Mitä takuu korvaa ??

Tiedoton

Jos kännykkä menee takuuajan ensimmäisillä kuukausilla rikki (tai on alunperinkin ollut)- välillä toimiva välillä toimimaton.

Oli malli mikä tahansa, eikä uutta kännyä ole halu ostaa (takuu 24 kk)

Voiko Myyjäliike määritellä takuuehtonsa (antaako esim. tilalle vara-kännyn) ? Kannattaisiko tässä tapauksessa ottaa yhteys A) Kännykän valmistajaan? vai B) kuluttajansuoja-asiamieheen ?

NokiaNI on ollut alusta lähtien ON ja OFF - välillä näppikset toimivat, välillä eivät. Kuuluvuus on huono - molemminpuolin. Neuvokaa, keneen otan yhteyttä, MYYJÄLIIKE ei luvannut vara-kännyä korjauksen ajaksi tilalle, EIKÄ EDES TAANNUT KORJAUKSEEN KULUVAA AIKAA. UUTTA EN kuuden kuukauden käytön jälkeen osta!

13

1032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jape

Siihen kun liittyy, niin muistaakseni saa varakännyn korjauksen ajaksi.

• 3310

Ei varakännykkä takuuhuollon ajaksi kuulu takuuseen.

• Netta
        3310 kirjoitti:

kyllä mä ainakin sain varakännyn huollon ajaks, ja vielä ihan samanlaisen ku omanikin (6610). Olen club nokian jäsen..:) Ja liike mihin vein kännykkäni huoltoon ei ollut edes sama mistä ostin sen... tosin eipä sillä kai väliä olekkaan, jokaisessa virallisessa nokian huollossahan kännykkä korjataan takuuaikana ilmaseks, oli se sitten se liike mistä kännys ostit tai ei..

• Kiitos!

Kuulun kyllä Club Nokiaan, mutten sitä tietenkään myyjäliikkeessä huomannut mainita.

Onko mulla siinä tapauksessa oikeus vaatia vara-känny (kohtuullisen ajan kuluessa) tilalle?

Entä yhteydenotto suoraan Nokialle? Voisiko heidän markkinointi/myyntiosastostaan olla tässä tapauksessa apua, kun myyjäliike ei korviaan ropsauta ??

• Ihmetys?
        3310 kirjoitti:

Tämän viestin luettuani, ihmettelen TODELLA miksi edes on olemassa ns.'TAKUU'? Jollei se kerran korvaa eikä vastaa mistään?

• No joo
        Netta kirjoitti:

kyllä mä ainakin sain varakännyn huollon ajaks, ja vielä ihan samanlaisen ku omanikin (6610). Olen club nokian jäsen..:) Ja liike mihin vein kännykkäni huoltoon ei ollut edes sama mistä ostin sen... tosin eipä sillä kai väliä olekkaan, jokaisessa virallisessa nokian huollossahan kännykkä korjataan takuuaikana ilmaseks, oli se sitten se liike mistä kännys ostit tai ei..

... liikkeestä, mistä olet kännysi ostanut ja kaupungista, missä asut.

Tampereella huolto ei pelaa, ei saa varakännyä, vaikka kuuluisi Nokia Clubiin.

• Kuka Ihme
        3310 kirjoitti:

Kuka ihme tällaista puppua kirjoittaa?

• MacNokia
        Kiitos! kirjoitti:

Kuulun kyllä Club Nokiaan, mutten sitä tietenkään myyjäliikkeessä huomannut mainita.

Onko mulla siinä tapauksessa oikeus vaatia vara-känny (kohtuullisen ajan kuluessa) tilalle?

Entä yhteydenotto suoraan Nokialle? Voisiko heidän markkinointi/myyntiosastostaan olla tässä tapauksessa apua, kun myyjäliike ei korviaan ropsauta ??

Itse olen muutaman kerran vienyt rikkinäisen puhelimen CL:n instant service-pisteeseen, mistä saa tehdaskorjatun=uuden puhelimen tilalle, jos puhelinta ei korjata aikataulussa, joka itsellesi sopii. Kaikissa pisteissä ei ole kaikkia malleja, mutta hetki sitten sain kuitenkin uuden 7650n.
        Todennäköisesti joudut soittamaan useampaan paikkaan ja kyselemään paljon, Club Nokia kun ei välillä itsekään tunnu tietävän eduista, joita se tarjoaa.

• Myyjä

korvaa laitteeseesi takuuaikana ilmenevien vikojen korvauksen veloituksetta. Eli ne viat jotka ovat siihen tulleet valmistuksen yhteydessä mutta ilmenevät vasta kun laite on lähtenyt tehtaalta.Luehan käyttöohjeen takana oleva takuuta koskeva ohjeistus asiasta.
      Club Nokia kortin omistajana saat club nokian nettisivulla mainituista nokia careline-huoltopisteistä lainalaitteen huollon ajaksi, ainakin Mäkitorpissa näitä tälläisiä huoltoja ympäri suomea tietääkseni on.

Eli TAKUU korvaa takuuaikana laitteessa ilmenevät viat veloituksetta, eikä sen takia kannata viivytellä huoltoon viemisessä.Nokian antama takuu laitteille on 12 kk. Jos olet saanut pidemmän takuun laitteellesi, on kyseessä myyjäliikkeen antama takuu, jolloin tuon 12kk:n jälkeen laite kannattaa huollattaa myyjäliikkeen kautta, jotta annetut takuut toteutuvat.
      Lainalaitteen antamisesta päättää myyjäliike itse, se on vain lisäpalvelua asiakkaalle, poikkeuksena tuo club nokia juttu.

• Takuukyselijä

>Club Nokia kortin omistajana saat club nokian nettisivulla mainituista nokia careline-huoltopisteistä lainalaitteen huollon ajaksi, ainakin Mäkitorpissa näitä tälläisiä huoltoja ympäri suomea tietääkseni on.>
        TAMPEREELTA EN SAANUT, EIKÄ NOKIA CLUBISTA EDES KYSYTTY ...

>Eli TAKUU korvaa takuuaikana laitteessa ilmenevät viat veloituksetta, eikä sen takia kannata viivytellä huoltoon viemisessä. EN TODELLAKAAN VIIVYTELLYT, MUTTA VARAKONETTA EN SAANUT.

Kiitokset kuitenkin!

• konradtsenko

korvaako takuu jos on 3 viikkoa vanha nokia 700 ollut taskussa ja kaaduin jolloin näyttöön tuli säröjä ? korvataanko tämä kyseissä malissa pitäisi olla panssari lasi .

• Muiseva hana

Tuskin takuu korvaa moista, kotivakuutus kyllä korvaa, omavastuu vaan voi olla samaa tasoa kuin lasin vaihtokustannukset. Tietty jos ei ole omavastuuta niin sitten...

Sitäpaitsi, pitäkää ne kännyt lasi reittä vasten taskussa. Ei tartte kun kaupassa joku terroristietuilijamummo tyrkkää kärryillänsä juuri sopivasti lasin rikki niin siinä taas itkeskellään :D. Ei se värinä niin höplää tee että kannattaa akku munia vasten olla.

• Epäilisin että takuu ei korvaa tuota vikaa. Sinun kannattaa silti kysyä kännykän ostopaikasta että miten asia oikeasti on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2435
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82