Miten kannattais valmistautua turva-alan sisäänpääsykokeeseen? Kannattaako lukea jotakin materiaalia ja millaista? Entä millainen koe mahtaa olla?
Laurea Leppävaara TURVA-ALA
5
1587
Vastaukset
- salanen
Moi!
Olin viime vuonna pääsykokeissa, jotka sisälsivät mm. esseen, psykologisen testin ja englannin- sekä ruotsinkielisen aineiston liittyen turvallisuuteen. Aineistojen pohjalta piti vastata muutamiin kysymyksiin. Lisäksi oli vielä parihaastattelu..huh..- kokeessa?
Pääsitkö sisään ja millä pistemäärällä?
Mitä olet tykännyt opiskella alaa?
Ellet päässyt sisään aiotko yrittää uudelleen? - psykoliginen testi?
Oliko testi rasti ruutuun menetelmällä vai
millainen se oli? Entä tuo essee? Annettiinko aihe siihen valmiiksi vai saiko itse keksiä mistä kirjoittaa?
- turvalainen
Heips!
:) kivaa jos joku on kiinnostunut Laurean turva-alasta.. Tänne vaan!!
itse pääsin viime vuonna sisään. viime vuoden pääsykoe oli ruotsin ja englannin luetun ymmärtäminen.. kysymykset suomeksi vastattiin suomeksi. sen lisäksi piti kirjoittaa essee "suomen turvallisuus kulttuuri" (muistaakseni pohjautuen ruotsin ja englannin teksteihin, mutta en ole ihan sata varma)
ja sitten oli pari haastattelu.
mitään psykologisia testejä ei ollut! mistäs moinen tieto on tänne palstalle tullut?
kirjalliseen kokeeseen ei voi oikein valmistautua muuten kuin kirjoittamalla.. uskoisin että siellä jonkinlainen essee pitää ainakin kirjoittaa jotain muuta mukavaa..
haastatteluun voi tsemppailla itseään.. ei kannata jännittää sitä. haastattelijat ovat ihan mukavia.
kannattaa antaa itsestään motivoitunut ja innostunut kuva.. ne katsovat siellä pääasiassa että hakija on kiinnostunut alasta ja että hakija on valmis tekemään töitä koulun eteen. missään nimessä ei kannata läheteä haastatteluun asenteella "en tiedä mitä haluan", vaan annatte kuvan että haluatte juuri tänne opiskelemaan. ja vaikka tietoa alasta ei juuri olisikaan, se ei haittaa!
avoin ja innostunut mieli mukaan, sillä pärjää..
kirjallisen osuuden hoitaa hyvällä perustiedolla.
Tervetuloa vaan opiskelemaan meille..
kyselkää lisää jos on kysyttävää, yritän auttaa parhaalla mahdollisella tavalla. - Been There, Done Tha
Olin itse tänä vuonna pääsykokeissa ja siellä ei todellakaan ollut mitään ruotsin esseetä?! Turv.alan koulutusohjelmassa ei kuulemma ole IKINÄ ollut sellaista, haastattelijat (opettavat koulussa) sanoivat näin.
Tänä vuonna oli lepuskin laureassa:
1. Kirjallinen
-englanninkielinen artikkeli
-suomeksi ote opintosuuunnitelmasta
-vastaukset ilman artikkeleita
2. Haastattelu
-n.10min, suomeksi - 4 kysymystä
Koko juttu vei n. 2,5h, odotteluineen. Ei muuta, haastattelutilanne on tehty aika stressaavaksi.
Onnea kaikille kokeisiin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760