Todella pettynyt!

Predator-X

kuten otsikko sanoo, olen todella pettynyt. PETTYNYT roolipelien omaperäisyyteen ja muutenkin.

Jos pelissä on hyvä tarina, taistelu systeemi jne jne niin siinä on vähän jälleen pelaamis arvoa.

Sitten niissä missä on tekemistä paljonkin kärsii vioista mikä tekee hallaa pelaamiselle.

MMORPG:t (online roolipelit) eivät mielytä. Olen kyllä niitäkin pelannut. (World of warcraft lisälevy. Ragnarok online. Lineage 2. yms yms).

World of warcraftin roolipeli serverit olivat kyllä hyviä mutta kärsivät silti paljoista vioista. Wow ei toimi roolipeli yhteisönä johtuen pelaajista (pelaajat jotka eivät roolipelaa), mainostajista ja etenkin wowin ärsyttävä "maailman toiminta". alemmilla tasoilla roolipelaus käy hyvin, mutta kärsii takapakkia niin perkuleesti kun eteen tulevat raidit, pvp ja nolife kilta urpoilu. "no roolipelaa ja älä välitä muista" Ei toimi koska wowi pyörii loppupeleissä vain pvp:n, raidauksen ja egoilun ympärillä.

On suorastaan surullista kuinka vähän enään "hyviä" roolipelejä markkinoilla onkaan. Nykyään vain grafiikka on tärkeintä, tai sitten joku uusi "ennennäkemätöntodellahienouudistus".

Missä ovat roolipelit joissa jälleenpelaamis arvo on tärkein? Suoraan sanoen, jos joku tekisi roolipelin missä voisi luoda hahmon, valita hahmoluokan, muuttaa ulkonäkö (varusteet, hiukset yms) ja missä tekoälyt reagoisivat pelaajaan paremmin kuin monessa muussa roolipeleissä.

Jos pelistä vielä löytyisi mahdollisuus rakentaa taloja (NPC tai pelaaja rakentaa) tai tuhota taloja esim rosvojoukon johtaja ja aiheuttaa pelkoa niin ne olisivat plussaa pelille. Vuorovaikutusta pelin ympäristön ja yhteisön kanssa! Juuri sitä mitä Peter Monyleux hehkutti Fablen sisältävän, mutta pettymykseksi jäi sekin kun Peter otti grafiikan ja tarinan liikaa esille. Unohtakaa grafiikka ja tarina. Luokaa avoin maailma missä tekemistä riittää ja vuorovaikutusta tapahtuu. Jonkun pitäisi tehdä peli mikä houkuttaa pelin äären yhä kuukausien jälkeen laajuudellansa.

Jos itse osaisin yhtään mitään alkaisin tekemään omaa peliä, mutta kun taitoa ei ole täytyy vain toivoa että joku muu älyää "kartoittamattoman" roolipeli osan.

Roolipelejä joita olen pelannut pc:llä, ps2:lla ja xboxeilla. Listan näet alla

PC roolipelit:
Baldurs gate 1&2
Lineage 2
Wow
Ragnarok online
Newerwinter nights 1&2
Morrowind & Oblivion (elder scroll- sarjasta)
Two worlds
The guild 2
Dark messiah of might and magic
Hellgate London
Diablo 1&2
Guild wars
Dungeon siege 1&2
Knight of the old rebuplic 1&2 (Kotor)
Rage of mages 2
Ice wind dale 1&2
Fallout 1,2,3
Systemshock 2
Deus Ex
Bioshock


XBOX/XBOX 360:
Fable
Mass Effect
Jade Empire
Brotherhood of steel


Playstation/Ps2:
Final fantasy 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,10-2,12
Baldurs gate: dark alliance

Ja monen monta roolipeliä mitä juuri nyt en juuri muista.

7

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxxxxxxxcxc

      Baldur's Gate on hyvä :) paitsi et mul ei oo 1 :/ ei sattus olee peli imagei? :D

      • Predator-X

        ei löydy imageina kun kaikki roolipelini sattuvat oleen ihan aitoina CD/DVD:einä.

        Enkä jaksa nerolla alkaa tekemään Baldurs gate 1:stä imagea. 6 cd:tä T_T


      • eipä mitteen
        Predator-X kirjoitti:

        ei löydy imageina kun kaikki roolipelini sattuvat oleen ihan aitoina CD/DVD:einä.

        Enkä jaksa nerolla alkaa tekemään Baldurs gate 1:stä imagea. 6 cd:tä T_T

        jooh eipä mitteen :) tilasin Balduri 1£2 lisärit samas boxis niin ei oo tarvetta :)


    • ssdhois

      Fallout 1,2,3
      miten sie olet kolmosta päässyt pelaamaan? oletko kenties semmoinen aikamatkailija?

      • Predator-X

        Pelasin ns "alpha versiota" joka vuosi ulos Bethesda softwarelta tuossa kuukausi sitten. Ei oikein tehnyt vaikutusta jos minulta kysytään. GRAFIIKKA kuten aina nostettu jalustalle ja unohdettu kaikki mikä teki Falloutista Falloutin.


      • Mr. R
        Predator-X kirjoitti:

        Pelasin ns "alpha versiota" joka vuosi ulos Bethesda softwarelta tuossa kuukausi sitten. Ei oikein tehnyt vaikutusta jos minulta kysytään. GRAFIIKKA kuten aina nostettu jalustalle ja unohdettu kaikki mikä teki Falloutista Falloutin.

        Yhdyn täysin Predator-X:n mielipiteisiin roolipeleistä, vaikken samanlainen konkari olekaan.

        Fallout 3:n (jota olen odottanut vuosia kuin kuuta nousevaa) ilmestymiseen suhtaudun asenteella "kun pelkää pahinta, kokee vain iloisia yllätyksiä". Hieno grafiikka ei vielä ikinä kokemuksieni mukaan ole vaikuttanut pelattavuuteen ainakaan positiivisesti.


    • on hyvä roolipeli

      siinä voi esim. olla vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa ampumalla mm. demoneja ja erilaisia esineitä jotka pomppii realiittisesti pitkin lattiaa :}

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe