Morsian sekaisin

mitä tapahtui?

Olin kaasona ystäväni häissä. Olin tukena minkä omalta työltäni vain ehdin. Olin apuna valitsemassa morsiuspukua, valitsin myös astiaston ja koristelut hänen kanssaan. Muokkasin ja tilasin menyyt. Tyynnyttelin hääpaniikkia. Olin koristeluapuna ja tein hääkonvehteja. Koristelin auton ja sisustin hääsviitin.

Mutta se hääpäivän tuki, se jäi vähäiseksi. Niin...koska morsian päätti vetää herneen nenään siitä, että keräsin tarkoituksella kuulemma kaiken huomion itseeni tälläytymällä liian hienoksi???

Siis päälläni oli kesäinen kukkamekko (kullanvaalea silkkimekko, jossa pieniä kirkkaansinisiä ja vaaleanpunaisia kukkia) sekä pitsibolero. En siis ollut edes mitenkään jäykästi ja ylijuhlavasti pukeutunut.

No morsian mökötti minulle koko oman juhlapäivänsä ja vielä seuraavana päivänä väitti minun vokotelleen miestään. Mitä ihmettä tuolle ihmiselle tapahtui? Häät rikkoi totaalisesti välimme. Enkä usko, että tuolla aloituksella liittokaan voi enään kovin hyvin.

Olen nyt loukkaantuneena odottanut reilu puoli vuotta edes jonkinlaista anteeksipyyntöä tai edes katuvaa yhteydenottoa toisesta suunnasta, mutta toisaalta mietin, että kuka tarvitsee ystävää, joka käyttätyy noin huonosti ja epäoikeudenmukaisesti ystäväänsä kohtaan.

8

4218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsian evp.

      Kaason tehtävänä ei ole olla häiden keskipisteenä! Morsiammen oikeus on olla illan prinsessa. Se on hänelle ikimuistoinen kokemus.

      Kunnollisen kaason tulee hoitaa tehtävänsä mahdollisimman eleettömästi ja huomiotta. Flirttailu sulhasen kanssa hääpäivänä on myös todella mautonta!

      Joskus kannattaisi ehkä hieman miettiä, ennenkuin varastaa koko shown...

      • mitä teinkään

        Niin..olisi varmaan pitänyt pysyä keittiössä harmaa esiliina päällä ja välttää puhumasta kenellekään. Mutta minä kun oletin, että omien velvollisuuksieni lisäksi olin myös kutsuttu häihin vieraaksi.
        Ja että menin vielä kohteliaasti tanssimaan sulhasen kanssakin, niin kuin tapoihin kai kuuluukin. Ai niin...saatoimme vähän nauraakin, voi meitä!


      • lukea

        Niin se on kuinka luetaan. Minä luin ap:n tarinan ihan eri tavalla. Toki, onhan hänen tarinastaan se toinenkin totuus, morsiamen nimittäin. Mutta jos ap. ei nyt ihan lämpimikseen lasketellut pelkkää luikuria, niin minun mielestäni hän ei yrittänyt varastaa showta. Kyllä asiallinen pukeutuminen juhlan henkeen on ihan jokaisen vieraan osalta toivottavaa. Vieläpä kaason, joka on hiukan niin kuin esissä "virkansa" vuoksi, voi olettaa, että laittautuu nätiksi. Kuka sitä nyt viitsisi katsella morsiamenkaan asemassa kaasoaan, joka on pukeutunut farkkuihin ja tasaraitapaitaan.

        Ja se flirttailu sulhasen kanssa, kyllä minä luin ap:n tekstin niin, että morsio vain sellaista näki, kun kitkeräksi oli heittäytynyt. Jos avioliitto ei kestä sitä, että muut naiset ovat ystävällisiä omalle sulholle, niin vaikeuksia on tiedossa. Ei ne kaikki silti heti sulhoa ole petiin kaatamassa, vaikka morsion kauhukuviin se osuisi.


      • lapsellista

        "Morsiammen oikeus on olla illan prinsessa."

        Hahhaa! xD Aikuiset ihmiset leikkivät jotain naurettavia prinsessajuttuja!! Voi pyhä lehmä sentään...

        Kasvakaa jo ulos prinsessaunelmistanne ja keksikää parempaa tekemistä.


      • väärää..
        mitä teinkään kirjoitti:

        Niin..olisi varmaan pitänyt pysyä keittiössä harmaa esiliina päällä ja välttää puhumasta kenellekään. Mutta minä kun oletin, että omien velvollisuuksieni lisäksi olin myös kutsuttu häihin vieraaksi.
        Ja että menin vielä kohteliaasti tanssimaan sulhasen kanssakin, niin kuin tapoihin kai kuuluukin. Ai niin...saatoimme vähän nauraakin, voi meitä!

        Apua näitä hääfaneja, joihin tuo sinun ystäväsikin kuuluu ilmiselvästi. Suuttua nyt siitä, että pistit nätit vaatteet päälle. Eikö omalla pukeutumisellaan kunnioiteta myös itse tilaisuutta ja juhlaparia?!

        Niin kyllähän myös kaason kuuluu tanssia sulhasen kanssa.

        Et ole tehnyt kyllä mitään väärää. Ja ystäväsi kuuluisi joustaa tässä tilanteessa ja pyytää sinulta anteeksi eikä päinvastoin. Tosin jos sinusta tuntuu, että ystävyytenne kannattaa pelastaa niin voit toimia siten kun on hyvä lopputuloksen kannalta eikä siten kuka on oikeassa.


    • Paha nakki

      Joskus ei voi eikä pysty, ei edes halua tietää mitä toisen päässä liikkuu!
      Tuo vetää melkein pohjalukemat mitä nyt on kuullut pilalle menneistä häistä :o

      Jutustasi saa sen kuvan että morsiamella on huono itseluottamus, väärä sulhanen, huono asenne ja häät ovat hänen mielestään hurmaushetki eikä juhla sen kunniaksi että kaksi ihmistä haluaa omistautua toisilleen.

      Näin.

      • TPN

        ...pahanakin kanssa. Todella huonoa käytöstä morsiamelta, jonka luulit olevan ystäväsi - ystävät eivät käyttäydy ko. tavalla.

        Tulevaisuutta ajatellen, mielestäni on vain hyvä että pääsit moisesta kotkasta eroon; ajattele jos ystävyysuhteenne olisi jatkunut, ties mitä uusia pilkkaamisia hän olisi keksinytkään! Unohda koko tyyppi ja katso tulevaan - maailmasta löytyy vielä lempeitä, toisiakin arvostavia ihmisiä.

        Tsemppiä ja hyvää kevättä! :)


    • ääliömorsian

      Saisi oma kaaso aika rankasti tunkea mieheni suuhun tai housuihin jos vokottelemisesta syyttäisin. Onhan se kiva, että paras kaveri pitää sulhoani hyvänä ystävänään. Minä ainakin aion kaasoni avokkia tanssittaa häissäni, olettaisin että hän sitten lainaisi sulhoani tanssiin. Ihme kaveri aloittajalla...

      Ja en halua, että kaaso laittaa vanhat verhot päälleen häihini. Ellei ole sitten pirun hienoa ja kallista verhokangasta :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe