Stihl 012 AV

Stihlisti

Kyseisen mallisella pienehköllä Stihlillä kaadoin ja katkoin muutaman pienehkön puun. Saha toimi erinomaisesti iästään huolimatta alkuvaiheessa tyhjäkäynnit ja kaikki löytyi, mutta jokainen sahaus kävi vaikeammaksi ja saha kävi silminnähden kuumana. Annoinkin sahan jäähtyä aina kun se savusi.
Sitten hävisi tyhjäkäynti kokonaan, eikä kaasusta voinut hellittää, tai saha sammui. Lähti kyllä käyntiin helposti sammumisen jälkeen.
Eli saha kävi niin kuumana, että savusi. Aina kun savusi, annoin koneen jäähtyä n. vartin hangessa. Lopulta sahasta tuntui häviävän tehot ja se sammuikin "täydeltä kaasulta" viimeisen kerran, kunnes leikkasi ilmeisesti kiinni. Tämän sammumisen jälkeen sain narusta vedettyä koneen hetken jäähdyttyä kerran pari, sitten jymähti vauhtipyörä kiinni.
Tunnin päästä mahdollisesta leikkautumisesta vauhtipyöräki alkoi jo vähän liikkua. Pakoputken aukosta näkyi muutamia naarmuja ja konetta pyöriteltäessä kuului sivuääniä. Tästä huolimatta sain sahan käyntiin helpohkosti, vaikkakin käynnistysnarustakin jo tuntee, että aivan kaikki ei ole lohkon sisällä kunnossa. Eikös se näin ole, että jos moottori on leikannut, niin sen ei pitäisi edes käynnistyä? Mikä lie minun sahassani, kyllä se taisi leikata, kuumeni yli jo pienessä rasituksessa kolmen asteen lämpötilassa... Öljy sitten oli oikeanlaista ja sitä oli oikea määrä.
Vielä lopuksi kysyn, että osunko oikeaan vai väärän, jos väitän, että tässä Stihl 012- sahassa on 45 kuutioinen lohko?

1

3457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikke

Terve,

Jos olet ajellut omat tekemällä bensaseoksella joka on yli 3 kk vanhaa niin mitä luultavimmin kone on leikannut kiinni. Vanhat bensat veke ja sitä pienkonebensaa koneisiin, varsinkin jos et sahaa paljon ja omatekemät bensat seisoo pitkiä aikoija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe