Aloitin perjantaina 20 mg Nexiumin kuurin refluksionglemaan. Onkohan suhteellisen normaalia, että kyseisestä lääkkeestä aiheutuu pientä pahoinvointia ja tuntuu, että mahanesteet pyörii kurkussa normaalia enemmän. Lisäksi maha on muutenkin hieman hellänä ja ilmaa täynnä. Saattaahan tuo ällötys toki johtua muustakin, mutta mietin yhteyttä tuohon lääkkeeseen.
Nexium
7
621
Vastaukset
- Mhmm
Minullekin tuli tuosta lääkkeestä pientä pahoinvointia eli kyllä kai se ihan normaalia on =). Lääkeselosteessakin sanotaan, että mm. pahoinvointi on yleistä.
- Liina
Joo ja nyt tänään onkin jo paljon parempi olotila. :) Nyt vaan odotellaan että lääkkeet alkaa tehoamaan tuohon varsinaiseen ongelmaan...
- oletkin jo vaiht?
Liina kirjoitti:
Joo ja nyt tänään onkin jo paljon parempi olotila. :) Nyt vaan odotellaan että lääkkeet alkaa tehoamaan tuohon varsinaiseen ongelmaan...
Kai lääkityksen lisäksi olet nostanut
sängynpäätyä ja karsinut ruokavaliosta
pahimmat pois? Nexiumhan siis minimoi hapon
mahassa mutta ei estä mitenkään takaisin-
virtausta, joten asennot, hitaat syömiset ym. mitä täälläkin on aikaisemmin kirjoiteltu ovat tietenkin tarpeen. - Liina
oletkin jo vaiht? kirjoitti:
Kai lääkityksen lisäksi olet nostanut
sängynpäätyä ja karsinut ruokavaliosta
pahimmat pois? Nexiumhan siis minimoi hapon
mahassa mutta ei estä mitenkään takaisin-
virtausta, joten asennot, hitaat syömiset ym. mitä täälläkin on aikaisemmin kirjoiteltu ovat tietenkin tarpeen.Joo olen kyllä muutkin seikat ottanut huomioon, kun tämän vaivan kanssa olen elänyt jo reilut kolme vuotta. Aiemmin käytin Zoltia, mut nyt sain nuo Nexiumit, kun oireet paheni ja Zoltit eivät tuntuneet enää tepsivän. Vielä kun saisi jostain itsekuria tuohon ruokavalion ylläpitämiseen - kaikki hyvä kun tuntuu olevan kiellettyä. ;) Minulla tämä refluksiongelma on muutenkin lievää ja se oireilee vain ajoittain. Itsekuri siis aina unohtuu silloin, kun tilanne on parempi. ;)
- piipe79
Heippa! Itse olen syönyt Nexium 40 mg muutamien kuukausien ajan enne kuin minulle tehtiin närästysleikkaus. Ainakin alkuun lääke aiheutti huonovointisuutta, mutta se hävisi noin viikon kuluttua. Voimakasta turvotusta oli kyllä koko ajan ja völillä tunsi olevani täynnä ilmaa kuin ilmapallo, mutta närästys pysyi lähes täysin poissa - poikkeuksellisia päiviäkin tosin oli.
- piipe79
Heippa! Itse olen syönyt Nexium 40 mg muutamien kuukausien ajan enne kuin minulle tehtiin närästysleikkaus. Ainakin alkuun lääke aiheutti huonovointisuutta, mutta se hävisi noin viikon kuluttua. Voimakasta turvotusta oli kyllä koko ajan ja völillä tunsi olevani täynnä ilmaa kuin ilmapallo, mutta närästys pysyi lähes täysin poissa - poikkeuksellisia päiviäkin tosin oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h452929Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062701Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv362419- 322014
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151529- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050