Olen kärsinyt niskakivuista viime syksystä lähtien.Pääsin vihdoin magneettikuvaukseen ja kolmessa nikamavälissä oli kulumia.Kävin neurokirurgin vastaanotolla ja sain lähetteen leikkaukseen.C V-VI molemmin puolin ja VI-VII vasemman puolen juurikanavat ahtautuneet.Nämä nikamavälit avarretaan ja samalla jäykistetään.Ahtautumaa löytyi myös C III-IV,mutta tälle ei kuulemma tarvi tehdä mitään.Sain ilmoituksen lähetteen saapumisesta sairaalaan,jossa tavoiteajaksi oli laitettu 3kk.Olin viisi viikkoa tässä sairaslomalla ja lähdin kokeilemaan takaisin töihin.Kaksi päivää olin töissä ja illalla olin niin kipeä,että ajattelin,että kuolen.Nyt siitä on viikko ja olo on aivan kauhea.Särkyä on koko ajan,kädet puutuu,jalat puutuu,keuhkoihin sattuu,kurkussa patin tunne,hiukset lähtee,korvaa särkenyt 2 viikkoa...Voiko tässä tosiaan olla näin kamalia oireita?Kolme kuukautta on pitkä aika odottaa leikkaukseen!Tuntuu,että kuolema tässä tulee ennen sitä.
Kaularangan kulumat
8
2953
Vastaukset
- ilman "kovia" oir...
kaularankaa ei vähillä oireilla ryhdytä leikkaamaan, sillä riskit ovat aina olemassa Ainakin omilla asiakkailla (olen hieroja) monilla on leikkaus palauttanut työ- ja liikuntakyvyn, poistanut kivut ja muut oireet ja palauttanut elämänilon ja kyvyn elää....
Ja tiedän ainakin yhden maajoukkuetason judokan, jolla uran aikana leikattiin kaularankaa kahdesti loukkaantumisten jälkeen..... ja eikun tatamille uudestaan.
Tsemppiä !- alia
Kiitos viestistäsi!Joo,lääkäri sano kans et leikkauksen jälkeen pystyn hyvin tekeen töitä taas.Käyn huomenna omalla lääkärillä ja sen jälkeen alan soitteleen sairaalaan,oisko mitään mahdollisuutta päästä nopeammin.En saa nostella mitään painavaa ja en saa tehdä mitään,missä kädet on koholla.Nyt ton parin päivän työkokeilun jälkeen pikkasen olo alkanut helpottaan.
- ei hoidettu
Nyt herrapelko ja liika nöyryys pois ja soitto osastolle. VAADI asiaasi hoitavan lääkärin soittoaikaa tai numeroa. Kaikissa sairaaloissa pitäisi olla virkaajalla tehokkaasti toimiva päivystävä puhelinvastaanotto.
- alia
Soitin sairaalaan ja ei ole mahdollista päästä leikkaukseen ennen syksyä ainakaan.Näistä oireista vielä,johtuuko silmien verinen punoitus silmän ulkonurkassa kaularangasta vai jostain muusta?
Ostin fysioterapeutilta tempur-tyynyn ja on tuntunut auttavan todella paljon.- Leikkausta odotteleva
Joko leikkausaikasi on tiedossa? Minä odottelen myös kahden kuukauden jonossa kahden kaularangan nikamanvälin jäykistysleikkaukseen. Sairaslomalla olen ollut jo 7 viikkoa ja loppua ei näy. Kivut on kovat ja vievät voimat totaalisesti mutta ei auta kun odotella leikkausaikaa ja syödä kipulääkkeitä joista ei tunnu apua olevan.
- alias66
Leikkausta odotteleva kirjoitti:
Joko leikkausaikasi on tiedossa? Minä odottelen myös kahden kuukauden jonossa kahden kaularangan nikamanvälin jäykistysleikkaukseen. Sairaslomalla olen ollut jo 7 viikkoa ja loppua ei näy. Kivut on kovat ja vievät voimat totaalisesti mutta ei auta kun odotella leikkausaikaa ja syödä kipulääkkeitä joista ei tunnu apua olevan.
Hei! Kiitos viestistäsi.Leikkauksesta ei ole kuulunut vieläkään mitään.Ensi viikolla tulee 5kk,kun olen ollut leikkausjonossa.Luulis pikkuhiljaa tulevan aika.Olen ollut sairaslomalla jo puoli vuotta,alkaa käymään myös kukkaron päälle.Tässä ihminen opii laiskaks,kun ei pysty tekemään mitään.Minne sairaalaan muuten olet menossa leikkaukseen?
- Leikkausta odotteleva
alias66 kirjoitti:
Hei! Kiitos viestistäsi.Leikkauksesta ei ole kuulunut vieläkään mitään.Ensi viikolla tulee 5kk,kun olen ollut leikkausjonossa.Luulis pikkuhiljaa tulevan aika.Olen ollut sairaslomalla jo puoli vuotta,alkaa käymään myös kukkaron päälle.Tässä ihminen opii laiskaks,kun ei pysty tekemään mitään.Minne sairaalaan muuten olet menossa leikkaukseen?
Minulla on leikkausaika Ouluun 1.9. Mihin sinä olet menossa leikkaukseen? Sairaslomalla olen edelleen. Kivut on vähän helpottaneet parin viime viikon aikana. Sairaslomalla oleminen alkaa tuntumaan todellakin myös kukkarossa ja tekemistä on vaikea keksiä kun paljon mitään ei pysty tekemään. Olen toiveikas että pääsen töihin vielä tälle syksylle.
- alias66
Leikkausta odotteleva kirjoitti:
Minulla on leikkausaika Ouluun 1.9. Mihin sinä olet menossa leikkaukseen? Sairaslomalla olen edelleen. Kivut on vähän helpottaneet parin viime viikon aikana. Sairaslomalla oleminen alkaa tuntumaan todellakin myös kukkarossa ja tekemistä on vaikea keksiä kun paljon mitään ei pysty tekemään. Olen toiveikas että pääsen töihin vielä tälle syksylle.
Minä menen Tampereelle.Teillä siellä pohjoisemmassa on näköjään paljon lyhemmät jonotusajat kuin täällä päin.Tarvii varmaan taas ensi viikolla soitella ja kysellä.Viimeksi kun soitin,sain vain vastaukseksi,että saan viikkoa ennen leikkausta kutsun.Eivät kuulemma tiedä viikkoa aikaisemmin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895645
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232654Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1161460- 1851328