Tuli ostettua 2002vm PUNTO 1.2 . Auto näytti päällepäin ihan ok,mutta kun ruvettiin muutaman viikon päästä katteleen alustaa ,näky oli karmaiseva. Tavaratilan pohjapellin saumat sivuilla tosi pahasti ruosteessa. Tilanne oli sen näköinen ettei kannattanut tehdä mitään. Koko pohjapellin pintakäsittely aivan onneton. Eipä siinä paljon muuta ollut ,kuin valkea pohjamaali. Toinen mutta taatusti viimeinen Viiatti. Laitettiin pois.
Kylläpä Punto ruostuu
28
5360
Vastaukset
- näitä taas
älä syytä fiattia tyhmyydestäsi.aika järkevää autonostoa tommonen, että ostellaan auto ja ´parin viikon päästä ruvetaan kattelemaan alustaa´..ole hiljaa
- VIIMEINEN VIIU/GOLF Man
En viittinyt niin halvan kotteron alla ruveta liikkeessä konttaamaan sen enempää.Tavaratilan pohja on aika syvennyksessä ,hieman hankala havaita.Auto ei ollut sillähetkellä ,kun 4vuotta vanha.Eihän kukaan voi ajatella ,että 4vuoden ikäinen auto voi olla mätä. Katsokaapas PUNTO-intoilijat tavaratilan syvennystä altapäin ,ei ole Fiiateissa kehumista.Just, nämä TORINO mainoksella myydyt autot tosi arkoja ruostuun,niitähän myytiin hyvillä ehdoilla.Vaihossa kävi vaikka mummon vanhat VILLAHOUSUT. Viittaan vielä tässä TEKNIIKAN MAILMAN vertailuun jokin aika sitten. Mainittiin verrattain uusissa Puntoissa runsaasti ruostevikaa nimen omaan kyseisessä paikassa Tosi paha moka Fiatilta ,kun saivat edellisellä korimallilla vähän enemmän luottamusta.Ja se ohjaus saa vääntää niin perkeleesti että saa kaupungilla parkkiin. Itse ajelen uudella 2.0 TDI Gomfofrt GOLFILLA On niin nautinnollinen ja mukava ajella,että oikein nukuttaa. Mutta saahan sillä rahalla kaksi nuita rappänöitä jos haluaa,mutta ei siltikkään ikinä paperin ohutta Fiiattia. Käväseppäs Volkkarin kotisivuilla lue kohta GOLF on rautaa.
- Hhehhehehehe
VIIMEINEN VIIU/GOLF Man kirjoitti:
En viittinyt niin halvan kotteron alla ruveta liikkeessä konttaamaan sen enempää.Tavaratilan pohja on aika syvennyksessä ,hieman hankala havaita.Auto ei ollut sillähetkellä ,kun 4vuotta vanha.Eihän kukaan voi ajatella ,että 4vuoden ikäinen auto voi olla mätä. Katsokaapas PUNTO-intoilijat tavaratilan syvennystä altapäin ,ei ole Fiiateissa kehumista.Just, nämä TORINO mainoksella myydyt autot tosi arkoja ruostuun,niitähän myytiin hyvillä ehdoilla.Vaihossa kävi vaikka mummon vanhat VILLAHOUSUT. Viittaan vielä tässä TEKNIIKAN MAILMAN vertailuun jokin aika sitten. Mainittiin verrattain uusissa Puntoissa runsaasti ruostevikaa nimen omaan kyseisessä paikassa Tosi paha moka Fiatilta ,kun saivat edellisellä korimallilla vähän enemmän luottamusta.Ja se ohjaus saa vääntää niin perkeleesti että saa kaupungilla parkkiin. Itse ajelen uudella 2.0 TDI Gomfofrt GOLFILLA On niin nautinnollinen ja mukava ajella,että oikein nukuttaa. Mutta saahan sillä rahalla kaksi nuita rappänöitä jos haluaa,mutta ei siltikkään ikinä paperin ohutta Fiiattia. Käväseppäs Volkkarin kotisivuilla lue kohta GOLF on rautaa.
Olit lukenut TM:stä, että juuri siellä paikassa olisi ostamassasi autossa mahdollisesti ruostevaurioita, mutta et silti tarkastanut ostamaasi kärryä.
Olet sinä kuule melkoinen valopää, ihan millä mittarilla tahansa.
Kaikenlaista hörhöä tänne kirjoitteleekin joutavia.
On vissiin uusi merkki tuo Gomfofrt GOLF, kun en ole siitä ennen kuullut? - VW Man
Enhän se minä ruostu ko se Fiiatti!
- määmy
VIIMEINEN VIIU/GOLF Man kirjoitti:
En viittinyt niin halvan kotteron alla ruveta liikkeessä konttaamaan sen enempää.Tavaratilan pohja on aika syvennyksessä ,hieman hankala havaita.Auto ei ollut sillähetkellä ,kun 4vuotta vanha.Eihän kukaan voi ajatella ,että 4vuoden ikäinen auto voi olla mätä. Katsokaapas PUNTO-intoilijat tavaratilan syvennystä altapäin ,ei ole Fiiateissa kehumista.Just, nämä TORINO mainoksella myydyt autot tosi arkoja ruostuun,niitähän myytiin hyvillä ehdoilla.Vaihossa kävi vaikka mummon vanhat VILLAHOUSUT. Viittaan vielä tässä TEKNIIKAN MAILMAN vertailuun jokin aika sitten. Mainittiin verrattain uusissa Puntoissa runsaasti ruostevikaa nimen omaan kyseisessä paikassa Tosi paha moka Fiatilta ,kun saivat edellisellä korimallilla vähän enemmän luottamusta.Ja se ohjaus saa vääntää niin perkeleesti että saa kaupungilla parkkiin. Itse ajelen uudella 2.0 TDI Gomfofrt GOLFILLA On niin nautinnollinen ja mukava ajella,että oikein nukuttaa. Mutta saahan sillä rahalla kaksi nuita rappänöitä jos haluaa,mutta ei siltikkään ikinä paperin ohutta Fiiattia. Käväseppäs Volkkarin kotisivuilla lue kohta GOLF on rautaa.
Puntoni sai katsastuksessa "Hyväksytty" leiman ilman moitteita.
Ensimmäinen kohta mikä Puntosta yleensä ruostuu puhki, on pohjassa olevat tunkkien nostokonhtien reunat.
Kun ostaa uuden auton, kannattaa ensimmäisenä massata pohja ja käydä tarkistuttamassa pohjan kunto. Varsinkin jos ajaa vuodessa alle 30 000 km ja autosta on pitkäksi aikaa iloa.
Toisekseen 10 000 km huollossa kannattaa vaihdattaa synteettiset öljyt, ei moottori kulu yhtä paljon mitä halvoilla 10 W 30 öljyillä.
- einariteppo
aika pahaa unta olet nähnyt....toivttovasti olet herännyt ja todennut sen olevan mielikuvitusta...
- FABIOSO
Kyllä on samoja ruosteongelmia meitsin Puntossa,oli tosi surkia malli tuo TORINO tornio. Pellit on muutenkin niin ohuet, joka Punton kyljet on pientä ja isompaa koloa täynnä. Talvella moottorinkannatintyynyt kovettuu pakkasella ,moottorin jyrinä kuuluu pirusti ohjaamoon,niin kauan että kone lämpiää.TYYPPIVIKA. Ei ole ihme jos ikkunat on jäässä ,kylmähän tuo on pakkasella ja voi jessus nopeusmittarin vaijerin valitusta pakkasella. Takuukorjauksessa korjattiin vika nippusiteellä(väännettiin vaijeria vähän mutkalle) enpä ennen moista korjausta ole kuullut. Kaksiovisessa Puntossa kun lyö etuoven kiinni ,katsoppas samanaikaisesti takakylkeä ilmanpaine pullistaa sitä ulos,pellit on niin ohuita ja veltot kyljet.
- hhehhehhehehehhehe
Huomaatko, miten käytät pilkkua ihan samalla tavalla kun tuo ensimmäinen kirjoittaja. Jätät joko välin pois ennen ja jälkeen pilkun tai sitten väli tuleekin ennen pilkkua ,siis näin.
Muutenkin jutusta on todella vaikea päästä kärryille, kun aika samalla tavalla sekavasti tarinoit. Ensimmäinen kirjoittaja että FABIOSO.
Jokos FABIOSO on oppinut kirjoittamaan oletetun autonsa merkin oikein? Se oli se Gomforfgfg GOLF? Onko se intiasta, vai missä noin hauskan nimisiä autoja valmistetaan?
Onhan se kiva, kun 12-vuotiaat haluavat testata kirjallisen ilmaisunsa äärirajoja, mutta seuraavalla kerralla käytä esimerkkinä omistamastasi autosta vaikka Audi A4. Se on helppo oppia koltiaisenkin.
Gomforfgf GOLF...vieläkin naurattaa, saatana. :) - FABIOSO
hhehhehhehehehhehe kirjoitti:
Huomaatko, miten käytät pilkkua ihan samalla tavalla kun tuo ensimmäinen kirjoittaja. Jätät joko välin pois ennen ja jälkeen pilkun tai sitten väli tuleekin ennen pilkkua ,siis näin.
Muutenkin jutusta on todella vaikea päästä kärryille, kun aika samalla tavalla sekavasti tarinoit. Ensimmäinen kirjoittaja että FABIOSO.
Jokos FABIOSO on oppinut kirjoittamaan oletetun autonsa merkin oikein? Se oli se Gomforfgfg GOLF? Onko se intiasta, vai missä noin hauskan nimisiä autoja valmistetaan?
Onhan se kiva, kun 12-vuotiaat haluavat testata kirjallisen ilmaisunsa äärirajoja, mutta seuraavalla kerralla käytä esimerkkinä omistamastasi autosta vaikka Audi A4. Se on helppo oppia koltiaisenkin.
Gomforfgf GOLF...vieläkin naurattaa, saatana. :)Kyllä ymmärrän ettet tunne kirjaimia varmaan ajelet Fiatilla. Älä viilaa pisteitä ja pilkkuja lue vain kirjaimia, keskity viilaamaan niitä ruosteita on varmaan järkevämpää. Öljytkää vain öljypohjia nekin näköjään ruostuu Fiiateista(kyllä hieman oudolta kuullostaa). Nyt mie taijan lähteä tuola FABIALA vähän ajelehmaan on siinä Skodassa niin hyät kyytit,ko pannee kerrala authoon reilummin rahhaa niin voipi vähän siittä nauttiakki. RUOSTEISTA kessää teile kaikile Fiatin omistajille.
- Hhehhehehehe
FABIOSO kirjoitti:
Kyllä ymmärrän ettet tunne kirjaimia varmaan ajelet Fiatilla. Älä viilaa pisteitä ja pilkkuja lue vain kirjaimia, keskity viilaamaan niitä ruosteita on varmaan järkevämpää. Öljytkää vain öljypohjia nekin näköjään ruostuu Fiiateista(kyllä hieman oudolta kuullostaa). Nyt mie taijan lähteä tuola FABIALA vähän ajelehmaan on siinä Skodassa niin hyät kyytit,ko pannee kerrala authoon reilummin rahhaa niin voipi vähän siittä nauttiakki. RUOSTEISTA kessää teile kaikile Fiatin omistajille.
Eikös sulla olekaan sitä gomforgfgria intiasta. VOLVOkin sulla taitaa olla ja FABIALA. Olet siis ilmeisen rikas mies, myös henkiseltä pääomalta. Ja tunnet myös CAPS LOCKIN.
Hhehhehhehhehhehhehheheh. - ljyufudyft
FABIOSO kirjoitti:
Kyllä ymmärrän ettet tunne kirjaimia varmaan ajelet Fiatilla. Älä viilaa pisteitä ja pilkkuja lue vain kirjaimia, keskity viilaamaan niitä ruosteita on varmaan järkevämpää. Öljytkää vain öljypohjia nekin näköjään ruostuu Fiiateista(kyllä hieman oudolta kuullostaa). Nyt mie taijan lähteä tuola FABIALA vähän ajelehmaan on siinä Skodassa niin hyät kyytit,ko pannee kerrala authoon reilummin rahhaa niin voipi vähän siittä nauttiakki. RUOSTEISTA kessää teile kaikile Fiatin omistajille.
Itä vai länsi? Auton logonakin pesäpalloräpylä.
- VW:t tylsiä
Serkku osti muutama vuosi sitten käytetyn 90-luvun Passatin, kylläpä siinä vikoja kolmen vuoden aikana oli ja ruostettakin pukkasi. Maksoi siitä 7000 € ja sai vaihdossa 2000 €. Sen jälkeen osti mukavan, luotettavan 406 dieselin edullisesti ja on ollut tyytyväinen valintaan. Kyllä minä olen ollut suht tyytyväinen Puntooni. Ostin sen kuutisen vuotta sitten uutena ja kiiltelee vieläkin kuin uusi. Lähes kaikki ns. kuluvatkin osat ovat vielä alkuperäisiä, vaikka kilometrejä yli 150 tkm. Alustan suojasin kolmisen vuotta sitten spray-massalla, samoin öljypohjan öljysin viime öljynvaihdon yhteydessä. Eipä minulla ainakaan ole ruoste ongelmana ja muutenkin ollut tosi luotettava. Olen lukenut autolehdistä monien merkkien ruosteongelmista. Esimerkkinä tosi ruostunut -02 MB "väyrynen", ruosteinen Mazda 6, uudehkot Toyotat, Fordit jne. Samoin Tuulilasissa oli joskus 100 tkm ajettu VW Polo -02, jossa oli vaikka mitä vikoja ja hirveä hintapyyntö!! Hah hah kun naurattaa jos joku tuollaisista romuista ylihintaa maksaa. Tässä hiljattain tuttava teki mielestäni tosi järkevän ostoksen; vähän ajetun Renault Megane 2.0 5-ov Coupe -99:n. Ollut siihen tosi tyytyväinen ainakin vielä. On tehokas, tyylikäs, taloudellinen. Mutta vielä Puntosta; sehän menestyi tosi hyvin Autobildin rankassa 100 tkm:n testissä. Moottorikin oli testin jälkeen "kuin uusi" ja muistaakseni kotelojen ruostesuojausta kehuttiin. Itse arvostan Puntossani pientä kulutusta, tiloja, muotoilua, luotettavuutta ja vankkaa korirakennetta. Menestyi tosi hyvin v.2000 EuroNCAP-kolaritestissä saaden 4 tähteä (edellinen Punto sai vain 2 tähteä). Tiedänpä pari pahaa kolaritapaustakin jossa on ollut 2 srj. Punto osallisena ja hengissä on selvinneet. Sitten niille jotka luulevat että vanha iso auto on turvallisempi kuin uusi, kolaritestissä hyvin menestynyt pikkuauto. Tuo on väärä luulo, josta esimerkkinä youtubessa video jossa Renault Modus ja 15 vuotias Volvo 940 törmäävät. Volvolle käy tuossa pahemmin.
- VOLVO kuski
Voi luojan jessus Fiiatti PUNTO kolaritestissä,onhan sellainen korppu että kannattaa ajella vaan sivukujia.Jos jaksaa roikkua kaksin käsin ratin syrjässä. Onhan tuo nyt sanomatta selvä miten Puntossa kolaritilanteessa käy. Ainoa joka sieltä tulee ulos kolarin jälkeen on ENKELI,virsien säestyksellä. ÄLKEE ÄLKEE ajako päätiellä,motarista puhumattakaan. Niinhän siinä käy jos mäjäyttää Volvon kanssa yhteen.
- Kake.
"öljypohjan öljysin viime öljynvaihdon yhteydessä"
Mitä tuollainen tarkoittaa? Nyt meillä taitaa olla oikea automies asialla. - VW:t tylsiä
Kake. kirjoitti:
"öljypohjan öljysin viime öljynvaihdon yhteydessä"
Mitä tuollainen tarkoittaa? Nyt meillä taitaa olla oikea automies asialla.Kuulemma tyyppivika öljypohjan ruostuminen Puntossa. Omassani oli ihan hyvä joten ajattelin suojata kun vaihdoin öljyt viime kesänä. Eihän tuo öljy nyt mikään paras suoja-aine ole tietenkään.
- FABIOSO
VW:t tylsiä kirjoitti:
Kuulemma tyyppivika öljypohjan ruostuminen Puntossa. Omassani oli ihan hyvä joten ajattelin suojata kun vaihdoin öljyt viime kesänä. Eihän tuo öljy nyt mikään paras suoja-aine ole tietenkään.
Laita sitä öljyä tukkaasi vaikuttaa samalla tavalla,kun öljypohjassa.Viilatkaa PUNTOlaiset vähemmän pilkkuja ja enemmän ruostetta.Miksi ajaa Puntolla ,kun mopoautoja saa halvemmallakin
- GOLF Man
Tajua nyt hyvä ihminen 90-luvun Passat on jo kohta 20 vuotta vanha auto on aika ruostuakkin. Mutta ajatteleppas 2002 vm PUNTO tavaratila alapuolelta ihan mätä. MIKSI sitä on pitänyt mennä suojaamaan jos ne Puntot ei kerta sun mielestä ruostu? Vilkaseppas sinne pohjaan taka äänenvaimentimen kohdalla ja pyöritä nuppias,pääset ilmaiselle elämysmatkalle joskin kalliille......
- fiatjeps
kyllä täs on faktat esitetty kuten ne ovat. autot ruostuvat jos niitä ei suojaa. 11v vanhassa puntossa on jo pientä kukkaa vaikkei sitä suojattu olekaan tietääkseni, ostaessani pistettiin suojaus ja suojauksen laittaja totesi vaan että ruoste on siellä missä sen kuuluukin olla eli kaikki autot ruostuu siitä sitä en muistaa mikä paikka se oli sitten.
tosiaan tuo aiempikoppanen punto ei mikään hääppönen ole turvallisuutensa puolesta mutta se päihittää samanvuotuisista autoista (1997) mm kolmossarjan bemarin, rover 600:n, saab 900:n, hyundai accentin, vitossarjan bemarin, mitsubishi lancerin, nissan almeran, suzuki balenon ja lisäksi 2006 vuoden chevrolet aveon ja 2007 vuoden chrysler voyagerin
joten eivät ne isot autot todellakaan aina ole niin turvallisia kuin luullaan. Tähdityksessä samalle tasolle (**) ylsivät 1999 chrysler voyager, 1998 fiat brava, 1999 ford escort, 2003 kia carnival ja c-sarjan mersu 1997, jotka kaikki ovat pikkusta isompia autoja kuin punto.
Epäilijät voivat vilkaista EuroNCAP:n törmäystestituloksia http://www.euroncap.com tai AutoBild lehden taulukkoa numerossa 5/2008 - vulvukuski
fiatjeps kirjoitti:
kyllä täs on faktat esitetty kuten ne ovat. autot ruostuvat jos niitä ei suojaa. 11v vanhassa puntossa on jo pientä kukkaa vaikkei sitä suojattu olekaan tietääkseni, ostaessani pistettiin suojaus ja suojauksen laittaja totesi vaan että ruoste on siellä missä sen kuuluukin olla eli kaikki autot ruostuu siitä sitä en muistaa mikä paikka se oli sitten.
tosiaan tuo aiempikoppanen punto ei mikään hääppönen ole turvallisuutensa puolesta mutta se päihittää samanvuotuisista autoista (1997) mm kolmossarjan bemarin, rover 600:n, saab 900:n, hyundai accentin, vitossarjan bemarin, mitsubishi lancerin, nissan almeran, suzuki balenon ja lisäksi 2006 vuoden chevrolet aveon ja 2007 vuoden chrysler voyagerin
joten eivät ne isot autot todellakaan aina ole niin turvallisia kuin luullaan. Tähdityksessä samalle tasolle (**) ylsivät 1999 chrysler voyager, 1998 fiat brava, 1999 ford escort, 2003 kia carnival ja c-sarjan mersu 1997, jotka kaikki ovat pikkusta isompia autoja kuin punto.
Epäilijät voivat vilkaista EuroNCAP:n törmäystestituloksia http://www.euroncap.com tai AutoBild lehden taulukkoa numerossa 5/2008Kyllä oot oikeassa Punton tähtien suhteen(törmäystesti) jos Puntolla mälläät kolarin,niin aivan varmasti tähtiä vilisee silmissä ja menee paalauskuntoon. Kyllähän se järkiriepukin sanoo ilman testejäkin ,isompi massa sitoo paremmin törmäysenergiaa...
- fiatjeps
vulvukuski kirjoitti:
Kyllä oot oikeassa Punton tähtien suhteen(törmäystesti) jos Puntolla mälläät kolarin,niin aivan varmasti tähtiä vilisee silmissä ja menee paalauskuntoon. Kyllähän se järkiriepukin sanoo ilman testejäkin ,isompi massa sitoo paremmin törmäysenergiaa...
pistää vihaksi jos 80-luvun kenkälaatikkovolovo häviää uudemmalle makaroonilaatikolle
- kgckhgc
vulvukuski kirjoitti:
Kyllä oot oikeassa Punton tähtien suhteen(törmäystesti) jos Puntolla mälläät kolarin,niin aivan varmasti tähtiä vilisee silmissä ja menee paalauskuntoon. Kyllähän se järkiriepukin sanoo ilman testejäkin ,isompi massa sitoo paremmin törmäysenergiaa...
Turvallisen auton kuuluukin mennä kolarissa lunastuskuntoon. Törmäysenergia menee auton rusinointiin(tietosi asiasta ovat puutteelliset). Tärkeintä on, että kabiini säilyy jotensakin ehjänä.
- viestiäni
GOLF Man kirjoitti:
Tajua nyt hyvä ihminen 90-luvun Passat on jo kohta 20 vuotta vanha auto on aika ruostuakkin. Mutta ajatteleppas 2002 vm PUNTO tavaratila alapuolelta ihan mätä. MIKSI sitä on pitänyt mennä suojaamaan jos ne Puntot ei kerta sun mielestä ruostu? Vilkaseppas sinne pohjaan taka äänenvaimentimen kohdalla ja pyöritä nuppias,pääset ilmaiselle elämysmatkalle joskin kalliille......
Siis se serkkuni Passat oli vm.92, osti sen vuonna 2002 ja vaihtoi Pösöön vuonna 2005 eli Passat oli ostaessa 10 vuotias, poisvaihdettaessa 13 vuotias. Kyllähän uudehkojen volkkareiden ruosteettomuutta on kehuttu, mutta ainakin -92 Passat ruostui ja olen nähnyt ruosteisia Ventojakin. Enpä tuonne Punton alle pahemmin kurkkaile, tuo pakoputkikin on alkuperäinen. Katsastuksen ja renkaanvaihdon yhteydessä olen kurkannut, niin hyväkuntoiselta on näyttänyt. Vielä uudehkon pienen ja ison vanhahkon auton turvallisuudesta sen verran, että ei se keulan pituus mitään turvallisuudesta kerro. Tosin turvatyynyistäkään ei ole pahemmin apua jos korirakenne on heikko. Neljä tähteä törmäystestissä on jo melko hyvä saavutus. Tosin todella rajussa kolarissa käy pahasti ns.turvallisissakin autoissa. Yhden tapauksen olen kuullut, jossa 2000-luvun Puntolla henkilö ajoi todella pahan kolarin. Kyllähän hän loukkaantui mutta selvisi täpärästi hengissä. Hän ei omistanut Puntoa eikä ollut "Fiat-mies", vaan ajoi sen toiselta paikkakunnalta toiselle. Luulenpa että hänellä oli jopa ennakkoluuloja Puntosta, varsinkin turvallisuudesta. Oli kuulemma tokaissut kolarin jälkeen, että "on Punto turvallinen auto, heikommalla ei olisi selvinnyt hengissä". Toisen tapauksen olen lukenut lehdestä syksyltä 2001, jossa tuolloin uudenkarheaan Puntoon törmäsi 80 km/h kylkiedellä vanha Mazda 626. Puntossa olijat eivät loukkaantuneet, Mazdassa matkustaja kuoli ja kuski loukkaantui lievästi.
- VW fani
viestiäni kirjoitti:
Siis se serkkuni Passat oli vm.92, osti sen vuonna 2002 ja vaihtoi Pösöön vuonna 2005 eli Passat oli ostaessa 10 vuotias, poisvaihdettaessa 13 vuotias. Kyllähän uudehkojen volkkareiden ruosteettomuutta on kehuttu, mutta ainakin -92 Passat ruostui ja olen nähnyt ruosteisia Ventojakin. Enpä tuonne Punton alle pahemmin kurkkaile, tuo pakoputkikin on alkuperäinen. Katsastuksen ja renkaanvaihdon yhteydessä olen kurkannut, niin hyväkuntoiselta on näyttänyt. Vielä uudehkon pienen ja ison vanhahkon auton turvallisuudesta sen verran, että ei se keulan pituus mitään turvallisuudesta kerro. Tosin turvatyynyistäkään ei ole pahemmin apua jos korirakenne on heikko. Neljä tähteä törmäystestissä on jo melko hyvä saavutus. Tosin todella rajussa kolarissa käy pahasti ns.turvallisissakin autoissa. Yhden tapauksen olen kuullut, jossa 2000-luvun Puntolla henkilö ajoi todella pahan kolarin. Kyllähän hän loukkaantui mutta selvisi täpärästi hengissä. Hän ei omistanut Puntoa eikä ollut "Fiat-mies", vaan ajoi sen toiselta paikkakunnalta toiselle. Luulenpa että hänellä oli jopa ennakkoluuloja Puntosta, varsinkin turvallisuudesta. Oli kuulemma tokaissut kolarin jälkeen, että "on Punto turvallinen auto, heikommalla ei olisi selvinnyt hengissä". Toisen tapauksen olen lukenut lehdestä syksyltä 2001, jossa tuolloin uudenkarheaan Puntoon törmäsi 80 km/h kylkiedellä vanha Mazda 626. Puntossa olijat eivät loukkaantuneet, Mazdassa matkustaja kuoli ja kuski loukkaantui lievästi.
Täytyy sanoa niinko Ruonansuu aatteleppa ite, 92 Passatti on jo 16 vuotta vanha. Haeppa 16 vuotta vanha Fiiatti siinä ei oo rautaa ollenkaan jäljellä,ainoastaan renkaat ja nekin on varmaankiin gummia. JÄLLEENMYYNTIARVO sanoo autoista kaiken,on monia liikkeitä mihin oon joskus käynyt Puntoa vaihatteleen hyvityshinta on niin olematon ettei kauppaa varmaan synny. Syy siihen on että liikkeet ei halua niitä ottaa riesaksi. PAS_A mikä PAS_KA kaksi Puntoa on ollut n. 30 auton kaartissa, ei ikään enään Fiiattia. Kyllä GOLF 2.0 TDI GOMFORTTI on nasakka peli. Ja Volsussa mikä jälleenmyyntiarvo!!!
- tojuha
GOLF Man kirjoitti:
Tajua nyt hyvä ihminen 90-luvun Passat on jo kohta 20 vuotta vanha auto on aika ruostuakkin. Mutta ajatteleppas 2002 vm PUNTO tavaratila alapuolelta ihan mätä. MIKSI sitä on pitänyt mennä suojaamaan jos ne Puntot ei kerta sun mielestä ruostu? Vilkaseppas sinne pohjaan taka äänenvaimentimen kohdalla ja pyöritä nuppias,pääset ilmaiselle elämysmatkalle joskin kalliille......
En rupea väittelemään mutta mulla oli vuosimallia 2000 oleva punto 80 ja vaihdoin sen vuonna 2006 fiat bravaan jonka vuosimalli on 2001,puntolla oli ajettu noin 180000km kun vaihdoin ja ei siitä yksilöstä ainakaan löytynyt ruostetta auto oli uutena ruostesuojattu,sama juttu tässä bravassa ruostesuojattu myös uutena ja mittarissa nyt noin 135000km ja ruostetta ei löydy ja mä ajelen joka päivä esim.kustavintietä johon raision tiemestari kylvää suolaa niin että tie on välillä "valkoisena "suolaa.Joten ei ainakaan mun fiatit ole ruostuneet mitenkään erityisesti päinvastoin kuin esim.Opeli joka lahoi käsiin.
- Kaiken kokenut
VW fani kirjoitti:
Täytyy sanoa niinko Ruonansuu aatteleppa ite, 92 Passatti on jo 16 vuotta vanha. Haeppa 16 vuotta vanha Fiiatti siinä ei oo rautaa ollenkaan jäljellä,ainoastaan renkaat ja nekin on varmaankiin gummia. JÄLLEENMYYNTIARVO sanoo autoista kaiken,on monia liikkeitä mihin oon joskus käynyt Puntoa vaihatteleen hyvityshinta on niin olematon ettei kauppaa varmaan synny. Syy siihen on että liikkeet ei halua niitä ottaa riesaksi. PAS_A mikä PAS_KA kaksi Puntoa on ollut n. 30 auton kaartissa, ei ikään enään Fiiattia. Kyllä GOLF 2.0 TDI GOMFORTTI on nasakka peli. Ja Volsussa mikä jälleenmyyntiarvo!!!
Juuri vaihdoin 18 vuotiaaseen Fiiattiin suvikumit alle ja samalla tutkiskelin korin ja muiden rakenteiden kuntoa. Ei ole ruostetta, ei ole vielä tarvinnut hitsailla. Viime viikolla kävin katsastamassa ajokin ja läpi meni, ilman huomautuksia.
Jälleenmyyntiarvo ei ole kummoinen, mutta ei se tosin ole samanikäisessä volkkarissakaan. Viisi kappaletta olen niitäkin omistanut.
- safasfafa
ruostuu mersukin jos ei sitä hoida.
- Haatajapena
Ulkopellit on puntossa hyviä eivät ruostu,mutta pohja pohja arka ruostumaan ja helmat myös.
Pohjapellin ja helmojen sauma herkkä ruosteelle ja aukeamaan muutenkin.Tunnollinen omistaja voisi hoitaa öljyämällä pohjaa,,pieni työ mutta kukaan ei viitsi. - Anonyymi
Ihan normaali tilanne kun jätetään ruosteenestokäsittely tekemättä heti uutena. Jos käsittely tehdään esimerkiksi Finikor tai Tectyl ketjuun kuuluvassa liikkeessä, asia on ok. Tarkastukset sitten vaikka kolmen vuoden välein. Tämä autojen ruostuminen ilman jälkikäteen tehtävää suojausta on aivan normaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384178- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152011Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi591643Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741246
- 981161
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070