Heips kaikille!
Aika moni tuntuu kärisvän tuosta, että rintaa puristaa tai pistää. Itse podin sitä sairauteni alkuvaiheissa. Sain silloin lääkäriltä todella hyvän vinkin, mitä tehdä. Oikeastaa useimmiten on kysymys lihaskrampista, eli vähän sama kun puhutaan suonenvedosta. Silloin ihminen vaistomaisesti menee enemmän kyyryyn, kun pelkää sydäntään.
Itse asiassa pitäisi istua selkä mahdollisimman suorassa ja hengittää syvään ja/tai ainakin rauhallisesti. Sama kun suonenvedossa pitää venyttää jalkaa, ettei vetäisi.
Vaikka se kuinka tuntuisi aluksi inhottavalta, niin toimii. Ja huom, ei ole oma keksintöni, vaan lääkärin suusta.
Pieni vinkki jos rintaa puristaa
3
4296
Vastaukset
- Neuvojatarvitseva
Näitä kun tarvitaan. No hyvä tietää tuokin. Vielä kun keinot huimaamiseen (pyörrytykseen) sais. Korvien kuumotus. Hengitys, sydän ym vaivat. Ni sit tietäs.
- Paniikkihäiriöinen
Jotkin oireet ovat sellaisia, että niihin on yksilöllinen "hoito". Oikeastaan jokaisen pitäisi löytää omat turvallisuustekijät. Mulla esim. oma koti tuo turvallisuutta. Aikoinaan lämpö toimi mulle myös tosi hyvin. Sille jos oli hengityksen kanssa ongelmia, niin join pelkkää kuumaa vettä. Lämmöllä on rauhottava ominaisuus. Sähköinen lämpötyyny voisi myös toimia. Pääasia on, että itse uskoo siihen.
Mua aikanaan myös huimas tosi paljon. Sillon huomasin, että esim. karkin syönti aiheutti sitä. Sokeri nousee liaan nopeasti "päähän".
Eipä kaikista oireista pääse, mutta joitakin voi lievittää.
Vastaan toki siihen, mihin pystyn omalta osaltani, jos joku haluaa jotain tietää. - keinuva maailma
Usein, ei todellakaan aina, on huimaus seurausta siitä, että hengittää "väärin", hyperventiloi huomaamattaan. Hyvin yleistä paniikkihäiriöiselle ja ahdistuksesta kärsiville. Minua huimasi aikoinaan tosi paljon (niin, etten voinut kävellä, magneettikuvissa kaikki ok), vieläkin joskus, kun niskat on tosi jumissa. Siinä kanssa yksi seuraus paniikista ja ahdistuksesta, niskat jumissa. Itse olen alkanut kiinnittää huimauksen tullessa huomiota hengitykseen, nenän kautta sisään ja suun kautta keuhkot tyhjäksi, joskus tuntuu, että yritän siitä huolimatta haukkoa enemmän ilmaa keuhkoihin. Joudun hengittämään oikein ajattelemalla. Mutta. Auttaa kun oppii! Minuakin lämpö rauhoittaa, minulla on sellainen mikroon laitettava tyyny, jonka laitan niskan tai rinnan ympärille. Auttaa todella. Lämmöllä on rauhoittava vaikutus. Kaikki on kuitenkin niin henkilökohtaista, että täytyy kokeilla itselle sopiva. Jaetaan kuitenkin kokemuksia, eihän sitä tiedä vaikka omat niksit auttaisi jotain toistakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078