta on Kela-korvauksella satasen ja risat.

      Tervetuloa tutustumaan!

      Terveisin Jukka / Oulun Ultra

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe