Ihmettelen sitä, miksi porukka panikoi pääsykokeiden kanssa? Ymmärrän, että jos haluaa päästä sisälle, on syytä lukea ja valmistautua rankasti. Mutta jotenkin se, että aloitetaan 3 kuukautta ennen pääsykoetta ja luetaan jopa 8 tuntia päivässä, tuntuu liialliselta.
Liiallinen panikointi saattaa iskeä pään lukkoon valintakokeessa. Kaverini valmistautui em. tyylillä pari vuotta sitten ja oli lukenut kirjansa varmaan 10 kertaa. Tulos: valintakoe täysin penkin alle. Seuraavana vuonna paljon iisimmin ja ilman paineita. Tulos: sisälle.
Ottakaa rennosti mutta vakavasti, sillä pääsee pidemmälle kuin hermoja raastavalla ja paniikinomaisella pänttäämisellä. Voi sitä elämää olla nytkin. Itse valmistaudun näin.
Miksi porukka
2
536
Vastaukset
- Tuubaa
Kaverisi on niitä ihmisiä, jotka menevät lukkoon paineen kasvaessa. Kaikki eivät ole - esimerkiksi minä olen ihan päinvastainen tapaus.
Kaverisi menestykseen voi vaikuttaa sekin, että hän ensin luki hulluna, sitten jätti asiat hautumaan ja jäsentymään mielensä syövereihin, ja toisena vuonna olikin sitten helppo lukea vähillä paineilla.
Yksi oppii helposti, toinen vasta sillä 3 kuukauden pänttäämisellä. Mikä toiselle on liikaa, on toiselle liian vähän.
Nooh...abithan ovat maailman viisaimpia ja tietäväisimpiä ihmisiä. Suotakoon se autuas tunne heille ja sinulle. ;) - paljon alasta
Teknisille aloille riittää asioiden osaaminen, humanistisiin yms liiasta lukemisesta lienee jo haittaa, kauppis menee parissa viikossa. Mutta oikikseen normaalijannun on luettava se 3kk ja melko täysillä. Sanoisin, että reilusti yli puolet sisäänpäässeistä on lukenut/istunut kurssilla vähintään 40h viikossa koko sen ajan kun kirjat ovat olleet saatavilla.
Itsekin, maailman laiskimpana ja kirjotuksiin lukemisen ihan kokonaan skipanneena, luin kuitenkin 5-7h päivässä 6 päivää viikossa koko 3kk. Eikä siinä ollut yhtään löysiä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770