Vanha äiti?

Melita

Vai onko minulla vain asenne?
Olen 45-vuotias, täytän kohta 46 v.
Olen raskaana, aivan alussa. Eilen testi positiivinen.
Minulla on kaksi muutakin lasta, molemmat nelikymppisinä saatu.
Tämä vauva on vahinko.
Hävettää hakea aborttia, mutta toisaalta vähän hävettää synnyttääkin.
Onko muita samassa tilanteessa?
Olenko jo liian vanha ja liian monta lasta näin vanhalle?
Miten mahdan jaksaa, onko tosiaan kukaan toinen edes yrittänyt? Muut lapseni ovat 5 ja 2 vuotiaat. Olen täysin terve.

11

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tri Solcon

      Etpä ole ollut kauhian nuori ensisynnyttäjäksikään. Mielestäni se ken ladatulla aseella leikkii se myös leikin kestäköö.

      • Melita

        ensimmäistäni on ihan 15 vuotta hartaasti yritettyjä, kunnes onneksi saivat alkunsa ja syntyivät terveinä!
        Tämä viimeinen on kierukkavauva. Ei ollut tarkoitus enää synnyttää.
        Kiitos asiallisesta tietävästä kommentista...jotain tällasta kuvittelinkin vastaanoton olevan. Siksi olen epävarma.

        Lääkäri sanoi ensimmäistä synnyttämässä ollessani, että olen nainen parhaassa iässä, kun kysyin onko meitä muitakin mummoja synnyttämässä.
        Ja muitakin oli! En ollut edes vanhin, en toiseksi vanhinkaan sillä kertaa!


    • evita

      Älä murehdi "vanhuuttasi"! Oma äitini oli minut saadessaan 46 ja siitä ei ole minulle mitään haittaa ollut, päin vastoin. Ja jos vielä sisariakin on, jotka ovat vielä noinkin saman ikäisiä niin hyvä juttu! Sinulla on kokemusta ja vastuuntuntoa, et ole kuin nuori epävarma teiniäiti. Onnea matkaan!

    • :)...

      Minun äitini sai pikkuveljeni 46-vuotiaana.Mielestäni ikä ei ole este.Siitä vain!

    • Sitä saa mitä tilaa

      AINA SITÄ PAASATAAN NUORTEN VASTUUTTOMUUDESTA,MUTTA EIKÖ HERRA JUMALA TUOSSA IÄSSÄ PITÄISI JO TIETÄÄ MIKÄ ON EHKÄISY JA MITEN SITÄ KÄYTETÄÄN??!!

      • niina

        Edellinen Seuraava
        Kaksi
        Kirjoittanut: Melita, 7.8.2003 klo 15.19

        ensimmäistäni on ihan 15 vuotta hartaasti yritettyjä, kunnes onneksi saivat alkunsa ja syntyivät terveinä!
        Tämä viimeinen on kierukkavauva. Ei ollut tarkoitus enää synnyttää.
        Kiitos asiallisesta tietävästä kommentista...jotain tällasta kuvittelinkin vastaanoton olevan. Siksi olen epävarma.

        SOPII NIMITTÄIN SINUNKIN KOMMENTTIISI, EHKÄ SINÄ SITTEN NUORENA HENKILÖNÄ KERROT MITEN KIERUKKAA KÄYTETÄÄN NIIN, ETTEI SE PETÄ?


      • Sitä saa mitä tilaa
        niina kirjoitti:

        Edellinen Seuraava
        Kaksi
        Kirjoittanut: Melita, 7.8.2003 klo 15.19

        ensimmäistäni on ihan 15 vuotta hartaasti yritettyjä, kunnes onneksi saivat alkunsa ja syntyivät terveinä!
        Tämä viimeinen on kierukkavauva. Ei ollut tarkoitus enää synnyttää.
        Kiitos asiallisesta tietävästä kommentista...jotain tällasta kuvittelinkin vastaanoton olevan. Siksi olen epävarma.

        SOPII NIMITTÄIN SINUNKIN KOMMENTTIISI, EHKÄ SINÄ SITTEN NUORENA HENKILÖNÄ KERROT MITEN KIERUKKAA KÄYTETÄÄN NIIN, ETTEI SE PETÄ?

        Joo,en lukenut kunnolla viestiä.Mutta myöhäistä se on enää valittaa.Kantakoot vastuunsa,ja hoitakoot lapsensa.En kyllä tunne enää itseäni kovin nuoreksi,ikää on 32v


      • niina
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        Joo,en lukenut kunnolla viestiä.Mutta myöhäistä se on enää valittaa.Kantakoot vastuunsa,ja hoitakoot lapsensa.En kyllä tunne enää itseäni kovin nuoreksi,ikää on 32v

        tekstisi oli sitä luokkaa, että mittarissa ei ole ku 15 korkeintaan...eikä siitä vieläkään ole kun sun sanas.


    • Äiti -60

      Kyllähän sinun itse pitäisi oma jaksamisesi tietää. Toiset jaksavat vanhoina, toiset eivät nuorinakaan. Minä sain nuorimmaiseni 42-vuotiaana (kierukkaraskaus myös) ja hyvin olen jaksanut viiden lapsen kanssa. Abortti ei tullut mieleenkään, vaikkei lapsi suunniteltu ollutkaan.

      • Melita

        sen etukäteen tietää?
        Halusin joltakin kohtalontoverilta tukea, mutta sitä ei nyt tullut. Sinäkään et ole saanut kaikkia lapsiasi yli nelikymppisenä...
        Kiitos kuitenkin kaikille kirjoittaneille. Eiköhän tää tästä.


      • Anonyymi
        Melita kirjoitti:

        sen etukäteen tietää?
        Halusin joltakin kohtalontoverilta tukea, mutta sitä ei nyt tullut. Sinäkään et ole saanut kaikkia lapsiasi yli nelikymppisenä...
        Kiitos kuitenkin kaikille kirjoittaneille. Eiköhän tää tästä.

        Mitenkähän Melitan penskat voi??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      212
      1714
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1123
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      927
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      78
      895
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      817
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      596
    Aihe