c-vitamiini ja uni

???

Vaikuttaakos c-vitamiini nukkumiseen? Mä otin n. 10-14 päivän ajan gramman tuota per päivä ja piti lopettaa se, kun en saanut enää nukuttua. Vai mahtoko tuo johtua jostain muusta? Tosin heti lopetettuani mä aloin nukkuman taas ihan normaalisti.

14

4457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen huomannut

      mutta jos c-vit ottaa aamusta tai päivällä ja korkeintaa 1-2 tabua/pv (2 x 500 mg) ei pitäisi haitata unta.

      • tulehdus

        Teillä on molemmilla piilevä bakteeritulehdus (ei näy verikokeissa). Jatkakaa samaan malliin kunnes oireet häviävät, ja ottakaa vahvempaa tavaraa mukaan, esim alfalipoiinihappoa, tai asetyylikarnitiinia. Tai anti-biootteja. Terveen ihmisen ei pidä reagoida mitenkään C-vitamiinin.


      • Nimetön
        tulehdus kirjoitti:

        Teillä on molemmilla piilevä bakteeritulehdus (ei näy verikokeissa). Jatkakaa samaan malliin kunnes oireet häviävät, ja ottakaa vahvempaa tavaraa mukaan, esim alfalipoiinihappoa, tai asetyylikarnitiinia. Tai anti-biootteja. Terveen ihmisen ei pidä reagoida mitenkään C-vitamiinin.

        Mitä potaskaa!


      • aineita
        Nimetön kirjoitti:

        Mitä potaskaa!

        Vielä voisi lisätä vahvaa E-vitamiinia ja karnosiinia.


      • lisää
        aineita kirjoitti:

        Vielä voisi lisätä vahvaa E-vitamiinia ja karnosiinia.

        Niin voisi muuten. Mutta on varottava ettei käytä mitään sellaista joka heikentää immuunipuolustusta. Yritän itse selvittää mitkä vitamiinit on hyödyllisiä, ja ainakin D vitamiini on erittäin haitallista. Myös ylimäärä foolihappoa ruokkii noita bakteereja, joten ei juuri kannata käyttää. Karnosiini taitaa olla hyödyllistä, itse saan ainakin reaktiota siitä, yritän aina ottaa niitä vitamiineja joista tulee paha olo.

        Olen siis itse myös vitamiinivammainen, koska minullakin on noita Th1 bakteereja, viime vuonna vielä tuli polttava tunne ihon alla ja ripulia kun söin tuoretta valkosipulia. C-vitamiinikin sai olon kauheaksi.

        Joku insomnia on varmaan lievimpiä reaktiota mitä saa, jos on noita bakteereja.


      • D-vit haitallista?
        lisää kirjoitti:

        Niin voisi muuten. Mutta on varottava ettei käytä mitään sellaista joka heikentää immuunipuolustusta. Yritän itse selvittää mitkä vitamiinit on hyödyllisiä, ja ainakin D vitamiini on erittäin haitallista. Myös ylimäärä foolihappoa ruokkii noita bakteereja, joten ei juuri kannata käyttää. Karnosiini taitaa olla hyödyllistä, itse saan ainakin reaktiota siitä, yritän aina ottaa niitä vitamiineja joista tulee paha olo.

        Olen siis itse myös vitamiinivammainen, koska minullakin on noita Th1 bakteereja, viime vuonna vielä tuli polttava tunne ihon alla ja ripulia kun söin tuoretta valkosipulia. C-vitamiinikin sai olon kauheaksi.

        Joku insomnia on varmaan lievimpiä reaktiota mitä saa, jos on noita bakteereja.

        Vähän aikaa sitten eräs lääkäri juuri sanoi, että uusien tutkimusten mukaan d-vit suositustasoa on nostettava, kun d-vitamiinilla on hyvin paljon positiivisia vaikutuksia.


      • Anonyymi
        tulehdus kirjoitti:

        Teillä on molemmilla piilevä bakteeritulehdus (ei näy verikokeissa). Jatkakaa samaan malliin kunnes oireet häviävät, ja ottakaa vahvempaa tavaraa mukaan, esim alfalipoiinihappoa, tai asetyylikarnitiinia. Tai anti-biootteja. Terveen ihmisen ei pidä reagoida mitenkään C-vitamiinin.

        Bakteeri tulehdus näkyy verikokeessa


      • Anonyymi
        aineita kirjoitti:

        Vielä voisi lisätä vahvaa E-vitamiinia ja karnosiinia.

        Vitamiineja ei tarvitse syödä jos niistä ei ole todettu puutosta.


    • Ei synteettistä vitamiinia

      Syöt synteettistä ascorbiinihappoa, joka ei ole C-vitamiinia.

      Tämän on maailman terveysjärjestökin tutkinut.

      C- vitamiini: Synteettinen askorbiinihappo on luonnollisen C-vitamiinin kompleksin antioksidantti, vähän niin kuin munankuori joka suojelee munaa. Luonnollinen C-vitamiini kompleksi sisältää P- (pioflavonoidit), J- (koliini) ja K- vitamiinit. J- vitamiini kuljettaa happea ja P- vitamiini on puolestaan särkyvyyden estäjä (esim. pitämällä hiusverisuonet ehjinä). On myös toinen tekijä, mikä on luonnollisella C-kompleksilla, se on terrosenase, eli kupari entsyymi. Sitä tarvitaan hemoglopiinin muodostuksessa, ja ehkäisemään anemiaa. Synteettinen askorbiinihappo on kemiallinen yhdiste, josta puuttuu kaikki nämä tekijät eikä sillä voi koskaan olla luonnon C-vitamiinin vaikutuksia. Sillä ei ole vaikutusta flunssaan tai muihin sairauksiin kuten luonnon C-vitamiinilla. Tutkimukset näyttävät, että ihmiset jotka saavat runsaasti luonnon C-vitamiinia ovat paremmassa kunnossa, kuin ne jotka käyttävät keinotekoista askorbiinihappoa. On myös todettu että 30 mg luonnon C-vitamiinia estää yhtä paljon syöpää kuin 2000 mg synteettistä askorbiinihappoa. Luonto tietää mitä me tarvitsemme munan, mutta emme sen kuorta.

    • C-vitamiinia
      • Anonyymi

        Eiköhän ne sairaudet ja muut puutostaudit hoideta lääkärin kautta ja lääkäri kirjoittaa reseptin jos on jostain vajausta.
        Ne luontaiskauppojen tuotteet voi jättää omaan arvoonsa


    • hjhjg

      yksi c-vitamiinitabletti/pv (max 500g) ja sekin lounaan yhteydessä, niin saat nukuttua ihan hyvin.

    • Anonyymi

      Otan kaksi kertaa päivässä 500mg c-vitamiinia, aamulla ja illalla. Huomasin, että uni on paljon parempaa kun illalla ottaa c-vitamiinia, ennen otin vai aamuisin 500mg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe