Heips kaikille!
Aika moni tuntuu kärisvän tuosta, että rintaa puristaa tai pistää. Itse podin sitä sairauteni alkuvaiheissa. Sain silloin lääkäriltä todella hyvän vinkin, mitä tehdä. Oikeastaa useimmiten on kysymys lihaskrampista, eli vähän sama kun puhutaan suonenvedosta. Silloin ihminen vaistomaisesti menee enemmän kyyryyn, kun pelkää sydäntään.
Itse asiassa pitäisi istua selkä mahdollisimman suorassa ja hengittää syvään ja/tai ainakin rauhallisesti. Sama kun suonenvedossa pitää venyttää jalkaa, ettei vetäisi.
Vaikka se kuinka tuntuisi aluksi inhottavalta, niin toimii. Ja huom, ei ole oma keksintöni, vaan lääkärin suusta.
Pieni vinkki jos rintaa puristaa
3
4338
Vastaukset
- Neuvojatarvitseva
Näitä kun tarvitaan. No hyvä tietää tuokin. Vielä kun keinot huimaamiseen (pyörrytykseen) sais. Korvien kuumotus. Hengitys, sydän ym vaivat. Ni sit tietäs.
- Paniikkihäiriöinen
Jotkin oireet ovat sellaisia, että niihin on yksilöllinen "hoito". Oikeastaan jokaisen pitäisi löytää omat turvallisuustekijät. Mulla esim. oma koti tuo turvallisuutta. Aikoinaan lämpö toimi mulle myös tosi hyvin. Sille jos oli hengityksen kanssa ongelmia, niin join pelkkää kuumaa vettä. Lämmöllä on rauhottava ominaisuus. Sähköinen lämpötyyny voisi myös toimia. Pääasia on, että itse uskoo siihen.
Mua aikanaan myös huimas tosi paljon. Sillon huomasin, että esim. karkin syönti aiheutti sitä. Sokeri nousee liaan nopeasti "päähän".
Eipä kaikista oireista pääse, mutta joitakin voi lievittää.
Vastaan toki siihen, mihin pystyn omalta osaltani, jos joku haluaa jotain tietää. - keinuva maailma
Usein, ei todellakaan aina, on huimaus seurausta siitä, että hengittää "väärin", hyperventiloi huomaamattaan. Hyvin yleistä paniikkihäiriöiselle ja ahdistuksesta kärsiville. Minua huimasi aikoinaan tosi paljon (niin, etten voinut kävellä, magneettikuvissa kaikki ok), vieläkin joskus, kun niskat on tosi jumissa. Siinä kanssa yksi seuraus paniikista ja ahdistuksesta, niskat jumissa. Itse olen alkanut kiinnittää huimauksen tullessa huomiota hengitykseen, nenän kautta sisään ja suun kautta keuhkot tyhjäksi, joskus tuntuu, että yritän siitä huolimatta haukkoa enemmän ilmaa keuhkoihin. Joudun hengittämään oikein ajattelemalla. Mutta. Auttaa kun oppii! Minuakin lämpö rauhoittaa, minulla on sellainen mikroon laitettava tyyny, jonka laitan niskan tai rinnan ympärille. Auttaa todella. Lämmöllä on rauhoittava vaikutus. Kaikki on kuitenkin niin henkilökohtaista, että täytyy kokeilla itselle sopiva. Jaetaan kuitenkin kokemuksia, eihän sitä tiedä vaikka omat niksit auttaisi jotain toistakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780