S80 vetelee

2.4T-A

Onko jollain kokemusta millä saisi kuriin s80 2.4t voimakkaassa kiihdytyksessä ilmenevän voimakkaan vetelyn puolelta toiselle. Normaali ajossa ei ongelmaa, mutta kiihdytyksessä tuntuu kuin pyörien kulma muuttuisi voimakkaasti haritukselle ja vetely tulisi siitä, mutta mitä vialle olisi tehtävissä.

9

1975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateellinen köyhä

Vaihda kulkuneuvoa !!!

• Takaveto

Luulen, että se on ihan normaalia etuvetoisten kiskomisia. Minä itse en tykkää juuri tuon vuoksi etuvetoisista, ja käsittääkseni volvo ei ole edes lähellekään pahimmasta päästä.
      Voihan siinä olla jokin muukin vika, mutta etuveto on aika iso tekijä. Myös vaaratekijä, koska liukkaalla kelilä on vaarallista jos ohjaavat pyörät lipsuu. Takapotkussa ei sutiminen haittaa mitään.
      Minulla on kokemusta kylläkin vain Passatista ja Alfa 164:stä etuvetoisten suhteen, mutta kummatkin on ihan hirveitä ajettavia.

• mielipide

Nykyisissä autoissa on niin mielettömän leveät
        renkaat. Tiessä olevat pienetkin urat saavat
        just kiihdyttäessä auton "haikailemaan" milloin
        mihinkin suuntaa.

Tää on mun ajattelua, omani tekee aivan samaa.
        Renkaani ovat 215/60-16.

• Takaveto
        mielipide kirjoitti:

Nykyisissä autoissa on niin mielettömän leveät
        renkaat. Tiessä olevat pienetkin urat saavat
        just kiihdyttäessä auton "haikailemaan" milloin
        mihinkin suuntaa.

Tää on mun ajattelua, omani tekee aivan samaa.
        Renkaani ovat 215/60-16.

Oet oikeassa. Renkaathan on ainut, minkä päällä auto seisoo.
        Ne kannattaa valita huolella ja myös rengaspaineet pitää oikeissa lukemissa.
        Itselläni on ihan tavalliset 185/14/70 rattaat, ja olen huomannut että noin korkeilla renkailla paineet saa olla aikapaljon suuremmat, mitä valmistaja suosittelee. Farkussani käytän edessä 2,5 kiloa ja takana 2.9 kiloa, jos nämä vanhat laatusanat tässä sallitaan. Ajan kyllä jatkuvasti kuormaa päällä, mutta nuo paineet lopetti tyhjän vatkaamisen.

• Tommi

Tuopas nyt oli aivan täyttä paskaa!
      Itse olen monta tonnia ajanut 2.4t:llä ja se ei vetele kiihdytyksissä ollenkaan. Suosittelen kokeilemaan, jos ette minua usko.
      Vanhanmalliset V/S70 vetelivät suht paljon, mutta uudella alustalla olevat eivät pahemmin vetele(poislukien T6).

• Jyyrä

Rengasliikkeissä suosittelivat 2.7 kilon paineita. En kyllä tosin tiedä vaikuttaako vetelyyn, kun omassa autossani ei sitä ole, mutta ei kyllä ole turboakaan.

• volvomies

Vein tässä köyhemmän naapurin V70 Volvon huoltoon kiinnitin huomiota ajamiseen .Soutaa ja tekee vaikka mitä .Varmaan leveät renkaat osasyynä.Takaveto Volvo jossa puslat vaihdettu hakkaa mennen tullen.Kun tulee loska kelit kuinka niillä sitten ajaa rimpula mikä rimpula.

• V70 225/45/17´´

Leveät renkaat etuvetoisissa aiheuttaa vetelyn kiihdyttäessä, mutta sen pystyy ennakoimaan aika hyvin. Mun mielestä leveät renkaat heikentää auton ajo-ominaisuuksia reilusti, varsinkin Suomen uraisilla teillä. Ja lisäks leveet renkaat on usein matalat - tuppaa puhkeilemaan hiekkateillä. Kokemusta on.

On leveät/suuret/matalat vanteet tyylikkäät(tyylikkäissä autoissa). Mutta kannattaa harkita muutaman kerran semmoisten hankkimista, jos tulee ajeltua muuallakin kuin kaupungin keskustassa.

Nämä Volvon "keskustelu"-sivut on muuten aika helvetin pateettiset. Kaiken maailman (kateellisetkin, tietämättään) pellet kirjoittaa hirveitä provoja, ja Volvo-miehet ottaa herneet nenään. Mutta hyvin nää heijastaa nyky-yhteiskuntaa...

• volvomies
        V70 225/45/17´´ kirjoitti:

Leveät renkaat etuvetoisissa aiheuttaa vetelyn kiihdyttäessä, mutta sen pystyy ennakoimaan aika hyvin. Mun mielestä leveät renkaat heikentää auton ajo-ominaisuuksia reilusti, varsinkin Suomen uraisilla teillä. Ja lisäks leveet renkaat on usein matalat - tuppaa puhkeilemaan hiekkateillä. Kokemusta on.

On leveät/suuret/matalat vanteet tyylikkäät(tyylikkäissä autoissa). Mutta kannattaa harkita muutaman kerran semmoisten hankkimista, jos tulee ajeltua muuallakin kuin kaupungin keskustassa.

Nämä Volvon "keskustelu"-sivut on muuten aika helvetin pateettiset. Kaiken maailman (kateellisetkin, tietämättään) pellet kirjoittaa hirveitä provoja, ja Volvo-miehet ottaa herneet nenään. Mutta hyvin nää heijastaa nyky-yhteiskuntaa...

Mutta eihän me välitetä kirjoittelusta,kun meillä on kaksi kuvam kaunista Volvoa autotallissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5269
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4704
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2494
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1901
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe