Onko muilla odottajilla kokemus kihomadoista?varmaankin ne perheet joissa pieniä lapsia..miten olette lähteneet hoitamaan kun olette lääkkeet ottanut?ootteko odottanut seuraavaan päivään et lakanat ym pestään?mites peitot/tyynyt?nyt kun pakkasia ei enää ole ni onko nekin hyvä pestä vai riittääkö pelkkä tuuletus?Itse siis löysin itseltäni niitä ja olen hyvinkin ahdistunut asiasta,nyt kuuri alotettu ja kuhan lapset tulevat hoidosta alottavat myös he kuurin tottakai,vaikea vaan sanoa et mistähän lie lähtösin,luulen kummiskin et päiväkodista.on vaan vitun ärsyttävää et on vanhempia jotka ei puhu jos huomaavat tollasia kun näin se kierre monessa perheessä sit alkaa ja lääkkeet kun ei ole mitään halpoja kun vielä kyse isosta perheestä.
heips
3
280
Vastaukset
- vielä säästynyt
Tosiaan joo, koko perhe lääkitään. Huomenna voit tehdä suursiivon, petivaatteet pesuun (peitot ja tyynyt ulos tuulettuun, samoin mahd. unikaverit, ellei voi pestä...) ja puhtaat tilalle, pintojen pyyhintä, WC-pöntön desifiointi... JA HYVÄ KÄSIHYGIENIA, hae siis käsidesiä apteekista (ellei sitä jo ole), jota käytätte kaikki.
Kannattaa myös seurata, että madot kanssa häipyvät lääkekuurin jälkeen (aina pyrvin -kuuri ei tehoa!!) Lasten kohdalla tarkistus on helpointa suorittaa, kun ovat jo nukkumassa... Huomisen päivän lapset täytyy pitää kotona. Muistathan myös ilmoittaa hoitajille, että teiltä on matoja löytynyt... - pari tuntia riittää
Täkit, pehmolelut ym voi laittaa saunaan pariksi tunniksi n70 asteeseen jolloin munat ja madot kuolevat. Muistakaa kuitenkin laittaa ne mahdollisimman etäälle kiukaasta ettei palovaaraa tule.
- eivät leviä kuin kulovalkea
Olen lastenhoitaja päiväkodissa, tehnyt tätä työtä n.10 vuotta. Kihomatoja ilmenee aina silloin tällöin. Ne voivat tarttua lapseen esimerkiksi niin että lapsi laittaa suuhunsa ulkona lunta eli jokainen lapsi on vaarassa niitä saada. Aina kun päiväkodissa kuulee että jollakin lapsella on todettu kihomatoja, me informoimme kaikkia vanhempia asiasta että tietävät tarkkailla. Useita kertoja minun urani aikana on näitä tapauksia ollut mutta onneksi ne ovat aina rajoittuneet vain yhteen tai kahteen lapseen eivätkä ole levinneet ympäri päiväkodin väkeä. Ne kihomadot eivät onneksi tartu yhtä tehokkaasti kuin esim flunssa tai vatsatauti, ne tarttuvat vain jos nielee kihomadon munan.
Tietysti päiväkodissa tehostetaan hygieniaa vielä entisestään kun kihomatoja joltakin lapselta löytyy mm. unileluja ei enää saa pitää muissa leikeissä, käsiä pestään entistäkin useammin, lapset ja aikuiset käyttävät käsidesiä ymym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948