kivitaloissanne. Kertokaapas omista kokémuksista. Onkohan laudasta itse kyhätty halvin jne
Minkälaisia perustuksia
4
633
Vastaukset
- versio..
ok (halpa) tai (halvin) käytettävistä harkoista tehty (muovilla suojattu)
- talon antura
(20korkea 60cm leveä) tehtiin itse sepelipedin päälle panemalla 2-3 kpl 2x4 päällekkäin ja
anturan korkuinen muottivaneri valua vasten.
Sama sepeli piti lankut paikoillaan.
Kaikki puutarvikkeet löytyivät käytettyinä hakemalla ilmaiseksi. Lankuissa oli jokunen naula ensin poistettava ja muottivanerista sirklasin sopivaa 20cm suikaletta.
--
Samat lankut olivat sitten myöhemmin rakennustelineinä pystyyn nostettujen harkkolavojen päällä. Lisäteipatuista Styrox-paketeista saa myös hyvän alustan tellingeille 120cm saakka. Jos tarvitset korkeampia telineitä, suosittelen HAKI tms.
Oikeastaan yksi tärkeimmistä työkaluista koko raksalla on kunnollinen peräkärry tai jos on venetraileri, sekin käy. Viimemeinitussa kulkee helposti 6m betoniraudat, salaoja/sadevesi/viemäri/ilmastointiputket jne.
Niitä löytyy halvalla, kun seurailet ilmoituksia ja pidät silmat auki. Olen hakenut monta kuormaa tavallisella työmatkalla ilman montaakaan lisäkilometriä joko naapurustosta tai suoraan rautakaupasta, johon on rakentajatili.
Kyllähän tarvikkeet tulevat tontille rautakaupan hiabillakin ja sitä kannattaa käyttää sitten, kun on raksalla muutakin nosteltavaa, kuten aukon ylityspalkkeja, harkkoja lavoineen pinosta raksaan tms. Veloitus on 30-60-90-120eur matkasta ja ajasta riippuen. - useimmiten
on tehty betonista valaen
- antura
pahvisilla valumuoteilla. Ei ollut kallista ja tuli halvemmaksi (tarvikkeet työ) kuin laudasta/vanerista kyhätyt valumuotit.
Sinne jäivät talon alle, ei tarvinnut edes purkaa. Loistava ja nopea tapa tehdä antura.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750