Miten saan maidon herumaan?

angel03

Elikkäs.. Poika on viiden kuukauden ikäinen ja on pelkällä rintamaidolla. Maitoa tulee hyvin ku poika itse syö, mutta jos alan lypsämään niin ei paljon mitään.. alussa ei ollut minkäänlaista ongelmaa lypsämisessä, mutta nyt on mennyt hankalaksi.
Pakkasessa on vielä jonkun verran maitoa, mutta meinasin alkaa vähän tekemään töitä koska ei muuten rahat riitä laskujen maksuun. Enkä haluaisi alkaa enää korvikkeeseen tässä vaiheessa vaihtamaan.
Eli olis saatava jotain konsteja että maitoa alkais herumaan.. Vaikka poika herää korkeintaan kaks kertaa yölllä syömään niin en silti saa yölläkään lypsettyä maitoa.

5

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

tule oikein muuta konstia mieleen, kuin et sun pitäis imettää useammin jonkun aikaa, eli vähän niinkuin "huijata" rinnat luulemaan, et lapsi tilaa lisää maitoa. Vois olettaa, et sit alkais taas maito pakkaantumaan rintoihin ja ehkä irtois pumpullekin helpommin.

• d-wa

Mulla oli ensiksi käsikäyttönen pumppu, kaksikin.. Mutta kaverilta sain sähkösen ja se on niin kätevä. Mulla ainakin menee useita minuutteja ennen kuin alkaa kunnolla herumaan ja siks aina käsikäyttösellä "väsyinki" siihe veivaamiseen.

Mutta suosittelen kans koklaamaa tota edellisen kirjottajan suosittelemaa rintojen "huijausta"!

• auttaa

ainakin mulla. Eli jos ei riitä se että ajattelet lastasi, vaikka sitä kun hän on rinnalla, niin ota lapsi syliin. Tai imetä samalla toisesra rinnasta kun pumppaat toisesta. Tämä tosin vaatii pientä akrobatiaa, mutta onnistuu kyllä.

• 4:n äiti

Mites jos aloittaisit jo kiinteät, niin voisitte alun kokeilujen jälkeen ajoittaa ne kiinteiden syönnit sellaiseen aikaan päivästä jolloin sinä olet töissä, niin riittäisi niitä lypsettyjä maitoja pidemmäksi aikaa. Tai jos olet töissä vain muutaman tunnin kerrallaan, eli et tee kokopäivätyötä, voi lapsi kohta pärjätä sen ajan pelkällä kiinteällä vedellä.

Onko sinulla mahdollista pitää töissä sellainen tauko, jolloin voisit lypsää vauvallesi seuraavaa työpäivääsi varten maitoa?

• Nimetön

huomenna on manuelilla neuvola aika, ja nään paljonko on paino noussut.. ja voin tietenkin alkaa kokeilee kiinteitä. mutta siihen voi mennä tietty jonkun aikaa kun alkaa niitä syömään, ei välttämättä heti oikein osaa niitä syödä tai tykkää.

olen henkilöstöpalvelun kautta töissä, eli itse voin päättää millon menen töihin ja katsoa mitenkä pitkät työvuorot on.. nyt kävin ma tekee viiden tunnin päivän, ja ei ollut mies syönyt kuin desin verran maitoa, koska söi pari kertaa ennen kuin kerkesin lähteä.

nyt harmittaa kun manuelille taas tullut sellainen kausi että rinta maistuu enemmänkin.. ja osaksi varmaan kun ikeniä kutittaa, kaks hammasta tuli pääsiäisen aikaan.

itseä niin harmittaa jos joudun antamaan tässä vaiheessa korviketta kun sitä on pystytty välttämään tähänkin asti, koska maitoa riittää..
        mies kyllä yrittää väittää että pärjätään mutta itseä niin harmittaa ku jos en pysty omaa osuuttani laskuista maksamaan.. ku ei kuitenkaan mitään miljonäärejä olla..
        itse kun saan minimi vanhempain rahaa, valmistuin viime keväänä vasta koulusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1997
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      850
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe