Nordean korkorahastosta

Suositelkaa

7

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse päädyin tekemäni vertailun jälkeen Nordea Yrityskorkoon, mutta en muista enää tarkkaan, millä perusteella. Ainakaan siinä ei ole niin suurta korkoriskiä kuin pitkän koron rahastoissa, sijoitettavan määrän ei tarvitse olla erityisen suuri eikä merkintä- tai lunastuspalkkioita ole mennyt. Tosin olen Avainasiakas enkä muista onko sillä tässä vaikutusta. Monet ovat kyllä viime kuukausina kirjoittaneet, että kaikki yrityskorkorahastot ovat nyt vaikeassa tilanteessa ja talletustileiltä on saanut viime aikoina paremman tuoton.

    • rahastoja

      ...mutta varmaan osaat lukea tuota tilastoa.

      Yritysobligaatioissakin on mielestäni pientä riskiä. Muuten suht koht turvallisia, ainoa on luonnollinen korkoriski (siis jos korot nyt jostain syystä nousevat).

      Kannattaa muuten pyytää tarjous määräaikaisesta talletuksen korosta. Mikäli summa on suurempi, niin kyllä Nordeassa antavat samanlaisia Glitnirin korkoja vastaavan koron määräaikaistalletukselle. (Ei siis se 12% vedätysjuttu)

    • kannattaa mikään

      Itselläni ovat asiat Nordeassa ja ihan yhtä kehnosti menee korkorahastoilla kuin kaikilla muillakin. Proeuro-korkokin, ennen aina niin varma vaikkei vauhdikas - tökkii nollilla.

      Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon.

      Ja ihan tosi, älä ainakaan noita cdo-ita:))

      • verottaja...

        "Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon."

        Onko tuo nimellinen korko vai se mikä jää käteen verojen huomioimisen jälkeen? Mikäli tuotossa on huomioitu veroseuraamukset, niin olet onnistunut neuvottelemaan itsellesi varsin suotuisan koron.


      • tietenkin:)
        verottaja... kirjoitti:

        "Nostin tyhjäksi kaikki kuluttomat rahastot ja pistin määräaikaistalletuksen aina 3 kk kerrallaan, vuosituotto asettunee 4,5 % huiteille. Ja riski on lähes olematon."

        Onko tuo nimellinen korko vai se mikä jää käteen verojen huomioimisen jälkeen? Mikäli tuotossa on huomioitu veroseuraamukset, niin olet onnistunut neuvottelemaan itsellesi varsin suotuisan koron.

        Niin hyvä tinkijä en sentään ole!
        Tuotosta menee tietenkin lähdevero, joten todellinen korko jää vähän yli 3 %. Sillä nippanappa pärjää inflaatiolle näin parempia aikoja odotellessa, mutta on se tyhjää parempi eikä mene persmäkeä joka toinen viikko:))


      • säästelijä
        tietenkin:) kirjoitti:

        Niin hyvä tinkijä en sentään ole!
        Tuotosta menee tietenkin lähdevero, joten todellinen korko jää vähän yli 3 %. Sillä nippanappa pärjää inflaatiolle näin parempia aikoja odotellessa, mutta on se tyhjää parempi eikä mene persmäkeä joka toinen viikko:))

        hieman aikaisemmin Nordeassa (eli lopetin korkorahasto-osuuteni ja siirsin kaiken määräaikaistalletuksiin), hymähti pankkitäti toiselle: "Se siitä luottamuksesta..."

        Oli varmaan juuri paapottu virkailijoita, kuinka tärkeää on ylläpitää asiakkaitten luottamusta pankin rahastoihin.


      • joka lähtöön
        säästelijä kirjoitti:

        hieman aikaisemmin Nordeassa (eli lopetin korkorahasto-osuuteni ja siirsin kaiken määräaikaistalletuksiin), hymähti pankkitäti toiselle: "Se siitä luottamuksesta..."

        Oli varmaan juuri paapottu virkailijoita, kuinka tärkeää on ylläpitää asiakkaitten luottamusta pankin rahastoihin.

        Mulle ehdotti Nordean pankkitäti ite moista liikkua, tuumi vain, että jotakin tuottoa tulee näin heiluvien markkinoiden aikaankin. Ettei ne kaikki ihan pöhköjä ole...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe