Metropolia,sosionomi

St.

Itse haen tänä vuonna siis Metropoliaan lukemaan sosionomiksi ja kyselisinkin ihmisiltä mitä mieltä olette pääsykoekirjasta ja valintakokeessa pidettävästä ryhmäkeskustelusta kirjan pohjalta?
Fiiliksiä siis haen, helppoa vai haasteellista? :)

14

2176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkk.

Tosiaan ristiriitaiset tunnelmat on täällä päin. Sitä kun ei yhtään osaa sanoa, kysytäänkö kirjallisessa osiossa jotain todella yksityiskohtaista vai halutaanko enemmänkin suurpiirteinen kuvaus esimerkiksi sosiaalityön kehityksen pääpiirteistä. :o Ja se ryhmäkeskustelu, hui, en uskalla edes ajatella :P Mutta maanantaina sekin nähdään, että miten käy!

• ST.

Itsekin pohdin just tota ryhmäkeskustelua, kuulostaa haastavalta :s Ja vaikka oonkin lukenut niin tuntuu ettei ole kovin hyvin hallussa.. no mutta viikko aikaa... itselläni koe on vasta tiistaina, joten tule ihmeessä antamaan viime hetken vinkkejä maanantaina ;)heh

• kkk.
        ST. kirjoitti:

Itsekin pohdin just tota ryhmäkeskustelua, kuulostaa haastavalta :s Ja vaikka oonkin lukenut niin tuntuu ettei ole kovin hyvin hallussa.. no mutta viikko aikaa... itselläni koe on vasta tiistaina, joten tule ihmeessä antamaan viime hetken vinkkejä maanantaina ;)heh

Joo, pitää ihmeessä tulla laittamaan kommenttia, et millainen oli! Voit sitten ainakin henkisesti valmistautua hiukan :D

Joo, kirja kyllä kahlattu läpi, mutta sitä asiaa on siinä kyllä niiiiin paljon, että mitenkähän sitä muistaa.. :I

• ST.
        kkk. kirjoitti:

Joo, pitää ihmeessä tulla laittamaan kommenttia, et millainen oli! Voit sitten ainakin henkisesti valmistautua hiukan :D

Joo, kirja kyllä kahlattu läpi, mutta sitä asiaa on siinä kyllä niiiiin paljon, että mitenkähän sitä muistaa.. :I

ootko hakemassa monennetta kertaa? Hain viime vuonna Laureaan ensisijaisesti mut ei napannut, toivottavasti nyt onni suosii meitä :)

• Kk.
        ST. kirjoitti:

ootko hakemassa monennetta kertaa? Hain viime vuonna Laureaan ensisijaisesti mut ei napannut, toivottavasti nyt onni suosii meitä :)

Ensimmäistä kertaa haen.:s Tuli tuossa mieleen, että sinällään aika jännää, mitä näistä muiden koulujen sosiaalialan valintakokeista on kuullut, niihinhän on kaikenlaiset psykologiset testit jne. Et aika paljon tää Metropolian pääsykoe eroaa muista :o

Pääsitkö siis ihan sinne Laurean valintakokeisiin asti? Itse hain myös nyt sinne, mut se oli toisella sijalla.

Joo, toivotaan tosiaan, että nappais :p

• ST.
        Kk. kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa haen.:s Tuli tuossa mieleen, että sinällään aika jännää, mitä näistä muiden koulujen sosiaalialan valintakokeista on kuullut, niihinhän on kaikenlaiset psykologiset testit jne. Et aika paljon tää Metropolian pääsykoe eroaa muista :o

Pääsitkö siis ihan sinne Laurean valintakokeisiin asti? Itse hain myös nyt sinne, mut se oli toisella sijalla.

Joo, toivotaan tosiaan, että nappais :p

Ihmettelin kans tota, et miten tonne voi olla kirja.. mitenköhän ne laskee, että riittääkö pisteet muihin kouluihin... HMM

Ja jos ois laittanu ykköseks vaikka Laurean ja tokaks Metropolian, niin tuskin ois ollu mahdollisuuksia päästä 2. hakupaikkaan, kun sinne on kirja.. outoa.

• Kk.

Iski nyt paniikki, et mitä jos en muistakkaan mitään huomenna! :s Ja kuinkakohan pitkään se kestää? Pitäiskö sinne ottaa jotkut eväät mukaan? :DD Haluisin vaan, että se olis ohi!

• ST.

Viime vuonna pääsin pois siinä yhden maissa mutta se riippuu ihan siitä, että kuinka kauan joutuu odottelemaan sen kirjatentin ja ryhmäkeskustelun välillä ... ota ihmeessä jotain pientä mukaan, jos nälkä iskee! Pillimehu yms :)

Tsemppiä ja tuu sit kertoo oliko paha!

• Kk.
        ST. kirjoitti:

Viime vuonna pääsin pois siinä yhden maissa mutta se riippuu ihan siitä, että kuinka kauan joutuu odottelemaan sen kirjatentin ja ryhmäkeskustelun välillä ... ota ihmeessä jotain pientä mukaan, jos nälkä iskee! Pillimehu yms :)

Tsemppiä ja tuu sit kertoo oliko paha!

On tää kyllä, kun ei yhtään tiedä mitä odottaa.. Paljonko veikkaat, kuinka paljon siihen kirjatenttiin on varattu aikaa?

Kiits, tuun ehdottomasti huomenna informoimaan millainen oli :>

• st.
        Kk. kirjoitti:

On tää kyllä, kun ei yhtään tiedä mitä odottaa.. Paljonko veikkaat, kuinka paljon siihen kirjatenttiin on varattu aikaa?

Kiits, tuun ehdottomasti huomenna informoimaan millainen oli :>

Miten meni?? :D ja nyt alkaa lukeminen.

• Kk.
        st. kirjoitti:

Miten meni?? :D ja nyt alkaa lukeminen.

Mistähän sitä aloittaisi :D Siinä kirjallisessa osioissa oli aikaa puoltoista tuntia ja siinä ajassa piti kirjoittaa pitkä essee, kaksi pienempää esseetä ja sit oli vielä pikkukysymyksiä.

Eli minä en ainakaan henk.koht saanut kasaan mitään yltiö hienoja vastauksia tuossa ajassa.. :/

Ja se ryhmäkeskustelu.. Aihe oli "Minä sosionomina" eli ei liittynyt kirjaan mitenkään. Piti 15 minuuttia keskutella vapaasti tuosta aiheesta. En sit tiedä oisko siihen pitänyt liittää se jotenkin. Eikä sekään nyt mennyt kovin loistavasti :DDD

Mulla kyl ei tosiaankaan ole kovin vahvat fiilikset sen suhteen, et pääsisin.. Mut odotellaan nyt sit tuloksia.

Pääsin pois siinä puol yhden maissa ja vika ryhmä pääsi joskus lähemmäksi kahta. Et ei siellä mene sen kauempaa :>

• st.
        Kk. kirjoitti:

Mistähän sitä aloittaisi :D Siinä kirjallisessa osioissa oli aikaa puoltoista tuntia ja siinä ajassa piti kirjoittaa pitkä essee, kaksi pienempää esseetä ja sit oli vielä pikkukysymyksiä.

Eli minä en ainakaan henk.koht saanut kasaan mitään yltiö hienoja vastauksia tuossa ajassa.. :/

Ja se ryhmäkeskustelu.. Aihe oli "Minä sosionomina" eli ei liittynyt kirjaan mitenkään. Piti 15 minuuttia keskutella vapaasti tuosta aiheesta. En sit tiedä oisko siihen pitänyt liittää se jotenkin. Eikä sekään nyt mennyt kovin loistavasti :DDD

Mulla kyl ei tosiaankaan ole kovin vahvat fiilikset sen suhteen, et pääsisin.. Mut odotellaan nyt sit tuloksia.

Pääsin pois siinä puol yhden maissa ja vika ryhmä pääsi joskus lähemmäksi kahta. Et ei siellä mene sen kauempaa :>

Kuulostaa kamalalta, en saa varmaan mistään esseetä aikaseks. no pitää yrittää parhaansa... tietysti noi ryhmäkeskustelujen aiheetkin vaihtelee vissiin ryhmittäin, riippuen tietty koulusta mikä niillä on tapana... mut joo kamalalta kuulostaa mut huomenillalla se on mullakin ohi ... kiitti infosta :)

• Kk.
        st. kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta, en saa varmaan mistään esseetä aikaseks. no pitää yrittää parhaansa... tietysti noi ryhmäkeskustelujen aiheetkin vaihtelee vissiin ryhmittäin, riippuen tietty koulusta mikä niillä on tapana... mut joo kamalalta kuulostaa mut huomenillalla se on mullakin ohi ... kiitti infosta :)

Hei, paljon paljon nyt tsemppiä sulle! :> Toivottavasti menee hyvin!

• st.
        Kk. kirjoitti:

Hei, paljon paljon nyt tsemppiä sulle! :> Toivottavasti menee hyvin!

Huh ei enää sosiaalityön historiaa! Meillä oli kaikilla kans se minä sosionomina aihe ei keskustelussa...ois voinu menä paremminki ;D

Kirjallisesta osiosta en osaa oikeen sanoa mitään :/ ei kai se kovin huonosti mennyt mutta en kyllä kaikkii edes saanut vastattua.. :(

Tosi paljon ihmisiä jätti tulematta kokeeseen..joten ehkä ois jotain mahdollisuuksia..mutta heinäkuussa sitten.. Hyvät kesän jatkot! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      202
      5894
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3674
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2557
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2079
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1882
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      43
      1837
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1754
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1646
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1492
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      38
      1431
    Aihe