Vaihdan tilini Sammosta Nordeaan. Tähän saakka on rahat olleet Sammon lyhyen koron rahastossa, korko tasaisesti noin 3 % (?).
Mikä on Nordealla vastaava turvallinen lyhyen koron rahasto, jossa on vakaa n. 3 % kasvu? Nordean sijoitusneuvojiin en luota, joten kysyn täälä S24:n ruohonjuuritason käyttäjiltä.
http://funds.nordea.com/fin/services/funds/performance.asp?navi=performance&src=http://fundconnect.nordea.com/fiif/ListMain.aspx&lang=fi-FI&catid=153
Nordean korkorahastosta
7
864
Vastaukset
Itse päädyin tekemäni vertailun jälkeen Nordea Yrityskorkoon, mutta en muista enää tarkkaan, millä perusteella. Ainakaan siinä ei ole niin suurta korkoriskiä kuin pitkän koron rahastoissa, sijoitettavan määrän ei tarvitse olla erityisen suuri eikä merkintä- tai lunastuspalkkioita ole mennyt. Tosin olen Avainasiakas enkä muista onko sillä tässä vaikutusta. Monet ovat kyllä viime kuukausina kirjoittaneet, että kaikki yrityskorkorahastot ovat nyt vaikeassa tilanteessa ja talletustileiltä on saanut viime aikoina paremman tuoton.
- rahastoja
...mutta varmaan osaat lukea tuota tilastoa.
Yritysobligaatioissakin on mielestäni pientä riskiä. Muuten suht koht turvallisia, ainoa on luonnollinen korkoriski (siis jos korot nyt jostain syystä nousevat).
Kannattaa muuten pyytää tarjous määräaikaisesta talletuksen korosta. Mikäli summa on suurempi, niin kyllä Nordeassa antavat samanlaisia Glitnirin korkoja vastaavan koron määräaikaistalletukselle. (Ei siis se 12% vedätysjuttu) - kannattaa mikään
Itselläni ovat asiat Nordeassa ja ihan yhtä kehnosti menee korkorahastoilla kuin kaikilla muillakin. Proeuro-korkokin, ennen aina niin varma vaikkei vauhdikas - tökkii nollilla.
Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon.
Ja ihan tosi, älä ainakaan noita cdo-ita:))- verottaja...
"Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon."
Onko tuo nimellinen korko vai se mikä jää käteen verojen huomioimisen jälkeen? Mikäli tuotossa on huomioitu veroseuraamukset, niin olet onnistunut neuvottelemaan itsellesi varsin suotuisan koron. - tietenkin:)
verottaja... kirjoitti:
"Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon."
Onko tuo nimellinen korko vai se mikä jää käteen verojen huomioimisen jälkeen? Mikäli tuotossa on huomioitu veroseuraamukset, niin olet onnistunut neuvottelemaan itsellesi varsin suotuisan koron.Niin hyvä tinkijä en sentään ole!
Tuotosta menee tietenkin lähdevero, joten todellinen korko jää vähän yli 3 %. Sillä nippanappa pärjää inflaatiolle näin parempia aikoja odotellessa, mutta on se tyhjää parempi eikä mene persmäkeä joka toinen viikko:)) - säästelijä
tietenkin:) kirjoitti:
Niin hyvä tinkijä en sentään ole!
Tuotosta menee tietenkin lähdevero, joten todellinen korko jää vähän yli 3 %. Sillä nippanappa pärjää inflaatiolle näin parempia aikoja odotellessa, mutta on se tyhjää parempi eikä mene persmäkeä joka toinen viikko:))hieman aikaisemmin Nordeassa (eli lopetin korkorahasto-osuuteni ja siirsin kaiken määräaikaistalletuksiin), hymähti pankkitäti toiselle: "Se siitä luottamuksesta..."
Oli varmaan juuri paapottu virkailijoita, kuinka tärkeää on ylläpitää asiakkaitten luottamusta pankin rahastoihin. - joka lähtöön
säästelijä kirjoitti:
hieman aikaisemmin Nordeassa (eli lopetin korkorahasto-osuuteni ja siirsin kaiken määräaikaistalletuksiin), hymähti pankkitäti toiselle: "Se siitä luottamuksesta..."
Oli varmaan juuri paapottu virkailijoita, kuinka tärkeää on ylläpitää asiakkaitten luottamusta pankin rahastoihin.Mulle ehdotti Nordean pankkitäti ite moista liikkua, tuumi vain, että jotakin tuottoa tulee näin heiluvien markkinoiden aikaankin. Ettei ne kaikki ihan pöhköjä ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3285240Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202668Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841865Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041682- 1121546
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1211430Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393