Vai onko minulla vain asenne?
Olen 45-vuotias, täytän kohta 46 v.
Olen raskaana, aivan alussa. Eilen testi positiivinen.
Minulla on kaksi muutakin lasta, molemmat nelikymppisinä saatu.
Tämä vauva on vahinko.
Hävettää hakea aborttia, mutta toisaalta vähän hävettää synnyttääkin.
Onko muita samassa tilanteessa?
Olenko jo liian vanha ja liian monta lasta näin vanhalle?
Miten mahdan jaksaa, onko tosiaan kukaan toinen edes yrittänyt? Muut lapseni ovat 5 ja 2 vuotiaat. Olen täysin terve.
Vanha äiti?
11
1144
Vastaukset
- Tri Solcon
Etpä ole ollut kauhian nuori ensisynnyttäjäksikään. Mielestäni se ken ladatulla aseella leikkii se myös leikin kestäköö.
- Melita
ensimmäistäni on ihan 15 vuotta hartaasti yritettyjä, kunnes onneksi saivat alkunsa ja syntyivät terveinä!
Tämä viimeinen on kierukkavauva. Ei ollut tarkoitus enää synnyttää.
Kiitos asiallisesta tietävästä kommentista...jotain tällasta kuvittelinkin vastaanoton olevan. Siksi olen epävarma.
Lääkäri sanoi ensimmäistä synnyttämässä ollessani, että olen nainen parhaassa iässä, kun kysyin onko meitä muitakin mummoja synnyttämässä.
Ja muitakin oli! En ollut edes vanhin, en toiseksi vanhinkaan sillä kertaa!
- evita
Älä murehdi "vanhuuttasi"! Oma äitini oli minut saadessaan 46 ja siitä ei ole minulle mitään haittaa ollut, päin vastoin. Ja jos vielä sisariakin on, jotka ovat vielä noinkin saman ikäisiä niin hyvä juttu! Sinulla on kokemusta ja vastuuntuntoa, et ole kuin nuori epävarma teiniäiti. Onnea matkaan!
- :)...
Minun äitini sai pikkuveljeni 46-vuotiaana.Mielestäni ikä ei ole este.Siitä vain!
- Sitä saa mitä tilaa
AINA SITÄ PAASATAAN NUORTEN VASTUUTTOMUUDESTA,MUTTA EIKÖ HERRA JUMALA TUOSSA IÄSSÄ PITÄISI JO TIETÄÄ MIKÄ ON EHKÄISY JA MITEN SITÄ KÄYTETÄÄN??!!
- niina
Edellinen Seuraava
Kaksi
Kirjoittanut: Melita, 7.8.2003 klo 15.19
ensimmäistäni on ihan 15 vuotta hartaasti yritettyjä, kunnes onneksi saivat alkunsa ja syntyivät terveinä!
Tämä viimeinen on kierukkavauva. Ei ollut tarkoitus enää synnyttää.
Kiitos asiallisesta tietävästä kommentista...jotain tällasta kuvittelinkin vastaanoton olevan. Siksi olen epävarma.
SOPII NIMITTÄIN SINUNKIN KOMMENTTIISI, EHKÄ SINÄ SITTEN NUORENA HENKILÖNÄ KERROT MITEN KIERUKKAA KÄYTETÄÄN NIIN, ETTEI SE PETÄ? - Sitä saa mitä tilaa
niina kirjoitti:
Edellinen Seuraava
Kaksi
Kirjoittanut: Melita, 7.8.2003 klo 15.19
ensimmäistäni on ihan 15 vuotta hartaasti yritettyjä, kunnes onneksi saivat alkunsa ja syntyivät terveinä!
Tämä viimeinen on kierukkavauva. Ei ollut tarkoitus enää synnyttää.
Kiitos asiallisesta tietävästä kommentista...jotain tällasta kuvittelinkin vastaanoton olevan. Siksi olen epävarma.
SOPII NIMITTÄIN SINUNKIN KOMMENTTIISI, EHKÄ SINÄ SITTEN NUORENA HENKILÖNÄ KERROT MITEN KIERUKKAA KÄYTETÄÄN NIIN, ETTEI SE PETÄ?Joo,en lukenut kunnolla viestiä.Mutta myöhäistä se on enää valittaa.Kantakoot vastuunsa,ja hoitakoot lapsensa.En kyllä tunne enää itseäni kovin nuoreksi,ikää on 32v
- niina
Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
Joo,en lukenut kunnolla viestiä.Mutta myöhäistä se on enää valittaa.Kantakoot vastuunsa,ja hoitakoot lapsensa.En kyllä tunne enää itseäni kovin nuoreksi,ikää on 32v
tekstisi oli sitä luokkaa, että mittarissa ei ole ku 15 korkeintaan...eikä siitä vieläkään ole kun sun sanas.
- Äiti -60
Kyllähän sinun itse pitäisi oma jaksamisesi tietää. Toiset jaksavat vanhoina, toiset eivät nuorinakaan. Minä sain nuorimmaiseni 42-vuotiaana (kierukkaraskaus myös) ja hyvin olen jaksanut viiden lapsen kanssa. Abortti ei tullut mieleenkään, vaikkei lapsi suunniteltu ollutkaan.
- Melita
sen etukäteen tietää?
Halusin joltakin kohtalontoverilta tukea, mutta sitä ei nyt tullut. Sinäkään et ole saanut kaikkia lapsiasi yli nelikymppisenä...
Kiitos kuitenkin kaikille kirjoittaneille. Eiköhän tää tästä. - Anonyymi
Melita kirjoitti:
sen etukäteen tietää?
Halusin joltakin kohtalontoverilta tukea, mutta sitä ei nyt tullut. Sinäkään et ole saanut kaikkia lapsiasi yli nelikymppisenä...
Kiitos kuitenkin kaikille kirjoittaneille. Eiköhän tää tästä.Mitenkähän Melitan penskat voi??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2121714- 821123
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm105927- 78895
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87817- 119754
- 111733
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante117628- 48607
- 19596