Vaihdan tilini Sammosta Nordeaan. Tähän saakka on rahat olleet Sammon lyhyen koron rahastossa, korko tasaisesti noin 3 % (?).
Mikä on Nordealla vastaava turvallinen lyhyen koron rahasto, jossa on vakaa n. 3 % kasvu? Nordean sijoitusneuvojiin en luota, joten kysyn täälä S24:n ruohonjuuritason käyttäjiltä.
http://funds.nordea.com/fin/services/funds/performance.asp?navi=performance&src=http://fundconnect.nordea.com/fiif/ListMain.aspx&lang=fi-FI&catid=153
Nordean korkorahastosta
7
850
Vastaukset
Itse päädyin tekemäni vertailun jälkeen Nordea Yrityskorkoon, mutta en muista enää tarkkaan, millä perusteella. Ainakaan siinä ei ole niin suurta korkoriskiä kuin pitkän koron rahastoissa, sijoitettavan määrän ei tarvitse olla erityisen suuri eikä merkintä- tai lunastuspalkkioita ole mennyt. Tosin olen Avainasiakas enkä muista onko sillä tässä vaikutusta. Monet ovat kyllä viime kuukausina kirjoittaneet, että kaikki yrityskorkorahastot ovat nyt vaikeassa tilanteessa ja talletustileiltä on saanut viime aikoina paremman tuoton.
- rahastoja
...mutta varmaan osaat lukea tuota tilastoa.
Yritysobligaatioissakin on mielestäni pientä riskiä. Muuten suht koht turvallisia, ainoa on luonnollinen korkoriski (siis jos korot nyt jostain syystä nousevat).
Kannattaa muuten pyytää tarjous määräaikaisesta talletuksen korosta. Mikäli summa on suurempi, niin kyllä Nordeassa antavat samanlaisia Glitnirin korkoja vastaavan koron määräaikaistalletukselle. (Ei siis se 12% vedätysjuttu) - kannattaa mikään
Itselläni ovat asiat Nordeassa ja ihan yhtä kehnosti menee korkorahastoilla kuin kaikilla muillakin. Proeuro-korkokin, ennen aina niin varma vaikkei vauhdikas - tökkii nollilla.
Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon.
Ja ihan tosi, älä ainakaan noita cdo-ita:))- verottaja...
"Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon."
Onko tuo nimellinen korko vai se mikä jää käteen verojen huomioimisen jälkeen? Mikäli tuotossa on huomioitu veroseuraamukset, niin olet onnistunut neuvottelemaan itsellesi varsin suotuisan koron. - tietenkin:)
verottaja... kirjoitti:
"Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon."
Onko tuo nimellinen korko vai se mikä jää käteen verojen huomioimisen jälkeen? Mikäli tuotossa on huomioitu veroseuraamukset, niin olet onnistunut neuvottelemaan itsellesi varsin suotuisan koron.Niin hyvä tinkijä en sentään ole!
Tuotosta menee tietenkin lähdevero, joten todellinen korko jää vähän yli 3 %. Sillä nippanappa pärjää inflaatiolle näin parempia aikoja odotellessa, mutta on se tyhjää parempi eikä mene persmäkeä joka toinen viikko:)) - säästelijä
tietenkin:) kirjoitti:
Niin hyvä tinkijä en sentään ole!
Tuotosta menee tietenkin lähdevero, joten todellinen korko jää vähän yli 3 %. Sillä nippanappa pärjää inflaatiolle näin parempia aikoja odotellessa, mutta on se tyhjää parempi eikä mene persmäkeä joka toinen viikko:))hieman aikaisemmin Nordeassa (eli lopetin korkorahasto-osuuteni ja siirsin kaiken määräaikaistalletuksiin), hymähti pankkitäti toiselle: "Se siitä luottamuksesta..."
Oli varmaan juuri paapottu virkailijoita, kuinka tärkeää on ylläpitää asiakkaitten luottamusta pankin rahastoihin. - joka lähtöön
säästelijä kirjoitti:
hieman aikaisemmin Nordeassa (eli lopetin korkorahasto-osuuteni ja siirsin kaiken määräaikaistalletuksiin), hymähti pankkitäti toiselle: "Se siitä luottamuksesta..."
Oli varmaan juuri paapottu virkailijoita, kuinka tärkeää on ylläpitää asiakkaitten luottamusta pankin rahastoihin.Mulle ehdotti Nordean pankkitäti ite moista liikkua, tuumi vain, että jotakin tuottoa tulee näin heiluvien markkinoiden aikaankin. Ettei ne kaikki ihan pöhköjä ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566648Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404582- 562319
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391878Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,71438Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151219- 171214
- 171191
- 241154
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671097